[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Gangbare tarieven met trekker/trailer


RollaRappa

Vraag

  • Forumlid

Misschien een aparte vraag, maar ik kom tarieven tegen die simpelweg zover van elkaar liggen voor hetzelfde werk dat je niet meer weet wat nu wel marktconform is en wat niet.
Wat zijn gangbare tarieven voor een trekker/trailer(kasten & cooltrailer)  werk op km basis en uurprijs. 


Een klant gaf aan 43 eu per uur + 21 cent per km (300-500 km)  lijkt me niet echt veel. Of klanten die 1,20 per km aanbieden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei RollaRappa:

dat zou mooiste zijn, ben benieuwd of er opdrachtgevers zijn die dit 'willen' 'kunnen' betalen. 

 

Die zijn er wel. Echter niet voor een losse trekker. Je zult met speciaal materiaal moeten komen. Kraanwagen, grotere diepladers, zoab-reinigers etc.

 

Probleem is starten met je onderneming. Je moet zulk werk al kunnen, weten waar je over praat en een netwerk hebben. Je zult nóg minder vastigheid hebben als dat je voor een vaste opdrachtgever omdat niemand je contracten geeft. En dan is er nog het probleem van het aanschaffen van het materiaal, nieuw is onbetaalbaar en tweedehands is het niet te krijgen of heel duur. Soms nog duurder als nieuw. 

 

Zoals ik je in een ander topic al zei: een opdrachtgever rekent je voor wat een chauffeur kost, wat je auto per uur kost en hangt daar zijn uurprijs en kilometertarief aan vast. Kortom, gedicteerde prijzen waar je alleen maar mee hoeft in te stemmen of nee te zeggen. Als het je droom is en je hebt niks te verliezen zoals huis, haard en gezin moet je het proberen. Spaar wat geld, je hebt zo'n 20.000 nodig om de eerste tijd door te komen voor dat de betalingen lopen (ervan uitgaande dat de betalingsmoraal net zo belabberd is als de tarieven) en dat bedrag is extra, dus dat komt bovenop het bedrag voor aanbetaling van je truck. Huur ergens een goedkope trekker en ga het proberen maar naai je niet in een pak van financieringen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heel af en toe denk ik er wel eens aan weer een trekker te kopen. Een tweede hands voorloper of zoiets. Maar als ik dan weer iets verder denk werp ik het idee snel weer van mij af.

 

Ik ben door schade en schande wijzer geworden. Als je geen enorm netwerk heb met mensen die en goed betalen en te vertouwen zijn en waar meer gevraagd word dan simpel van A naar B rijden begin er dan niet aan.

 

Of het moet je droom zijn om.te kunnen zeggen dat je een eigen auto heb en dat geld op de tweede plaats komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 23-1-2024 om 01:37 zei RollaRappa:

Misschien een aparte vraag, maar ik kom tarieven tegen die simpelweg zover van elkaar liggen voor hetzelfde werk dat je niet meer weet wat nu wel marktconform is en wat niet.
Wat zijn gangbare tarieven voor een trekker/trailer(kasten & cooltrailer)  werk op km basis en uurprijs. 


Een klant gaf aan 43 eu per uur + 21 cent per km (300-500 km)  lijkt me niet echt veel. Of klanten die 1,20 per km aanbieden. 

Ben wel even benieuwd wat je nu doet voor werk of school , dat is mij even niet duidelijk .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 28-1-2024 om 20:28 zei shompie:

Heel af en toe denk ik er wel eens aan weer een trekker te kopen. Een tweede hands voorloper of zoiets. Maar als ik dan weer iets verder denk werp ik het idee snel weer van mij af.

 

Ik ben door schade en schande wijzer geworden. Als je geen enorm netwerk heb met mensen die en goed betalen en te vertouwen zijn en waar meer gevraagd word dan simpel van A naar B rijden begin er dan niet 

 

Je kunt die van mij overnemen begin volgend jaar. Zorg ik voor werk, snelle betalingen én geen simpel A naar B werk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei the duke:

 

Je kunt die van mij overnemen begin volgend jaar. Zorg ik voor werk, snelle betalingen én geen simpel A naar B werk. 

Haha, en dan in de kost?

 

Ik wil dat rekensommetje wel eens aangaan met je. Maar ga je voor nieuw of verveel je je alweer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei shompie:

Haha, en dan in de kost?

 

Ik wil dat rekensommetje wel eens aangaan met je. Maar ga je voor nieuw of verveel je je alweer?

Ik heb nog een klant in Westknollendam he!

 

Ik ben bezig met een nieuwe uit te rekenen. De milieunormen zoals ze gaan gelden hebben me daartoe gebracht.  Of althans, als ik van concept wissel dan moet het dit jaar op kenteken. Met deze kan ik nog wel tot eind 2028 in de milieuzone. Maar zo'n spulletje kost net zoveel als 4 XG trekkers dus je snapt dat je dat niet zomaar doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei the duke:

Ik heb nog een klant in Westknollendam he!

 

Ik ben bezig met een nieuwe uit te rekenen. De milieunormen zoals ze gaan gelden hebben me daartoe gebracht.  Of althans, als ik van concept wissel dan moet het dit jaar op kenteken. Met deze kan ik nog wel tot eind 2028 in de milieuzone. Maar zo'n spulletje kost net zoveel als 4 XG trekkers dus je snapt dat je dat niet zomaar doet.

Voor dat geld kopp je ook een knappe trekker met een 100 t/m erop.

 

Ik bel je vanavond wel ff.

 

Ben ff druk met Belgische boeren van me af schudden 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei shompie:

Voor dat geld kopp je ook een knappe trekker met een 100 t/m erop.

 

Ik bel je vanavond wel ff.

 

Ben ff druk met Belgische boeren van me af schudden 🤣

 

Met een 100 t/m kun je geen platen leggen. Voordat zo'n ding gesteld staat heb ik 30 ton staal in de baan liggen. 

 

Ik hoor je wel, als ik niet opneem komt dat omdat ik virtueel het wereldbekerparcours in Innsbruck aan het fietsen ben op mn Wahoo Kickr Bike.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 29-1-2024 om 17:56 zei suggs73:

Ben wel even benieuwd wat je nu doet voor werk of school , dat is mij even niet duidelijk .

Onlangs begonnen met grootvervoer (eigen trekker) na jaren in 'kleinvervoer' als dit jouw vraag beantwoordt.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden