[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vierde keer


HIT

Recommended Posts

  • Forumlid

Zo ben je al vanaf 2005 tot 2018 zonder schades aan het werk en dan in vijf jaar tijd ook al de vierde klapper.

 

21 februari 2023
Mijn telefoon gaat, het is mijn nichtje die ook op de bots reed bij ons. "Harm ik ben aangereden, de auto is door de lucht gevlogen en ligt op dek op in de berm."

De materiele schade was meer dan ik had gedacht:
- Verschoven achteras(veerstroppen weer naar de kloten)
- vierkante banden

- doordat de bok waar het raamwerk op is gemonteerd is gescheurd was deze botsabsorber total loss.

Volgens mijn verzekeringsagent is de totale shade boven de € 200.000,-

Maar wonder boven wonder heeft niemand hier lichamelijk letsel overgehouden, de bestuurster is na 2 dagen observatie naar huis gegaan en ik heb dezelfde dag nog een uur met haar aan de telefoon gezeten. Ze moest haar verhaal kwijt, ze snapte niet wat er was gebeurd want ze zag ons gewoon staan.

Wat btw wel mooi werkt in de nieuwe auto's is het "noodhulpsystem" Toen de auto stopte met bewegen heeft de auto gelijk 112 gebeld met een positiebepaling en is via VW carassistance gelijk contact met haar gelegd.

 

Toen ik aankwam was dit wat ik zag: 

IMG-20230221-WA0016.jpg

IMG-20230221-WA0032.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Lange rechte weg, voor je gevoel lijkt die bots niet dichterbij te komen en dan ineens zit je erop...

Als de flitsers niet feller lijken te worden heb je niet het gevoel dichterbij te komen en werken ze een soort hypnotiserend. Een wisselend flitspatroon zou misschien beter zijn Harm, ik weet niet wat de voorschriften hiervoor zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het patroon van de LEDS is EC65 zoals voorgeschreven. Verder heb ik nog steeds zwaailampen en die hebben geen vast patroon. 

 

Het patroon is onderzocht en is het minst schadelijk voor hypnose en epeleptie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tsja, misschien toch de benaming aanpassen....

Ik bedoel.... De bots.... krijg je toch bijna het idee dat ze er daarvoor zijn........

 

Alle gekheid op een stokje, ik ben van mening, gebaseerd op eigen waarnemingen, dat "de automobilist" van tegenwoordig het rijden "er maar bij" doet. Waar het rijden opzich eerst de prioriteit had, is het nu bijzaak geworden. En de hopeloze veronderstelling dat de auto dat zelf regelt......... Zelf nadenken is er al helemaal niet meer bij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, er is inmiddels een nieuwe.  Ik zal er binnenkort foto's van plaatsen.


Maar ik schrok er wel van, deze bots kostte in 2014 € 36.000,- de nieuwe bijna € 50.000,-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 10-3-2024 om 16:39 zei HIT:

Maar wonder boven wonder heeft niemand hier lichamelijk letsel overgehouden, de bestuurster is na 2 dagen observatie naar huis gegaan en ik heb dezelfde dag nog een uur met haar aan de telefoon gezeten. Ze moest haar verhaal kwijt, ze snapte niet wat er was gebeurd want ze zag ons gewoon staan.


Ik ken mij voorstellen dat je dan aan jezelf gaat twijfelen ja, en dat is maar goed ook om er achter te komen hoe dat kan.

Hoe oud was ze? 
Ik denk dat iedereen wel eens even zijn/haar gedachten er niet bij heeft. Een afslag gemist of de verkeersinformatie….
Al is dat laatste wat ouderwets, de navigatie is meestal beter op de hoogte van de actuele files. 

Maar om nu een bots over het hoofd te zien of de afstand niet inschatten.🤨
zo-ie-zo minder je snelheid als je er een ziet toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden