Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 01-12-23 in all areas

  1. Vooralsnog merk ik weinig van het chauffeurstekort. Ik ben als uitzendkracht beschikbaar voor ritten maar heb dit jaar ongeveer 2/3 van de uren gemaakt ten opzichte van 2022. Vanuit het uitzendbureau krijg ik te horen dat er minder vraag is naar chauffeurs en ze merken dat bedrijven efficiënter plannen. Gelukkig hoef ik er niet van te leven.
    3 points
  2. Klopt, en dat is bijna 25 %( 24,7%),en geen 37% zoals eerder wat beroerd uit mijn toetsenbord kwam. Die groep (25 %) is wel iets waar de resterende 75 % rekening mee dient te houden. Als je die negeert gebeuren er rare dingen in ons land. Kijk maar wat de gele hesjes in Frankrijk teweeg brachten omdat zij niet gehoord werden. En dat waren niet eens verkiezingen.
    2 points
  3. Dat is een lul verhaal. Eigenlijk willen ze meer chauffeurs uit heel goedkope landen importeren. Hier roepen ze dat ook. Maar ondertussen is er een chauffeur overschot.
    2 points
  4. BGL topman: Chauffeurs gaan tot 7000 Euro verdienen Dirk Engelhardt, de topman van de Duitse BGL, zeg maar de Duitse TNL zegt dat chauffeurs in de toekomst fors meer geld gaan verdienen. Op dit moment valt dat in Duitsland nogal tegen, maar hij verwacht dat de lonen stijgen naar bedragen tussen de 5- en 7.000 Euro. ,,Ik ben er zeker van dat het die kant op gaat omdat chauffeurs steeds schaarser zullen worden’’ aldus Engelhardt. Jaarlijks gaan er in Duitsland 30.000 chauffeurs met pensioen, en daar komt op dit moment maar de helft van terug aan instroom. Momenteel is er al een tekort van 100.000 chauffeurs in Duitsland, en Engelhardt verwacht dat dit aantal sterk zal stijgen de komende jaren. Autonoom rijden zou een oplossing zijn voor het chauffeurstekort, maar voor het jaar 2038 ziet de BGL topman dat niet gebeuren in Europa. Tot die tijd ziet hij loonsverhoging, een verbetering van de arbeidsvoorwaarden en een imago verbetering voor het vak van chauffeur als oplossingen voor het chauffeurstekort. Daarnaast moet er gewerkt worden aan een betere infrastructuur, met betere verzorgingsplaatsen onderweg. Dat betekent een enorme stijging van de transportkosten. De Duitse Maut verhoging per 1 december is nog maar het begin, daar komen straks fors hogere kosten voor personeel bij. De gevolgen daarvan zijn volgens BGL onvermijdelijk hogere consumentenprijzen in de bron: https://bigtruck.nl/blog/bgl-topman-chauffeurs-gaan-tot-7000-euro-verdienen
    1 point
  5. Met hogere consumentenprijzen word je er per saldo nog niks wijzer van.
    1 point
  6. Vandaag waren er een paar mensen die geen vertrouwen hadden in mijn kraan. Ik moest het maar over laten aan "de grote mannen kranen" Prima toch, ik ben heel goed in kijken 🤣
    1 point
  7. Af en toe kom je op facebook herrineringen tegen die je dan nog eens deelt. Nu kwam ik 3 dingen tegen, toch wel leuk om te zien wat voor verschillende dingen ik doe en gedaan heb. Deze trailer pakte ik op in Gent. Kwam van de boot af van de Zweedse vestiging uit Gotenburg. Dit is in Amsterdam Noord op een zondag. Ik heb dit ook regelmatig zelf gedaan maar nu was ik mee als stuurman. 13 meter breed geeft weer een hele andere kijk op "breedte" transport. Dit is de oude portain rups torenkraan van C&P kraanverhuur. Drze is verkocht aan P&K waterbouw. Mijn oudste zoon zat daar toen op de planning. Hier heb ik een paar dagen mee gedraaid. Niet echt mijn ding maar ik had wel weer wat af te strepen.
    1 point
  8. Vandaag sinds lange tijd weer eens aan de gang geweest voor mijn achterbuurman. Ik deed hier regelmatig wat voor maar had/heb door mijn andere hobby (vakantiereizen naar Zweden) gewoon wat minder tijd. Hij heeft ook een chauffeur aangenomen voor deze auto dus het word sowieso ook wel minder. De chauffeur krijgt een knappe kar, 570 pk en alle opties zijn aangekruist bij het bestellen. Maar ik mocht er vandaag nog even mee weg, kon een volle dag maar heb gekozen voor een half dagje. Wel had ik mijn vriendin mee, even laden in Zwolle en lossen in Alkmaar
    1 point
  9. Of ik een aggregaat van 7 ton naar Middenmeer wilde brengen? Uiteraard. Het agragaat was 2.85 hoog dus nam ik de kuip mee want die hing er toch al achter. Daar aangekomen kon ik met geen mogelijkheid binnen komen met de trailer. Dus als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat 😇
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden