[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Boycot de Alpenlanden!


mark

Recommended Posts

  • Forumlid

DEN HAAG - Nederlanders moeten dit jaar de skipistes in Oostenrijk en Zwitserland boycotten en elders van de witte hellingen afzoeven.

Dat is volgens VVD-Kamerlid Aptroot een eerlijke straf voor de Alpenlanden omdat zij onze internationale vrachtvervoerders onophoudelijk pesten met blokkades op hun snelwegen. "We moeten het keihard spelen, ontbied hun ambassadeurs en laten we elders onze ski's onderbinden als zij volharden", zegt Aptroot, vlak voor een debat vandaag met minister Eurlings (Verkeer). Zelf laat Aptroot voorlopig de Oostenrijke wijn en de Milka-repen staan.

Doorgaand internationaal vrachtverkeer wordt in toenemende mate geweerd van de belangrijkste Oostenrijkse en Zwitserse routes. Zo voegt de Oostenrijkse regering steeds meer producten toe aan een 'verboden lijst' die de Brennerpas niet meer over mogen. Na staal, hout en kurk komen daar binnenkort zelfs marmer en natuursteen bij, terwijl die alleen uit Italië zijn te importeren.

Veilen

Aptroot: "Het is puur protectionisme, want een Oostenrijkse vervoerder mag deze spullen wel over de eigen hoofdwegen vervoeren. De buitenlandse concurrentie wordt bewust tegengewerkt en dat is in strijd met het Europese vrije vervoer van goederen." Ook het Zwitserse plan om rechten te gaan veilen om hun routes te gebruiken wijst de VVD ten strengste af.

Verladersorganisatie EVO en Transport & Logistiek Nederland zijn uiterst bezorgd. Leden krijgen deze week een enquête om een overzicht te geven van de schade. "We willen weten hoeveel kilometers trucks omrijden en hoeveel extra geld dat kost", verklaart TLN-secretaris De Bruin.

Als het de bergstaten werkelijk om het milieu te doen is, zou Oostenrijk beter eerst het eigen vieze wagenpark kunnen aanpakken, stelt De Bruin. Het doorgaande transitovervoer behelst immers slechts een tiende van het totale wegvervoer door de Alpen. De Europese Commissie is een rechtszaak begonnen tegen Oostenrijk. Daarbij heeft de Nederlandse regering zich aangesloten.

Bron: telegraaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om nu gelijk Oostenrijk en Zwitserland te Boycotten gaat mij te ver, maar er moet gedrukt worden daar waar het vast zit.

Oostenrijkse en/of Zwitserse vervoerders die in Nederland of op onze markt aktie, zijn boycotten en er voor zorgen dat er een behoorlijk oog om oog efect zal ontstaan.

In de landen zelf zijn ze "roomser dan de paus", waar nodig word met euro 5 gereden (om bijv duitse maut te sparen) maar in de landen zelf overheersen de Euro 0 / 1 & 2 nogsteeds.

En wat te denken van de vele buitenlandse medewerkers (chauffeurs) van de Oostenrijkse, Zwitserse maar ook Sud Tirolers... Hier word ook niet gezegd: eigen volk eerst, en we moeten aan het millieu denken...

En wij Nederlanders, netjes op de trein door de alpen heen, dit om aan de regelgevingen te voldoen maar vooral om geld en ellende te besparen. Maar wat doen de alpenlanden en hun transporteurs zelf om dit probleem aan te pakken?

Helaas is het rijden door de alpenlanden dermate oninteressant geworden, dat we wel genoodzaakt zijn om gehoor te geven aan de "afwijkende regelgevingen" van de zelfingenomen Europesche lidstaten (alpenmaffia). Bedrijven die hier wel op inspelen, hebben vaak klagende en/of ontevreden chauffeurs aan het werk die het alsmaar hebben over de slechte treinverbindingen, gebrek aan confort/rust en het grote tijdverlies.(wat aan het eind van de maand ook weer zichtbaar is op de loonstrook)

Het draait allemaal om de knaken, en hoe krijgen ze onze knaken in hun portemonai... Zullen de alpenstaten ongetwijveld met elkaar zijn overeengekomen, Helaas is dit is Italie vervoer anno 2009.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat alleen de chauffeurs die regelmatig door deze 2 dwarsliggende landen rijden zullen snappen wat deze berichtgeving inhoudt.

ik ga er niet van uit dat de gewone man die gaat skieen weet wat voor een waarde een vrachtwagen heeft laat staan dat deze groep weet hoe het is om voortdurend in deze landen gedwongen te worden om je wagen stil te zetten en dat in deze 2 landen voornamelijk de term " eigen mensen eerst " gebezigd wordt.

het zou meer idd een sein moeten zijn voor de europeese unie om deze 2 landen in de rest van europa op dezelfde manier aan te pakken.

gewoon ff hier aan de grens een paar weken controleren en alle euro 1 en 2 wagens niet meer het land in laten.

en bepaalde goederen weigeren vanuit een vrachtwagen.

ik denk niet dat de " gewone burger " voor wie dit bericht eigenlijk bestemd is er van wakker zal liggen laat staan de zwitserse kaas of chocola of oostenrijkse producten zal boycotten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb net nog even bij de telegraaf naar de reacties gekeken en mijn vermoeden is geheel uitgekomen.

er is bijna geen enkele reactie bij die je kunt combineren met het echte probleem, want de gewone burger heeft dus idd geen idee wat er speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is al veel verandert in Oostenrijk Wat dacht je van vroeger toen het nog geen EEG was Wel iedere maand 1200,- gulden Dat was vast Ik rijden altijd op TIR Wat niet meer is Laat er maar iets mee fout zijn Had je weer een boete te pakken.En zeker in Nickelsdorf Zelfs we zijn er wel eens aan het knokken geweest met die gasten TV ploeg er bij dan kon het probleem snel op gelost worden Ik praat wel over de oude grens 9 van de 10 keer zatten die gasten onder de drank Kan er wel een boek over schrijven Een ding we hebben wel de weg vrij gemaakt Dat je er zonder onkosten er door kunt Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze hebben daar dus idd meer last van Ausländer dan dat ze er gemak van hebben.

Daar heb je op zich wel gelijk, maar toch vind ik het wel belankrijk dat je kunt rijden waar je heen wilt.

Beetje vergelijkbaar met mensen die in een straat wonen en ineens bedenken dat een ander niet meer door "hun" straat mag rijden.

Is de beperking van doorgaand verkeer niet te omzeilen door een volle bak te laden voor Italie en daarbij 1 doosje voor Oostenrijk? Dat ene doosje afleveren vlak naast de snelweg en door naar Italie;) Of hebben ze hier ook aan gedacht:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor het gemak wordt even vergeten dat Oostenrijk en Zwitserland hoofdzakelijk gebruikt worden om doorheen te rijden.

Ze hebben daar dus idd meer last van Ausländer dan dat ze er gemak van hebben.

Pardon????

Voor die "last" word dan ook behoorlijk betaald, dus kun jij je afvragen wat "last" is als er een (aangename) financiele compensatie tegenover staat.

Ze laten je betalen onder het motto van milleu, maar nogmaals... Wat doen ze er zelf aan om het milleu in stand te houden?

- Met sneeuwkanonen de pistes van sneeuw voorzien, zie ik niet echt als bevordelijk voor het millieu?

- Euro 1 en 2 bussen en vuilniswagens is ook niet echt ontlastend. Nee hier is duidelijk sprake van één richtingsverkeer.

- Aandrijvingen van de meeste skiliften gaat ook met diesel aggregaten (ook geen euro norm)

- hoe zit het met de vele landbouwvoertuigen, want daar word ook gemiddeld 5 uur per dag gebruik van gemaakt (terwijl een beetje vrachtwagen met een kleine 2 uur door Oostenrijk en met een kleine 4 uur door Zwitserland heen is, en wel moet voldoen aan de hoogste euronormen)

- Argumenten genoeg om eens onder de aandacht te brengen lijkt mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Helaas Mark,op gebied van de tractoren in die landen zal ik je het antwoord schuldig moeten blijven,------XknipX------,40 is standaard.

Natuurlijk zijn er veel tracktoren die zich niet alleen met landbouw bezig houden en ook ben ik mij er bewust van dat de meeste nieuwe tractoren wel voldoen aan de nieuwste millieu eisen....

Maar vooral de grote aantalen landbouwvoertuigen die in particulier bezit zijn(van de kleinere landbouwers of boeren) en in de genoemde landen rijden zijn veelal verouderd en zijn dus ook vervuilend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het gemak wordt even vergeten dat Oostenrijk en Zwitserland hoofdzakelijk gebruikt worden om doorheen te rijden.

Ze hebben daar dus idd meer last van Ausländer dan dat ze er gemak van hebben.

Is dat niet in half Europa het geval? Belgie, Frankrijk, Duitsland, Polen, Denemarken, Tjeschie, Slowakije, Slovenie etc. idem dito...

1 Europa, voor een vrij verkeer van personen en goederen!

Amehoela, van deze hele gedachte komt geen ene malle moer terecht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de landen zelf zijn ze "roomser dan de paus", waar nodig word met euro 5 gereden (om bijv duitse maut te sparen) maar in de landen zelf overheersen de Euro 0 / 1 & 2 nogsteeds.

Klopt niet helemaal wat je daar zegt: in Tirol mag HELEMAAL niet meer net Euro 0, 1 of 2 gereden worden. Minimaal Euro3. Een kollega van mij is er eens gecontroleerd, en toen bleek dat-ie een Euro2 had, mocht hij meteen blijven staan... (Oostenrijks transportbedrijf)

En die skipistes die boycot ik al vanaf mijn geboorte... heb nog nooit op ski's gestaan... LOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ooit eens meegemaakt dat tijdens de ploegwisseling, de heren douaniers elkaar de hitler groet brachten op de brennerpass:mad:

Grafleiers zijn het daar

Vreemd Ron.

Ik zei ooit eens, "Heil Hitler" in het gezicht van zo een Oostenrijkse douane hond, om een uur of 11 s'ochtens.

Krijg ik m'n papieren ongeveer 2 minuten voor 10 s'avonds..:D:D.

Ging vrijwel altijd door de Mont Blanc naar Italie, dat max gewicht toen had mooi zijn voor delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vooral die mensen op denoord zuid route waren asbechern! Kiefersfelden-Brenner. Hou op schei uit. Echter richting oosten had ik een mindere hekel aan die figuren. Zwitserland OOstenrijk werd mij zelfs het formulier ingevuld nadat ik vriendelijk vroeg hoe dit allemaal moest. Maar het blijft een feit dat, ondanks Oostenrijk lid is van de EG, ze er een potje van maken en dat de politiek in Den Haag en Brussel er gewoon niets aan willen doen! Vrachtwagentje pesten is in! En de hypocriete maffia in Brussel doet er gewoon aan mee!

Maar wis Duitsland ook niet uit met alle anti-LKW regelgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt niet helemaal wat je daar zegt: in Tirol mag HELEMAAL niet meer net Euro 0, 1 of 2 gereden worden. Minimaal Euro3. Een kollega van mij is er eens gecontroleerd, en toen bleek dat-ie een Euro2 had, mocht hij meteen blijven staan... (Oostenrijks transportbedrijf)

Hoi Walter dit ben ik dan geheel niet met je eens, kijk eens buiten de snelwegen om wat er zoal in TIROL rond rijd aan voertuigen van de overheid / bundesheer....

Huisvuilophaalwagens / Overige gemeente voertuigen / Bussen (van reisbureau's) / Brandweerwagens / ASFINAG voertuigen / Bundesheer (defentie) / Vergnugungsgsbetriebe (Kermis) / Sneeuwruimers / Erdbewegungsfirma's / Sloperijen enz enz enz (usw usw usw:angel:)

Ik hou me al jaren hiermee bezig en kom ook "geregeld" in Oostenrijk (en ja ook in TIROL) en daar ord dus duidelijk met 2 maten gemeten. Ik heb zelf een vriend in Tirol met een transportbedrijf (Mössmer) bij hun worden nog volop met euro 2 en 3 gereden. Wel eens waar met ontheffing maar er word gewoon mee gereden....

Ook Fuchs transporte in Zauchen bij Villach, rijden hoofdzakelijk met aardolie produckten, en euro 2 en 3 is heel normaal daar. als je daar ook op het terein komt dan staan alle "oude auto's / schade auto's" gewoon achter op het terein weg te rotten...

En als ik naar Oostenrijks grootste kermisexploitant kijk: Rieger... Daar loopt niet één euro 3 rond! En die trekken heel Oostenrijk door.

Dus helaas Oostenrijk doet in mijn ogen ROOMSER ALS DE PAUS, en meet met 2 maten.

gr Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus helaas Oostenrijk doet in mijn ogen ROOMSER ALS DE PAUS, en meet met 2 maten.

gr Mark

Precies Mark, het is niet voor niets dat veel Duitsers het niet zo op de Oostenrijkers hebben.

Oostenrijk gebruikt Dld ook als transit-land en vraagt er ook niet naar of ze hier het milieu vervuilen. Ok, ze betalen er goed voor, maar dat moeten jullie ook bij hun.

Een land als Oostenrijk, dat de internationale hulptransporten naar Kosovo-Albanien destijds, aan de kant zette totdat de volledige kolones hun maut hadden betaald, is in mijn achting behoorlijk gezonken.

Een vriend van mij was er toen bij, hulpgoederen aan boord iov de VN, interesseerde niet, ze waren al meer als 100km ver dus er kwam nog een vette boete bij.

Het maakt wel duidelijk hoe de overheid tegenover het geld uit het buitenland staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Pardon????

Voor die "last" word dan ook behoorlijk betaald, dus kun jij je afvragen wat "last" is als er een (aangename) financiele compensatie tegenover staat.

Ze laten je betalen onder het motto van milleu, maar nogmaals... Wat doen ze er zelf aan om het milleu in stand te houden?

- Met sneeuwkanonen de pistes van sneeuw voorzien, zie ik niet echt als bevordelijk voor het millieu?

- Euro 1 en 2 bussen en vuilniswagens is ook niet echt ontlastend. Nee hier is duidelijk sprake van één richtingsverkeer.

- Aandrijvingen van de meeste skiliften gaat ook met diesel aggregaten (ook geen euro norm)

- hoe zit het met de vele landbouwvoertuigen, want daar word ook gemiddeld 5 uur per dag gebruik van gemaakt (terwijl een beetje vrachtwagen met een kleine 2 uur door Oostenrijk en met een kleine 4 uur door Zwitserland heen is, en wel moet voldoen aan de hoogste euronormen)

- Argumenten genoeg om eens onder de aandacht te brengen lijkt mij!

Helemaal mee eens, hebben jullie al eens de skigebieden in de zomer bezocht???

Je wilt niet weten hoe het er dan daar uitziet, de natuur is daar volledig naar de klote.

Maar het geld is binnen en dat telt.

Jullie kunnen ook in duitsland komen skieen, maar dan wel de winterbandjes niet vergeten :D:D, heb geen zin om achter een slippende toerist aan te moeten zeuren LOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je had er in 1960 of 1970 of in 1980 heen moeten rijden Dan had je geweten wat het kost om er door te rijden En nog geen autobaan Nog de oude brenner gereden Waarom moet er zo moeilijk gedaan worden om door Oostenrijk te rijden Wat het kost is een probleem voor de werkgever Want die zal het echt wel door rekenen Nog een paar jaar dan gaat alles per trein of vliegtuig Het ADR gaat al meer door de lucht als over de weg

Je kunt nu al per trein van uit Nederland naar Griekenland Is goed koper Want het transport over de weg wordt gewoon te duur Kan een ding zeggen Of het transport van uit Italie door een Nederlander of een Bulgaar gedaan wordt In tijd maakt het niet veel uit En van uit Noord Italie maakt het ongeveer 200 Euro uit Is de Bulgaar goed koper En dat is het verschil

En vergeet niet iedereen kijkt wat die over houdt Dat is het zelfde met boodschappen doen Waarom zijn de winkels zo groot Vergeet niet er gaat de komende jaren in Europa veel veranderen Want de Handel wordt vrij in Europa En het mooie is je hebt er zelf aan mee gewerkt En vergeet niet onze lasten zijn hoog tot zeer hoog Daar zegt niemand wat over

Een Bulgaar betaald 18% belasting Een Nederlander 42 tot 46% belasting Dat is het verschil.En daar bij komt nog welke Nederlander wil 14 dagen van huis af Ik ben wel eens 6 weken weg geweest Maar 14 dagen tot 3 weken was normaal En daar bij komt nog als je die landen zo moeilijk vindt dan moet je er niet heen gaan Welk Nederlands bedrijf zag je vroeger in Sofia Dat waren 4 of 5 bedrijven En we hadden ook alles in de auto zelfs een water tank Ik had 250 ltr water bij me Brand stof een tank van 2000 ltr

Want er was onderweg niks te krijgen Alleen in Sofia op de zwarte markt

Potje zelf koken Het zelfde als een Bulgaar of een Pool of een Truk

Huub

En meteen afrekenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel eens op een oostenrijkse trein gestaan onderweg naar NL vanuit kroatie. zo'n "slaap" trein. Vies oud ding en die mensen op die trein verstond ik niet. Begon toen maar gewoon op z'n plat limburgs terug te praten

en toen? verstonden ze je wel.......... ;)

Je had er in 1960 of 1970 of in 1980 heen moeten rijden

Dan had je geweten wat het kost om er door te rijden

dit gaat over langlaufen. en dat kost nix.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de transportwereld is toch verandert. als je vroeger geen apelanden wilde rijden, dan reed je dat niet.

tegenwoordig is het verplicht volgens mij om er heen/doorheen terijden.

nederlandse bedrijven zijn nu verplicht om door/op apelanden terijden. en daarom zouden mensen er geen vakantie mogen houden.

ik heb echt teveel biertje op, want ik snap er geen ruk meer van.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een Bulgaar betaald 18% belasting Een Nederlander 42 tot 46% belasting

en waarom zijn onze lasten zo hoog?

Ik heb geen probleem met solidariteit,iemand die zonder werk valt mag gerust een steuntje in de rug krijgen,idem voor iemand die ziek valt.Maar dat die stropdassen zo'n lonen en bonussen krijgen (overheidsdienst) daar heb ik wel problemen mee.

Sorry,is of topic maar onrechtsstreeks heeft het er wel mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon alle goederen voor Italië laden in een 45 ft container (of oplegger, kan ook) en die dan in Rotterdam of het Ruhrgebied afzetten op de trein. Trekt die Italiaan die container het laatste stukkie. Hoef je d'r zelf niet heen, dus geen gezeik.

Makkelijk zat.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden