[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

te weinig toeslag


patien

Vraag

  • Forumlid

goedenavond

graag u meneing

ik werk al 3 jaar op de weg

iedere nacht van 2 tot 9 uur smorgens

maar ontvang niet de toesag

die ik moet krijgen

afgelopen mnd ben ik ingedeeld van

6 uur s avonds tot 2 uur snacht

kan iemand mij zeggen wat ik minimum hoor te krijgen

krijg nu 1500 euro netto incl toeslagen

maar heb 2  jaar 1400 gehad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ligt er aan in welke loonschaal je zit, en welke CAO

 

Op zich ben je er wel op achter uit gegaan, zoals ik het zie.

Eerst 1400 voor 35 uur werken per week, en nu 1500 voor 40 uur per week.

Dus met 20 uur meer werken, krijg maar liefst 100 Euro meer.

Dat is 5 Euro per uur...

bewerkt door Showfeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Laat topic starter eerst maar eens aangeven of hij bij een tranportbedrijf werkt (en onder 1van bovenstaande cao's valt) of dat hij in het eigen vervoer zit (en dus een geheel andere cao heeft). Als ik zo na de tijden kijk, dan lijkt het mij heel goed mogelijk dat hij een brood-rijder is en onder de bakkers cao valt met geheel andere bedragen en vergoedingen.

 

Dus eerst maar eens meer duidelijkheid lijkt mij (en daarbij hoeft dan wat mij betreft niet direct de naam van het bedrijf vermeld te worden).

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hier kunnen we nog steeds niet veel mee.

Weten nog steeds niet welke loonschaal, C0,1,2,3,4,5 of D0,1,2,3,4,5?

Vervoer van medicijnen is met een busje wellicht?

Zou dan zomaar ook schaal A of B kunnen zijn.

Dan zou 1500 best wel ok kunnen zijn..

bewerkt door Showfeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als ik van het bericht 1 uitga, werken  van 18:00 tot 2:00 zijn dat 6 nachturen.

6 maal 2,59 maal 22 dagen is 341,88.

1965,59-341,88 is 1623,71, dat is nog minder dan schaal A0 TLN

Oftewel A-1, zou kunnen als de werknemer nog geen 22 jaar oud is.

 

Verblijfskosten vergoeding staan er ook niet op.

Kan zo zijn dat er binnen de 4 uur weer terug gekomen wordt op de standplaats natuurlijk.

Al met al geen vetpot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben boven de 40

En werk tussen de 160 a 184 uur per mnd

En zit dan beneden minimum dus moet nodig aan de bel trekken

Werktijden zijn 3 jaar tussen 2 uur snachts en 9 uur s ochtends geweest

Met daarbij de aanvullende uren om aam de 40 uur te komen dubble diensten gedraaid Ja gekkenwerk dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En vast om kijken naar ander werk, want hoewel je gelijk hebt en je ook zeker moet vechten hiervoor, heb je goeie kans dat eindigt in "verstoorde arbeidsverhoudingen". Zelfs als dat niet zo is moet je na gaan of je bij zo'n werkgever wil blijven werken. Alleen dan kun je alles uit de kast trekken om hem de duimschroeven aan te draaien.

bewerkt door Guus 1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

wat een onzin.

De meesten denken zo, helaas  :mad:  en dit geeft de werkgever de gelegenheid om maar door te gaan, steeds erger en extremer totdat er weer eens iemand opstaat die wel de mond durft open te doen.

Aan dit soort gedachten hebben we te danken dat we een belabberde CAO hebben en dat de gezwellen in deze wereld overleven.  :rolleyes:

 

Stelletje watjes 

 

Ik snap niet waarom je mij nu een watje noemt. Waar heb ik gezegd dat die werkgever zijn gang moet gaan? Voorop staat dat ik vind dat zij moet krijgen wat ze verdient. Als je direct met een advocaat begint dan trek je wel meteen zwaar geschut uit de kast. Dan moet je ook niet gek op kijken als er met scherp terug geschoten wordt. Het is wel redelijk om de werkgever eerst de kans te geven het vuiltje netjes op te lossen. Als die dat dan vervolgens niet doet dan mag je wat mij betreft alle registers open trekken en hoe je ook geen genade meer te kennen.

 

Je kunt ook in etappes de druk opvoeren. Je kunt ook eerst beginnen met een verzoek om toelichting op die loonstrook en inschaling en dergelijke. Je merkt dan snel genoeg hoe de vlag er bij staat bij de werkgever en dan kun je altijd nog door gaan met een advocaat. 

 

Ik zal je een voorbeeld geven: een man van een oud-collega van mij werkte als schilder. Zijn uitbetalingen klopten voor geen meter. Diverse keren had hij bij zijn werkgever aan de bel getrokken hierover en het einde van liedje was dat het bedrijf dat de salarisadministratie voor de werkgever deed, de zak kreeg, omdat zij iedere keer fouten maakten bij de uitbetaling van het loon.

 

De consequentie van dat alles kàn zijn dat het eindigt met beëindiging dienstverband. En als je dan nog werk moet zoeken als het zo ver is... Misschien ben ik daar wel wat voorbarig geweest, maar dat komt wel door de uitspraak over de advocaat.

 

Ik weet niet wat de werkmethodes bij de bond zijn, maar als die altijd direct met een advocaat gaan lopen blaffen dan zou ik er snel klaar mee zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ Patien

 

Hoi, ik ben eigen rijder en rijd/werk ook van 2 tot 9, eerst sorteerwerk en dan vervolgens de vaste route.

Collega's die in c3 (loondienst) zitten hadden iets meer als 1400 netto.

 

Nu ben ik aan het kijken voor een chauffeur op mijn auto, volgens de nieuwe cao (2016 bedragen dus) ontvangt diegene 1450 euro netto in C2.

Dat laatste is dus volgens een recent opgemaakte loonstrook, en door een administratiekantoor wat enkel transport doet en dus weet waar men over praat.

Van toeslagen is binnen die tijden trouwens geen sprake.

 

Overleg met een collega : Als je vele jaren ervaring hebt komt C5 of C6 beter tot zijn recht, een beginnend chauffeur mag blij zijn met C1 of C2 (= onze mening dan).

 

Hopelijk heb je er wat aan.

 

Bovenstaande is trouwens met een bakwagen (c-rijbewijs).

En in het noorden van het land, het chauffeurstekort is hier iets minder voelbaar als ten zuiden van de a1, vermoed ik zelf.

bewerkt door peupje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ger, ik denk niet dat ik meer heb als iemand in loondienst die hetzelfde doet.

Jawel, ik houd meer over omdat ik bepaalde premies niet betaal en dus ook geen aanspraak kan maken op die rechten, denk aan de ziektewet, ww, etc.

Daarnaast doe ik het onderhoud bijna helemaal zelf en koop ik zo goedkoop mogelijk een oude wagen zodat ik minimale afschrijving heb.

Op die manier kan ik dus ietsje meer netto overhouden als ik geluk heb, maar heb daar het extra werk en de risico ook voor.

 

Zelf ga ik internationaal rijden (en dus niet in mijn nest liggen !) omdat ik graag meer uren maak.

Daarnaast neem ik niemand in dienst omdat ik er dan geen geld aan overhoud, en dus stoot ik die route af.

 

Maar wel bedankt voor je reactie en ook bedankt voor het zo snel het oordelen over mij ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

goedenavond guus

 

helaas is er veel meer aan de hand en is de relatie al slecht door de baas zijn toedoen allemaal bewijs van

dus we gaan het onderste uit de kan halen

 

Oké dan snap ik je keuze volledig, maar dan zou ik ook zorgen dat ik daar weg kwam, maar misschien had je daar al rekening mee gehouden. Succes daar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

. Bij samenloop van de toeslag ééndaagse nachtritten met de ploegendiensttoeslag in de zin van artikel 36 komt enkel de ploegendiensttoeslag tot uitkering.

Kan iemand mij dot uitleggen

Ik werk iedere nacht valt dat onder de eendaagse toeslag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden