[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bij vrachtwagen verzetten geen tacho?


Roefské

Recommended Posts

  • Forumlid

Wie kan controleren of jij de auto hebt verzet of een magazijnmedewerker.

Je moet natuurlijk niet de kaart er uit halen en dan 1-2 uur out of scope werken dan de kaart er weer in en verder gaan met je rit, of een paar uur out of scope en dan je kaart er in en wegrijden, zorg dat die auto een paar uur stil staat na gebruik van out of scope en niemand stelt nog vervelende vragen heb ik uit ervaring  ;)

 

En dan.......

Stel dat ik mijn 3 kwartier pauze moet maken.

Onder tussen laat ik mijn combi bijladen/omladen whatever......

Echt wel dat ik mijn kaart eruit ga halen want er gaat iemand anders mee rijden en dan wordt mijn pauze niet geregistreerd

 

Dan zet je hem toch ook op out of scope voor die 3/4 uur terwijl je kaart eruit is ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dan.......

Stel dat ik mijn 3 kwartier pauze moet maken.

Onder tussen laat ik mijn combi bijladen/omladen whatever......

Echt wel dat ik mijn kaart eruit ga halen want er gaat iemand anders mee rijden en dan wordt mijn pauze niet geregistreerd

Dan zet je hem toch ook op out of scope voor die 3/4 uur terwijl je kaart eruit is ???

Jij hoeft de tacho niet op out of scope te zetten ,je moet alleen bij invoeren van jouw pas de tijd dat de pas eruit was aangeven als rust.

Wat er in de tussentijd met die auto gebeurt is niet jou probleem.

Al zal een controleur er wel argwanend zijn als zoiets midden op de dag gebeurt.

En mag toch alleen op eigen terrein dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens die mijnheer die mij code95 probeert wijs te maken niet, haha.

Rij nu analoog, ken niet proberen.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Dan is het wachten op iemand die het probeert, ikke in elk geval niet :D

Ikke wel :angel: :angel:

Ik heb het per ongeluk eens een keer gehad na het terug zetten van de UTC tijd. (Fijn die collegas die het niet interesseert of de klok goed staat. Vooral leuk als je eens springt naar een auto waar de tijd wel goed staat. Krijg je daar weer een foutmelding van. Maar je bent wel 5 weken bezig om dat goed te krijgen)

Blijkbaar niet goed genoeg opgelet en toen ik na 10 minuten rijden op de zaak aan kwam en de tachograaf op pauze wilde zetten stond er OUT op het display. Pasje was er niet uit geweest, en ook geen melding op het dashbord gehad.

Dit was bij een VDO van de eerste generatie. Uit 2006. deze gaat nog niet automatisch op pauze als ie van contact wordt gezet. Dus dan moet je op de tachograaf kijken om hem op pauze te zetten. In dit geval maar goed, anders had ik de hele dag op Out Of Scope gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We zoeken dus nog steeds een sto.. euh proefpersoon die het probeert  :D

Vrijwilligers??????

Ikke voorlopig niet. Heb alle klokken nu wel op tijd staan. :angel: :angel:

En out of scope mogen we niet gebruiken van de baas. Dus komt er ALTIJD een pasje in als er een wagen verzet moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je doet, maar dit is vragen om problemen  ;)

Lees dit maar eens >> klik <<

Sorry..ik bedoel dat ik van te voren weet dat die wagen gaat rijden op het eigen terrein....

Oké IK heb geen gezeik want mijn kaart zit er niet in.

Maar als er gereden gaat worden zonder kaart om hem effe te verzetten...dat staat dat in de Tacho geregistreer

 

Ik gebruik heel af en toe OOS als ik bij DOW op vrijdag moet laden, als je daar om 17:00 binnen rijd kan het goed zijn dat je om 22:45 pas buiten komt, meesta is de vrijdag een dag dat ik ook nog eens 11 uur rust moet maken dus dan heb ik een probleem.

 

Oplossing:

Kom om 17:00 aan bij DOW (Terneuzen) haal mijn kaart er uit, ga me aanmelden en een bakkie doen, na ca 45 minuten zet ik de tacho op OOS en rij binnen om te laden, ik heb nu alle tijd van de wereld en hoef nergens bang voor te zijn, na het laden rij ik buiten en zet hem op de parking, OOS er af en ga slapen. De volgende morgen om 6:00 de kaart er weer in en naar huis. Ben met heel deze actie niet op de openbare weg geweest.

 

Dit is het enige moment dat ik OOS durf te gebruiken, ik vindt regelmatig mijn voertuig terug op maandag en er is dan mee gereden, al dan niet OOS vaak rijden ze er van de werkplaats gewoon mee zonder iets in te voeren en staat er maandag gereden zonder pas op het scherm  (maar dat is hun probleem), ik bevestig de actie op maandag voor ik er mijn kaart in doe en heb nooit iets op mijn kaart terug kunnen vinden (ik kan ze zelf tot in detail uitlezen)

Maandag heb ik ook weer een probleem denk ik, ze gaan maandag kastje inbouwen voor België, ben benieuwd wat voor iets het gaat worden, ze konden dan vrijdag niet aan  de telefoon uitleggen.

Ger ...dit is dus precies de situatie die ik voorspiegelde. Alleen als jij  je kaart eruit haalt voor je pauze..zet je hem pas NA je pauze op OOS en ik doe dat als ik de wagen uitstap.

 

Ik zie geen verschil hoor !

Ok niet als ik jou link lees  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou...ik gebruik de OOS als IK niet in mijn wagen rij.

Dat ik dat voor 45 minuten doe maakt niks uit want als ik mijn pas er in doe dan geef ik aan dat ik de tussentijd rust heb gehad

En dat klopt ook daadwerkelijk  :ja:

Dus daar kan niemand me op pakken.

Door hem OOS te zetten hoef ik me niet druk te maken en te ergeren als ze zonder kaart de wagen voor een ander dock zetten voor dat laatste palletje

 

Oké...er zal In Frankrijk best raar naar gekeken worden.....maar volgens de wet doen wij precies hetzelfde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat heeft het ermee te maken of ik wel of niet de TNL geloof.

 

Ik denk gewoon na.

Je voorbeeld slaat nergens op.

Als je beter leest staat er dat IK NIET RIJ !!!!!  Punt uit !!

Dus heb ik er mijn kaart ook niet inzitten want ik rij niet.

Als jij klaar bent met je werk haal je hem er toch ook uit als je naar je huis gaat of niet ?

 

Sterker nog: kijk eens naar je uitleg over hoe jij je OOS bij je 11 uur gebruikt.

JIJ rijdt op het terrein rond net zoals die chauffeur in Frankrijk uit je voorbeeld  :stom:

Terwijl IK binnen mijn 45 minuten maak met mijn pas in mijn kontzak

Een jochie van 17 zonder rijbewijs rijdt hem even naar een ander dock.

Nee......die rit wil ik niet op mijn pas hebben 

 

Kortom: wie houdt zich hier aan de regeltjes ? ;)

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

En dan.......

Stel dat ik mijn 3 kwartier pauze moet maken.

Onder tussen laat ik mijn combi bijladen/omladen whatever......

Echt wel dat ik mijn kaart eruit ga halen want er gaat iemand anders mee rijden en dan wordt mijn pauze niet geregistreerd

 

Dan zet je hem toch ook op out of scope voor die 3/4 uur terwijl je kaart eruit is ???

Sorry hoor, maar die begrijp ik niet???

Als jij aan de pauze bent, staat je tachograaf inderdaad op rust (met je kaart er uit uiteraard). Tot zo ver begrijp ik hem.

 

Maar ben je nu aan het pauzeren, of aan het laden/lossen voor een nader, die dan met die auto verder gaat??? Dan ben je toch niet aan het pauzeren????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sorry hoor, maar die begrijp ik niet???

Als jij aan de pauze bent, staat je tachograaf inderdaad op rust (met je kaart er uit uiteraard). Tot zo ver begrijp ik hem.

 

Maar ben je nu aan het pauzeren, of aan het laden/lossen voor een nader, die dan met die auto verder gaat??? Dan ben je toch niet aan het pauzeren????

IK heb pauze maar bij de klant word de wagen nog bijgeladen (of omgeladen)

In ieder geval: het laden word door ander personeel gedaan  ;)  terwijl ik pauze maak

 

Na mijn pauze stap ik weer in en vertrek naar een ander adresje

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Vrijwilligers??????

Ikke voorlopig niet. Heb alle klokken nu wel op tijd staan. :angel: :angel:

En out of scope mogen we niet gebruiken van de baas. Dus komt er ALTIJD een pasje in als er een wagen verzet moet worden.

Dat is bij ons niet te doen. Als je ziet hoe vaak er bij ons auto's verplaatst moeten worden. Als je dan eerst een pasje er in moet doen, voor het doch zetten.... Pasje er weer uit, naar een andere auto lopen, pasje er weer in, deze weer weg zetten, pasje er weer uit...... En dan moet je de tussenliggende tijd ook nog weer invoeren als werktijd he van de persoon die de auto's verplaatst. Dat kost 2 uur extra per avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Wat heeft het ermee te maken of ik wel of niet de TNL geloof.

 

Ik denk gewoon na.

Je voorbeeld slaat nergens op.

Als je beter leest staat er dat IK NIET RIJ !!!!!  Punt uit !!

Dus heb ik er mijn kaart ook niet inzitten want ik rij niet.

Als jij klaar bent met je werk haal je hem er toch ook uit als je naar je huis gaat of niet ?

 

Sterker nog: kijk eens naar je uitleg over hoe jij je OOS bij je 11 uur gebruikt.

JIJ rijdt op het terrein rond net zoals die chauffeur in Frankrijk uit je voorbeeld  :stom:

Terwijl IK binnen mijn 45 minuten maak met mijn pas in mijn kontzak

Een jochie van 17 zonder rijbewijs rijdt hem even naar een ander dock.

Nee......die rit wil ik niet op mijn pas hebben 

 

Kortom: wie houdt zich hier aan de regeltjes ? ;)

De controleur zal smullen van jou betoog, en er gezellig een bonnetje bij doen voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

IK heb pauze maar bij de klant word de wagen nog bijgeladen (of omgeladen)

In ieder geval: het laden word door ander personeel gedaan  ;)  terwijl ik pauze maak

 

Na mijn pauze stap ik weer in en vertrek naar een ander adresje

Dus jij laat een klant jou auto verplaatsen????? Zal je baas blij mee zijn bij eventuele schade of als er iets uit je cabine vermist wordt. Jij hebt immers je cabine open gelaten of zelfs de sleutels af gegeven.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heren...ik doe hetzelfde als Ger en bij Cor op het DC

Alleen voor een kortere periode (binnen 45 minuten)

 

En ik zie nergens in de wet staan dat er een minimum/maximum tijdsverloop moet zijn voor OOS

Dus ...........waarom krijg ik dan wel een bonnetje en jullie niet ?

Maar laat maar........komen we toch niet uit  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals Ger ook aangeeft doe jij het dus onder diensttijd. Na diensttijd kan niemand er iets van zeggen. Of het slim is om na diensttijd nog een x aantal uren out of scope werk te verrichten is een ander verhaal, het gaat wel van je dagelijkse rust af dus als je dan aan het eind van de week als een zombie er bij loopt  :(

Bij ons zijn ze overigens bezig om dat helemaal dicht te timmeren, ik heb (samen met een aantal collegae) de allernieuwste boardcomputer in de auto, die registreert via de tacho. Dus lossen/laden met tacho op pauze is geregistreerd als pauze dus onbetaald, pas eruit is automatisch einde dienst dus alles wat je dan doet is eigen tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Heren...ik doe hetzelfde als Ger en bij Cor op het DC

Alleen voor een kortere periode (binnen 45 minuten)

 

En ik zie nergens in de wet staan dat er een minimum/maximum tijdsverloop moet zijn voor OOS

Dus ...........waarom krijg ik dan wel een bonnetje en jullie niet ?

Maar laat maar........komen we toch niet uit  :D

Met dit verschil dat Ger en ik onze 9 of 11 uur rust maken. Ik ALTIJD thuis, dus staat mijn voertuig altijd op het DC. Ger door de weeks altijd onderweg.

Het verschil zit hem erin dat jij dat doet TIJDENS een rit overdag.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Is bij onze grootste klant.....dus de baas doet niet zo moeilijk  :D

Maar het andere voorbeeld wat ik gaf?? Er haalt iemand jou portemonnee uit je tas (om maar wat te noemen??) dan heb je je voertuig dus niet op slot of je sleutels aan "derden" gegeven. Geen verzekering die de schede dekt......

 

En nogmaals. Het verschil wat wij aangeven is dat "wij "Out of Scope" gebruiken is tijdens de nachtrust, en niet overdag binnen een korte rust. Dit zal gelijk bij een controleur de alarm bellen doen rinkelen, en zoals het voorbeeld dan ook al aangeeft, dan is een uitdraai van de tachograaf zelf voldoende voor een dikke bekeuring. Ook in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De knipoog staat er niet voor niets bij Cor, ook hij werkt gewoon in die tijd  ;)

Maar wat veel erger is, hij denkt slim te zijn en zo de regeltjes te omzeilen, in Frankrijk zijn ze blij met hem, maar ook andere landen zullen dit niet accepteren 

 

Zo jammer Ger.........

In tegenstelling tot jou: iIK heb nog noooooit van mijn leven in een wagen gereden die OOS staat.

Als ik zeg dat ik pauze aan het maken ben...maak ik ook pauze !!!

Dus laat die insinuatie nou maar eens achterwege graag !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden