[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

ploegendiensten


GSjuhh

Vraag

  • Forumlid

Hey, rij nu sinds maandje of 3-4 bij een transport bedrijf en ben aangenomen op een ploegenwagen (staat niet in contract verder).

nou ging dit in t begin goed met die ploegen 'dag' begon om half 4 ongeveer en de 'nacht' om 3-4 smiddags. tot volgende ochtend half 4.

toen ging mijn ploeggenoot steeds vroeger rijden(vanaf maandag in de 3de week dat hij dag had). ik week erna gewoon half 4 hij weer om 1uur.

en de week erna kreeg ik dus 6uur emmen ook 1uur weg dus. opzich niet erg als t een keer gebeurd maar zo de hele week. en sindsdien moeten we om 1uur blijven rijden.(bedankt ploeg genoot).

ging in t begin best aardig maar begin nu opgebrand te raken. heb al keer of 4-5 gezegd tegen de baas/planner dat ik later weg wil maar er schijnt weinig mee te gebeuren. en dat zal nu toch echt moeten anders lig ik een keer op zijn kant oid.

iemand tips waardoor ik ze zover krijg dat ik weer gewoon om half 4 weg kan(ploeggenoot wil overigens om 1uurblijven rijden).

lijkt me dat ik niet kan vertrekken n m kmtje of 20 verder(heumen) op n truckstop neer kan zetten want dan zullen ze mijn jaarcontract wel niet meer verlengen...

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Toch gewoon proberen je baas heel erg duidelijk te maken dat nachtwerk je niet ligt.... ik zou het persoonlijk ook niet kunnen (heb een blauwe maandag 2 nachtdiensten in productiewerk gedaan).

Gewoon heel erg duidelijk overkomen.

En als hij niet meewerkt... misschien toch maar voorzichtig vast uitkijken naar een andere werkgever? Tijdens het zoeken hoef je je huidige werkgever toch niet te informeren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
heeft schijnbaar erg weinig nut...

verder bevalt t me erg goed hier.. leuk werk, leuke collega's.

alleen die tijden :( kan er wel 'ff' tegen maar begin t nu niet meer te trekken.

Mijns insziens:

Gewoon op de rem trappen, teruggaan naar je "4.00/ 16.00" (Niet eerder beginnen) en vergeet je verlenging. Als Jij van mening bent dat je het zo "Niet trekt" wordt je een gevaar voor jezelf en ,in ons beroep, voor en ander. En een "collega" die je dit flikt is die naam niet waard.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Lijkt mij ook niet gezond hoor als jij zeg dat je het niet trekt.

Is er geen andere rit die jou beter past?

Laat je in ieder geval niet in een hoek zetten omdat je er nog kort werkt.

Als deze rijtijden je niet passen moet je hier niet mee door gaan.

Dit kost je veel te veel energie en hou je niet lang vol:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

zijn allemala verschillende ritten lientje maar gewoon steeds vroeg...

volgende week maandag heeft mij ncollega dag dienst krijgt 8uur emmen is dus om 3uur weg terwijl ik deze week 2keer 6uur emmen had (1uur weg).

heb wel onderhandelt nu dat als er een 'dagwagen' vrijkomt ik een eigen auto krijg;).

*weet iets dat ze op kantoor nog niet weten*:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Verschrikkelijk,zulke begintijden! Als onze lieve heer had gewild dat we allemaal de zon zagen opkomen was er om 10 uur wel een herhaling geweest.

Mijn tip is ook: gewoon aan de afgesproken tijd houden.Als je collega over jouw rug op de late dienst vroeg thuis wil zijn........Zielig gewoon :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hey, rij nu sinds maandje of 3-4 bij een transport bedrijf en ben aangenomen op een ploegenwagen (staat niet in contract verder).

nou ging dit in t begin goed met die ploegen 'dag' begon om half 4 ongeveer en de 'nacht' om 3-4 smiddags. tot volgende ochtend half 4.

toen ging mijn ploeggenoot steeds vroeger rijden(vanaf maandag in de 3de week dat hij dag had). ik week erna gewoon half 4 hij weer om 1uur.

en de week erna kreeg ik dus 6uur emmen ook 1uur weg dus. opzich niet erg als t een keer gebeurd maar zo de hele week. en sindsdien moeten we om 1uur blijven rijden.(bedankt ploeg genoot).

ging in t begin best aardig maar begin nu opgebrand te raken. heb al keer of 4-5 gezegd tegen de baas/planner dat ik later weg wil maar er schijnt weinig mee te gebeuren. en dat zal nu toch echt moeten anders lig ik een keer op zijn kant oid.

iemand tips waardoor ik ze zover krijg dat ik weer gewoon om half 4 weg kan(ploeggenoot wil overigens om 1uurblijven rijden).

lijkt me dat ik niet kan vertrekken n m kmtje of 20 verder(heumen) op n truckstop neer kan zetten want dan zullen ze mijn jaarcontract wel niet meer verlengen...

alvast bedankt!

Ik rij in de bietencampagne ook in ploegen, ene week dag en week erna nacht. Als we de nacht hebben proberen we het zo te regelen dat je tussen 16:00 en 18:00 kunt wisselen. Je hebt dan een dienst van 12 uur te gaan maar dit kan erg wisselen. Soms loopt het als een trein, dan weer voor geen meter. We proberen het echter altijd zo te regelen dat we ook 's ochtens weer tussen 04:00 en 06 00 weer kunnen wisselen. Dit houdt in dat als je om bv 03:30 je geladen bij de kraan bent je nog een rit doet. het zal dan laat worden om te wisselen want een rit duurt ruim 3 uur zonder laden. maar als je dit niet doet en je bent een dag verder dan zou je ook om 01:00 's nachts moeten beginnen en dat is idd geen doen.

Doe jij alleen nachten, of ook wisselend ene week nachten en week erna dagdiensten?

Praat eens met je collega waarom hij dit zo doet, of hij dit prettig vindt of zo? :confused:

Suc6 verder

Grt,

Invaller

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik rij in de bietencampagne ook in ploegen, ene week dag en week erna nacht. Als we de nacht hebben proberen we het zo te regelen dat je tussen 16:00 en 18:00 kunt wisselen. Je hebt dan een dienst van 12 uur te gaan maar dit kan erg wisselen. Soms loopt het als een trein, dan weer voor geen meter. We proberen het echter altijd zo te regelen dat we ook 's ochtens weer tussen 04:00 en 06 00 weer kunnen wisselen. Dit houdt in dat als je om bv 03:30 je geladen bij de kraan bent je nog een rit doet. het zal dan laat worden om te wisselen want een rit duurt ruim 3 uur zonder laden. maar als je dit niet doet en je bent een dag verder dan zou je ook om 01:00 's nachts moeten beginnen en dat is idd geen doen.

Doe jij alleen nachten, of ook wisselend ene week nachten en week erna dagdiensten?

Praat eens met je collega waarom hij dit zo doet, of hij dit prettig vindt of zo? :confused:

Suc6 verder

Grt,

Invaller

we wisselen constant.

met die collega is niet echt te praten aantal keer geprobeerd maar hij wil steeds om 1uur gaan terwijl ie t niet prettig vind (snap jij t snap ik t? )

en als er dan toevallig n week inzit die laat begint heeft hij m:S (zoals aanstaande week) waardoor ik in de nacht WEER alleen snachts rij. en daar kan ik nou juist niet zo goed tegen(sneller moe).

ook als hij laat begint dat ie t ook echt rustig aan doet ook.ritten van 12uur word 13-14 ritten die langer zijn duren NOG langer. en als hij nacht heeft en laat weg moet kan n ritje van 11 wel in 9.45.

Maar aangezien zelfs de dagdienst collega's dit in de gaten hebben zullen ze dat op kantoor ook wel zien. (steeds n andere auto mee om optijd terug te zijn).

zijn 1jarige contract loopt in september af (net na de drukte bij ons) en verwacht eigenlijk dat dat niet verlengt word als je er steeds langer over gaat doen:confused:.

er is iig geen ploegen te rijden met m n kan m ook niet meer uitstaan nu (mede door andere dingen als dingen die kapot zijn niet (laten)maken en/of melden, zeiknatte jas op de stoel gaan zitten,mijn handschoenen zeiknat maken en slopen.

als er iets ernstigs is moet ik de baas bellen(mag ie dus mooi zelf doen).

nou heb ik ook nog is iets gezien op zijn uurstaten... waar ik niet van weet wat ik dr mee moet:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast sindaco
we wisselen constant.

met die collega is niet echt te praten aantal keer geprobeerd maar hij wil steeds om 1uur gaan terwijl ie t niet prettig vind (snap jij t snap ik t? )

en als er dan toevallig n week inzit die laat begint heeft hij m:S (zoals aanstaande week) waardoor ik in de nacht WEER alleen snachts rij. en daar kan ik nou juist niet zo goed tegen(sneller moe).

ook als hij laat begint dat ie t ook echt rustig aan doet ook.ritten van 12uur word 13-14 ritten die langer zijn duren NOG langer. en als hij nacht heeft en laat weg moet kan n ritje van 11 wel in 9.45.

Maar aangezien zelfs de dagdienst collega's dit in de gaten hebben zullen ze dat op kantoor ook wel zien. (steeds n andere auto mee om optijd terug te zijn).

zijn 1jarige contract loopt in september af (net na de drukte bij ons) en verwacht eigenlijk dat dat niet verlengt word als je er steeds langer over gaat doen:confused:.

er is iig geen ploegen te rijden met m n kan m ook niet meer uitstaan nu (mede door andere dingen als dingen die kapot zijn niet (laten)maken en/of melden, zeiknatte jas op de stoel gaan zitten,mijn handschoenen zeiknat maken en slopen.

als er iets ernstigs is moet ik de baas bellen(mag ie dus mooi zelf doen).

nou heb ik ook nog is iets gezien op zijn uurstaten... waar ik niet van weet wat ik dr mee moet:rolleyes:

als ik dit zo lees, dan herken ik wel iets van mijzelf in de begintijd.

wat heel belangrijk is ( tenminste voor mij altijd geweest ) is dat je het zelf naar je zin moet hebben

ik ben al bij 4 bedrijven opgestapt, omdat ik vond dat het niet dat was waar ik naar op zoek was.

en als jij dit verder wilt blijven doen en je hebt het daar naar je zin ( wat ik niet zo 1,2,3, tegenkom in je berichten ), dan moet je dingen accepteren.

als je het niet naar je zin hebt moet je gewoon gaan en niet te lang blijven zeuren over feiten die waarschijnlijk toch niet zullen veranderen ( heb ik ook een paar keer gehad )

wat ik bedoel te zeggen= jij alleen bepaald of het werk je bevalt en jij alleen maakt uit of je zo verder wil

wil je dat niet, laat het dan niet te lang slepen. ( het wordt dan voor jezelf en ook voor de anderen om je heen een onprettige werksfeer )

hak de knoop door en ga weg of blijf.

heeft in mijn geval altijd goed uitgepakt. ( en ik zit nu al weer 6 jaar tot tevredenheid met het werk dat ik graag doe )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden