[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

truck keuze


Niels Boot

Vraag

  • Forumlid

​hoi ik ben een beginnend chauffer en heb sins 1 jaar een eigen bakwagen (daf cf 65 serie)
​daar ik nu al een tijdje ook mijn ce rijbewijs heb en een stapje groter wil gaan rijden koop ik binnenkort een trekker erbij
daar ga ik dagelijks ritten mee rijden. nu heb ik verschillende auto,s gereden en vind daf een fijne auto (lekker dik stuur robuust en sterk)
​ik ga een standaard trekker kopen maar weet niet wat voor merk hierin het beste is liefst wil ik een Scania topline of highline wat is hiertussen het verschil? en wat is de beste keus ?en ik vind automaat rijden saai en heb geen feeling met de wagen dan kortom voor mij een schakelbak. kan geen nieuwe betalen dus moet het een wat oudere wagen worden... m.v.g niels

 


ben ook aan het overwegen het bij daf te houden , persoonlijk vind ik de scania mooier en is ook luxer , ik ga internationaal rijden dus wat luxe lijkt me niet overbodig,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

20% meer verbruik voor Scania en IVECO. Dat die merken überhaupt nog wat verkopen!

Of is dit van horen/zeggen?

Beter lezen, het gaat om het soort werk. Daarom zei ik ook dat het werk wel degelijk uitmaakt!

 

In mijn werk zie je bijna geen Scania's, Iveco's of DAF. Als ze er wel worden gebruikt is het vaak omdat de eigenaar niets anders wil of ook een andere taak hebben voor de auto.

Verreuit is de Scania een voorkeursauto zonder reden buiten het merk. 

Iveco het minst omdat mensen hem nog steeds vergelijken met een minder goed merk.

 

Ja ik heb Scania gereden voor mijn werk en ook in mijn werk bij vorige werkgevers, en ja het zijn alcoholisten.

Iveco was veel te duur om om te bouwen, nog duurder dan scania.

 

In mijn werk schrijft RWS voor dat in het aanrijdgebied geen cruciale onderdelen mogen zijn gemonteerd om het voertuig bij "lichte" aanrijding nog te kunnen rijden. 

Dat betekend bij veel merken dat er een aantal tanks moeten worden verplaatst. 

Dan ga je kijken bij welk merk dat kan af fabriek omdat dat het goedkoopst is.... en daar is juist Scania het duurst. 

De standaard truck is dan bij Scania het goedkoopst, maar elke aanpassing kost geld. Af fabriek en de aanpassing bij de dealer is nog duurder. 

Reneault had voor de opbouw nog weer een extra subframe nodig, maar bood af fabriek ook de ombouw niet. 

Daf bood alles aan af fabriek op het electrowerk na, daarbij kwam het verbruik waarom de auto over een tijdsbestek van tien jaar veel te duur werd. Zeker als je stationair het verbruik erbij optelt. 

Volvo bood niet eens de mogelijkheid en verwijst gelijk naar Terberg, alleen die naam al maakt hem te duur.

 

Alles omgerekend was de MAN duurder dan de DAF in aanschaf, maar in verbruik goedkoper. 

 

Dus ja ik heb er echt over nagedacht en op gestudeerd...... en als ze bij Mercedes eindelijk echte auto's gaan maken zal ik daar ook over gaan nadenken. Maar mijn collegae bij Heijmans stappen niet voor niets over op MAN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Niet helemaal, dat lag vaak aan de tweedehandsjes die ze gebruikten. En ook aan het vele wisselen van de chauffeurs. Ook van de nieuwe auto's ken ik een auto die al meer dan tien chauffeurs heeft gehad in nog geen jaar tijd. Maar ik ken ook auto's die nooit een andere chauffeur hebben gehad die al meer dan vijf jaar in gebruik zijn zonder noemenswaardige problemen. Dit wordt ook ondersteunt door de werkplaatscijfers :ok: . 

Oh ja, er rijdt ook nog een chauffeur :confused:  die zijn Mercedes mocht inleveren en daar na drie jaar nog steeds om mort :mad: .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

in de containers schijnt de Scania t weer goed te doen qua verbruik. Met gemiddeld 20 ton achterop, kan ik toch wel 1 op 4 rijden.

ik zou het maar eens een keer goed bijhouden en niet uitgaan van wat de auto aangeeft , maar gewoon km bijhouden  en het aantal liters dat je tankt . Dan zal er ongetwijfeld iets anders uitkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik zou het maar eens een keer goed bijhouden en niet uitgaan van wat de auto aangeeft , maar gewoon km bijhouden en het aantal liters dat je tankt . Dan zal er ongetwijfeld iets anders uitkomen.

Word gedaan door de baas. Vorige week 23.8 l op 100km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden