[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Andere denkwijze:


rolandjonkers1980

Recommended Posts

Ja dan houd het op hè. Heb me er ook maar bij neergelegd haha

Ik leg me er niet bij neer. Ik ga zeker nog eens naar of in het noorden rijden. Een vliegticket vanaf Oslo naar Amsterdam kost niet zo veel. Voor 125 euro vlieg je op en neer. Dan moet je wel werk in bijvoorbeeld Oslo kunnen vinden LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is zeker het overwegen waard.. Feit is dat het er hier niet beter op word!

Er is hier nog wel werk maar waar ik een beetje moedeloos van word is het gezever over stompzinnige regels. En als er dan weer een kansloze regel doorheen gedrukt word een deel van de chauffeurs gelijk in de jubel stemming zijn terwijl ze eigenlijk niet eens weten wat de gevolgen zijn.

Ik zing mijn tijd wel uit. Ik heb werk waar mensen mij aardig voor betalen. Als ik al naar het buitenland ga is dat voor het "avontuur" je moet later geen spijt krijgen dat je dingen die je graag had willen doen niet gedaan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron, niemand beweert dat we de regeltjes leuk vinden. We proberen ze te respecteren omdat er hier geen geldboompjes groeien.

Een aantal forumleden vallen in kattenzwijm bij het aanhoren van regels en worden stiekem opgewonden als er geruchten zijn dat er nieuwe onderweg zijn.

Dat heeft niets te maken met het respeteren van de wet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohhh, tja het zal wel ........

Tsja, ik kan het ook niet helpen.

We moeten ons eens druk maken om het grootste deel van die totaal overbodige en achterhaalde regels overboord te gooien ipv van gillen dat er gehandhaafd moet worden in de hoop dat er door te handhaven misschien een goedkope collega huiswaarts keert.

We maken ons te druk om de verkeerde dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Worden er nooit chauffeurs in Nieuw-Zeeland gevraagd?

Zag laatst wat beelden op tv voorbij komen van dat land, en dat zag er niet slecht uit.

Volgens mij is het er ook redelijk warm.

Dat land is peperduur om er te wonen alle aziaten met geld wonen daar en jagen de prijzen op,, wel mooi, maar zeker niet tropies.

 

Net zoals Hawaii hier, of op het vaste land, San Diego, weer is perfect het heele jaar, maar een huis kost een vermogen, betaling is magertjes.

Probeer gewoon het goede te zien waar je ook woont, dan ben je de meeste tijd tevreden, dat is ook wat waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb eens met een "kiwi" staan buurten hier. Rijd hier als chauffeur, zelfs zijn bedrijf heet, Kiwi trucking, of iets in die aard.

Hij vertelde me ook dat het nogal duur is. Nou is in vergelijking met hier bijna ieder land duur. 

Heb daarna allerlei dingen opgezocht  en het is er zeker mooi, beetje jaren 60 buiten de steden.

Maar ja, op de internet maaken ze alles mooier, je zult nooit Pernis zien als je iets over NL opzoekt, of hier bv Philidelphia buiten het centrum, wat een oude zooi is.

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@RoBNiat

 

Mooi stukje over hoe het een beetje werkt in Nieuw-Zeeland.
Mooie omgeving en vriendelijke mensen spreken mij enorm aan.

IJsland heb je ook van die vriendelijke mensen, maar ja over het weer hoeven we het daar niet te hebben.

De vriendelijkheid is in Nederland toch wat minder, maar verschilt ook per landsdeel.

 

14 dollar per uur met 1 week vakantie is wat minder :confused:

Intussen zijn we 12 jaar verder, dus het zal nu allicht wat meer zijn, misschien rond de 20 dollar.

Maar dat de NZ chauffeurs naar Australië vertrekken is natuurlijk wel een teken aan de wand :D

Voorlopig nog maar in Nederland blijven rond toeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Dat die CAO en die vakbonden achterhaald zijn is wel duidelijk. Dat Europa het iets minder goed met chauffeurs voorheeft dan ze doen voorkomen is ook wel duidelijk. Chauffeurs mogen ook best zelf wat met een baas afspreken qua salaris. Het is alleen jammer dat chauffeurs zich zo laten naaien. Ik heb gelezen wat je bij Arne But verdient en dat vind ik een lachertje. Voor dat geld werken moet je niet willen. Je vaste lasten gaan niet omlaag en als je werkloos wordt heb je helemaal een probleem.

 

Zelf werk ik bij een CAO-loos bedrijf buiten de transport. Het uurloon was wat lager toen ik begon, maar in tegenstelling tot de CAO krijgen wij er elk jaar geld bij. Opleidingen worden betaald (ook de code 95) en er wordt op zo'n dag goed voor de inwendige mens gezorgd. Ook worden je reiskosten altijd betaald. Met de nieuwjaarsreceptie regelen ze busjes om op het hoofdkantoor te komen en ook daar is het goed van eten en drinken. Niet het belangrijkste ter wereld maar het geeft wel aan hoe een bedrijf met zijn personeel omspringt. En helemaal prettig: bij ons heb je nog een grote kans op een contract voor onbepaalde tijd.

Kortom: CAO-loos hoeft niet perse slecht te zijn.

 

Ik ben het wel met Shompie eens: de transport staat nu stil, qua arbeidsovereenkomsten. Maar ik vind het lastig om te zeggen wat er nu veranderen moet. De kans dat de vrachtprijzen omhoog gaan is nihil dus daar zal het niet weg komen. De enige optie die ik zie is de belastingen omlaag gaan.

 

Qua regels zijn we inderdaad volledig door geslagen. De digitach, de weekendrust die niet meer in de cabine zou mogen omdat men dan niet genoeg uit zou rusten. Nou, volgens mij slaap je in menig Daf-bed beter dan in een hotel.

 

Zolang we allemaal nog tegenover elkaar staan gaat er in elk geval niks veranderen in positieve zin. Werkgevers blijven het salaris verlagen en de mazen van de wet oprekken. Werknemers blijven mopperen. En de leden van het CF blijven tegen elkaar te keer gaan.

 

Want ik heb hier een paar weken niet mee gelezen, maar nu ik dat doe heb ik wel zoiets van: Vinden jullie het gek dat er niks verandert? Als jullie er onderling al niet uitkomen, hoe kun je dan een statement maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden