[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Normering is normvervaging?


de boemerang

Recommended Posts

Ik lees hier soms dat het belangrijk is dat je met je werkgever afspraken maakt en dat die nagekomen worden, prima, ben ik het helemaal mee eens.

In bijna alle arbeidsovereenkomsten maken de werknemer en de werkgever de afspraak dat op een bepaalde arbeidsverhouding de CAO X van toepassing is, sterker nog, de werkgever komt geheel uit eigen beweging met dit CAO aanbod wat de werknemer in dank aanvaard.

Dat zijn volgens mij dan de gemaakte afspraken waar beide partijen zich aan moeten houden.

Helaas komt het nogal eens voor dat de werkgever de gemaakte afspraken ,,vergeten,, is of er op terug wil komen waardoor de werknemer niet krijgt wat hij afgesproken heeft.

Als de werknemer vervolgens de werkgever er aan herinnert dat hij zijn afspraken niet na komt ontsteekt de werkgever in grote woede en is de werknemer op zijn minst een vervelende zeiker.

Maar als de werknemer zich niet aan de afspraken houdt weet de werkgever ineens heel precies wat hij met de werknemer heeft afgesproken en is een officiële waarschuwing wel het minste wat de werknemer kan verwachten.

Ik kan dan ook niet goed begrijpen dat de werkgever zich zeer onheus bejegend voelt als de werknemer vraagt waarom hij zijn afspraken niet na komt terwijl de werkgever het heel normaal lijkt te vinden dat hij zijn afspraken niet na komt.

Ik ben heel benieuwd wat daar de reden van is, of was de werkgever misschien vanaf het begin al niet van plan de afspraken die hij maakte na te komen?

Ik vind het heel vreemd dat ik hier soms lees dat gemaakte afspraken nagekomen moeten worden, maar dat er soms afkeurend gereageerd wordt als een werknemer dat daadwerkelijk doet, en het dus niet eens is met een eenzijdig opgelegde normering die niet volgens afspraak is.

Mij ontgaat de logica????????????????, het kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik ga normeren, heeft dat voor 90% van mijn chauffeurs geen enkel gevolg.

Die andere 10% gaan janken, zoals in dit topic gebeurt. (dat er uren worden gepikt enzo) Waarom? Omdat zij met alle werkzaamheden langer werk hebben dan de rest. Langer met tanken, langer met omkoppelen, zij pauzeren ook nooit, wanneer de auto voor het dock staat en geladen wordt; zij moeten na 5 minuten rijden alsnog 45 minuten pauze maken. Altijd.

Zij maken ook nooit pauze, als ze bij een fabriek een halve dag of langer moeten wachten.

Zij kunnen ook vaak nét niet terug op de zaak komen maar moeten een overnachting maken, (en laten zich door de vrouw met de pkw ophalen en de volgende ochtend naar de auto terug brengen.) terwijl hun collega's dezelfde rit gemakkelijk binnen 10 rijuren redden. Zij zijn ook dezelfden die eerst gaan eten en daarna nog een stukje moeten rijden + af,- en opzetten, laden/lossen o.i.d. en het dan allemaal nét niet redden, terwijl die anderen eerst hun werk afmaken en daarna even gaan eten. Maar de volgende ochtend wél op tijd komen.

En bij iedere chauffeur zit het wel eens tegen. Maar bij deze jongens zit het 'altijd tegen' en bij anderen veel minder vaak. Typisch he?

Dáárom!

Tsja, er zijn nu eenmaal mensen die altijd geluk hebben terwijl anderen steeds pech hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even wel alle credits geven naar slfj, de enigste poster die het uitlegt van zijn kant, dit duidelijk maakt met zijn ervaringen en waarom hij erover nadenkt.

Ik begrijp zijn standpunt heel goed, maar hoop dat hij mijn standpunt ook begrijpt, als ik steel van de baas, dan krijg ik ontslag..

Als de baas steelt van mij, dan ben ik lastig...hahahaha

Dus niks persoonlijks ermee bedoelt, zo vat ik ook het commentaar op mijn antwoorden/ reacties ook niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En wat is snel en wat is langzaam? .

MIjn buurman is snel:die is ambtenaar en moet tot 17 uur werken maar is om 16 uur al thuis.:D

Als een chauffeur volgens de werkgever achterblijft bij de anderen moet hij hem aanspreken en vragen naar de oorzaak, volgens mij zijn daar functionerings- en beoordelingsgesprekken voor bedacht..
indien dit volgens mijn werkgever niet voldoende is, dan moet er een functioneringsgesprek volgen

IK ben dan misschien van t oude stempel,maar "functionerings gesprekken" zijn uitvindingen van managers,das altijd eenrichtings verkeer.

Ze willen wel dat jij hun ding doet,zonder het "waarom" te motiveren,maar als t over jouw "ding"gaat zijn ze niet thuis of weten t even niet.

Intussen jou ook nog wat namen van collega's proberen te ontfutselen die dezelfde mening als jou hebben(in de kroeg dan)

En meestal zitten hullie met meerderen en jij alleen.:hamer:,want jij moet be-oordeeld worden en functioneert niet en van alles wat jij zegt hebben hun"getuigen":kill:

Weet je wat een functionerings gespek is? als je met je baas samen een pilsje(of meer) gaat pakken en dat hij dan aan de bar zijn grieven op tafel legt en ook naar jou luisteren wil.

En dat je samen (nadat hij heeft betaald)in een taxi kruipt(die hij ook betaald) en naar huis gaat,en de andere morgen met een zware kop op de eerste parking eerst een uurtje gaat slapen.

Dan weet je allebei waar je aan toe bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn vorige werkgever was soms ook creatief met het bijhouden van mijn uren.

Nu zeg ik er gelijk bij, ik kijk alleen naar mijn eigen belangen en niet naar die van mijn collega`s, dus los ook mijn belangen op mijn manier op.

Ik heb mijn vorige baas ( toen dus nog werkzaaam daar) netjes aangeschreven waarom ik op die en die datums een bepaald aantal uren miste en wilde graag een schriftelijk antwoord hierop.

Mondeling werd mij medegedeeld dat dit pauze was die ingehouden was geworden.

Vreemd, aangezien ik altijd alles bewaar en kopieën van bewaar en ik gewoon die dagen netjes, naar mijn mening, doorgewerkt had, inclusief mijn pauze had genomen, dus netjes vermeld op mijn dagstaat, lossen 5 minuten, pauze 15 minuten genomen bij de klant, dus de som is dus daar 20 minuten gestaan.

Ik ben dan erg kort door de bocht in dat opzicht, ik vind dat diefstal, vrijwilligers staan in de kerk en heb gewoon mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld.

In de brief die mijn verzekering had opgestuurd stond dezelfde vraag wat ik stelde, of mijn ex-werkgever tekst en uitleg schriftelijk kon uitleggen waarom die uren ontbraken.

Vervolgens mocht ik op kantoor komen nadat ze die brief hadden ontvangen en kreeg te horen waarom ik zo onpersoonlijk was en gelijk een advocaat ingeschakeld had.

Onpersoonlijk ???

Ik voelde de bui al hangen dus ging er verder niet op in en liet merken dat ze maar moesten communiceren via mijn advocaat.

Nog diezelfde maand volgde een herberekening over de ontbrekende uren met een nuchtere omschrijving dat er intern een fout was gemaakt met de uren verwerking en dat daarom ik uren miste.

Ik ben dus erg nuchter in dat opzicht, mocht blijken dat ik uren onterecht niet uitbetaald krijg, dan spreek ik daar mijn werkgever hierop aan schriftelijk aan, met het verzoek mij schriftelijk te beantwoorden, mondeling is het altijd mijn woord tegen het zijne.

Geen gehoor, dan maar via de makkelijkere manier, mijn rechtsbijstand.

Die doen al het werk voor je en kost je geen fluit.

Laat die het maar fijn uitvechten, ondertussen doe ik gewoon mijn werk naar behoren en indien dit volgens mijn werkgever niet voldoende is, dan moet er een functioneringsgesprek volgen en niet zomaar een inhouding op iemands loon.

Ik kom dus op voor mijn eigen ikke...niet voor mijn collega`s die ook uren missen, vreemd genoeg, meestal het gesprek bij de koffieautomaat als de loonstrook op de bus was gevallen.

Het vreemde van dit alles was nadat dit was voorgevallen altijd netjes mijn uren klopte, de betaling conform mijn gewerkte uren was, etc.

Sommige zullen nu zeggen, daar maak jij je niet geliefd mee, of, o, jij bent er zo eentje, als jij je gelijk niet kan krijgen dan schakel je maar een advocaat in.

Maar als ik iets ontvreemd van mijn baas volgt ontslag op staande voet...

Ik vraag me af wat er gebeurt zou zijn als je dit bijvoorbeeld voor de rechter had laten komen. Want het merendeel van de mensen die klagen dat ze iets tekort komen hebben hun zaakjes niet op orde. Daar wil ik mee zeggen dat we bijna allemaal bij een klant de tacho op rust hebben staan terwijl we aan het werk zijn. De rechter zal je uiteraard vragen naar een uitdraai van de tacho of kopieen van je schijven. Als die info die daar uitkomt al niet strookt met je klacht dan mag je meteen weer vertrekken ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch vind ik, als werknemer, best dat bepaalde dingen genormeerd mogen worden.

Het blift een moeilijk punt; net wat Bas Ulft al noemt sta je bijvoorbeeld bij de Shell in Luxemburg zomaar een uur aan te sluiten voor je kunt tanken. Misschien moet de wachttijd maar niet genormeerd worden..?

Maar nu neem ik mezelf. Wanneer ik naar de wasstraat ga verlaat ik die niet eerder dan dat mijn auto grondig schoon is. Ik heb al meermaals ruzie gehad met autowassers die vonden dat ik (of mijn auto) klaar was terwijl ik nog zat vuil zag. Dan ga ik desnoods zelf aan de gang met borstel en spuit, maar het ding moet schoon.

Moet nu mijn baas nog meer betalen (aan mijn extra uren) omdat ik zo'n mierenneuker ben? Aan de ene kant zorg ik wel dat hij waar voor zijn geld krijgt, maar aan de andere kant kost ik hem weer meer aan extra tijd.

Om nu niet een 'trage' medewerker genoemd te worden zou ik het niet zo raar vinden als er een maximum tijd uur staat voor wassen. Dan sta ik er zelf wat meer op mijn gemak bij. Voor je het weet heb je ruzie met de wassers omdat zij vinden dat je eenzeikerd bent en met je baas omdat je collega's altijd veel sneller klaar zijn. Want die baas intresseert dat laatste veegje niet hoor. Of dat vlekje.

Feitelijk bewijs ik de baas een gunst omdat ik een extra inspanning lever, terwijl mijn collega's koffie drinken en zonder te kijken weer instappen en wegrijden wanneer hen verteld wordt dat ze klaar zijn. Maar dat ziet de werkgever niet. Feitelijk doe ik dat extra werk voor mezelf, dus zou ik het niet raar vinden als die extra tijd niet wordt vergoed.

Je hebt het nu over niet door de werkgever opgedragen vrijwillige werkzaamheden, dat wordt uiteraard niet betaald.

Een ander verhaal is werk in opdracht van de werkgever, in mijn optiek is het dan net als in de advocatuur UURTJE FACTUURTJE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik zo bij een baas moet werken, ben ik snel weg.

Alsof je tegenwoordig zoveel keus hebt als werknemer.

De werkgevers weten dit, en spelen daar uitermate handig op in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook dat staat haarfijn omschreven in de CAO!

Art. 26, 3.a.

De werkgever kan de normale duur van de werkzaamheden normeren op basis van sociaal

en economisch verantwoorde praktijkervaringen en de loonberekeningen daarop baseren.

De werkgever dient daarvoor echter eerst de instemming van de werknemers- en

werkgeversorganisaties na voorafgaand overleg met de ondernemingsraad of

personeelsvertegenwoordiging te verkrijgen

Op basis van sociale en economisch verantwoorde praktijkervaringen dus.

Een werkgever die je dus je benen uit je gat laat rennen is (op de korte termijn) wel economisch verantwoord bezig, maar sociaal is het niet bepaald, andersom is de werkgever die je laat lanterfanten misschien wel sociaal goed bezig maar niet bepaald economisch verantwoord.

Als je dus wilt normeren zal je de kerk in het midden moeten houden lijkt mij, en daar wringt nu juist de schoen, de werkgevers willen steeds normeren naar de laagste norm, hij wil je dus je benen uit je gat laten rennen.

En om die reden gaat de vakbond dus meestal niet akkoord met normeren, en zoals de werkgever zelf met de werknemers heeft afgesproken:

Geen akkoord van de vakbond is niet normeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsof je tegenwoordig zoveel keus hebt als werknemer.

De werkgevers weten dit, en spelen daar uitermate handig op in.

Je zegt het verkeerd Routier. Er is echt nog wel werk. Dat er te weinig "passend" werk is is een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals je zelf ziet bevinden we ons nu al in een discussie waar we niet uit gaan komen.

Ik stel je nu voor een dilemma:

Jij bent werkgever met 30 chauffeurs in dienst. Het is allemaal geen vetpot op het moment, je probeert zo zuinig mogelijk om te springen met je materiaal en probeert zo ook de kosten wat in de gaten te houden. Gaat over de grens tanken want het scheelt ook weer een paar cent de liter, etc. etc.

Je chauffeurs zijn allemaal goeie jongens, maar het lijkt wel eens of sommigen vergeten dat er ook wel eens gewerkt moet worden.

Iedere ochtend koppelen ze hun oplegger aan die al voorgeladen klaar staat. Zonder bijzonderheden een karweitje van nog geen 5 minuten, maar vooruit, 10 minuten voor de langzamere collega's onder ons dan.

20 Man is binnen het kwartier al onderweg, 10 man hangt na 30 -35 minuten nog steeds in de hal bij de koffieautomaat. Toevallig niet alleen vandaag, gisteren en eergisteren hadden ze het ook al zo gezellig samen.

Wat gaat Maarten/André doen? Iedere keer met een onbehaaglijk gevoel zijn volwassen werknemers als kleine kinderen toespreken- ze staan immers op jou zak koffie te drinken en niks te doen, of stelt hij gewoon een normering van 10 of 15 minuten en zegt-ie: "allemaal prima wat je doet maar ik betaal een maar kwartier voor koppelen -ruim voldoende- en voor de rest is het jullie feest?"

Zeg het maar......;)

Ik moet mij dus voorstellen dat ik werkgever ben met 30 man personeel?, oeps, liever niet, ik zou geen nacht meer slapen!

Ik hou liever mijn werknemers pet op.

Bij mijn oude werkgever kwam het ook wel voor dat enkelen niet aan de gang gingen en bleven hangen bij de koffie.

Hij loste dat als volgt op:

Hij kwam dan heel gemoedelijk het chauffeurslokaal binnen, keek eens op zijn horloge en vroeg dan:

Zeg jongens, zitten jullie soms op de bus te wachten?, iedereen wist dan hoe laat het was en ging direct zonder morren aan het werk, iedereen wist ook dat als je dat niet deed je dagen bij de firma geteld waren.

Ook in de middagpauze zat hij met zijn brooddoos als gelijke tussen zijn mensen in de kantine.

Hij heeft mij later verteld dat het grootste probleem bij veel bedrijven is dat de moderne managers nooit geleerd hebben met mensen om te gaan.

Vanwege deze gemoedelijke aanpak van zijn werknemers had er niemand een probleem mee om een tandje bij te zetten als dat nodig was en was het ziekteverzuim vrijwel nihil.

De werkgever wist niet eens wat normeren betekende, en toch bereikte hij meer met vrijwel geen weerstand dan de autoritaire werkgever en manager met hun normeringswensen

De problemen kwamen pas toen het bedrijf werd overgenomen en er arrogante managers binnen kwamen wandelen.

Je bereikt dus duidelijk meer met de strooppot dan met de azijnfles.

Overigens denk ik dat werkgevers die willen normeren en daarbij de kerk in het midden laten staan niet veel te vrezen hebben van de vakbond, zij hebben immers zelf met de werkgevers de mogelijkheid van normeren in de CAO opgenomen.

Maar wil je als werkgever je mensen uitknijpen dan gaan de vakbondshakken in het zand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Wegwerkers.

Dat ik 's nachts werk daar maak ik geen geheim van. Deed ik dat wel, hadden jullie me altijd blijven zien als die uitkeringstrekker, die zijn boodschapjes doet als ieder ander brave burger zoals het hoort op kantoor zit.

Tot nu toe liet ik altijd achterwege dat ik iets van doen had met ellenlange files en wegwerkers die aan het begin van de file-veroorzakende afzettingen met hun handen in hun zakken een beetje lullig naar jullie staan te kijken.

Dit uit angst voor wraakacties als tegenprestatie.

Aangezien dat moorden op mensen die lastig zijn voor dit land weer een uit beetje uit de mode aan raken zijn, durf ik langzaam uit de kast te komen. Ik ben dus een van de mannen die ervoor zorgen dat jullie opeens voor niets stilstaan. Althans, dat is wat jullie denken. Ik sta niet midden op de weg om jullie tegen te houden hoor, ik roep ook niet heel hard 'kijk eens wat wij hier aan het doen zijn!' Of 'Ho stop!!' De mensen achter je willen graag dat je stapvoets gaat rijden, ze vinden het zo leuk om over de snelweg te kruipen...

Toch remmen jullie allemaal, om te kijken wat wij aan het doen zijn. Ik kan je mededelen....niets, tenminste, voor 80% niets. Twee op de tien werken, de rest doet daadwerkelijk niets.

We staan als een malloot naar voorbij sukkelend verkeer te kijken, naar jullie. We horen jullie ongenoegen aan, nemen middelvingers en lege bierflesjes in ontvangst. We zwaaien vriendelijk terug als jullie toeteren en op het roepen van 'Homoooooos' werpen wij jullie een vriendelijk knikje toe en laten onze billen zien. Allemaal om jullie te vermaken, anders gaan jullie misschien uit verveling pionnetjes opstapelen. Wij plaatsen bordjes zodat jullie de weg van A naar Beter kunnen vinden. We hadden ze ook voor de grap zo kunnen plaatsen dat jullie steeds een rondje rijden of midden in een weiland uitkomen, waar jullie dan met honderd auto's op een rij terug moeten zetten. We zetten tegenwoordig zelfs bordjes met daarop de tekst 'Sorry voor het wachten, we ruimen even uw rotzooi op'!

Na een voetbalwedstrijd zijn we altijd voor beide clubs om te voorkomen dat we doodgetrapt onder de vangrail worden gelegd door voorbij kruipende voetbalfans. We zetten steeds de pionnetjes weer recht die dan door vervolgens door een grappige trucker weer omver worden gereden. Ze schieten zo grappig weg als je met de wielen het randje raakt. Wij begrijpen dat.

We loodsen ouden van dagen de afzetting in zodat je kunnen vragen naar de juiste weg. Als we dit niet doen stoppen ze namelijk midden op de grote weg niet rekening houdend met de grote klap omdat er weer een slapende truckert in zijn koelkast zit te graaien of zijn zonnebril aan het zoeken is voor de bijrijderstoel.

We waarschuwen zelfs mooie jonge dames dat er verderop in de afzetting geflitst word, ander lelijk volk Maarten/Andre, laten we aan hun lot over. We zetten grote verlichte pijlen op de weg om jullie te laten zien dat je er eigenlijk om heen moet. Als een van jullie dat niet wil en besluit er doorheen te vliegen, gaat tie stuk, bellen we een ziekenwagen, doen je kop in een zakkie en zetten gewoon een nieuwe pijlwagen neer. Zodat jullie weer de keus hebben. Erdoor of erlangs......

Maar verder klopt het, we doen niets......

Of ja, zo min mogelijk eigenlijk....

Voor jou prutser!!

Erik, je schrijft het met een hele mooie glimlach, maar je hebt wel gelijk. Het is werk dat ook zeker zwaar onder gewaardeerd word. Absoluut (mag ook wel eens geschreven worden):ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

Zeg jongens, zitten jullie soms op de bus te wachten?, iedereen wist dan hoe laat het was en ging direct zonder morren aan het werk, iedereen wist ook dat als je dat niet deed je dagen bij de firma geteld waren.

Ook in de middagpauze zat hij met zijn brooddoos als gelijke tussen zijn mensen in de kantine.

Hij heeft mij later verteld dat het grootste probleem bij veel bedrijven is dat de moderne managers nooit geleerd hebben met mensen om te gaan.

Vanwege deze gemoedelijke aanpak van zijn werknemers had er niemand een probleem mee om een tandje bij te zetten als dat nodig was en was het ziekteverzuim vrijwel nihil.

De werkgever wist niet eens wat normeren betekende, en toch bereikte hij meer met vrijwel geen weerstand dan de autoritaire werkgever en manager met hun normeringswensen

De problemen kwamen pas toen het bedrijf werd overgenomen en er arrogante managers binnen kwamen wandelen.

....

En m.i. zit er hier nog een redelijke winst in te behalen voor de bedrijven.

Motiveer het personeel eens!

Laat het zo wezen dat de chauffeurs TROTS zijn om voor die en die te mogen rijden!

Een blije chauffeur rijdt ook minder schade's.....

Een goed voorbeeld, een oude baas van mij was zaterdags gewoon aan het auto's wassen als ik dan binnenkwam van een rit, werd de wagen samen gewassen en kon ik ook nog weekend houden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je dan ook afgesproken, dat tanken binnen een kwartier genoeg is????

Ik kan hier wel gaan vertellen hoe en wat ik afgesproken heb maar dan worden er een aantal mensen niet goed denk ik. Eigenlijk komt het er op neer dat ik de uren betaald krijg die ik schrijf ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En m.i. zit er hier nog een redelijke winst in te behalen voor de bedrijven.

Motiveer het personeel eens!

Laat het zo wezen dat de chauffeurs TROTS zijn om voor die en die te mogen rijden!

Een blije chauffeur rijdt ook minder schade's.....

Een goed voorbeeld, een oude baas van mij was zaterdags gewoon aan het auto's wassen als ik dan binnenkwam van een rit, werd de wagen samen gewassen en kon ik ook nog weekend houden....

Het personeel is niet te motiveren. Het is iedereen voor zichzelf.......Ik snap best dat er voor bepaalde werkzaamheden een vaste tijd gesteld word. Net wat Pierre zegt, bij ons stond altijd een uur voor bakken wisselen. Dat was een ongeschreven regel. Mocht je er eens om wat voor reden langer over doen en je vermelde dan netjes dan werd alles betaald. Nou kun je in de meest gunstige omstandigheden binnen 20 minuten met koppelen klaar zijn. Dat was ook heel vaak zo. Maar dan werd er gewoon gewacht totdat het uur voorbij was voor er verder gereden word. Dat noem ik stelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk wel dat het personeel nog te motiveren is. Alleen laar onze cao niets geen ruimte voor extra prikkels. Zoals zo vaak gezegd, het hele cao moet op de schop.

Als we op deze manier blijven doorgaan word alles alleen nog maar erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar bij deze jongens zit het 'altijd tegen' en bij anderen veel minder vaak. Typisch he?

Akkoord en andersom is het ook zo dat de snelle jongens niet altijd netjes werken en daarom de langzame jongens nog langzamer maken.

Omkoppelen is nog niet zo veel werk maar als (ik als springer) steeds de baggervette snoeren uit elkaar moet puzzelen, te maken heb luchthandjes die steeds lekken (waarom af en toe eens een rubbertje vernieuwen?), lading opnieuw/beter vastzetten, balken en spanbanden controleren en omwisselen omdat ze kapot zijn, pompwagen idem en tank van de koelmotor aftanken omdat die bijna leeg is, dan duurt het wel even voor ik het terrein weer verlaat. Dan praat ik nog niet over een lampje wisselen, troep (lege pallets, plastic etc.) opruimen en schades doorgeven.

Nu som ik meteen een heel lijstje op en het gebeurt nooit dat er alles van het lijstje aan mankeert maar dit zijn wel de dingen waarin snelle en minder snelle mensen zich van elkaar onderscheiden.

Sommigen zadelen steeds anderen met het resultaat van hun snelle en slordige manier van werken op.

Dit verklaart ook waarom sommigen altijd sneller zijn dan anderen en dat is dus niet altijd positief. Goed en snel is niet hetzelfde.

De anderen die wat langzamer zijn tevens de mensen die zorgen dat er goede balken in de auto liggen, een kapotte pompwagen wordt gewisseld etc. etc.

Normeren op tijd vind ik aanvaardbaar maar er mag ook wel eens een beetje op kwaliteit gelet worden.

Als ik werkgever was zou liever mensen hebben die netjes werken en er iets langer over doen dan die snelle vogels die slordig werken maar wel snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het blift een moeilijk punt; net wat Bas Ulft al noemt sta je bijvoorbeeld bij de Shell in Luxemburg zomaar een uur aan te sluiten voor je kunt tanken. Misschien moet de wachttijd maar niet genormeerd worden..?.

Gewoon:B.C.(board computer) op "tanken" na 15 min :einde tanken, aantal liters 0.:angel:

Dan weer begin tanken en na 15 min weer "einde tanken.:D

Net zolang tot je getankt hebt.:ja:

Zien ze toch niet;die kantoortijgers.:D:D en de computer registreert gewoon: 3 keer tanken en keurt deze declaraties goed.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon:B.C.(board computer) op "tanken" na 15 min :einde tanken, aantal liters 0.:angel:

Dan weer begin tanken en na 15 min weer "einde tanken.:D

Net zolang tot je getankt hebt.:ja:

Zien ze toch niet;die kantoortijgers.:D:D en de computer registreert gewoon: 3 keer tanken en keurt deze declaraties goed.:ok:

In zo'n geval is meteen alle geloofwaardigheid en erger nog, het nut van normering verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden