[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

2 Fruit transporteurs die stoppen met route op Engeland


Knoalster

Recommended Posts

  • Forumlid

Vandaag al  2 berichten gelezen over transporteurs die stoppen met het rijden op Engeland. Dit o.a. door de malaise op Calais.

 

 

Vervoerder schrapt Engeland

Fruittransportbedrijf Jac op ‘t Hof heeft Engeland van de lijst met bestemmingen geschrapt vanwege het oponthoud bij Calais dat wordt veroorzaakt door de vluchtelingenproblematiek.

De internationale vervoerder met dertig vrachtwagens reed gemiddeld vijf keer per week naar Engeland via Calais. Eind juni deed een van hun chauffeurs, Bartjan Fieret, rechtstreeks verslag voor Radio 1. Vluchtelingen probeerden toen met geweld toegang tot de trailer krijgen.

 

Lees verder op:  >>De Telegraaf<<

 

---------------------------------------------------

 

 

HSF Logistics Barendrecht BV stopt ermee

BARENDRECHT - HSF Logistics Barendrecht B.V. is enkele jaren geleden gestart met een nieuw concept in de markt van koeltransport van groente en fruit naar het Verenigd Koninkrijk.

"We moeten helaas constateren dat, ondanks alle inspanningen, deze aanpak niet heeft geleid tot een winstgevende onderneming.

 

Lees verder op: >>Transport-Online<< 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stel dat alle vervoerders komende week zouden gaan stoppen met het rijden op de UK en vooral ook Calais gaan mijden, hoe zouden de Engelsen hierop gaan reageren en ook de uitbater van die tunnel, als die massaal geboycot zou gaan worden dan lopen de inkomsten sterk terug en zo winstgevend is die tunnel nu ook weer niet, ik heb toch de indruk dat de investeerders/aandeelhouders toch wel zenuwachtig worden met dat gedoe daar wat in principe allang gestopt had moeten worden als die Fransen het leger hadden ingezet, maar dat doen ze dus vooralsnog niet, ik vraag mij af hoelang nog?

Er zal een dag komen dat het echt gaat escaleren en dan eens kijken wie van de twee, de Engelsen of de Fransen, elkaar de "Zwarte Piet" gaan toespelen, nu maar hopen dat die veldslagen van enkele honderden jaren geleden, niet opnieuw daar op de kust/zee zal worden uitgevochten, want vriendjes worden met de Fransen is altijd al historisch gezien een heikel punt geweest.

 

Grt. Henry

bewerkt door Henry Neycensas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja klopt de één vanwege te weinig winst en de ander doet het vanwege de veiligheid van hun chauffeurs maar ook gezien het kostenplaatje, inderdaad twee duidelijke verschillen, wat ik mij overigens afvroeg is al die Engelse chauffeurs die ze via een UZB in dienst hebben, er zijn erbij zo heb ik uit goede bron vernomen die bij Nedexco vandaan kwamen en toen die omviel hebben ze toch weer werk gekregen maar dan bij de groene HSF en nu krijgen die jongens weer de klappen, lekker hoor je ben wel weer het "haasje" en dat zo vlak na de kerst!

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stel dat alle vervoerders komende week zouden gaan stoppen met het rijden op de UK en vooral ook Calais gaan mijden, hoe zouden de Engelsen hierop gaan reageren en ook de uitbater van die tunnel, als die massaal geboycot zou gaan worden dan lopen de inkomsten sterk terug en zo winstgevend is die tunnel nu ook weer niet, ik heb toch de indruk dat de investeerders/aandeelhouders toch wel zenuwachtig worden met dat gedoe daar wat in principe allang gestopt had moeten worden als die Fransen het leger hadden ingezet, maar dat doen ze dus vooralsnog niet, ik vraag mij af hoelang nog?

Er zal een dag komen dat het echt gaat escaleren en dan eens kijken wie van de twee, de Engelsen of de Fransen, elkaar de "Zwarte Piet" gaan toespelen, nu maar hopen dat die veldslagen van enkele honderden jaren geleden, niet opnieuw daar op de kust/zee zal worden uitgevochten, want vriendjes worden met de Fransen is altijd al historisch gezien een heikel punt geweest.

 

Grt. Henry

Misschien iets voor het zonnetje of girteka.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja hè hè natuurlijk draait het om de centen Dokus, maar ik heb toch ook het vermoeden dat er veel chauffeurs bij geweest zijn die het ff niet meer trokken daar bij die Tunnel, je zal zo'n horde idioten maar op je af zien stormen met van alles en nog wat, ik ben zeker geen held (de meesten hiervan liggen trouwens netjes begraven!) maar ik heb zelf ook jaren lang met tussenpozen op de UK gereden en zowel met de trein,Calais, als met het bootje maar dan wel via Duinkerken, maar toen was dit alles nog niet aan de orde, je zag ze wel maar ach je schonk er verder geen aandacht aan.

Vraag mij trouwens af hoe die transporteur het nu gaat doen, als je alleen maar op de UK je geld verdient met groenten rijden dan vraag ik mij werkelijk af hoe ga je dat oplossen met al die wagens en je chauffeurs, het werk ligt nog altijd niet voor het oprapen dacht ik zo, net zoals er al iemand meldde dat Visbeen en van Duyn het niet zo snel zullen gaan opgeven, maar ik denk toch dat het voor veel chauffeurs één grote stress bende is als je daar staat bij Calais.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wel benieuwd wat dat HSF concept dan wel niet was.

Volgens mij niets anders dan einde van de middag vanaf Barendrecht vertrekken, en aansluitend UK lossen.

Zoals er wel meer doen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Stel dat alle vervoerders komende week zouden gaan stoppen met het rijden op de UK en vooral ook Calais gaan mijden, hoe zouden de Engelsen hierop gaan reageren en ook de uitbater van die tunnel, als die massaal geboycot zou gaan worden dan lopen de inkomsten sterk terug en zo winstgevend is die tunnel nu ook weer niet, ik heb toch de indruk dat de investeerders/aandeelhouders toch wel zenuwachtig worden met dat gedoe daar wat in principe allang gestopt had moeten worden als die Fransen het leger hadden ingezet, maar dat doen ze dus vooralsnog niet, ik vraag mij af hoelang nog?

Er zal een dag komen dat het echt gaat escaleren en dan eens kijken wie van de twee, de Engelsen of de Fransen, elkaar de "Zwarte Piet" gaan toespelen, nu maar hopen dat die veldslagen van enkele honderden jaren geleden, niet opnieuw daar op de kust/zee zal worden uitgevochten, want vriendjes worden met de Fransen is altijd al historisch gezien een heikel punt geweest.

Grt. Henry

dan verschuift het probleem alleen maar. Of denkt u echt dat die gelukZoekers dan maar terug naar huis gaan??? Ook nu al zoeken ze andere mogelijkheden (en locaties) om aan de overkant te komen. Lukt het niet linksom, dan maar rechtsom........ bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Zijn wel 2 verschillende redenen om te stoppen op england ,volgens betrokken bedrijven.

klopt, HSF kan er niet meer van rond komen. Gisteren zag ik in Harlingen nog een HSF auto met een of ander Arabisch kenteken op de trekker......... Uit welk land die kwam????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor, iets beter je contacten aanboren, ze rijden al een tijdje op dat eiland, word nu met 4 man van HSF uitgebreid.

Je hebt gelijk. Helaas wel weer een klap in het gezicht voor de chauffeurs werkgelegenheid in de regio Rotterdam.

http://www.transport-online.nl/site/67147/meeste-werknemers-hsf-barendrecht-niet-mee-naar-mera-trans/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dan verschuift het probleem alleen maar. Of denkt u echt dat die gelukZoekers dan maar terug naar huis gaan??? Ook nu al zoeken ze andere mogelijkheden (en locaties) om aan de overkant te komen. Lukt het niet linksom, dan maar rechtsom........

Dat bedoel ik er niet mee, het ging mij erom hoe de autoriteiten en de beheerders van de Eurotunnel er dan op zouden reageren en hoe snel die in paniek zouden raken want zodra er geld (omzet) in het geding komt dan opeens kan er van alles, niet dat je daarmee het probleem van die "gelukzoekers" oplost maar het kan ertoe leiden dat het probleem met die GZ dan wel opeens goed aangepakt gaat worden want zij zijn het die de problemen veroorzaken en het gaat sowieso geld kosten.

Dat hiermee de GZ zich naar andere havens zal gaan uitbreiden is inherent hieraan maar dat kan je als goed doorziene bestuurder (bestaan die wel daar in Fransozen en Belgenland?) voorzorgsmaatregelen tegen nemen, het kan zomaar zijn dat er helemaal geen vrachtwagens of personenwagens meer naar Calais of Duinkerken gaan en dan? dan breekt de pleuris uit daar want dan raak je namelijk die maatschappijen in hun geldbuidel en dat doet of kan behoorlijk pijnlijk aankomen financieel gezien.

En op hun beurt gaan die protesteren en heel hard roepen naar de overheden etc. een soort van sneeuwbaleffect dus, maar goed de toekomst zal het uitwijzen maar ik weet nu al dat dit niet al te lang meer zal gaan duren, er moeten toch lieden zijn daar die dit gedonder onderhand wel zat zijn, zelfs de burgemeester van Calais ziet het probleem ook wel in maar dat is ook een roepende in de woestijn geworden want die laten ze ook maar "zwemmen" door diezelfde overheid waar zijn ook een klein gedeelte van uitmaakt, m.a.w. ze laten haar gewoon vallen!!

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

En geloof jij dat de fa. Eurotunnel er al niet lange tijd van baalt??? Het kost hun nu al maanden vele duizenden Euro's. Het Europese belang schijnt groter te zijn.

Onbegrijpelijk dat daar niet opgetreden wordt.

Als je elders in Frankrijk met pech staat, staat er direct een sleepwagen klaar, omdat het langs de weg staan gevaar op zou leveren, en in Calais lopen dagelijks honderden mensen op de snelweg en die kunnen (bijna) ongestoord hun gang gaan.......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[off topic on]

 

Moet jij niet weer iets met dooie springinhetveldjes gaan doen Rob ??

De meeste kunnen zoveel logica niet aan hier.............. :D

 

[off topic heulalderbarstend snel weer uut] 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden