[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlandse vrachtwagen mocht afladen....


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid
Cowboygedrag van Nederlandse chauffeurs in Noorwegen? Mijn ervaring is toch een 'beetje' anders. Ik kom met regelmaat in Oslo en omgeving ( vier losadressen ) en constateer elke keer maar weer dat de Noorse chauffeur met gemak de 100 km/h haalt al bumperklevend op de middelse rijstrook.

je zegt het zelf al, Oslo en omgeving. en Murphy bedoelt hier mee niet bepaalt t bumperkleven tijdens t file rijden in een grote stad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zozo das een snelheid zmz met een personenauto :DLOL LOL LOL

Nu ga ik toch even de pro Noorwegen mensen een tik op de vingers geven.

De Nedernoorderlingen hebben mij allemaal wel een keer persoonlijk gezegd dat de Nooren nu niet echt uitblinken in hun rijgedrag.

Right....? LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach die ex hollanders die nu in Noorwegen wonen denken dat ze nu eenmaal boven god en iedereen leven .maar dat ze zelf net zo zijn begonnen zijn ze vergeten en ik denk dat sommige zelf naar dat hoge noorden zijn vertrokken omdat ze zelf in nl de boel besodemieterd hebben

Dat zal, en degene die het in Nederland echt te bond hebben gemaakt rijden er naar toe ? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Laat maar. Einde discussie. Hier valt niet tegen op te boksen. Ik wilde alleen maar zeggen dat de Nederlandse chauffeur naar mijn mening niet als een cowboy over de Noorse wegen dendert.

Ik vind cowboy idd nou ook weer niet echt het juiste woord, maar zoals ik jou al eerder beschreef, doelt Murphy meer op andere dingen denk ik, zoals rijtijdenwet, overbelading en met de winterdag ritten aan nemen terwijl het materiaal er niet eens geschikt voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Laat maar. Einde discussie. Hier valt niet tegen op te boksen. Ik wilde alleen maar zeggen dat de Nederlandse chauffeur naar mijn mening niet als een cowboy over de Noorse wegen dendert.

Met cowboy's doel ik ook niet op een bepaalde rijstijl.....

Want wat rijden betreft....De noren staan wat dat betreft in het zelfde rijtje als Italianen, mexicanen en aboriginals met een rijbewijs.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Ach die ex hollanders die nu in Noorwegen wonen denken dat ze nu eenmaal boven god en iedereen leven .maar dat ze zelf net zo zijn begonnen zijn ze vergeten en ik denk dat sommige zelf naar dat hoge noorden zijn vertrokken omdat ze zelf in nl de boel besodemieterd hebben

Zou jij dit nader kunnen toelichten?

Eventueel in een PB?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
ben ik blij dat ik toen ik na zweden emigreerde nog 3 jaar in nl heb gewerkt maar ja na de zoveelste streepdag van me baas(zoals elk bedrijf in nl doet) toch maar in norge ben gaan werken en oja had nog nooit deze kant opgereden want dat werk was voor herenchauffeurs die dit nu nog doen

Waarom denk jij toch dat er geen 1 Nederlandse werkgever meer is die zijn personeel netjes betaald waar hij recht op heeft??? Omdat jij de verkeerde getroffen hebt, geldt dit niet voor iedere werkgever.......

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom denk jij toch dat er geen 1 Nederlandse werkgever meer is die zijn personeel netjes betaald waar hij recht op heeft??? Omdat jij de verkeerde getroffen hebt, geldt dit niet voor iedere werkgever.......

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

hier komen nu practisch 2 TOPICS dicht bij elkaar(lees in ongelukken ''De eerste en het is nog niet eens een wintermaand'' vanaf posting 19) je kunt Nederland en Noorwegen niet vergelijken met mekaar, in holland hebben we een cao en in Noorwegen werken de meesten voor daggeld met onkostenvergoeding en/of procenten over vrachtprijs, en eventueel nog uurgeld over je daggeld heen. is gewoon niet te vergelijken met elkaar. een Noor is lui en verklaard een hollander voor gek, maar zn daggeld is vaak wel zodanig hoog, dat hij denkt die hollander is gek,doet alles om uren te scoren en dan nog! zelf werk ik voor een noor en heb inmiddels al gemerkt dat ritten inside scandinavie heeeel anders betaald worden dan een rit vanuit holland naar scandinavie,het geld waar een eigenrijder uit t stukgoed of koelcircuit uit Nederland een hele week voor op pad is, dat pakken ze hier in bij wijze van spreken in een rit noorwegen-zweden of een 2a3daagse rit binnen scandinavie, klinkt opzich leuk maar de kosten zijn aanzienelijk hoger MAAR met de winterdag word er ook niet bezuinigd op materiaal. Maar desondanks heeft de chauffeur ondanks de intensieve winter er ook nog altijd een beetje meer baat bij dan wanneer hij voor een hollandse firma rijdt,stress kent men in t hoge noorden niet en lui is t eerste woord onder de L in t woordenboek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden