[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Arubaans rijbewijs omzette naar Nederlands


johanjvz

Recommended Posts

  • Forumlid

Ey,

Ben hier net nieuw, donderdag ben ik hier op Aruba geslaagd voor m'n rijbewijs a b c d en e. Wanneer ik weer terug in Nederladn ben wil ik dit graag omzetten naar een Nederlands rijbewijs (woon/werk hier langer dan 185 dagen).

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe het precies zit met het omwissellen en waar ik om moet denken, en hoe het met een eventueel chaffeursdiploma zit, ik hoorde dat alleen je c en d niet genoeg is om in een bus of een vrachtwagen te rijden.

b.v.d,

johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butterfly

een vriendin van mij kwam uit zuid afrika, maar moest hier een nieuw rijexamen afleggen haar rijbewijs was hier niet geldig, weet niet of dit voor aruba ook zo is maar je kunt hat toch navragen bij de gemeente waar je woont gr fly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een vriendin van mij kwam uit zuid afrika, maar moest hier een nieuw rijexamen afleggen haar rijbewijs was hier niet geldig, weet niet of dit voor aruba ook zo is maar je kunt hat toch navragen bij de gemeente waar je woont gr fly

Hé Vlieg waar is dit voor nodig?

Als je zo'n gekocht rijbewijs hebt moet je hier niet op een vrachtwagen willen klimmen en de rest van het verkeer in gevaar gaan brengen!

En hoe zit dat met z'n chauffeursdiploma??

Waar kan hij die kopen??

LEVENSGEVAARLIJK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast marsipulami

uhh cor, dus omdat iemand alle rijbewijzen heeft, betekent dat meteen dat ie m gekocht heeft, vraag me af hoeveel forummers hem dan gekocht hebben zonder er iets voor gedaan te hebben. maar de vraag was waar en hoe hij hem kan omzetten en niet waar hij hem kan kopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je moet dan toch 185 dagen in aruba wonen werken en niet hier of ben ik gek??

Hoeveel mensen hebben niet in dienst het papiertje "gekregen" en overgeschreven? Zie het verschil niet.

Lijkt me wel leuk in zo een sisi karretje afrijden tralala twiedeldeldiedie tralal wake up in the morning etc. :D

Overschirijven zal wel gewoon op gemeentehuis kunnen anders cbr informeren kan zo oeilijk niet zijn.

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja Marsipulami....

Maar ik wordt er niet goed van dat er nog steeds mensen zijn die op rijbewijs-vakantie gaan naar Aruba.

Ik dacht dat daar onderhand wel een eind aan gemaakt zou zijn.

Dat was zo'n 15 jaar geleden heel actueel!

Een heleboel mensen die niet in staat waren hun rijbewijs te halen, gingen naar Aruba of Bonaire om daar even op en neer te rijden en dan met alle rijbewijzen terug te komen.

Vandaar dat ik, naar ik hoop, wat overtrokken reageer op zo iets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast marsipulami

daarom zijn die zogenoemde rijbewijs vakanties er al lang niet mer en is die regel verandert naar de 185 dagen per jaar en zo lang op vakantie zie ik een gemiddelde toerist niet gaan. wat denk je wat zon hotel kost voor een half jaartje:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butterfly
Hé Vlieg waar is dit voor nodig?

Als je zo'n gekocht rijbewijs hebt moet je hier niet op een vrachtwagen willen klimmen en de rest van het verkeer in gevaar gaan brengen!

En hoe zit dat met z'n chauffeursdiploma??

Waar kan hij die kopen??

LEVENSGEVAARLIJK!

nou ja je reageert wel fel op mijn reactie heb ik wat verkeerds gezegd dacht het niet vind dus je reactie overdreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butterfly

als je mijn bericht goed had gelezen stond erin dat mijn vriendin uit zuid afrika kwam daar had zij al jaren haar rijbewijs ze trouwde met een nederlander maar moest haar zuidafrikaans inleveren en hier opnieuw examen doen dus art geen verkeerd woord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ten eerste ik ben niet op vakantie hier verblijf hier gewon voor 9 maanden, en dat van dat sisi karretje is al van tijden geleden.

Er komt tegenwoordig wel wat meer bijkijken het is een normale vrachtwagen waar je in moet rijden, het is alleen wel een automaat, net zoals auto waar je ook met automaat examen moet doen is dat ook gewoon geldig voor schakel.

Verder is het zeker geen gekocht rijbewijs heb er zeker wel wat moeite voor moeten doen en was al aantal maanden aan het lessen, alhoewel het wel stukken makkelijker is dan in Nederland.

Hoop dat iemadn me nog kan helpen met m'n vraag van m'n chaffeursdiploma's.

gr johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb nu eigenlijk ook een vraag omdat jullie bezig zijn van dat chaffeursdiploma, kan ik voor een Nederlandsbedrijf werken ? ik had/heb enkel een belgisch rijbewijs dat ok is voor a, b, b+e , c en c+e, maar heb verder geen chauffeursdiploma.

Ja dat mag tegenwoordig. Chauffeursdiploma weet ik niet zeker. Maar lijkt me geen probleem rijden genoeg buitenlanders in nederland en die hebben echt geen mondeling nederlands examen afgenomen LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb ook 9 maanden op Aruba gezeten tijdens mijn diensttijd ...

Overigens, ik heb al mijn rijbewijzen gewoon hier in Nederland gehaald gelukkig.

Dat rondje om t kamp bestaat niet meer, maar gemakkelijk gaat het wel had nog nooit in een vrachtauto of autobus gereden behalve tijdens m'n examen.

Moest ook zelf met de auto naar t examen toerijden omdat de rijschool die alle voertuigen in t bezit had niet genoeg menssen op kon trommellen om alle voertuigen naar t politiebureau (waar t gegeven word) toe te rijden.

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Na het volgen van een paar rijlessen in Nederland wel, wat ik zeker wel ga doen!

Alleen ht gaat mij hier om voor het chaffeursdiploma hoe het dan zit met het omwissellen als je die er dan bij ''krijgt'' of als ''nederlander'' moet halen.

gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wanneer u over een buitenlands rijbewijs beschikt en u wilt in Nederland aan het verkeer deelnemen met een voertuig moet u rekening houden met het volgende:

bron http://www.rijbewijs.nl/nl/hebben/hebben.asp#buitenlands

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
  • Forumlid
Om in het bezit te komen van dit chauffeursdiploma moet u drie theorie-examens halen. Dit zijn de examens:

  • Verkeer C
  • Techniek CCV-B
  • Administratie Goederenvervoer CCV-B

Dit zijn nagenoeg dezelfde examens als de examens voor het rijbewijs, alleen zijn de exameneisen van de laatste twee examens iets uitgebreider. Spreekt voor zich dat u na het halen van deze examens en het praktijkexamen, naast het chauffeursdiploma, ook in het bezit komt van een rijbewijs C.

Tegenwoordig (per 1 oktober?) zijn Verkeer C en Techniek CCV-B samengevoegd. Dit is gebeurt doordat er bij verkeer en techniek regelmatig dezelfde vragen gesteld werden. Welliswaar in een ander jasje gegoten, maar wel hetzelfde antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden