[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kilometerheffing, een zegen of?


Herman

Recommended Posts

  • Forumlid

Zie hier de resultaten van een vrijwilliger! Kijk vooral naar de snelheden en de locaties.De overheid kan precies zien wie waar en wanneer was.......En kijk niet raar op als u 's nachts van uw bed wordt gelicht omdat u op een bepaalde locatie was waar........Barf

Welkom in het vrije westen!

Big brother gaat je echt volgen!!

En de ANWB is echt blij, weer een reden om op te zeggen bij die club :mad:

http://www.db0anf.de/hamweb/aprsdb/showdata/PE1AWA-9/shmovements?nummovements=50

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

dat is toch niet zo erg

dan komt de "gewone " burger er eens achter wat het betekent om lekker achteraf gecontroleerd te worden.

of het een zegen is?????

ik betaal nu 128 euro per maand houderschapsbelasting en we rijden ongeveer 10000km in nederland

de km's buiten nederland hoeven we straks volgens mij toch niet te betalen. ( als dat wel zo is dan lees ik dat wel in een reactie van iemand. ).

als we straks bijvoorbeeld 13 ct per km gaan betalen kost dat per jaar 1300 euro

nu betaal ik 12 keer die 128 en kom uit per jaar op 1536.

omdat wij weinig rijden is er dan een klein voordeel, maar rij je veel dan ga je nog meer betalen als met de huidige houderschapsbelasting!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat is toch niet zo erg

dan komt de "gewone " burger er eens achter wat het betekent om lekker achteraf gecontroleerd te worden.

of het een zegen is?????

ik betaal nu 128 euro per maand houderschapsbelasting en we rijden ongeveer 10000km in nederland

de km's buiten nederland hoeven we straks volgens mij toch niet te betalen. ( als dat wel zo is dan lees ik dat wel in een reactie van iemand. ).

als we straks bijvoorbeeld 13 ct per km gaan betalen kost dat per jaar 1300 euro

nu betaal ik 12 keer die 128 en kom uit per jaar op 1536.

omdat wij weinig rijden is er dan een klein voordeel, maar rij je veel dan ga je nog meer betalen als met de huidige houderschapsbelasting!!

Dat heb je mooi goed, ik woon aan de grens en het merendeel van mijn km is ook in het buitenland, in het ergste geval moet ik misschien ooit nog een vignet kopen voor belgie, maar dan ben ik nog goedkoper uit.

Misschien dat veel mensen straks eens gaan nadenken of het wel nodig is de auto te nemen. Misschien gaat men straks wel vaker carpoolen.

Tuurlijk zal de schatkist er beter van worden, maar ik denk dat het op de weg toch ook wel een stuk rustiger gaat worden.

btw als we met de sleurhut op vakantie gaan klagen we toch ook niet dat we op de franse autowegen toll moeten betalen ? Of Italie, Zwitserland, Oostenrijk en waar dan nog.......

Er is nix eerlijker dan een km-heffing, je betaalt voor wat je gebruikt.

En dat we gevolgd worden, ach ik rijd al sinds 1993 met een paddestoel op het dak, en ik kan me niet herrinneren dat ik daar ooit last van heb gehad. Zolang jij doet wat je moet doen, en geen dingen doet die niet mogen zal er geen probleem zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je echt wilt dat we schoner gaan rijden, is die km-heffing nutteloos. Evenals de slurptax zoals die nu in de plannen staat.

Het enige dat echt eerlijk is, als je het hebt over de vervuiler betaalt, is dat alle vaste lasten als BPM, HSB, km-heffing en dergelijke in de prullenbak gaan, en er een vast deel van de prijs per liter brandstof komt, die bovengenoemde zaken vervangt.

Het is namelijk nog altijd zo dat de rechtervoet je verbruik en derhalve ook de uitstoot bepaalt.

Als bestuurder A en bestuurder B beide met exact hetzelfde type auto rijden, en A rijd als een wilde, terwijl B volgens het "nieuwe rijden" rijdt, is het in mijn ogen niet terecht dat A net zo veel betaalt als B.

B verbruikt al snel 20-30% minder brandstof (eigen meting!!!), en dus ook minder uitstoot.

Alleen op die manier krijg je echt een eerlijk systeem van "de vervuiler betaalt"!

Uiteraard moet dit wel in heel Europa dan ingevoerd worden, ivm tanken in het buitenland. En nou niet mekkeren van "dat lukt niet", waar een wil is is een weg, en er zijn al vele andere onzinnige regeltjes op Europees niveau vastgesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden