[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

magnetron inbouwen daf 105xf


GSjuhh

Recommended Posts

  • Forumlid

Heyy mensen,

ik rij sinds t begin van deze week met n daf 105.

onze eigen garage zou hier mijn magnetron en koelkast inbouwen.

helaas hebben ze beide nog niet gedaan en ljikt t er ook niet op dat ze dit nog gaan doen:mad:

de kabel liggen er al wel maar nu heb ik gekeken heeft iemand van jullie toevallig de samsung roadmate en zoja HOE heb je deze vast gezet in middelste kastje?

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hey hallo ik heb ook een magnetron in me daf 105 xf zo een samsung ding en ben gewoon naar de daf gereden kabels liggen der al en ze hebben daar speciale bevestigings dingen zo dat hij iets hoger van de vloer staat in dat kastje om de warmte kwijt te kunnen dus ik zou niet zelf gaan zitten rommelen maar ja dat is omdat ik 2 linkerhanden heb en rechts ben

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hey hallo ik heb ook een magnetron in me daf 105 xf zo een samsung ding en ben gewoon naar de daf gereden kabels liggen der al en ze hebben daar speciale bevestigings dingen zo dat hij iets hoger van de vloer staat in dat kastje om de warmte kwijt te kunnen dus ik zou niet zelf gaan zitten rommelen maar ja dat is omdat ik 2 linkerhanden heb en rechts ben

succes

Hij hoeft zijn warmte toch niet aan de onderkant kwijt? maar aan de boven kant dacht ik?

heb die zelfde 2 linkerhanden geloof ik;)

wilde dr eigenlijk n plankje onder legge n m daar maar op vast schroeven...

magik vragen wat je voor t monteren kwijt bent geweest (kabels liggen al helemaal klaar)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ik ben niks kwijt aan de daf werd betaalt door de baas dus kan je niet helpen met wat het kost maar die van mij staan dus ook op die steunen en ja hij moet ook ze warmte aan de boven achter en onderkant kwijt is zo gebeurt bij de daf denk nog geen half uur dus als je keer tijd heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Onze monteur heeft bij mij de magnetron ingebouwd.

Hij heeft een plaat multiplex op maat gemaakt zodat deze precies op de bodem van het kastje past.

Deze plank heeft hij bekleed met tapijt.\

Onder de magnetron twee stroken klittenband geplakt, en klaar was kees

Jouw monteur denkt hetzelfde als ik!

t leek mij ook dat hij t alleen achter en boven kwijt moet.

aangezien de standaart 'pootjes' nog geen halve cm hoog zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar zit er aan de onderkant dan geen rooster waar luchtinlaat zit, als je hem dan op tapijt zet krijgt ie geen aanvoer van lucht en kan hij te warm worden(intern)

Henk

hij heeft aan de onderkant ongeveer 1cm over voor lucht inlaat (is standaart zo)

ik heb m alleen op n plank geschroeft!

dus hij heeft die cm nog (geen tapijt ofso erop)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hij hoeft zijn warmte toch niet aan de onderkant kwijt? maar aan de boven kant dacht ik?

heb die zelfde 2 linkerhanden geloof ik;)

wilde dr eigenlijk n plankje onder legge n m daar maar op vast schroeven...

magik vragen wat je voor t monteren kwijt bent geweest (kabels liggen al helemaal klaar)?

Ik heb zelf ook een magnetron van Daf (samsung) in de auto, maar aan de onderkant moet wel een vrije ruimte zijn, want er moet wel een lucht circulatie zijn. Ik heb deze week eens gevoeld hoeveel warme lucht er aan de onderkant vrij komt, en dat is vrij veel.

gr Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor 22 euro heb je een gaspitje ;)

Is nog lekkerder ook !

Er zijn hier Nederlandse en Belgische chauffeurs op dit forum.

Geen polakken, en ander soort gespuis.....!;)

p.s.: misschien is dit wat voor je.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Voor 22 euro heb je een gaspitje ;)

Is nog lekkerder ook !

Zag vorige week een Belg met een kapotte voorruit.Ik dacht dat er een vogel tegen aan gevlogen was,maar de chauffeur vertelde dat zijn gasflesje uit de kookplaat(van roadstar) geëxplodeerd was.

Kookstelletje stond op dashboard en de gasfles is tegen zijn voorruit geëxplodeerd.

Neuh...dan heb ik toch liever een magnetron...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja het is inderdaad niet alles, maar ik moet je zeggen als ik bijvoorbeeld laat terug was uit Le Havre ofzo en het was lekker weer had ik altijd een bak bami en een bak saté mee en dat ging prima daarmee...

Ik deed het nooit binnen de cabine, ik was inderdaad bang dat er iets zou gebeuren ik ken namelijk sjoofs die zelfs tijdens het rijden koffie ermee zetten !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Persoonlijk vind ik voer uit de magnetron niet te vreten.

Ik ga nog liever een half uur met een gaspitje staan klootvliolen.

Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Dat je pool ofwel oostblokker moet zijn om naast de auto te koken vind ik een beetje onzin.

Als ik hele weken van huis zou zijn zou ik ook niet iedere avond in een restaurant eten.

Zeker in de zomer niet, beetje kamperen heeft ook zo zijn charmes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Persoonlijk vind ik voer uit de magnetron niet te vreten.

Ik ga nog liever een half uur met een gaspitje staan klootvliolen.

Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Dat je pool ofwel oostblokker moet zijn om naast de auto te koken vind ik een beetje onzin.

Als ik hele weken van huis zou zijn zou ik ook niet iedere avond in een restaurant eten.

Zeker in de zomer niet, beetje kamperen heeft ook zo zijn charmes.

Nou de dagverse maaltijden zijn goed te happen op zich maar daar passen er maar 4 van in mijn vriezer. Voor de rest ben ik het met je eens het voer in restaurants is ook niet alles (ik kan het weten heb ze bevoorraad) en soms moet je je oerinstinct de ruimte geven en een lekker stuk rauw vlees bakken in het zonnetje. (op de bbq, ik in de zon... )

Ik heb in ieder geval weer zo'n bbq voor 1 maal gebruik in m'n auto liggen :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wie legt mij eens uit waar jullie die flauwekul voor nodig hebben. Ik kan toch wel zeggen dat ik in alle Europese landen kom en ik heb nog nooit ergens met honger gestaan. En ja, voor nood heb ik wel een gasconfortje en wat gedroogde maaltijden bij me. Maar alleen voor als ik in blokkades terecht kom of ingesneeuwd sta oid. Alleen in Noorwegen doe ik wel eens aan ´zelfservice´, want - als je al wat kan vinden - is het er schreeuwend duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie legt mij eens uit waar jullie die flauwekul voor nodig hebben. Ik kan toch wel zeggen dat ik in alle Europese landen kom en ik heb nog nooit ergens met honger gestaan. En ja, voor nood heb ik wel een gasconfortje en wat gedroogde maaltijden bij me. Maar alleen voor als ik in blokkades terecht kom of ingesneeuwd sta oid. Alleen in Noorwegen doe ik wel eens aan ´zelfservice´, want - als je al wat kan vinden - is het er schreeuwend duur.

je geeft, wat mij betreft, zelf al het antwoord.

in dit soort voorkomende gevallen vind ik het wel handig als je zelf een hap eten klaar kan maken.

niet iedereen komt om een uur of 6, met een uurtje over, langs een fijne routier. dus dan maar even de hutspot op 10 minuten. heb je toch nog een mooie hap binnen.

of je eet de hele week uit de magnetron.

niet mijn keuze, maar moet men lekker zelf weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
niet iedereen komt om een uur of 6, met een uurtje over, langs een fijne routier. dus dan maar even de hutspot op 10 minuten. heb je toch nog een mooie hap binnen.

Da's idd ook een uitzondering. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er steeds meer NL chauffeurs zijn die uit de kist vreten. Als je gewoon en gezellig in een routiertje iod gaat eten steek je nog iets van een vreemde taal op en heb je een iets socialer leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of beter nog, elke avond thuis slapen ;)

Nee dat is onzin, heb toevallig zelf gister ook onverwacht onderweg moeten staan omdat ik totaal niet uitkwam met rijtijd en ik had helemaal niets...

Gelukkig is er binnen NL heel veel te verkrijgen, dus omkomen doe je niet !

Maar, ik blijf van mening een magnetron is verdomde makkelijk dus matthieu als die nieuwe TGL er komen met hoog dak, kan jij daar best een magnetron in kwijt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden