[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zzp'ers krijgen miljoenen terug


Gast butlerbob

Recommended Posts

Gast butlerbob

Zzp'ers krijgen van verzekeraars tientallen miljoenen euro's terug aan te veel betaalde premies, meldt RTL Nieuws.

Verzekeraars boden in een eerste instantie een goedkope arbeidsongeschiktheidsverzekering aan, maar verhoogden de premies vervolgens drastisch. De verzekeraars erkennen nu dat dat niet mocht.

 

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/zzpers-krijgen-miljoenen-euros-terug-van-verzekeraars

 

 

(ze leren het ook nooit hè :D)

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ongelofelijk. Miljoenen?

Er is hier een groepje mensen die altijd beweren dat zzp's zichzelf niet (kunnen) verzekeren. Ze werken daar te goedkoop voor....

En nu krijgen ze in eens miljoenen terug? Vreemd verhaal. Ik ga mijn polissen er ook maar eens op naslaan, of had ik die niet omdat ik die niet kan betalen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weten we meteen waarom je minder ga werken ,shompie :D

Misschien ga ik juist weer eens meer werken. Wat ik de laatste 1.5 jaar gedaan heb valt bij mij namelijk niet echt onder de noemer "hardwerken" maar meer eeen beetje de toerist uithangen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfstandigen hebben jarenlang te veel premie betaald voor hun arbeidsongeschiktheidsverzekering. Verzekeraars boden ze in eerste instantie een goedkope polis, maar schroefden daarna de premie hard op. En naar nu blijkt, mocht dat vaak helemaal niet.

 

Uit deze quote uit het persbericht blijkt niet dat zelfstandigen zich in het vervolg goedkoper kunnen verzekeren.

 

Er staat slechts dat het verboden is om klanten te lokken met een goedkope polis, en vervolgens de premie zeer fors te verhogen.

 

Aan nieuwe klanten mogen de verzekeraars dus rekenen wat ze willen, dat heet dus vrije marktwerking, en gelet op de bedragen die ze moeten terugbetalen zal de premie voor nieuwe klanten eerder stijgen dan dalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zou graag zien dat kleine zelfstandigen/zzp-ers in een collectieve regeling komen. 'De markt' heeft duidelijk laten zien dat het anders onbetaalbaar is. En omdat het toch heel belangrijk is, vind ik (mening) dat de overheid dit zou moeten regelen.

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De overheid trekt steeds meer zijn handen af van dat soort zaken (en nog wel meer) en laat het aan eigen initiatief over. Er bestaan wel collectieve verzekeringen voor zzp-ers. Of dit ook in de transport is weet ik zo niet, in de bouw in ieder geval wel maar dit weten ook heel veel zzp-ers daar niet. Je kan wel als groepje zelf een collectief vormen richting verzekering door gezamenlijk aan te vragen. Niet iedere verzekeraar wordt daar blij van maar sommigen doen niet moeilijk, moet je natuurlijk wel een paar anderen hebben die dit ook willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Uit deze quote uit het persbericht blijkt niet dat zelfstandigen zich in het vervolg goedkoper kunnen verzekeren.

 

Er staat slechts dat het verboden is om klanten te lokken met een goedkope polis, en vervolgens de premie zeer fors te verhogen.

 

Aan nieuwe klanten mogen de verzekeraars dus rekenen wat ze willen, dat heet dus vrije marktwerking, en gelet op de bedragen die ze moeten terugbetalen zal de premie voor nieuwe klanten eerder stijgen dan dalen.

Komt een beetje op hetzelfde neer als met de hypotheken, als je nieuwe klant bent dan kan je korting krijgen en taart toe bij wijze van, maar als jij een bestaande klant bent en je moet je hypotheek vernieuwen na zoveel jaar dan betaal je de hoofdprijs en is er zeker geen taart, O ja toch wel...............eentje midden in je gezicht en nog zuur ook! :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

We hadden dat zelf moeten gaan bedenken zo'n telecombedrijf, zit nog steeds te wachten op zo'n prijsvechter die alle gevestigde providers eens een poepje laat ruiken en hun klanten massaal weghalen, dat zou pas wat zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik zou graag zien dat kleine zelfstandigen/zzp-ers in een collectieve regeling komen. 'De markt' heeft duidelijk laten zien dat het anders onbetaalbaar is. En omdat het toch heel belangrijk is, vind ik (mening) dat de overheid dit zou moeten regelen.

 

-

En is dat nu geen mooie taak voor een bedrijfsvereniging, of een inkoop organisatie?

Nee, alles lekker zelf willen regelen...

Soms, heel soms is het lidmaatschap van een "clubje" nog zo gek nog niet.

Enkel het vinden van de juiste club, das het probleem....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zelfstandig moet je relativeren als het gaat om zzp-ers.

Wij zijn toch vooral zelfstandige vakmensen ipv ondernemers.

Daarom ook mijn 'oproep' om het collectief te doen.

Een inkooporganisatie zou idd ook kunnen.

Op dit moment is het zelf inkopen ondoenlijk. De tarieven zijn veel te hoog. Je merkt - net als bij onderhandelingen met opdrachtgevers - dat je geen of nauwelijks macht hebt.

Is toch eigenlijk niet goed.

We zouden moeten erkennen dat veel zzp-ers en eenmanszaken toch eigenlijk een 'andere' categorie zijn.

-

bewerkt door JWZ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

het is voor de wat oudere chauffeurs onder ons die het nog een uitdaging vinden om als ZZP'er door het leven te gaan ondoenlijk geworden om jezelf goed te kunnen verzekeren, toen ik begon ruim 3 jaar geleden heb ik vele maatschappijen bezocht en gekeken naar de maandelijkse premie, ik dacht werkelijk dat ik een hartverzakking kreeg, van dat soort bedragen wordt je inderdaad ZIEK!

In mijn geval en toch niet voor een uitgebreid pakket gekozen, kwam ik uit op €326,- per maand! nou dan maar een opdrachtgever zoeken die mij minimaal €2,- per km gaat betalen, helaas niemand was zo behulpzaam, eerder €0.80,- ja doei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo is het.

Daarom ben ik voor een collectief systeem. Ik geloof ook wel dat er bij de overheid mensen zijn die daar net zo over denken.

Hetzelfde trouwens voor pensioen.

Het is voor de samenleving/maatschappij overigens ook beter wanneer iedereen een fatsoenlijk verzekerd is e.d.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

JWZ, je weet toch zodra het over verzekeren gaat dat er lieden zijn die de $ tekens al hun ogen hebben staan, een goudmijn is het, maar ze denken niet goed na, als je het nu allemaal eens gewoon betaalbaar houdt een premie die iedereen normaal kan betalen dan maak je als verzekeringsinstelling een omzetsnelheid dat levert namelijk meer rendement op dan alleen maar de premies te blijven verhogen.

Hier voorop gesteld dat diegene die misbruik maakt van deze regelingen direct strafbaar is en voor het leven wordt geschorst, dan heb je als verzekeringsinstelling van dit soort uitwassen geen last meer, het kan best allemaal collectief en goedkoper maar zolang ook een overheid zich ermee gaat bemoeien omdat die zonodig moet bezuinigen ja dan is het hek van de dam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We zouden moeten erkennen dat veel zzp-ers en eenmanszaken toch eigenlijk een 'andere' categorie zijn.

-

 

Bij dit groepje hoort in dit geval ook de DGA. Wordt deze arbeidsongeschikt is er ook niks nakes nada.

Nu wacht ik op de reactie " maar een werkgever kan dat makkelijk betalen voor zich zelf".  Ja, kom er maar in... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij dit groepje hoort in dit geval ook de DGA. Wordt deze arbeidsongeschikt is er ook niks nakes nada.

Nu wacht ik op de reactie " maar een werkgever kan dat makkelijk betalen voor zich zelf".  Ja, kom er maar in... :(

Een DGA is werknemer van de BV en heeft dezelfde rechten bij ziekte als de andere werknemers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden