[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Selman


Actrosman

Vraag

  • Forumlid

Hallo mannen en vrouwen,

Even een vraag of jullie ervaringen willen delen over Selman Transport te Bemmel met mij.

Ik heb daar een sollicitatiegesprek en ben benieuwd hoe deze firma bij jullie bekend staat.

Met vriendelijke groet en helaas door failliete baas full-time UWVer

Actrosman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0

En wat zei de rechter tegen je, Trieftol? Per aspera ad astra?

Maar zonder gekheid. Als ik werkgever was, ik had zo'n contract, iedereen is er mee akkoord, en ik krijg een nieuwe sollicitant uit Zewwolde, die ik toch maar een kans wil geven, maar die dan zo'n stampei gaat maken over 1 zinnetje in het contract, weet je wat ik dan zou denken? Laat maar gaan die gozer. Voor hem 100 anderen. Misschien nog wel 500 anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zou me van dat hele concurentiebeding niets aantrekken en gewoon tekenen want: een concurentiebeding mag een werknemer nooit belemmeren om aan een soortgelijke baan bij een andere werkgever te kunnen komen.

Ben je bij Philips verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe produkten en je gaat bij de concurent aan de gang dan is het een ander verhaal maar als vrachtwagenchauffeur in de plantjes? Echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast sindaco

gewoon gaan rijden...net wat ejd zegt.

als ik nu werk kon krijgen en er stond zoiets onzinnigs in als niet mogen solliciteren en je gaat er weer weg....so what.

dan gaat eigenbelang weer voor bij een nieuwe kans op werk en ik denk echt niet dat selman je dan terug kan fluiten als je in de sector weer werkt.

juist met je opgedane ervaring in die sector is het een goede binnenkomer bij een eventuele nieuwe werkgever in die sector.

ik wist het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
alleen het feit dat hij er hier op het forum en tegen selman zo mierenneukerig over doet zou ik zeggen volgende solicitant.

weet je wat mierenneuken is .

als een rus in italie een vracht laad .

en een hollander zegt dat het zijn vracht is :D

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik had bij 1 van mijn vorige bazen ook geheimhouding in mijn contract staan.En dat ik bij elke overtreding 5000euro moest betalen.Iedereen wist toch al wat voor werk we deden dus wat valt er dan geheim te houden.Als ik het tegen 1 iemand vertel en die vertelt het door aan ik weet niet hoeveel mensen en die vertelt het weer door.Op een geven moment weet iedereen het en weten ze toch niet meer waar het vandaan komt.Hoe kunnen ze dan bewijzen dat jij het gezegd heb.

En dan het niet mogen werken bij een soort gelijk bedrijf vind ik een beetje achterlijk.Als je nou zou zeggen de concurrent ok.Maar hoe kan een bedrijf nou weten waar je gaat werken na dat je er weg gaat. Zolang jij dit niet verteld weten hun van niets.Dat is het zelfde als je voor een uitzendbureau werkt dat je niet voor de baas mag gaan werken waar ze jou uitzenden maar hoe kunnen zij er nou in vredesnaam achter komen zolang je het ze niet verteld.

Oftwel ze zetten het wel in het contract maar hoe kunnen ze er na jouw vertrek nou achter komen.Boelshit regeltjes dus ik zou er totaal niet op letten op dat soort regels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als UWVer moet je zo'n contract overleggen bij het UWV deze vinden dat het haaks op hun richtlijnen staat want ik moet passend werk aannemen en dat mag volgens dat contract dan weer niet. Zodra ik teken is het rechtsgeldig en heb ik een rechterlijke uitspraak nodig om er onderuit te komen. Uit ervaring weet ik dat in dit soort zaken niemand haast heeft en je zomaar een jaar verder bent met alle kosten van dien. Het UWV heeft mij afgeraden om te tekenen en dat volg ik dan.

Ik ben gelukkig niet afhankelijk van Selman want ik heb ook nog een contract op afroepbasis. Van dit bedrijf mag ik doen en laten wat ik wil. Als ik kan rijden prima zoniet ook goed. Dus blijf ik lekker voor deze mensen rijden. jullie allemaal bedankt voor jullie mening positief of negatief het heeft mij in ieder geval wel geholpen.

Met vriendelijke groeten

Actrosman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet te druk maken over dat concurrentiebeding. Gaat geen rechter serieus nemen omdat het te ruim omschreven staat. Daarnaast maakt het ook nog veel uit of je zelf weg gaat of dat je contract niet verlengd wordt. Vooral in het laatste geval heeft een concurrentiebeding weinig kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In een echt concurrentie-beding staat alleen dat je de info niet mag gebruiken bij je nieuwe baas, indien die in dezelfde markt werkzaam is. Werken mag je er wel.

Tevens moet het bedrijf dan aantonen dat JIJ die info hebt verstrekt en dat men niet achter de auto's aangereden is en de adressen opgeschreven heeft. En achteraf de klant heeft gecontacteerd.

Die zin in het contract van Selman is alleen een bangmaker voor de lager geschoolden (sorry om het zo uit te drukken), maar heeft juridisch 0,0 waarde. Dat had de medewerkster/werker van het UWV ook moeten weten. Tevens is er in de huidige 'crisis-situatie' geen rechter die deze concurrentie-regel nog als gegrond zal verklaren.....

Groet ron (die dan wel een volwaardig concurrentiebeding bij z'n contract heeft. Dan ook wel van 18 A4-tjes. Ik ben dan ook in de machinebouw werkzaam)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

En dat is het cruciale verschil denk ik Ron: jij kent en gebruikt dus écht onbetaalbare informatie/kennis waar jouw werkgever van afhankelijk is in z'n voortbestaan. Terecht dat er iets aan bescherming daarvan gedaan is.

Maar met het 'simpele' werk wat wij doen? Hou toch op... Zolang je nog steeds op pallets en rolcontainers via de laatste vier adresstickers kunt lezen welke leverancier waar levert moet je daar de chauffeur niet lastig mee vallen. Iemand die wil weten waar ik voor de baas heen ga hoeft alleen maar even van te voren te tanken (bij wijze van spreken).

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Precies Maro. Ik probeerde ook aan te geven, dat deze regel in het contract gewoon genegeerd kon worden.

Voor de boekhouder en eventueel een planner kan ik het me nog voorstellen, maar voor de functie van chauffeur.....

Tevens is het regeltje juridisch ook van totaal geen betekenins.

Is ook wel slordig en/of onzinnig van Selman (of de secretaresse) om dit erin te laten staan.

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ayla en Marotrans was het maar zo simpel dan had ik er niet eens over na hoeven denken. Als je tekent doe je dat bewust ook voor die regels. Er moet een rechter aan te pas komen om geen problemen te krijgen. Als ze die regel uit het contract hadden geschrapt was ik meteen gaan rijden. Omdat ze beslist die regel niet wilde schrappen liet het mij niet los dat ze mij eraan zouden houden als het contract afgelopen zou zijn. Advocaten zijn duur zo een zaak loopt lang dus doe ik het niet. Gelukkig ben ik niet afhankelijk van Selman en kan ook nog op zoek naar de krenten in de pap, al is de spoeling dun.

Maar sowieso ook dank voor jullie mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden