Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 26-02-24 in all areas

  1. Je gaat ff helemaal voorbij aan doel van deze rechtzaak. De chauffeur was het niet zo zeer oneens met de bekeuring, maar wilde het gebrek aan parkeerplaatsen aan de kaart brengen. De bekeuring op zichzelf stond niet eens ter discussie. Maar een dooddoendertje als: dan moet je maar beter plannen, slaat nergens op. Als je werkzaam bent in het transport weet je zelf ook wel dat het vinden van een "gepaste" P plaats tegenwoordig inhoud dat je maar een halve dag productief bent, daar je de rest van de tijd druk bent met het vinden van een parkeerplaats. En dat was wat deze chauffeur onder de aandacht wilde brengen.
    4 points
  2. Zo ken ik er ook nog wel een: Als de vader van die hardrijder zijn kwakkie op de kachel gespoten had , was die kerel nooit geboren geworden en had t ongeval ook nooit plaatsgevonden. ( achteraf kijk je n paard in zijn hol zeggen ze hier)
    2 points
  3. Port of rotterdam heeft toenertijd de parkings aangelegd,zodat men niet meer overal in het havengebied bleef overnachten.(overlast). Adr parkings moeten ook aan bepaalde eisen voldoen ,misschien niet gedaan ivm kosten.
    1 point
  4. Ja ik vond dat eveneens raar, andere mentaliteit of zo ik weet het niet. Ik zou het niet doen maar ja wie ben ik?
    1 point
  5. Nog een laatste opmerking over deze kwestie: Op de plek waar Jurgen Conings werd gevonden is nu naar een jaar met toestemming van de authoriteiten nog steeds een herdenkingsplek voor zijn familie, vrienden en sympathisanten. En ook de vrienden van prepper Yannick Verdyck kunnen ongestoord zijn (zinloze) dood herdenken. Een schril contrast met mensen die Navalny willen herdenken. De mensen worden weggepest en opgepakt en de herdenkingsplekken worden verstoord.
    1 point
  6. Er is parkeerruimte in r'dam alleen veel te weinig voor adr,en daar wringt de schoen. Zoals ik al zei havenstad met veel chemiebedrijven maar geen/te weinig parkeerplaats voor adr. Misschien dat havenbedrijf een keer actie onderneemt om Dat op te lossen.
    1 point
  7. Of diegene die er nog werk van wil maken kan zich verder ON topic houden en eventueel een nieuw topic aanmaken....
    1 point
  8. Hoe het gelach in de rechtszaal ook was, de OvJ had gelijk. Hij had zijn werkgever moeten bellen, en die had een andere chauffeur moeten sturen. Op het moment dat we alleen maar blijven huilen als chauffeur dat wij het moeilijk hebben veranderd er niets. Op het moment dat het het probleem van de werkgever of de overheid wordt veranderd er pas iets voor de chauffeur. Er is trouwens precedent dat wanneer hij was doorgereden en wel een goede parkeergelegenheid had gevonden een eventuele overtreding van het RTB door rechters nietig worden verklaart. Maar ook dat OvJ's dan niet eens meer doorgaan met proces. Dat zeg ik ook niet, en daar is de rechter ook in meegegaan. Daarom is de boete ook voorwaardelijk opgelegd naar de chauffeur toe. En toch vind ik ook dit weer discutabel, eerste wat je leert bij autorijden: "lees de borden".
    1 point
  9. @hit Deze chauffeur had vertraging opgelopen bij lossing bij shell pernis,daardoor in de knoop met zijn tijd . Je kunt niet alles voorzien.
    1 point
  10. @1934 De wet ansich die ken ik wel, maar jurisprudentie leert dat niet iedereen alle APV's moet kennen. Daarover hebben meerdere rechters geoordeeld dat dit onmogelijk is. De rechter heeft geoordeeld dat een verbod in het APV moet worden aangegeven bij de stadsgrens of ander grensgebied met de verkeersborden uit het RVV. En ja, je hebt gelijk een heleboel regels zijn bedacht door mensen die nooit iets te maken hebben gehad met een vrachtauto. Maar door het behalen van een rijbewijs heb je eigenlijk een contract afgesloten dat je voor de vrijheid om de weg te gebruiken met een voertuig de opgelegde regels zal volgen. Ook een mindset he, bijna iedereen ziet het rijbewijs als een behaald recht echter is het een verkregen privilege. Klopt ten dele, hij had ook kunnen uitrekenen dat hij het met de ervaringen die hij heeft rondom Rotterdam niet zou halen om een juiste parkeergelegenheid te vinden. En zoals ik al zei dat is de plicht van de opdrachtgever en opdrachtnemer niet van de wegbeheerder. NIet de kroeg, daar ben ik niet zo vaak te vinden geweest. Maar wel de tijd thuis met mijn vriendin. En ja, klopt toen ik als 23jarige (1994) voor het eerst op de weg stond in het oranje kreeg ik pas door hoe het voelde voor de mensen aldaar op de weg. Klopt had ik ook moeten weten, ik mag wel 1 ding ter verdediging aangeven. Ik heb mijn rijopleidingen gevolgd in voertuigen waar een ontheffing RVV lag ivm de algemene opsporing. Vanuit daar ben ik gelijk als wegwerker begonnen waarnaast ik ook transport deed. Maar mijn chauffeursleven als burger heb ik mij altijd aan de snelheid gehouden. Ook nu nog steeds ook bij geen werkzaamheden mag ik vaak via de bak aanhoren welke idioot er gewoon 80-82km/h rijdt. @europeaan jouw opmerking is er een die ik snel naar je antwoord met een vraag: Als er wel een catastrofe was gebeurd, en men kan aantonen dat de zeehavenpolitie een uurtje ervoor langs die vrachtauto is gereden. Hoe denk je dat er dan wordt gereageerd? Het is altijd ga boeven vangen maar nooit ga de regels handhaven omdat het laatste betekend dat iedereen kan worden gehouden aan de regels. Toen ik bij de KMar zat werden rijbewijzen nog niet zo snel ingevorderd. Een collega had een jonge man staande gehouden op de A32 voor het te hard rijden(bijna 200 met een rode BMW, de reden dat ik dat zo goed onthouden heb komt zo). Na contact met de OVJ mochten we het rijbewijs niet innemen want het was alleen maar te hard rijden. Nog geen half uur later was de melding "Prio1 A32 rotonde A7 mogelijk dodelijk slachtoffer verkeer". Bij aankomst lag er een rode BMW midden op de rotonde op de kop. Eerste commentaar later in de krant van een toeschouwer: "Wij hebben hem zien staan bij de politie omdat hij ons al heel snel voorbij kwam, dat ze hem hebben laten doorrijden.... " Letterlijk stond er de tekst: "de politie had dit kunnen voorkomen". Daar begon het krantenbericht mee. Het is een lang verhaal, maar als de handhaving destijds hetzelfde was geweest als tegenwoordig had de jonge man waarschijnlijk nog geleefd. Was deze jonge man een "boef" of een overtreder van de regels? (Voor veel Nederlanders is het verschil tussen Politie en Kmar niet te zien of weten ze niet, want he was de KMar. )
    1 point
  11. Ehhhh, Jurgen Conings was die militair die wapens had gestolen uit zijn kazerne, rond het huis van Van Ranst rondhing, en een week later nogal kwalijk riekend werd gevonden. Volgens de officiele lezing had hij er zelf een einde aan gemaakt, maar jij weet beter? En Yanninck Verdyck is de man die toen de politie kwam om hem en zijn kompanen te arresteren wegens het illegaal verzamelen van wapens, waaronder machinegeweren en een antitankgranaat, omkwam door een politiekogel. Er (b)lijkt over en weer geschoten te zijn. Die kompanen zijn inmiddels tot 4-5 jaar cel veroordeeld. Vanwaar je sympathie voor deze lui? Zijn dat in jouw ogen martelaren voor de vrijheid?
    1 point
  12. Die is vermoord door een particulier die aan alle kanten tégen de staat aan het schoppen was, niet dóór de staat. Waar Ron het over heeft is staatsterreur, nogal een verschil.
    1 point
  13. Kortom vroeger nam je het niet zo nauw want de kroeg wachte? en nu jezelf aan de weg staat in je oranje kloffie ben je pas gaan nadenken? Ergens eind jaren 90 begin jaren 2000 is de A 28 tussen de Lichtmis en Zwollen verbreed. Schildvoeten laden voor Abbink. Ik had er 1000 door de grill van die vrachtwagens moeten gooien ipv op de dieplader van Dasselaar. Bij werkzaamheden hoor je je gewoon te gedragen en beter nog 10 kmh zachter te rijden als aangegeven. Dat had jij toen ook al moeten weten.
    1 point
  14. Dat je bv op een forum kunt zeggen wat je wilt...... (binnen de fatsoensnormen...)
    1 point
  15. 1. Wat kwam de Waalse DSU in Merksem (Antwerpen) en français, een overtreding op de taalwetgeving, doen? 2. Voor een huiszoeking heeft men gewoon aan te bellen en niet midden in de nacht de voordeur op te blazen. Mijn inlichtingen komen uit de eerste hand van mensen die Yannick Verdyck persoonlijk gekend hebben. Wat in de gesubsidieerde pers verschenen is zijn verdachtmakingen en leugens eerste klas. Wiens brood men eet wiens woord men spreekt. Waarmee zijn de Nederlandse kranten opgekocht? En zijn zogezegde kompanen zijn door het gerecht psychisch mishandeld. Het gerecht is onafhankelijk? De rechters worden politiek benoemd en de meeste zijn logebroeders. Wie was er minister van justitie? Het grootste crapuul van het land. En hoe ik dat weet omdat ik zijn ouders heb gekend en het bazeke zelf als hij klein was. Die 2 gevallen hebben als voorbeeld gediend om te zeggen "ta gueule" of hou uw bek in het Nederlands, want er was in die tijd verzet tegen de corona maatregelen. Moest men weten wat er in de achterkamertjes van de "elite" gebeurd. Alles wat aan de macht is, zijn ofwel psychopaten of sociopaten. Voorbeeld: de reuzengommers.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden