[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gemiddeld 48 uur?


hortjuh

Recommended Posts

  • Forumlid

Heb een gekke vraag Wie maakt er 11 uur rust per dag. En hoeveel uren

slaap je per dag.Ik vroeger 6 uur En tussen de middag 1 uur.Dat was vast.

Waarom vraag ik dat Zit een boek te lezen Daar staat in mens moet niet meer dan 6 uur slapen Want na 6 uur slaapt die niet meer.En wat doen jullie met die 5 uur die over is.Ik begrijp het niet.Dat boek moeten ze in Brussel lezen.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Heb een gekke vraag Wie maakt er 11 uur rust per dag. En hoeveel uren

slaap je per dag.Ik vroeger 6 uur En tussen de middag 1 uur.Dat was vast.

Waarom vraag ik dat Zit een boek te lezen Daar staat in mens moet niet meer dan 6 uur slapen Want na 6 uur slaapt die niet meer.En wat doen jullie met die 5 uur die over is.Ik begrijp het niet.Dat boek moeten ze in Brussel lezen.Hwm

Ik heb er geen moeite mee Huub, om een uurtje of 8 a 9 te slapen.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hahahahaha,

volgens mij kun je dat boek weggooien, het klopt niet meer.

maar van de andere kant, als ik s'nacht 6 uur aan 1 stuk kan slapen,

kan ik het er mee doen,

maar ik vind het ook wel lekker om 8 uur te blijven liggen.:rolleyes:

maar mensen die te veel aan hun hoofd hebben,

hebben niet genoeg aan 6 uur,

en per persoon is veel verschil, denk ik.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Man, man, ik geloof dat ik maar blij ben dat ik (nog) geen beroepschauffeur ben. Je hebt denk ik alle overblijvende rusttijd nodig om uit te rekenen hoe lang je daarna weer mag rijden :D

Vast wel goed bedoeld hoor, al die regels, maar het wordt er wel steeds ingewikkelder door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
hahahahaha,

volgens mij kun je dat boek weggooien, het klopt niet meer.

maar van de andere kant, als ik s'nacht 6 uur aan 1 stuk kan slapen,

kan ik het er mee doen,

maar ik vind het ook wel lekker om 8 uur te blijven liggen.:rolleyes:

maar mensen die te veel aan hun hoofd hebben,

hebben niet genoeg aan 6 uur,

en per persoon is veel verschil, denk ik.;)

Dan zal ik wel veel aan mijn hoofd hebben tiny, want zelfs met 10 uur heb ik soms geen moeite.:D:D

En dat boek Huub, gooi dat maar snel weg, want daar klopt helemaal niets van, in mijn geval tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

O.K dat boek zal ik ook snel weg gooien.Maar aan de andere kant wil ik toch een verhaal maken.Er zijn mensen die weten dat ik 12 jaar op zee gewerkt heb Mooie tijd En 3 keer rondt de wereld weest.Ik ga proberen een verhaal van te maken.Vandaag of morgen staat er het op Heb een bedrijf gevonden die mijn flims op CD gaat zetten Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Man, man, ik geloof dat ik maar blij ben dat ik (nog) geen beroepschauffeur ben. Je hebt denk ik alle overblijvende rusttijd nodig om uit te rekenen hoe lang je daarna weer mag rijden :D

Vast wel goed bedoeld hoor, al die regels, maar het wordt er wel steeds ingewikkelder door.

Toen we hier een poosje geleden de beste discussie ooit hadden die door een crash helaas is kwijtgeraakt, heb ik besloten dat de huidige rijtijdenwet niet gemaakt is voor internationaal rijdende chauffeurs.

De rijtijdenwet zoals die nu is, is op maat gemaakt voor het nationale werk, al dan niet in ploegendienst, waarbij de truck en chauffeur elke dag terug komen op de standplaats.

Die 11 uur rust is ideaal voor het nationale werk waarbij je elke nacht(of overdag) thuis je rust pakt. De containerlijndienst van Heineken(Reining en Simon Loos) is daar een mooi voorbeeld van.

Voor de moderne chauffeur is het internationale werk en de daarbij behorende wetten gewoon niet meer rendabel, het is eigenlijk tijdverspilling.

Ik maak heel graag elke nacht 11 uur rust, maar niet als ik lange afstanden doe waarbij ik 2 of 3 weken onderweg ben, die 11 uur rust maak ik liever thuis eerlijk gezegd.

Ik heb soms ritten die 2 weken duren heen en terug, daarbij sta ik elke nacht 11 of 12 uur stil en soms 15 uur, ook vanwege de afmetingen van de lading.

Bij ons is dus een DVD, TV en laptop bijna de standaarduitrusting geworden maar dan wel noodgedwongen om die lange rustpauzes door te komen.

De overstap naar nationaal werk is dus niet meer zo moeilijk met deze rijtijdenwet, gewoon omdat je dan nog zinvol je rusttijd door kan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
O.K dat boek zal ik ook snel weg gooien.Maar aan de andere kant wil ik toch een verhaal maken.Er zijn mensen die weten dat ik 12 jaar op zee gewerkt heb Mooie tijd En 3 keer rondt de wereld weest.Ik ga proberen een verhaal van te maken.Vandaag of morgen staat er het op Heb een bedrijf gevonden die mijn flims op CD gaat zetten Hwm

mmmm, ben benieuwd,

succes ermee:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Ik moet mijn nog aan m'n opleiding beginnen dus misschien snap ik het niet helemaal. Maar die controle is die persoonsgebonden of bedrijfgebonden?

Ik heb de indruk het laatste, is het dan niet een oplossing of gaat het niet gebeuren dat chauffeurs 2 werkgevers gaan krijgen?

Zelfs bij 1 werkgever mits zij bijv een zusterbedrijf hebben, gebeurd wel meer mbt overuren e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kom naar de najaarsbijeenkomsten over de 48-urige werkweek

De invoering van de 48-urige werkweek kan grote gevolgen hebben voor vrachtwagenchauffeurs. Als er geen oplossing komt, zal het inkomen van chauffeurs in veel gevallen met tientallen procenten dalen. Natuurlijk wil FNV Bondgenoten daar iets aan gaan doen. En daar hebben we u bij nodig. Vindt u ook dat er goede afspraken gemaakt moeten worden in de cao? Kom naar één van de najaarsbijeenkomsten.

In september worden data, locaties en tijdstippen op deze website bekend gemaakt.

Programma van de najaarsbijeenkomsten:

  • Kennismaking met elkaar
  • Wat gaan we doen tot 2011 en hoe kunnen we daar zoveel mogelijk werknemers bij betrekken?
  • Hoe zit het nu precies met de 48-urige werkweek (wet- en regelgeving)?
  • Lunch
  • Discussie in groepen (per vervoersstroom): welke gevolgen heeft invoering van de 48-urige werkweek voor u? Zien we nu al mogelijke oplossingen?
  • Samenstellen klankbordgroep: welke chauffeurs gaan met deskundigen aan de slag om oplossingen te bedenken?

We maken er ook een gezellige dag van!

Na het programma hebt u de gelegenheid gezellig met uw collega's na te praten met een hapje en een drankje.

Zanger en vrachtwagenchauffeur Willem Jacobs verzorgt live muziek. Kent u hem nog niet? U kunt zijn nummer "48 uur" downloaden.

Kom allemaal!

Als u invloed uit wilt oefenen op uw toekomst als chauffeur en op de toekomst van de sector dan is dit uw kans. Kom naar één van onze bijeenkomsten. Neem uw partner en zoveel mogelijk collega's mee. Ook niet-leden zijn van harte welkom. Het is van belang dat we zoveel mogelijk werknemers betrekken bij de discussie over de gevolgen van de 48-urige werkweek. Daarmee krijgen we echt draagvlak voor door chauffeurs zelf gekozen oplossingen. Bovendien laten we de werkgevers dan zien dat we écht goede afspraken willen maken. We hopen ook u te zien op een van onze bijeenkomste.!

Kijk naar de datum.En ik hoop dat jullie komen.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

De regel is dat je gemiddeld per week niet meer dan 48 uur mag weken. Het gaat dus om een gemiddelde.

Ik lees op dit forum dat in het buitenland erg streng gecontroleerd zou worden op deze 48 uur.

Op zich is het fijn dat ook het buitenland controleert maar waar moeten ze op controleren.

Stel dat het om een gemiddelde zou gaan over een periode van 16 weken.

Waar begint dan de periode van 16 weken. Is dat in week 1 of bij week 4.

Op deze manier kun je dus je periode waarover het gemiddelde van 48 uren geldt telkens met een week opschuiven. Het resultaat is dat het een regel is die in de praktijk niet te controleren valt. En bij het bepalen van de periode van 16 weken wordt uitgegaan van de gunstigste periode voior de ondernemer. Tijdens een controle onderweg kan gewoon niet op 48 uur gemiddeld worden gecontroleerd.

Dat betekent ook dat in het buitenland niet bekeurd kan worden als je langer dan 48 uur in een week hebt gewerkt.

Sterker: Als je nu de schijven van drie weken bij je moet hebben en straks van 30 dagen, zit je ruim binnen de periode van 16 weken. Dus, ik zou zeggen:

Don't worry, ga happy wezen en ga je geen zorgen maken over die 48 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het is n periode van 26 weken dat houdt mn planner bij en ik zelf ook uiteraard zelf werk ik de ene week 4 dagen de week erop 6 dagen kom dan op gemiddeld op 55 uur maar daar heb ik voor getekend

hoe het verder moet zie ik wel maar zal wel goedkomen zolang mn werkgever er geen mensen bijkrijgt maak ik me geen makke ;)

carpe diem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • Forumlid

Het zal vast wel ergens al voorbij zijn gekomen maar wie gaat dat zometeen controleren hoeveel uur je gewerkt hebt? En dit is een serieuze vraag.

Ik zie niet in wie er zoveel mankracht heeft om iedereen te controleren?

In mijn geval rij ik 5 X 12 uur ploegendienst en worden er ook gewoon 60 betaald (tenzij ik pauze maak) Ik heb wel 10 vrije dagen extra tegenover beroepsgoederen vervoer dus 36 dagen. Ik zou dan ongeveer gemiddeld goed moeten uitkomen.

En aangezien ik toch al bezig ben om in dagdienst 4 dgn te gaan werken komt dat wel goed maar dat is in nationaal (interregionaal :rolleyes:) vervoer.

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

48 uur? Hoe wil men die 48 uur voor bijvoorbeeld poolse chaufeurs gestalte geven?

Ze krijgen 50 euri per dag.....

Er zijn zo ook duitse, tsjechische, slowaakse enz enz bedrijven die gewoon een dag, week of maandgeld uitbetalen ongeacht hoeveel uurtjes de chauffeur maakt. Voor die lui zal er al helemaal niets veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het zal vast wel ergens al voorbij zijn gekomen maar wie gaat dat zometeen controleren hoeveel uur je gewerkt hebt? En dit is een serieuze vraag.

Ik zie niet in wie er zoveel mankracht heeft om iedereen te controleren?

Digitaal is alles mogelijk.

Bovendien is de techniek al zover dat als men achter of in de buurt van een voertuig rijdt uitgerust met een digitale tacho,men hem op afstand kan uitlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Digitaal kunnen ze een heel jaar terug halen met de vervolgkaarten van rdw.

De rijtijden zal je zelf moeten bij houden daar na 16 weken het aantal uren van de eerste week vervalt. dus na 17 weken de 2e week.

Het zelfde als nu met de 90 uur in de 2 weken. MAAR JA WIE LET DAAR NU NOG OP.

HET HELE TRANSPORT GAAT AAN GORT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de controle alleen maar op de gegevens van de digi tacho gebeurd dan zou dat gunstig zijn omdat daar niet alle 'gewerkte' uren op staan cq op staat of dat verlof betaald of onbetaald is.

Betaald verlof telt immers mee bij de gewerkte uren en onbetaald verlof niet.

Het zelfde geld voor wachttijd, onverwacht cq verwacht, bij beide staat je tacho tenslote op rust.

Ik heb geen idee hoe ze dit sluitend, en zonder fraude mogelijkheden, zouden kunnen gaan kontroleren.

Groetjes

Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

alle rapporten moeten zijn voor zien van de achtergrond info.

zoals de ritraporten.

aantal betaalde uren per maand.

en eventueel de aantal ritten per maand.

kunnen ze er dan nog niet uit komen komen ze wel even naar het bedrijf.

want je kunt wel iedere keer als je stil staat rust indrukken maar ze zijn ook niet gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat komt er dus op neer dat ze een hoop systemen / gegevens aan elkaar moeten koppelen om het goed te kunnen bepalen.

Met alleen de gegevens van de digi tacho komen ze er niet, en zolang er nog geen uniforme registratie van de ritelijsten is zal een controle dus veel tijd gaan kosten, maw er kunnen niet veel gedetaileerde kontroles plaats vinden.

Gr. Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat komt er dus op neer dat ze een hoop systemen / gegevens aan elkaar moeten koppelen om het goed te kunnen bepalen.

Dat doet een belastingdienst toch ook?

En als daar een onregelmatigheid uit komt stuurt men iemand voor een algemene controle. Voelt die nattigheid, dan komen ze met groot materiaal.

Ze werken ook met gemiddelden! Je licht 50 firma's door en aan de hand daarvan bepaal je een gemiddelde, modus of hoe het ook allemaal heet. Kwestie van een rekenmanier bedenken en automatiseren. Alles wat er boven komt heeft feest!:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Iedereen loopt hier maar te 'zeiken' op de invoering van de 48 urige werkweek maar blijkbaar gaat iedereen er aan voorbij dat dit al jaren een officiele wet is in Nederland.

Ik citeer :

De Arbeidstijdenwet stelt de volgende grenzen aan de tijd dat uw werknemer mag (over)werken :

- 12 uur per dag;

- 60 uur per week;

- per 4 weken niet meer dan gemiddeld 55 uur per week;

- per 16 weken gemiddeld niet meer dan 48 uur per week;

- voor nachtdiensten gelden strengere regels

......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden