[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

adblue


Recommended Posts

  • Forumlid
dan zou ik eens een keertje naar de garage rijden, er zijn er meerdere die het probleem hadden dat er al iets kapot was aan de ad-bleu installatie waardoor die niks meer verbruikt, en dat al met een hagelnieuwe wagen

zijn volgens mij allemaal daf trucks met dat probleem. die zitten er bij ons ook enkelen tussen.

bij controle kan dat best dure grap worden.

want je bent een misdrijf aan het plegen bv in duitsland als je mautkast voor een euro 4 of euro 5 is ingesteld en je rijdt zonder ook daadwerkelijk adblue te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjoeke
zijn volgens mij allemaal daf trucks met dat probleem. die zitten er bij ons ook enkelen tussen.

bij controle kan dat best dure grap worden.

want je bent een misdrijf aan het plegen bv in duitsland als je mautkast voor een euro 4 of euro 5 is ingesteld en je rijdt zonder ook daadwerkelijk adblue te gebruiken.

helaas had onze huur scania er ook last van. Verder niks gemerkt dat ie slechter reed of zo maar inderdaad als ze je aanhouden ben je de klos

Komt bij dat op die auto's subsidie zit, dus je pleegt fraude!

voor de subsidie zou je met liefde fraude plegen. De aanvankelijke subsidie die we zouden ontvangen is opeens teruggeschroefd naar 500 euro ipv 2500 euro:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zijn volgens mij allemaal daf trucks met dat probleem. die zitten er bij ons ook enkelen tussen.

bij controle kan dat best dure grap worden.

want je bent een misdrijf aan het plegen bv in duitsland als je mautkast voor een euro 4 of euro 5 is ingesteld en je rijdt zonder ook daadwerkelijk adblue te gebruiken.

Als je ad-blue instalatie niet meer werkt dan rijdt je gewoon met een

EURO-0 motor, en dat staat in Duitsland bekend als umweltverschmutzung, en da's een dure grap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

heel veel kannetjes werk en zeker als je 8 tot 9000 km niet bij de thuisbasis komt

MAAR wij hebben er wat op gevonden.

ik zal deze week de laatste foto's van onze extra tank maken en de prototype's zijn door mij en mijn collega getest op onze 105 en op een R500

er zijn tanks ontwikkeld die in de ruimtes net onder de cabine passen en bevat ongeveer 110 liter adblue.

we kunnen dan via een vaste slang de originele adbluetank een keer of 3 vullen.

thuis hebben we de adblue voor ongeveer 30 ct de liter.

in oostenrijk bij dieselexpress kost ie ongeveer 60 ct per liter.

in italie ben je snel 16 tot 19 euro kwijt voor een kannetje van 10 liter.

terwijl ik nu typ wordt de laatste versie van de adblue tank gemonteerd bij daf en ik zal deze week er wat foto's van maken.

dus nog ff geduld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ik had het al gemeld en nu een paar foto's van de tank op mijn 105.

als onze nieuwe komt in 2009 zitten er wel fenders op en dan zie je van opzij niks meer.

deze tank past geheel in de opening onder de cabine boven het linker spatbord.

het is bedacht door Dhr Zeegers persoonlijk en verder ontwikkeld met het bedrijf die ze maakt en met daf die ze monteert.

er gaat ongeveer 110 liter in en aangezien wij vaak 2 weken op pad zijn hebben we nu ongeveer 160 liter bij ons.

ook voor de scania R serie en de Benz zijn er bij ons al tanks die op de wagens gemonteerd zijn.

die foto's volgen nog als ik ze een keer tegenkom.

mocht je vragen hebben over het hoe en waarom dan kun je altijd contact opnemen met TOON ZEEGERS.

verdere info over bereikbaarheid en telefoonnummers is te vinden op www.zeegerstransport.com

zoals je aan de kant van de originele tank ziet is de slang die verbonden is met de extra tank handig gelegd zodat we met het passende uiteinde gewoon kunnen overtanken.

door het plastic slangetje kun je ongeveer zien tot hoever je het kunt laten lopen en nu zitten er twee merktekens op zodat het aan de andere kant niet overloopt.

elke keer gaat er dan een 35 liter over.

post-1283-1394780035,9527_thumb.jpg

post-1283-1394780036,2559_thumb.jpg

post-1283-1394780036,5868_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

Paar weken terug had ik ook een probleem met het vinden van Ad Bleu. Zowel in Frankrijk als in Belgie kon ik geen shellpomp op mijn route vinden waar ik kon tanken en kwam dus zonder adbleu te zitten.

Dit resulteerde in een vermogensverlies van 40% wat neer komt op circa 130 pk minder. En das niet fijn als je 40t meezeult.

Gisteren even gebeld met de Daf in Eindhoven en mijn probleem voorgelegd aan de heren. Hun antwoord is eenvoudig : dit is wettelijk vastgelegd en alle autos vanaf 2008 zijn software matig zo ingesteld. (dus let op bij een software update!!).

Op mijn vraag wat ik dan moet doen als ik bv een ritje Chinese grens doet : dan moet je maar genoeg adbleu meenemen.....tja...

Ik heb het overigens anders opgelost, wat volgens hun niet zou mogen werken en waar ik dus geluk bij heb gehad. Ik ga dit nog verder uitvogelen.

Wel zei hij dat er geen adbleu verbruikt word bij temperaturen onder de -12 of -15 aangezien het dan geen effect heeft op de werking. Dus als het echt gaat vriezen verbruik je geen adbleu.

Het kan dan wel weer bevriezen, maar daar is alle apparatuur en tank op berekent en getest zei hij.

Dit laatste vind ik een vreemde beredenatie, aangezien hij boven de -12 wel adbleu verbruikt, maar dan alles nog bevroren is zou je dus vermogensverlies kunnen hebben of minimaal een storingsmelding.

Word vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Paar weken terug had ik ook een probleem met het vinden van Ad Bleu. Zowel in Frankrijk als in Belgie kon ik geen shellpomp op mijn route vinden waar ik kon tanken en kwam dus zonder adbleu te zitten.

Dit resulteerde in een vermogensverlies van 40% wat neer komt op circa 130 pk minder. En das niet fijn als je 40t meezeult.

Gisteren even gebeld met de Daf in Eindhoven en mijn probleem voorgelegd aan de heren. Hun antwoord is eenvoudig : dit is wettelijk vastgelegd en alle autos vanaf 2008 zijn software matig zo ingesteld. (dus let op bij een software update!!).

Op mijn vraag wat ik dan moet doen als ik bv een ritje Chinese grens doet : dan moet je maar genoeg adbleu meenemen.....tja...

Ik heb het overigens anders opgelost, wat volgens hun niet zou mogen werken en waar ik dus geluk bij heb gehad. Ik ga dit nog verder uitvogelen.

Wel zei hij dat er geen adbleu verbruikt word bij temperaturen onder de -12 of -15 aangezien het dan geen effect heeft op de werking. Dus als het echt gaat vriezen verbruik je geen adbleu.

Het kan dan wel weer bevriezen, maar daar is alle apparatuur en tank op berekent en getest zei hij.

Dit laatste vind ik een vreemde beredenatie, aangezien hij boven de -12 wel adbleu verbruikt, maar dan alles nog bevroren is zou je dus vermogensverlies kunnen hebben of minimaal een storingsmelding.

Word vervolgd.

De mijne is van maart 2007 (DAF XF 105.410), bij een software update hoef je je geen zorgen te maken (behoudt gewoon al zijn vermogen bij een lege ad-blue tank). Ik heb namenlijk navraag gedaan bij de dealer en die zegt dat het alleen voor wagens geld vanaf een bepaalde datum, voor die datum zit er geen ODB-sensor ingebouwd. Heb inmidels al 4 updates gehad en tig lege tanks:p.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik gehoord heb is dat als je adblue leeg is je nog 300 km kan rijden zonder vermogensverlies. Je rijdt dan wel rond als een Euro 1 voertuig.

Heb zelf tijdje geleden verstopping gehad. Waarschijnlijk kristalisering in de inspuit (knap...). Voordat ik bij de garage was voor het euvel te laten nakijken was de storing opgeheven en m'n vermogen terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik gehoord heb is dat als je adblue leeg is je nog 300 km kan rijden zonder vermogensverlies. Je rijdt dan wel rond als een Euro 1 voertuig.

Heb zelf tijdje geleden verstopping gehad. Waarschijnlijk kristalisering in de inspuit (knap...). Voordat ik bij de garage was voor het euvel te laten nakijken was de storing opgeheven en m'n vermogen terug.

die van ons had ook een verstopping in de adblue pomp die namelijk de adblue weer in de uitlaat spuit en in wenen is die pomp vervangen.

maar zo snel de melding komt van motorvermogen laag zijn de paarden ook vertrokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had nog 1 foto beloofd van de extra adbluetank op de r500

en soms duurt het ff voordat ik die collega weer tegenkom

hij zit op het chassis bevestigt en past precies in de opening aan de achterkant van de cabine

ook zo ongeveer 100 liter extra bij je

post-1283-1394780500,9522_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden