[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

deze vind ik slecht


Gast rik bos

Recommended Posts

  • Forumlid
Dat kan je wel zeggen ja, maar ik zie af en toe weleens een loonstrookje voorbij schieten op mijn werk. En zo slecht hebben die Nederlandse Chauffeurs het nog niet qua salaris, het ligt er vooral aan voor wie je werkt..

ja met overuren en onkosten ziet het er wel leuk uit ,maar nu eens kaal salaris dan valt het wel tegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 80
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Daarom zeg ik, het ligt er vooral aan voor wie je werkt. Want heb jij een baas met een hoop werk waar je goeie uren maakt en alle overuren en onkosten die je onderweg maakt betaald krijgt heb je niks te klagen.

heb je gelijk in maar ik zit sinds januari in ziektewet (gelukkig op de weg terug) dan zak je toch wel een eind in je inkomen,en ons uurloon is ook niet om over naar huis te schrijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Rik,

Deze advertentie is politiek in zijn geheel correct.

Ze vragen een JUNIOR chauffeur. Dat is vrij vertaald een beginner!

Beginners beginnen onderaan in de loonschalen, dus c0 of d0.

Wanneer het rijden met deense karren "moeilijk" zou zijn, zou er wel een ervaren chauffeur gevraagd worden.

IEDEREEN kan karren rijden......

Toen ik als "ervaren" chauffeur voor een plantenbedrijf ging rijden, kwam de planner/loodsbaas met mij mee naar mijn oplegger, mat de inwendige lengte en kwam ff later terug met een schema....

zus en zo met 43 karren, zus en zo met 40 karren en noem maar op.

Dus, hoewel ik met jou van mening ben dat de chauffeur in zijn algemeen een te laag loon krijgt, lijkt mij jouw verontwaardiging ten aanzien van deze advertentie niet geheel terecht.

Sorry Rik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat JUNIOR is PUUR om een laag salaris te kunnen bieden.

In deze tijd = "take it or leave it"

Niets nieuws onder de zon anno 2013 !!!

Als je aan het solliciteren bent en naar vacatures aan het zoeken bent dus zul je zien dat de meeste lonen nu rond de € 10,- bruto per uur zitten.

Vaak nog lager!!!

Voor jouw 10 anderen immers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En op het moment dat de economie aantrekt en ze weer chauffeurs nodig hebben kunnen ze geen hoger salaris meer bieden en word er nog een groter beroep op moe landers......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat JUNIOR is PUUR om een laag salaris te kunnen bieden.

In deze tijd = "take it or leave it"

Niets nieuws onder de zon anno 2013 !!!

Als je aan het solliciteren bent en naar vacatures aan het zoeken bent dus zul je zien dat de meeste lonen nu rond de € 10,- bruto per uur zitten.

Vaak nog lager!!!

Voor jouw 10 anderen immers.

Waarschijnlijk zullen er ook veel "senioren" op reageren die 20 jaar ervaring hebben, maar thuis zitten en ook wel voor D0 aan de bak willen.. puur om weer aan het werk te kunnen.

Maar ik zie eigenlijk niks verkeerds in de advertentie als men ook daadwerkelijk iemand die net zn rijbewijs heeft ook de kans geeft. En voorlopig hebben we geen enkele reden om aan te nemen dat dat niet het geval is.

Ooit was er een werkgever die tegen me zei : "Voor jou 10 anderen".. Toen ik hem antwoordde : "Kun je nagaan hoe hard ik werk" schoot ie in de lach en had er eigenlijk sinds die tijd een wereldbaas aan.. Ik vroeg hem later eens : Zeg volgende week moet Nederlands elftal spelen en dat wil ik zien.. Moet ik een snipperdag opnemen of de ziektewet.. :D.. Is een snipperdag geworden..Helaas hij heeft het bedrijf verkocht en toen was het huilen met de pet op :D

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus Freddy zet zijn baas onder druk. Een week van te voren zijn wergever vrij vragen en dan nog dreigen met de ziektewet ook. Ik begrijp wel dat alle werkgevers overstappen op volk wat niet zo moeilijk is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus Freddy zet zijn baas onder druk. Een week van te voren zijn wergever vrij vragen en dan nog dreigen met de ziektewet ook. Ik begrijp wel dat alle werkgevers overstappen op volk wat niet zo moeilijk is...

Een beetje goede werkgever komt daar zelf mee aanzetten...maar ja. die zijn er haast niet meer.

-- Freddy --

Verstuurd van mijn ALCATEL_one_touch_995 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Distributie Chauffeur

standplaats: Hedel

Opleidingsniveau: HAVO - Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs

90.000.064

Wij zijn opzoek naar distributie chauffeurs die graag op pad gaan met een bakwagen of een city oplegger.

Je gaat hiermee dagelijks de detailhandel bevoorraden in de binnensteden van Nederland.

Een vier daagse werkweek kan in overleg en zal dan zijn van dinsdag tot en met vrijdag.

Voor meer informatie bent U van harte welkom bij:

Synergie Logistiek

Rietveldenweg 41 B

5222 AP Den Bosch

Dus met Mavo of minder hoef je niet te reageren. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben op dit moment werk aan het zoeken maar als je in een andere branche kijkt zitten de gemiddelde bruto salarissen

nagenoeg allemaal rond de 2000 euro en dat is 300 euro minder als D5 vanaf 1 juli.

Ik denk dat veel mensen het met minder per maand moeten doen als 2300 euro bruto per maand.

groet peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er daarom nu een ander topic over jou hier op het forum te vinden dan ? :D

--== Freddy ==--

Ja, dit is als een geintje bedoelt (even voor de spijkers op laag water zoekers).

Nee, dat was niet de reden. Een klant die failliet ging en de te hoge rente van het krediet wat ik daarna moest nemen waren de 2 grootste redenen dat het niet goed ging Freddy :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben op dit moment werk aan het zoeken maar als je in een andere branche kijkt zitten de gemiddelde bruto salarissen

nagenoeg allemaal rond de 2000 euro en dat is 300 euro minder als D5 vanaf 1 juli.

Ik denk dat veel mensen het met minder per maand moeten doen als 2300 euro bruto per maand.

groet peter

Sigma ik denk niet dat ze dit hier willen horen, want ze voelen zich nog steeds dik dik onderbetaald met hun basissalaris.

Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat een chauffeur in D5 met zijn basissalaris in veel gevallen een hoger salaris heeft dan menig ander.

Maar dat willen ze dus niet horen.

Je kunt ook bij Pool Schiphol op de bok als Cateringchauffeur voor 1700,- bruto per maand.

Voor mij reden om daar geeneens te solliciteren.

Andere banen zitten dikwijls rond dat 10,- bruto per uur.

40 * 10 = 400 bruto per week = per maand 1733,- bruto per maand.

Inderdaad heel veel mensen moeten het doen met minder dan die 2300,- bruto per maand als basisloon.

Laten we het dus maar niet over die overuren hebben.

CAO Bus-chauffeur 2012

2013 Alle loonschalen hebben er bruto per maand € 45,- bijgekregen (geen percentage maar een bedrag)

Dit zijn de bruto lonen van een bus-chauffeur (loonschaal nr 4) zonder de toeslagen!

Hoezo heeft een bus-chauffeur een hoger salaris dan een vrachtwagenchauffeur?

Bus-chauffeurs hebben inderdaad toeslagen: bijvoorbeeld voor een gebroken dienst, vroege- en late diensten etc.

post-152-1394789113,5709_thumb.jpg

Je kunt dus als chauffeur blijven klagen dat je denkt dat je te weinig verdient maar zie dit toch eens in verhouding van wat Nederland zoal verdient!!!

En dat als je 'niets' onderneemt ... ook jouw loon 'achteruit' zal gaan!

Hoeveel langer kunnen werkgevers nog concurreren met bedrijven uit het voormalig oostblok. Bijvoorbeeld met Bulgarije waar de gemiddelde loonkosten (bron Financieel dagblad) op € 3.50 liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bas. al maak je 80 uur in de week en ben je 4 weken aan één stuk weggeweest, dan nog is het kaal salaris zonder alle overuren en OKV gewoon om te janken.

Ik denk niet dat jij op een leeftijd bent om goed te beseffen wat het allemaal kost aan huur of hypotheek, verzekeringen, wegenbelasting, kinderen naar school, gas water licht en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dan is die €2800,- €3200,- of misschien wel €3500,- in de maand niet zoveel meer als het lijkt.

Om dan nog maar niet te spreken van een kaal D5 of E6 salaris, dat verschil is nu ook niet bepaald wereldschokkend.

Daarbij durf ik te zeggen dat velen zoveel niet eens hebben in de maand al willen ze jou of mij laten geloven van wel....

Als ik jou was zou ik eerst nog maar eens een paar jaar genieten van je jonge jaren i.p.v. je blind te staren op salarisstroken en je nu alvast rijk te rekenen, die 'zeepbel' die komt later vanzelf...;)

Mijn broer heeft ooit gewerkt bij een groot IT bedrijf, hij moest naar the UK voor zijn sollicitatiegesprek: hier vroegen ze hem wat hij wilde verdienen ... en toen werd het even stil en gingen ze in een andere kamer in overleg. Bij zijn eerste salarisstrook bleek dat zij het hadden over Engelse Ponden en hij over Guldens! Hij verdiende in die tijd meer dan fl 10.000,- per maand!!!

En dat kreeg hij dus ook op.

Iemand anders moet het doen van 1500,- netto en komt daar ook mee uit, misschien niet makkelijk maar ze zullen wel moeten.

Dan heb je nog een best grote groep die op de armoedegrens leeft.

Bijstand gezin wordt met ingang van 1 januari € 1.321,96 netto per maand, inclusief het vakantiegeld.

Een alleenstaande krijgt de helft daarvan namelijk 627,93

Het is dus maar net hoe jij je leven hebt ingericht.

Loon naar werken zegt men ook wel eens en daarmee kun je dus als chauffeur een zeer aardig inkomen mee naar huis nemen.

Laten we ons aub niet arm rekenen!

Dan nog: die mensen die voor €2300,- bruto aan het werk zijn komen vaak in aanmerking voor allerlei toeslagen waar wij met onze €2300,- en die paar overuren weer geen recht op hebben.

Dat kun je allemaal gemakkelijk uitrekenen op de site van de Belastingdienst/Toeslagen.

Ik heb even de vrijheid genomen een paar proefberekeningen te doen op die site.

Gezin twee partners, Huur flat € 500,- per maand

bruto inkomen Toeslag

[TABLE=width: 500]

bruto inkomen

Toeslag

€ 1200

322

1500

314

1700

245

2000

131

2300

10

2500

geen toeslagen

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden