[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

V&D gaat distributie uitbesteden


Knoalster

Recommended Posts

^^ Dat dacht een transportbedrijf uit Tiel ook ooit eens toen ze onder de prijs gingen rijden bij een grote drogisterij keten in Heteren, jammer genoeg krijg je altijd veel leeggoed en retouren mee terug bij winkels en die kan je niet laten staan, dus rijd je nooit leeg en kun je die meters niet vullen met retour vracht, ze hebben het ook niet lang gedaan en nam een bedrijf uit Nijmegen het over, anders hadden ze in een ander topic hier gestaan.

Ik neem aan dat je Heuveltrans bedoeld? Het feit dat zij nu onderdeel van Aware zijn en AH werk aan Wezenberg hebben afgestoten zie jij als een goed teken? Die hadden in het andere topic gestaan als andere bovenstaande bedrijven niets hadden gedaan.

En in mijn ogen ben je gewoon dom als je voor Kruidvat gaat rijden en de retourstroom niet bespreekt. Er zal wel meer aan de hand geweest zijn.

Sowieso vind ik het vergelijk Kruidvat / V&D moeilijk te plaatsen. Kruidvat heeft in de winkel zo'n klein mogelijk magazijn om zoveel mogelijk winkeloppervlakte te hebben. V&D doet dat iets anders volgens mij...

En zoals gezegd, Snel zal hier afspraken over gemaakt hebben, en daarmee tevreden zijn geweest. Anders gaan ze het vervoer niet doen...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe kom je daar nou bij?

V&D heeft de keuze gewoon te stoppen.

De amerikaanse investeringsmaatschappij zal het, op zijn zachts gezegd, aan hun anus oxideren of en hoeveel Nederlandse werknemers er hun baan verliezen.

En of de Nederlandse consument er zoveel verlies aan heeft om een verouderd warenhuisconcept kwijt te raken...... :nee:

 

Als V&D het transport uitbesteed (waar het hier over ging !!) ....mag je ervan uit gaan dat ze hun transportafdeling weg doen.

Hoe krijgen ze dan het spul allemaal in de winkel ??

Met de bestelbus van de portier ??  ;)

Dus is V&D afhankelijk van een 3e partij.......en hebben ze dus minder keuze hoe ze het graag zouden willen doen en voor welke prijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik neem aan dat je Heuveltrans bedoeld? Het feit dat zij nu onderdeel van Aware zijn en AH werk aan Wezenberg hebben afgestoten zie jij als een goed teken? Die hadden in het andere topic gestaan als andere bovenstaande bedrijven niets hadden gedaan.

En in mijn ogen ben je gewoon dom als je voor Kruidvat gaat rijden en de retourstroom niet bespreekt. Er zal wel meer aan de hand geweest zijn.

Sowieso vind ik het vergelijk Kruidvat / V&D moeilijk te plaatsen. Kruidvat heeft in de winkel zo'n klein mogelijk magazijn om zoveel mogelijk winkeloppervlakte te hebben. V&D doet dat iets anders volgens mij...

En zoals gezegd, Snel zal hier afspraken over gemaakt hebben, en daarmee tevreden zijn geweest. Anders gaan ze het vervoer niet doen...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Heuveltrans kon het aanmerkelijk goedkoper dan Bakker, die dat werk al 25 jaar deed, men dacht wel retour vrachten mee te kunnen nemen, dit ging dus niet op, te weinig ruimte in de wagen, ik heb van chauffeurs dat men onderweg elkaar opzocht om leeggoed over te laden tussen de wagens zodat er 1 leeg kwam, maar kwam er op neer dat het geld ging kosten, binnen korte tijd deed cornelissen het werk bij de kruidvat en stapte heuveltrans er uit.

Dit heeft niks met een overname door welke partij ook te maken, dus ook niet met a-ware of welke andere partij dan ook, maar had Heuveltrans door gereden voor de Kruidvat hadden ze het niet gered denk ik.

 

 

En kruitvat en V&D heeft grote overeenkomsten, je brengt en haalt in 1 keer, je kan niks laten staan tot de volgende keer, daar zal V&D best iets grotere magazijnen hebben dan kruitvat, maar elke meter winkelvloer is kostbaarder dan magazijn, die worden zo klein mogelijk gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat dachten jullie van vooruit betalen ??

Niks mis mee hoor.....eerst betalen, dan pas rijden  :ja:

En sterker nog....dan kun je net even ietsjes meer voor je transportjes vragen dan normaal  :zegtniets:

V&D heeft dan namelijk geen keuze meer  :D

 

Ze hebben geen geld om de huur te betalen, maar het transport zullen ze wel even vooruit gaan betalen?

 

ik denk wel dat ik je geloof. ook dat de transporteur dan net iets meer voor zijn transporten kan gaan vragen, dat klinkt ook logisch. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uitbesteden is nog niemand beter van geworden, denk jij dat een ander het goedkoper als jezelf, kijk eens naar de zorg hoeveel alles duurder is geworden om dat ze dingen uitbesteden

My name is Nobody!

Overigens is uitbesteden en privatiseren niet hetzelfde. Jij hebt het over dat laatste, en daar ben ik het wel met je over eens dat men dat beter achterwege had gelaten. Dat neemt overigens niet weg dat er wel degelijk nobody's zijn die bij privatisering garen hebben gesponnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uit besteding is vak goed koper

Kijk maar is naar veel grote bedrijven

Vroeg een groot bedrijf in Eindhoven Had eigen vervoer met alles er op en er aan

Is allemaal weg Daf besteed alles uit Kijk maar naar Jan de Rooi

Ik denk dat V.& D er wel beter van wordt

En bij ieder bedrijf komen de mensen op de derde plaats Veel willen dat niet inzien

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zodra je in handen valt van zo'n maatschappij heb je je ziel aan de duivel verkocht, is zelfs een film over gemaakt, weet zo even niet meer hoe die heet.

 

Men koopt bedrijven op, verkoop de winstgevende takken met dikke winst, de rotzooi laat je ploffen en de poen is binnen, en het is nog legaal ook, want niemand kan verplichten dat de moeder maatschappij geld stopt in een dochterbedrijf.

 

Dat heb ik wel mee gemaakt, ja.

 

De opdrachtgever waar wij destijds bij het koeriersbedrijf voor reden (mijn mooiste baan ooit.) kwam ook in handen van een investeringsmaatschappij en kwaliteit telde daarna niet meer. Geld wel en helaas raakten wij het werk kwijt (en ik dus ook mijn baan). Mijn oude werkgever heeft later nog eens gekeken naar de routes om te kijken of voor hen rijden weer interessant was, maar van mijn toenmalige route was vrij weinig over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is 6% niet veel, en dat na jaren van niks erbij of een heel klein beetje, vind het nogal wat.

En dit is allemaal veroorzaakt door 1 man die er nu ruim van leeft.

En nu lever je in en red men het nog niet, gaat er weer 30% vanaf als je geen ander werk vind, en die kans is zeer groot.

En dan te bedenken dat het La Place personeel ook moet inleveren, die al jaren dik verdienen voor V&D en als de zaak ploft start dat onderdeel door, met wat minder filialen want die in de shops zullen dan verdwijnen, ik zou het ook niet zomaar opgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub als je een dikke 2000 euro verdient heb je nog wel wat speling al wordt dat voor velen ook lastig.Maar als je een kleine 1700 euro verdient en je moet 6% inleveren kom je toch rond de 1600 euro uit.En dat terwijl alles maar duurder en duurder wordt.Je kunt echt niet bij de bank aankomen met het verhaal dat je 6% minder aflossing wil betalen omdat je anders financieel in de problemen komt.En bij de verzekeringen en de boodschappen gaat je dat ook echt niet lukken.Nergens niet.En het is niet alleen je salaris maar ook je vakantiegeld.

 

Daarbij ben ik wel blij met deze uitspraak want heel zwart wit gezien hadden werkgevers vrij spel gekregen om de lonen eigenhandig te minderen met het verhaal dat dat moet omdat anders de toekomst van het bedrijf in gevaar komt.Bij de V en D mocht het immers ook dus zou elk bedrijf dat mogen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub, ik heb het niet over de eigenaar, die mensen van Sun neem ik het niet kwalijk, gaat om de opvolger van Dreesmann junior die een goed bedrijf in een paar jaar naar de afgrond heeft geleid.

 

Dat soort mensen leeft er nu ruim van, en heeft zijn hielen gelicht en een ravage achter gelaten, ik neem mijn petje eigenlijk af dat Sun nog de moeite neemt om er mee door te willen,

ik vind het niet terecht dat de werknemers nu de dupe worden.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

vergeet niet dat de tijden zijn veranderd !!

Bijv. steeds meer internetverkopen, hogere kosten etc.

Dus de eigenaren hebben niet alles in de hand en kun je dus niet zo 1 op 1 de schuld geven van de neergang van V&D

Vind ik ietsjes te kort door de bocht...tenzij jij ander info hebt die nog niet in de media te vinden is  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hoeft je ogen alleen maar eens open te doen in een willekeurige V&D winkel, en ga dan eens naar een andere groot winkelbedrijf die in het zelfde schuitje zat De Bijenkorf, die gaan best wel weer goed ondanks de internet verkopen.

 

Tijden veranderen, dat doen ze al eeuwen, ga je mee of blijf je hangen in die "goede oude tijd" en mis je de boot, V&D zat op een boot die eigenlijk prima kan varen, men vergat het alleen te onderhouden en er kwamen wat gaatjes in de romp, en nog hield men de ogen dicht, want de pompen konden het binnenkomende water aan, nu worden de gaten te groot en de pompen zijn versleten, dus is er maar 1 kans om de ondergang tegen te houden, snel een droogdok opzoeken en de romp repareren, anders zal die zinken.

 

Nu wil men de gaten gaan dichten met een paar pleisters, om weer eventjes te blijven drijven, men moet nu toch echt gaan lassen om het definitief op te lossen, en daar wil men nog steeds niet aan.

 

En als eigenaar, ook al zijn ze dat pas 5 jaar, de ellende is voorheen al begonnen, Sun kan nu twee dingen doen, zeggen we gaan lassen, of laten hem afzinken, het is nu 5 seconden voor twaalf.

 

Was trouwens nog zo'n ex Vendex bedrijf, die hetzelfde deden, men bouwde net als V&D nu heeft gedaan een mooi nieuw DC, en wat is daar van terecht gekomen, Hallo Jumbo, en het DC in Waddinxveen is nooit in gebruik genomen door Laurus, ooit de grootse supermarkt keten in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook een vreemd iets, iemand kwaad afschilderen die de zaak verkoopt omdat hij ziet dat hij er minder geld mee verdiend.... :confused:

 

Sowieso weer veel "Ja, maar kijk eens wat  hij heeft en ik heb dat niet" gehalte :stom: . 

 

Dat de spullen duurder worden hebben we deels aan ons zelf te danken, we willen allemaal meer verdienen maar vergeten waar dat geld vandaan moet komen namelijk de producten die we vervoeren of vervaardigen.  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als eigenaar, ook al zijn ze dat pas 5 jaar, de ellende is voorheen al begonnen, Sun kan nu twee dingen doen, zeggen we gaan lassen, of laten hem afzinken, het is nu 5 seconden voor twaalf.

Of er een paar kleine bootjes van maken, met eigen kapiteins. Het bedrijf is te log geworden. Je zegt het goed, toen de bergen goud nog tot aan de lucht waren vielen die paar kiertjes niet op. Nu de kieren groter zijn, en de bergen minder hoog compenseert dat niet meer...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Hit, doel je op mij met het gehalte kijk hoe hij er van leeft, sorry zal mij boeien, gaat er om dat er iemand aan het roer kwam bij vendex, een sterk en prachtig bedrijf dat de toekomst aankon en dat binnen 15 jaar van een supertanker opsplitste in allemaal tankertjes die de toekomst niet bij kunnen benen.

Eigenlijk is de tak V&D verkocht, het moederbedrijf maxedata draait nog gewoon met de praxis, formido en brico, en nog wat bedrijfjes.

En meer verdienen willen we allemaal en aan de andere kant wil ook bijna iedereen minder betalen, en dat is nu het probleem, dat gaat niet, heb vaak de opmerking gehoort, op internet staat het een stuk goedkoper, ja lekker die hebben geen duur pand en personeel.

@Johannie, dat word een probleem, je kan splitsen, V&D en La Place, dus twee bootjes, probleem is dat de 1 gevestigd is in de ander word knap lastig om de La Place te bereiken als de deuren van V&D dicht zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Hit, doel je op mij met het gehalte kijk hoe hij er van leeft, sorry zal mij boeien, gaat er om dat er iemand aan het roer kwam bij vendex, een sterk en prachtig bedrijf dat de toekomst aankon en dat binnen 15 jaar van een supertanker opsplitste in allemaal tankertjes die de toekomst niet bij kunnen benen.

Eigenlijk is de tak V&D verkocht, het moederbedrijf maxedata draait nog gewoon met de praxis, formido en brico, en nog wat bedrijfjes.

Niet helemaal waar, V&D draaide al slecht voor hij bij Vendex de scepter ging zwaaien. De eerste verhalen dat het slechter ging bij V&D kwamen al in de jaren 80/90, de opkomst van meer postorderbedrijven daar kwam later nog het internet bij. Dat leidde tot het verkoop van de winkeltak die te weinig op bracht. Ik zie hier alleen maar goed ondernemerschap. Overigens is niet alleen V&D verkocht maar ook HEMA, Bijenkorf en nog wat andere winkels. Vendex KBB was bij de verkoop in 2004 al geen goed lopend bedrijf meer, en eigenlijk in 1999 al niet meer want de reden om samen te gaan met KBB was om de kosten te drukken en samen uit de rode cijfers te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In 2011 werden verkocht

  • M&S Mode, inmiddels MS Mode (31 januari 2011, aan Excellent Retail Brands)
  • Hunkemöller (31 januari 2011, aan PAI Partners)
  • Bijenkorf (31 januari 2011, aan Selfridges Group Ltd. een 100% deelneming van Wittington Ltd.)

In 2010 werden verkocht:

  • V&D (september 2010, aan SUN European)
  • La Place (september 2010, aan SUN European)

In 2009 werden verkocht:

In 2002 werden verkocht aan Retail Network, bekend als zogenaamde Six Pack Deal:

De volgende ketens zijn eveneens in de loop van de jaren afgestoten:

  • Vendex Food Groep (Edah, Konmar, Basismarkt, Dagmarkt, Battard, Echo, Pet's Place)
  • America Today
  • Kien
  • Kreymborg (voorheen ook bekend als Hollenkamp en Nieuw Engeland)
  • Amici
  • HEMA (in juli 2007 aan Lion Capital)
  • Postorder divisie (Keurkoop, N.T.I., Lekturama, Royal Gold)
  • Ter Meulen Post
  • Best-Sellers (Kijkshops België)
  • Dixons
  • Dynabyte
  • Its Electric / Modern Electronics / Prijstopper (voorheen Rovato, Electro-Jacobs, Guco, Heijmans, Valkenberg, Klick)
  • Vedior
  • Bakker Continental
  • F.A.A.
  • Markgraaf
  • City Couriers, XP Parcel Systems
  • Abilis (Divisie Diensten)
  • Frank & Jean
  • Menuet
  • Vendahoy Caravan
  • Peek Yachting

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maxeda

 

 

Dit is wat er allemaal onder Vendex/Vendex KBB/ /maxeda viel voordat men begon te verkopen, zitten wat rotte appeltjes bij en ook heel wat diamantjes, die men er uit heeft gegooid.

Men heft iets teveel koerswijzigingen gedaan, V&D loopt al jaren slecht, dat is een feit, sinds Dreesmann er uit is ging het nog harder dan voorheen, men vergat het hele concept gewoon en als je een V&D binnen loopt en je vind bijvoorbeeld de voorraad bussen tussen het ondergoed is er wel wat mis met de formule, het is op zijn zachts gezegd een ongeorganiseerde takke bende in de winkels, en dat houd kopers tegen om er binnen te stappen of om er wat te kopen.

Kijk ik naar de Beijenkorf, die een soort in shop systeem hebben gecreëerd, ziet er netjes uit, en men draait weer redelijk in deze mindere tijden.

 

Hema werd verkocht toen men daar nog steeds winst maakten, nu stapelt Hema ook verlies op verlies, men verkocht de Hema om V&D die als een komeet naar beneden ging overeind te houden, ik zie daar weinig goed ondernemerschap in, net als al het vastgoed verkopen en terug huren, uiteindelijk wil de koper zijn geld terug zien, en jij betaald maandelijks de huur, die steeds meer word ipv minder. 

 

Goed ondernemerschap is zorgen dat je de rotte appel er uit haalt en vervangt voor een goede, of hem weggooit en laat voor wat het is, maar men deed niks aan de rotte appel, men gooide de goede appels weg en lieten de rotte zitten.

 

In 2010 heeft men het licht dan toch gezien bij inmiddels de moeder maatschappij maxeda, en het abces verwijdert, V&D dus eigenlijk staat  het echte V&D V&D  nu weer in de basis met geen randbedrijven op La Place na dan.

 

 

Dan nog even de Beijenkorf, die er hetzelfde voorstond als de V&D:

 

Warenhuisketen de Bijenkorf boekt voor het derde jaar op rij minder omzet en winst. Dat meldt het Financieele Dagblad naar aanleiding van de jaarrekening die St. Clair, het moederbedrijf van de firma, inleverde bij de Kamer van Koophandel.

In het boekjaar, dat loopt van 3 februari 2013 tot 1 februari 2014, is de omzet en de winst van de Bijenkorf gedaald. De omzet van het bedrijf is 406 miljoen euro, dat is een lichte daling van 3 miljoen ten opzichte van vorig boekjaar. De winst daalde van 12,5 miljoen euro naar 7,6 miljoen euro.

 

Bron: http://www.textilia.nl/nl-NL/Nieuws/Bijenkorf_derde_keer_op_rij_dalende_jaarcijfers-140515152300#.VOxmLC5jKPU

 

Gaat wel elk jaar iets minder, is dit een crisis verhaal of word het een trend, maar neemt niet weg, er is nog steeds winst en men eet uit dezelfde bak voer.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden