[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Motoragent zwaargewond na aanrijding


Etim

Recommended Posts

  • Forumlid

Motoragent zwaargewond na aanrijding

WOGNUM - Een motoragent is dinsdagmiddag zwaargewond geraakt door een aanrijding op de A7 ter hoogte van Wognum in Noord-Holland. Dat maakte de politie dinsdag bekend.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4731186/__Motoragent_gewond_na_aanrijding__.html?p=3,1

De agent reed terug van een ongeval op de andere zijde van de rijbaan eerder die middag, toen hij van achter werd geschept door een personenauto. Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis. Inmiddels is hij buiten levensgevaar.

De bestuurder van de auto die de agent aanreed, is aangehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

heb het filmpie ff gezien, die bestuurder reageerd heels niet, niet remmend of uitwijkend, terwijl je ziet dat hij dat makkelijk had kunnen doen.

hoop dat het goed gaat met de motormuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je verder op die site kijkt dan zie je nog een foto waarop te zien is dat aan de andere kant ook een zwaar ongeval gebeurd was.

Daar kwamen die motorrijders en ambulance net vandaan met een zwaargewonde erin.

Die eikel in die gele auto heeft natuurlijk naar de andere kant zitten kijken.Rijbewijs afpakken en nooit meer terug geven zeg ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals het de laatste tijd gebruikelijk is weer fout op fout van alle betrokken weggebruikers inclusief de motor agent.

De motoragent gaat midden op de weg staan in plaats langzaam rijdend op de invoegstrook het verkeer naar de linkerrijbaan te dirigeren.

Er is een invoegstrook dus de ambulance had alle tijd om in te voegen onder begeleiding van de motoragenten.

De auto's achter de alert reagerende vrachtauto reden te kort op elkaar.

Zeker de gele automobilist had beter afstand moeten houden en anders kunnen reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
moet wel zeggen dat die vrachtwagen chauffeur ook erg laat reageerd.(waardoor het wel onoverzichtelijker is voor zijn achterliggers)

de auto's voor hem gingen veel eerder naar links.

sluit niet uit dat die gele seat met zijn klevers niet/telaat reageren.

heb het filmpje ook gekeken.....

maar ik ben het totaal niet met je eens.....

moet die chauffeur dan ineens naar links zwiepen????

ik vond dat die het netjes deed, je moet ook in je spiegels kijken of dat wel mogelijk was.

en wat die bestuurder in de gele auto aan het doen was????

alles , behalve autorijden.

je moet constant opletten...en dat was die niet aan het doen.

en ook de agent had inderdaad beter op de vluchtstrook kunnen gaan staan,

maar aangezien de mentaliteit van het verkeer, moet je letterlijk en figuurlijk de baan blokeren als je die vrij wilt hebben.

al met al...gewoon de mentaliteit op de weg.....

maar das mijn mening.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat je dus niet op het filmpje ziet maar wel op de foto er onder, is dat er aan de andere kant van de weg een zwaar ongeluk was gebeurt met veel ambulance politie brandweerwagens en traumahelicopter. (Toevallig stond ik er bij en keek er naar) De gele wagen die er aan kwam rijden kwam net met de normale gang van 120 km per uur over een viaduct heen en keek waarschijnlijk ook naar dat hele circus.

Op de website www.nhd.nl zie je een filmpje die meer de werkelijkheid laat zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof nooit dat die politieagent enige ervaring had met het begeleiden van dergelijke transporten.Hij ging namelijk wel erg lomp voor de vrachtwagen staan.

Wat nu als de vrachtwagen NIET naar links had gekunnnen.Had je weer verhalen gehoord van een ###chauffeur die een motoragent dood reed.Want dat had de agent dus niet overleefd.

Nu geven jullie de seat bestuurder de schuld,maar dan was de motoragent de schuldige geweest.:rolleyes:

Ik vond het een niet zo'n slimme actie van de agent die hem duur is komen te staan.Net wat Pierre zegt had hij op de vluchtstrook moeten blijven.Of op het verdrijvingsvlak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat als hij op de vluchstrook was gaan rijden dat helemaal niemand op zijn actie gereageerd zou hebben.

Dat kan ook niet want ik weet zeker dat alle hoofden naar links gedraaid waren op dat punt.

Daar ston een grote blikvanger nl die traumahelikopter.

Filmpje nog eens bekeken en die vrachtwagen reed nog ter hoogte van de afrit toen die motoragent daar de rijbaan op kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je alvast 1 hele goede reden waarom hij niet op de rechterrijstrook moest gaan staan.

Maar WAAROM moest meneer zonodig stil gaan staan?De ambulance kan toch zelf wel normaal invoegen via de invoegstrook.Er was daar geen file want iedereen rijd gewoon door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar heb je alvast 1 hele goede reden waarom hij niet op de rechterrijstrook moest gaan staan.

Maar WAAROM moest meneer zonodig stil gaan staan?De ambulance kan toch zelf wel normaal invoegen via de invoegstrook.Er was daar geen file want iedereen rijd gewoon door.

Vind ik allemaal niet interessant,

Als k met mijn personengebakje achter een vrachtauto rij die naar links gaat weet ik dat ik het anker in gereedheid moet brengen om minimaal de snelheid terug te brengen naar ongeveer 85km/h.

Bestuurder zat gewoon te slapen of wilde de traumaheli zien. kan hij beter een keer naar Volkel komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat de bestuurder van de luxe wagen deed is in zoverre ook niet interresant in mijn ogen.

wat vanavond op het nieuws was was ook geen toestemming gegeven/ aangevraagd om verkeer over de linkerbaan te laten geleiden en ze hadden anders de matrixborden in moeten schakelen.

en als een vrachtwagen naar links gaat, ga jij er dan maar vanuit dat er een kleine 100 meter verder een motoragent staat te zwaaien naar je op de rechterbaan van de snelweg?

maar dat is mijn mening, beide zitten in zoverre fout naar mijn mening, de een verwacht niet dat daar een zwaaiaapje op de snelweg staat en de ander had op de vluchtstrook moeten gaan staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat de bestuurder van de luxe wagen deed is in zoverre ook niet interresant in mijn ogen.

wat vanavond op het nieuws was was ook geen toestemming gegeven/ aangevraagd om verkeer over de linkerbaan te laten geleiden en ze hadden anders de matrixborden in moeten schakelen.

en als een vrachtwagen naar links gaat, ga jij er dan maar vanuit dat er een kleine 100 meter verder een motoragent staat te zwaaien naar je op de rechterbaan van de snelweg?

maar dat is mijn mening, beide zitten in zoverre fout naar mijn mening, de een verwacht niet dat daar een zwaaiaapje op de snelweg staat en de ander had op de vluchtstrook moeten gaan staan.

Als een vrachtwagen voor mij naar links gaat dan gaan er bij mij alarmlampen branden ja.

Die gaat niet voor niks naar links.

Maar zoals gezegd die bestuurder had het gewoon te druk met naar links kijken en dat is de fout.

Misschien had die motoragent het ook anders aan kunnen pakken maar er waren al twee bestuurders naar links gedirigeerd dus die derde zat te slapen punt.En of hij nou wel toestemming had of niet van de meldkamer dat doet niet ter zake naar mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

daar zijn meningen voor om te verschillen en zal niet iedereen het daar mee eens zijn met de menig van een ander( niet als aanval naar iemand bedoelt).

maar slapen vind ik overdreven reactie, die gele ibiza zal toch behoorlijk verrast zijn geweest, wel of niet oplettend, als ik een vrachtwagen naar links zie gaan verwacht ik geen stilstaand object op een snelweg op een kort traject.

feit is en blijft dat het ongeluk helaas heeft plaatsgevonden en wie er exact schuld aan heeft zal mij mn reet roesten als die motormuis maar hersteld zonder blijvend letsel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het filmpje zeker 10x bekeken en ik kan maar 1 conclusie trekken : die gele ibiza zit ongelofelijk te slapen cq laat zich ongelofelijk afleiden door wat er aan de andere kant gaande is.

Hij is de derde auto in rij, waarvan er 2 al zonder problemen naar links zijn gegaan. Hij heeft echt tot de laatste seconde zitten slapen want hij heeft hem vol geraakt. Is toch een behoorlijke afstand moet ik zeggen.....

Of het nou slim is of niet van die agent, hij staat daar niet echt onopvallend met z'n gele jasje en blauwe lampen.

Bewijst maar weer eens te meer dat je gewoon moet opletten, wat er ook gebeurt. En afstand houden had misschien ook al wat gescheeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Update van het ongeluk

wognum -

De 45-jarige motoragent van politie Noord-Holland Noord die dinsdagmiddag op de A7 ernstig gewond raakte terwijl hij het verkeer naar een ander rijstrook geleide wordt slapende gehouden. Volgens artsen zal hij wel volledig herstellen. De politie in Friesland doet onderzoek naar het ongeval.

(Het filmpje bij dit artikel bevat schokkende beelden)

De agent reed vanaf de oprit met geluids-en lichtsignalen direct de rechter rijstrook op, zette zijn motor dwars op de weg en beduidde het verkeer met zijn handen naar links te gaan zodat een ambulance die net van een ongeluk aan de andere kant van de weg kwam snel de A7 op zou kunnen.

Een 52-jarige Hoornaar merkte de diender te laat op een ramde met een stevige snelheid de agent. Die vloog meters door de lucht en kwam op de vluchtstrook terecht. Hij werd met spoed vervoerd naar het MCA in Alkmaar. Hier bleek dat hij naast een gebroken kaak en een zware hersenschudding, een scheurtje in zijn nekwervel te hebben opgelopen.

De Hoornaar werd na het ongeval aangehouden. ,,Dat is gebruikelijk na een ernstig ongeval'', meldt politiewoordvoerster Petrie Koenen.

Van het ongeluk staat een filmpje op internet. Hierop is te zien dat de agent aan het begin van de uitvoegstrook direct de A7 opstuurt en dwars op de weg gaat staan. Ook de botsing die enkele seconden later plaatsvindt staat daar duidelijk op.

Waarom de agent direct de snelweg opreed waardoor het achterop komende verkeer snel moest reageren kan Koenen niet uitleggen. ,,Dat is onderdeel van het onderzoek waarvoor ook de agent gehoord moet worden. Dat kan nu niet.''

Bron nhd.

Mijn mening is dat het niet nodig was om die baan af te sluiten.

De ambulance was vanaf de snelweg nog niet te zien en het geluid van sirene's kwam overal vandaan. Als de anbulance met zijn begleiding gewoon de invoegstrook had gebruikt was er niets aan de had geweest.

Het is makkelijk achteraf praten maar ik denk dat de heren politie er wel van hebben geleerd. Hebben we niet allemaal geleerd om eerst aan je eigen veiligheid te te denken?

Laten we hopen dat die politie zijn vak straks weer op kan pakken. En dat de personen van de andere auto's die ook bij die aanrijding betrokken waren, dit snel kunnen verwerken. Zoiets gebeurt gewoon in een paar seconden, meer was het niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik tel 13 x 12 mtr.(lengte onderbroken streep 3mtr. + tussenruimte 9mtr.)= 156 mtr. tussen het moment dat hij de rijbaan oprijd en die truck.

Dat vind ik nou niet bepaald een overdreven ruimte om ineens de baan op te komen wanneer daar een voertuig van 40ton+ met een gangetje van 80-90 aan komt rijden.

Afgezien van het feit dat de chauffeur het onmiddellijk zag en adequaat handelde en gemakkelijk uit kon wijken naar links, voor hetzelfde geld had er een voertuig naast gezeten en had hij vol in de ankers gemoeten.

Dan was de ramp ook niet te overzien geweest vrees ik.

Dat was precies wat ik dacht toen ik het filmpje zag.

Wat als die vrachtwagen niet meteen naar rechts had gekund :(

Ok die bestuurder van de gele Seat lette niet op, maar wat die agent doet..., ik snap het niet.

Over schuld wil ik dit geval niet praten, want geen van de partijen deed het bewust.

Maar de grootste fout maakte de agent toch wel vind ik.

Da's mijn bescheiden mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoe is 't met de persoon in de ambulance afgelopen. Door de vertraging van dit alles nog op tijd in ziekenhuis ?

Rijbaan afsluiten was niet nodig geweest.

gele seatbestuurder lette niet op. Auto daarachter was aan het bumperkleven dus zag motoragent niet.

Er moeten 6 voertuigen van rijbaan wisselen binnen 150 meter. Dat wil nooit met een gang van 80 + kilometer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wil niet meteen die gele auto afkraken, maar dit was ook niet zo'n hele slimme zet van de motormuis :rolleyes: Las in de krant dat hij geen toestemming had gevraagd om de rechter rijbaan af te mogen zetten, dit had in eerste instantie al moeten gebeuren met matrix borden en vervolgens mag oom agent pas op de baan gaan staan. De ambulance die met spoed naar het ziekenhuis ging had volgens mij op een normale manier makkelijk in kunnen voegen. Daarbij was er op de andere weghelft een ongeluk gebeurd, en je weet dat iedereen dan de andere kant op kijkt dan voor zich.

Desalniettemin had die gele Seat zijn hoofd ook wel erg diep in het dashboard kastje zitten :confused:

Gelukkig loopt het allemaal goed af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een vrachtwagen voor mij naar links gaat dan gaan er bij mij alarmlampen branden ja.

Die gaat niet voor niks naar links.

Maar zoals gezegd die bestuurder had het gewoon te druk met naar links kijken en dat is de fout.

Misschien had die motoragent het ook anders aan kunnen pakken maar er waren al twee bestuurders naar links gedirigeerd dus die derde zat te slapen punt.En of hij nou wel toestemming had of niet van de meldkamer dat doet niet ter zake naar mijn mening.

mijn idee, als mij op de weg niets opvalt, en ineens een wagen "zomaar" naar links ziet gaan, is de automatische piloot er ook af hoor, en dan kan je best snel reageren.

maar daarom zijn wij natuurlijk alsnog wel die beroepschauffeurs ipv die k** chauffeurs;):ja::tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden