[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Klopt dit? (50k te weinig chauffeurs 2015)


Gast Vladimir21

Vraag

Gast Vladimir21

Zag deze artikel, er staat dat er ongeveer 50.000 chauffeurs te kort is in 2015. Maar klopt dit wel? Als er zoveel chauffeurs te kort waren dan neem ik aan dat veel bedrijven gratis cursussen zouden aanbieden  code95/rijlessen etc.

Of is  het al opgelost door buitenlandse chauffeurs? Zelf ben ik 21 en ga natuurlijk binnenkort werken dus als het zou kloppen zou ik makkelijk een baan kunnen krijgen zelfs zonder ervaring?

 

 

http://www.nu.nl/economie/2276928/chauffeurstekort-bijna-50000-2015.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Maakt het uit dat we 2 verdiener zijn en dat er geen kinderen komen een bepaalde reden heeft al had ik ze graag gehad. Wel vreemd dat men in 2000 van 3700 gulden bruto wel rond kon komen en anno 2015 met €2355 niet meer rond kan komen, toen hoorde je niemand. Nu maar weer verder in dat FNV gedeelte over dat CAO gezeur, wordt er een beetje schijtziek van dat het in zo'n beetje elk topic opgedrongen word

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee, we denken dat we te weinig verdienen omdat we door al die overuren ver boven onze stand hebben geleefd. Nu wordt het minder en men begint te zeuren. Hypotheekje...............neem de overuren maar mee in de berekening. Heb je wel een huis van 3 ton en dan vallen de overuren weg, groot probleem maar dat ziet men dan niet als de hypotheek afgesloten word. Men kijkt alleen naar het verleden hoe goed we verdienden maar naar de toekomst doet men niet en geeft men het zogenaamde lage basissalaris (of oostblokkers) de schuld. Een metaalbewerker verdiend ook niet zoveel en klaagt ook niet, ik heb toen gekeken wat iemand bij Nedtrain als conventioneel draaier verdiend, 1900 bruto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ger en Murphy jullie hebben natuurlijk een punt.

Maar mij gaat het om het punt, dat de meeste chauffeurs wel 50 uur moeten werken om hun gezin te onderhouden als kostwinner.

Denk dat de meesten wel minder zouden willen werken als dat kan.

Daarom wel benieuwd hoe JD dat doet. Ik schat dat hij met 32 uur ongeveer €1100,- gestort krijgt.

Als ik van mezelf uit ga. Gezin met 3 jonge kinderen. Moet er elke maand wel € 2.000,- binnen komen. En dan leef ik echt niet boven mijn stand.

Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

Goed punt hoor Volvo. Ik heb geen gezin te onderhouden , zit in een klein en redelijk goedkoop huurappartement, heb verder ook geen schulden en kan daarom heel goed rondkomen van 1100 tot 1300 euro netto per maand. Want inderdaad, als je van dat geld een gezin nog moet onderhouden , dan zou je dat niet redden (of vrouwlief moet er nog een baan bij hebben).

En omdat ik geen gezin heb te onderhouden kan ik mijn werkweek op 32 uur houden. Ik hoef mezelf niet over de kop te werken . 

 

Dat gezegd hebbende klopt de constatering verder ook dat je als chauffeur met die uren en verdiensten niet zo heel veel te verhapstukken hebt. Iemand met een kantoorbaan verdiend met (vaak) dezelfde aantallen uren een veel beter salaris.

En dat zou ook heel goed een reden kunnen zijn waarom er nog maar weinig jongelui als chauffeur aan de slag willen.

Het is altijd weer diezelfde spagaat waar we allemaal in zitten; We verdienen eigenlijk te weinig om die dingen te kunnen doen die we graag willen. Het leven is duur en dan is datgene wat we graag willen slechts bereikbaar door domweg méér en langer te gaan werken (of vrouwlief moet er nog een baan bij nemen).

 

Voor mijzelf sprekende voel ik mij senang bij die 32 uur. Want ook ik maak wel dagen van 14 en 15 uren en dan ben ik wel afgeragd. Mijn lijf vertelt me dan dat dit niet gezond is . De vrije dag erna , daar geniet ik dan wel heel erg van.

 

Bituum heeft een heel goed verhaal. Vergeet ook niet dat banken zeer enthousiast meewerkten aan dat 'hypotheek-verhaal' en maar al te graag op basis van die 'overuren' de chauffeurs een , eigenlijk veel te hoge hypotheek, aansmeerden. Voor de chauffeurs gold echter dat zij met een lagere hypotheek dat mooie, ruimere en grotere huis nooit zouden kunnen kopen. Met de aanbieding van die parasieten kon het wel.

 

Net als die collega chauffeurs heb ik mij ook aangepast aan de mogelijkheden en mijn ambities omlaag gebracht. Dan maar geen duur koophuis of die Rolls Royce .

Wat het ook met zich meebrengt is dat ik altijd alert zal zijn op een 'baanverbetering'. Kan ik ergens anders 100 euro meer verdienen met hetzelfde aantal uren , dan ben ik weg. En ik denk dat dát voor heel mensen geldt.

bewerkt door jdinverbazing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Maakt het uit dat we 2 verdiener zijn en dat er geen kinderen komen een bepaalde reden heeft al had ik ze graag gehad. Wel vreemd dat men in 2000 van 3700 gulden bruto wel rond kon komen en anno 2015 met €2355 niet meer rond kan komen, toen hoorde je niemand. Nu maar weer verder in dat FNV gedeelte over dat CAO gezeur, wordt er een beetje schijtziek van dat het in zo'n beetje elk topic opgedrongen word

Sorry dat ik het toch nog even aanhaal Pieter, maar jou vergelijking met 2000 en 2015 zijn niet eerlijk.

In 2000 had je de gulden tijd nog.

Toen de euro ingevoerd werd, gingen de prijzen buiten proportioneel omhoog, en had je ineens veel minder te besteden.

Verder vraag ik mij af, wat je dan deed met al het geld van die overuren, als je die niet op maak???

Ja ik krijg elke maand rond de €2500,- overgemaakt, waarvan een deel overuren. Daar betaal je toch ook de rekeningen ook van????

En ja, bij die rekeningen zit ook mijn hypotheek ja.

Ik kon 3 jaar geleden een hypotheek krijgen van rond de €230000,-, en kocht een nieuw appartement van €170000,- omdat dit aan onze verwachtingen voldeed. Niet omdat ik niet meer lenen kon.

Maar dat geouwehoer over die overuren, ja die maak je, en krijg je uitbetaald (als het goed is), dus dat geld besteedt je ook onder andere aan een hypotheek. Klaar

Iedereen probeert te leven naar de inkomsten. Maar het is nu eenmaal makkelijker om er €100,- bij te krijgen, dan €10,- in te leveren.

En wees eerlijk Pieter, tegenwoordig is het meer inleveren dan erbij krijgen, dus zo verwonderlijk is het niet, dat veel mensen het financieel zwaarder hebben.....

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sorry dat ik het toch nog even aanhaal Pieter, maar jou vergelijking met 2000 en 2015 zijn niet eerlijk. 
In 2000 had je de gulden tijd nog. 
Toen de euro ingevoerd werd, gingen de prijzen buiten proportioneel omhoog, en had je ineens veel minder te besteden. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toen werd je salaris omgerekend naar de € , Gedeelt door 2.20 ongeveer

En de handel maakte van het Fl teken een € teken  waarbij het bedrag het zelfde bleef  :ja: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

2,20371 , ik weet hem nog :p

Toen kon je nog van 1600 gulden rond komen. voor 400 gulden had je in de jaren 80 een eensgezinswoning en kreeg je zelfs nog huurtoeslag zodat die 400 gulden uiteindelijk iets meer dan 200 gulden werd.

Zoek daar eens een huis voor in 2015

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

2,20371 , ik weet hem nog :p

Toen kon je nog van 1600 gulden rond komen. voor 400 gulden had je in de jaren 80 een eensgezinswoning en kreeg je zelfs nog huurtoeslag zodat die 400 gulden uiteindelijk iets meer dan 200 gulden werd.

Zoek daar eens een huis voor in 2015

Ik betaal per maand maar 150 euro voor mijn huis.

6 hectare grond erom heen.

Boerderij van 280 m2 inhoud

Dus het kan wel hoor!!

699a5794a16298773441f2ffcdf5f6aa.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Een discussie behoort doorgaans op niveau gevoerd te worden...... :zegtniets:

Okay Eddy, welk niveau.

Hoe moet je in godsnaam een discussie voeren met iemand die zegt dat er nu geen werk te vinden is. De bedrijven die vacatures hebben betalen geen cao en zijn dus baggerbedrijven. Of het zijn schijnvacatures om toch vooral maar met die "platkoppen" aan het werk te kunnen. Hoe moet ik discussierren met iemand die beweert dat Wolter Koops niet met Nederlandse chauffeurs verder dan Venlo komt. Vertel mij dat eens, ik heb alle geduld met alles en iedereen en ben altijd bereid iedereen te helpen of van advies te voorzien. Maar met iemand die zegt dat hij verstand van zaken heeft (meerdere keren) en dan zulke uitspraken horen doen, dat vind ik echt verwerpelijk en dat is pure misleiding. Als ik beginnend chauffeur zou zijn en ik ga de postings van Routier lezen dan heb je er toch geen zin meer in. En als ze nou nog waar zijn maar hj lult maar wat, pure onzin rechstreeks uit zijn duim gezogen. Hij kan zo de politiek in echt waar.

Zolang hij deze onzin blijftnpredikken zal ik er tegenin blijven gaan. Al is het alleen maarnom een positief tegengeluid te laten horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Laten we het omdraaien.

Hoe kan je een discussie voeren met iemand die er een sport van maakt, om te ontkennen dat we nog altijd aan aandeel verliezen op de arbeidsmarkt?

Iemand die de sector rooskleuriger neerzet als dat het is.

Iemand die nieuwkomers in de arbeidsmarkt misleid met onjuiste informatie, waardoor deze ter zijner tijd de deksel op de neus krijgen.

In het Kremlin heeft men er ook een houtje van om middels propaganda de mensen dom te houden en misleiden.

Waarschijnlijk uit eigen belang aldaar.

Maar wat hier het nut er van is, dat is mij tot op heden een raadsel.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
routier, op 07 Okt 2015 - 09:10 AM, zei:

Laten we het omdraaien.

Hoe kan je een discussie voeren met iemand die er een sport van maakt, om te ontkennen dat we nog altijd aan aandeel verliezen op de arbeidsmarkt?

Maar een ander die maar niet wil inzien bij wie of waar de schuldvraag ligt.

Iemand die de sector rooskleuriger neerzet als dat het is.

Vertellen dat er nog wel degelijk werk is, is dat ook al rooskleuriger neerzetten?

Iemand die nieuwkomers in de arbeidsmarkt misleid met onjuiste informatie, waardoor deze ter zijner tijd de deksel op de neus krijgt.

Noem eens een voorbeeld, ik lees enkel dat Shompie werk weet te vinden.

In het Kremlin heeft men er ook een houtje van om middels propaganda de mensen dom te houden en misleiden.

Het enkel negatieve van jou kan je ook als een soort van Noord Korea hersenspoeling noemen....

Waarschijnlijk uit eigen belang aldaar.

Maar wat hier het nut er van is, dat is mij tot op heden een raadsel.

Welk eigenbelang zou shompie erbij hebben om mensen te misleiden en deze aan werk helpen?

Sorry hoor... maar af en toe geef ik shompie gelijk.

Ook af en toe niet, (doordrammmerij leidt nergens toe) maar telkens als een reactie gevraagd wordt kom je met een standaard ontkenning...

 

Doet me denken aan de kleuterschooltijd....

Welles, nietes, welles, nietes en waarom dan?

Daarom!

:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Het gaat om.wat er in de praktijk gebeurd Routier. Er worden weer Nederlandse chauffeurs gevraagd en er is weer werk. En er zijn goedwillende bedrijven die slecht aan kundig en gemotiveerd personeel kunnen komen.

En het enige antwoord wat jij daar op heb is dat het onzin is, schijnvacatures zijn of dat het baggerbedrijven zijn.

En waar baseer jij dat allemaal op dan? Op wat jij denkt. Net als Wolter Koops, ga lekker verder met jezelf voor joker zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Okay Eddy, welk niveau.

Woord en wederwoord, maar oeverloos welles nietes blijven roepen is zoooooo vervelend voor de toeschouwers....

Hoe moet je in godsnaam een discussie voeren . Hij kan zo de politiek in echt waar.

:ja: 

Zolang hij deze onzin blijftnpredikken zal ik er tegenin blijven gaan. Al is het alleen maarnom een positief tegengeluid te laten horen.

Soms zou het je juist sieren door tot 10 te tellen.

(ik weet dat je dat kan dusssss....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Je mag het best een standaard ontkenning noemen.

En misschien is dat ook wel zo.

Maar ik houd er gewoon niet van als dingen verdraaid worden.

De feiten liggen zo, als dat ze zijn.

Er is nog zat loos in de sector, en er is nog zat te verbeteren.

In plaats dat een ieder dan de handschoen aantrek, gaat men de boel verbloemen en mooi praten.

Uiteraard is Shompie niet de enige in deze.

Ik snap werkelijkheid het nut hiervan niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

He, we komen nader tot elkaar. Ik heb nooit ontkent dat er niets loos is in de sector. Maar dat was er 25 jaar terug ook al en zal er over 25 jaar nog steeds zijn.

25 jaar terug sprak ik wel eens een chauffeur die met het vingertje vertelde dat het zo niet goed kwam en dat we de verkeerde kant op gingen. Maar we rijden nog steeds. Die man die had 25 jaar terug al een maagzweer terwijl hij waarschijnlijk gewoon tot aan zijn pensioen gereden heeft.

Jij gaat gelijk van het negatieve uit en dat is verkeerd. Denk en doe positief, dat werkt een stuk prettiger. En ook een werkgever ziet dat. Die heeft liever iemand die met plezier zijn werk doet. Als er dan een keer problemen zijn los je die onderling ook veel makkelijker op. Een negatief iemand krijgt minder snel iets voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden