[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vier doden door ongeval op A73


Gast Marcel

Recommended Posts

  • Forumlid
heel triest dit:(

moest vandaag 4 keer langs dat stuk op...

en iedere keer weer liepen de rillingen over mijn rug:(

Ik kom daar bijna dagelijks langs, zo ook vandaag en ik had er ook de rillingen van over mijn rug.

Sterkte voor de nabestaanden en de 2 chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Casper en Joep kansloos in vuurzee

AMSTERDAM - Casper en zijn broertje Joep Klumpers hadden geen schijn van kans in de vuurzee toen een Duitse trucker in Beuningen op hun Berlingo inreed. Helmond rouwt om het dode gezin. 'Het waren lieve, aardige mensen..'

Bij het verkeersdrama op de A73 blijkt de familie Klumpers uit Helmond te zijn omgekomen.

Het gezin zat in de val, toen bij Beuningen een vrachtwagen op de caravan achter hun auto botste en er brand uitbrak.

De oudste zoon in het gezin, Casper (7), was leerling van de Montessorischool Helmond, waar geschokt is gereageerd op het fatale ongeval. "De familie heeft gevraagd nog enige terughoudendheid te betrachten nu nog niet honderd procent duidelijk is of het om dit gezin gaat, vertelt directrice Els Cornelissen. "Maar u kunt zich voorstellen dat er een schok door de school ging." Broertje Joep ging nog niet naar school.

Op het Elbeplantsoen, waar de familie woonde, is iedereen verslagen.

Het omgekomen gezin woonde in Helmond in een keurige middenklassewijk. Een overbuurvrouw van het gezin vertelt, zichtbaar aangeslagen, dat de slachtoffers erg geliefd waren in de buurt. "Ze deden veel mee aan allerlei activiteiten. Het waren lieve, aardige mensen. Ik kan me niet voorstellen dat ze er niet meer zijn.

Even verderop staat een buurtbewoner zijn voortuin te sproeien. "Ik kreeg het een paar uur geleden te horen van het buurtcomité. Die zijn alle deuren afgegaan om het iedereen persoonlijk te vertellen. Er ging een schok door me heen. Ik zie de kopjes van die jongens nog zo voor me.

Casper voetbalde met de 'F-jes' mee van Voetbalvereniging Bruheze. Zijn vader Henk was leider van het F8-team. Verslagenheid overheerste daar gisteravond. "De trainingen zijn afgelast. Zijn team is bijeengekomen in de kantine en is lamgeslagen, vertelt Mike Martens, voorzitter van de club. "Ergens hopen we nog steeds dat het niet waar is.

Duidelijk is intussen wel geworden dat de slachtoffers door een 31-jarige chauffeur uit het Duitse Werne van achteren zijn aangereden. Hij wordt mogelijk strafrechtelijk vervolgd."

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3944024/_Casper_en_Joep_kansloos_in_vuurzee__.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

wil wel even melden dat de chauffeur die het ongeval veroorzaakt heeft,tot meerdere malen gepoogt heeft de mensen te redden...Ze hebben hem geloof ik op een gegeven moment met meerdere mensen moeten tegenhouden,omdat het vuur te heftig was.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wil wel even melden dat de chauffeur die het ongeval veroorzaakt heeft,tot meerdere malen gepoogt heeft de mensen te redden...Ze hebben hem geloof ik op een gegeven moment met meerdere mensen moeten tegenhouden,omdat het vuur te heftig was.....

Dat vind ik knap voor een chauffeur die zelf gewond in zijn brandende truck zit en die door de Nederlandse chauffeusse en omstanders is bevrijd

Bron:politie.nl

Voorlopige conclusie

Met alle informatie die op dit moment bekend is, heeft naar alle waarschijnlijkheid het volgende plaatsgevonden.

Vlak voor het moment van het ongeval heeft de vrouwelijke chauffeur haar snelheid teruggebracht tot langzaam rijdend, in verband met het overige langzaam rijdende verkeer voor haar. De vrouw reed op dat moment op de rechterrijstrook van de snelweg richting Druten. Achter haar reed op dezelfde rijstrook de personenauto met caravan. Achter deze combinatie reed de tweede vrachtauto met Duitse chauffeur.

De bestuurder van deze tweede vrachtauto heeft vermoedelijk te laat het langzaam rijdende verkeer voor hem opgemerkt. Hierdoor heeft hij niet (tijdig) kunnen remmen om een aanrijding met de voor hem rijdende auto’s te voorkomen.

De chauffeusse en omstanders hebben gepoogt om het gezin te bevrijden met het bekende resultaat toen hebben ze de veroorzaaker van dit drama uit zijn brandende truck bevrijd.( dit heb ik van hulpverleners die ter plaatse zijn geweest en op een hulpverleningsforum zitten)

Ik wens iedereen die er bij zijn betrokken in welke zin dan ook heel veel sterkte bij het verwerken van dit drama.

Gr.Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik wil niemand veroordelen of vrijpleiten, begrijp me goed.

Vanochtend rond 6.30u voeg ik in op de A1 bij Deventer, schiet er 100 mtr voor me een collega 'mijn' invoegstrook op: uitwijkend voor een file...

Gelijke taferelen meermalen gezien totaan Gorinchem.

Het gevaar zit 'm denk ik in de laagstaande zon: je ziet geen lichten van je voorganger, tenzij je er bewust op focust. Levensgevaarlijk, maar wat doe je er aan?

Het ongeluk van gisteren gebeurde ook Oost-West, het verbaast me niet als de zon hierin ook een rol speelde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily
Ik wil niemand veroordelen of vrijpleiten, begrijp me goed.

Vanochtend rond 6.30u voeg ik in op de A1 bij Deventer, schiet er 100 mtr voor me een collega 'mijn' invoegstrook op: uitwijkend voor een file...

Gelijke taferelen meermalen gezien totaan Gorinchem.

Het gevaar zit 'm denk ik in de laagstaande zon: je ziet geen lichten van je voorganger, tenzij je er bewust op focust. Levensgevaarlijk, maar wat doe je er aan?

Het ongeluk van gisteren gebeurde ook Oost-West, het verbaast me niet als de zon hierin ook een rol speelde...

Helemaal mee eens... met die zon probeer ik altijd flink afstand te houden want voor je ziet dat die lichtjes branden kan het zomaar te laat zijn... brrr, moet er niet aan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien op dit moment een heel stomme vraag om hier te stellen en zeker bij dit trieste onderwerp, maar wat ik me zo afvraag krijgen caravans ook een jaarlijkse keuring zoals onze auto's?

Bedoel maar, stel dat er iets mis was met die gastank dan lopen misschien wel meer mensen gevaar zo en kunnen misschien in het vervolg keuringen en aangepaste wetgeving omtrend installaties meer slachtoffers voorkomen in de toekomst?

denk dat ze de gasfles niet dicht heben gedraait of dat de koelkast in de caravan nog aan stond die werkt namelijk ook op gas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
denk dat ze de gasfles niet dicht heben gedraait of dat de koelkast in de caravan nog aan stond die werkt namelijk ook op gas

Een koelkast op gas???Daar heb je je stroomstekker voor.

Maar ik schrik er ook wel van dat er zo snel, zo'n heftige brand kan onstaan.Misschien de gasfles niet afgekoppelt?Het doet er niet toe.

Het is gebeurt wat natuurlijk een drama is.Vooral als je er langs rijdt.Het is die avond meteen opnieuw geasfalteerd, niets meer van te zien maar je gedachte zijn wel bij wat er gebeurt is de eerste tijd.

Niet te bevatten zoiets :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

me gedachten gaan uit na de nabestaanden.

alleen het maakt het werk als chauffeur er niet leuker op,

je moet er wel je hele leven mee lopen.

en me gedachten gaan ook uit naar alle betrokkenen bij ongeval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden