[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Beste districhauffeurs, ergeren jullie er ook wel eens aan...


Jeroen162

Recommended Posts

  • Forumlid

Binnen elke tak kom je goede en minder goede chauffeurs tegen. Dat kun je moeilijk veralgemeniseren.

Bij ons werken een aantal chauffeurs die heel goed kunnen sturen, maar vooral ook nadenken bij wat ze doen. Terwijl er ook collega's zijn die een bepaalde manouvre al verkeerd aanpakken, en het zichzelf onnodig moeilijk maken.

Bijvoorbeeld het laatste dock vlak lang een muurtje, en het dock ernaast bezet. Dan moet je de bocht achteruit goed hoog inzetten. Als je bij de cabine 3 meter over hebt, dan moet je onnodig dicht langs het muurtje en de cabine van de andere auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit lang geleden heb ik ergens gelezen dat de chauffeurs die het beste kunnen sturen op vuilniswagens in de binnensteden rijden

dat zou best weleens kunnen. en ik rij s,avonds oud-papier met zo vuilniswagen en dan staan de straten vol met auto,s.

wel een uitdaging iedere keer om er schade vrij langs te kunnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vindt het echt onzin om bakwagens busjes te noemen.

Ik ben nu bezig met me C rijbewijs en me vader rijdt met trekker + oplegger naar boertjes in de benelux. Dat is een uitdaging maar waar ik nu kom met die motorwagen moet je echt niet komen met een oplegger. En dan zie ik nog bakwagens weggetjes indraaien waarvan ik hoop nooit te hoeven komen met mijn examen :p

Maakt niet uit wat je rijdt in verhouding wordt je toch wel naar straatjes gestuurd waar je in verhouding evenveel manoeuvreerruimte hebt. Net als bij Visbeen Transport waar ik planner ben. Of je nu motorwagen, trekker+oplegger of LZV's inplant ieder adres blijft toch net aan voor ieder soort combinatie/voertuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit weleens in de stad te kooien met een 13,60 en denk dan weleens ..,zat ik maar op een bakwagen .:D:D;);)

Kijk, en daarom ben ik zo blij met een combi met afzet bakken :D:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ooit lang geleden heb ik ergens gelezen dat de chauffeurs die het beste kunnen sturen op vuilniswagens in de binnensteden rijden

Niet zo heel gek met een LF met een achterlijk korte wielbasis plus meesturend as.

Vandaag weg geweest met een LF met meesturend naloopas, ik maak soms bochten door de binnenstad waar ik zelf van sta te kijken..

1041206236_6_Ssgy.jpeg

vet systeem :)...Deze auto moet je wel bijna als een personenauto besturen, gelijk insturen achterkant volgt zelf. Vrijwel geen inloop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niet zo heel gek met een LF met een achterlijk korte wielbasis plus meesturend as.

Vandaag weg geweest met een LF met meesturend naloopas, ik maak soms bochten door de binnenstad waar ik zelf van sta te kijken..

vet systeem :)...Deze auto moet je wel bijna als een personenauto besturen, gelijk insturen achterkant volgt zelf. Vrijwel geen inloop.

Mooi systeem, hoor. En geen lange overbouw dus uitzwaai beperkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vindt het echt onzin om bakwagens busjes te noemen.

Ik ben nu bezig met me C rijbewijs en me vader rijdt met trekker + oplegger naar boertjes in de benelux. Dat is een uitdaging maar waar ik nu kom met die motorwagen moet je echt niet komen met een oplegger. En dan zie ik nog bakwagens weggetjes indraaien waarvan ik hoop nooit te hoeven komen met mijn examen :p

Maakt niet uit wat je rijdt in verhouding wordt je toch wel naar straatjes gestuurd waar je in verhouding evenveel manoeuvreerruimte hebt. Net als bij Visbeen Transport waar ik planner ben. Of je nu motorwagen, trekker+oplegger of LZV's inplant ieder adres blijft toch net aan voor ieder soort combinatie/voertuig.

als jij het onzin vindt om bakwagentjes busjes te noemen, moet jij ook niet zo denigrerend praten over akkerbouwers/veehouderijen:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week een chauffeur van een vestiging op de kast gejaagd :D.Ik moest lossen in Amsterdam maar de docks waren bezet,dus even wachten.Na een tijdje gaat de eerste eruit en parkeert zijn bakwagen precies op de hoek zodat ik er niet in kan draaien.Netjes gevraagd of hij hem misschien 10 meter verderop wou neerzetten omdat ik er zo niet inkon.Begint hij te mopperen dat ik dan maar moet leren rijden.Zeg ik "dat heb ik gedaan anders reed ik ook wel met zo'n winkelwagentje" :D

Verder zou ik hun werk niet willen doen.Al die smalle straten,luifels etc etc kan zelfs met een bakwagen een crime zijn.Ik heb respect voor dat werk wat ze doen want de adressen zijn soms ook niet de gemakkelijkste om te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ooit lang geleden heb ik ergens gelezen dat de chauffeurs die het beste kunnen sturen op vuilniswagens in de binnensteden rijden

Ik zal de naam niet noemen maar een bedrijf dat verre reizen maakt kwam

ooit voor de deur met een prachtige van alles voorziene superluxe dikke combi bij mijn

toenmalige baas die standaard dafjes zo van de fabriek rijdt.

Die man kwam franse kaas lossen om half 8 'smorgens en stond om half 9 voor het dok

nadat 1 van onze chauffeurs het maar even voor had gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die man kwam franse kaas lossen om half 8 'smorgens en stond om half 9 voor het dok

nadat 1 van onze chauffeurs het maar even voor had gedaan.[/

O, dat schiet niet op, had die chauffeur het beter zelf kunnen doen,als een chauffeur van jullie er bijna een uur over gedaan heeft.:D:D;);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk en ik neem aan dat dit ook geen vaste klant van jullie was ;)

ik denk dat t eerder regel dan uitzondering is dat een planner niet weet in wat voor straat de klant zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wij kwamen vaak bij boeren met (gebruikte)bestrating, ben wel 's twintig minuten bezig geweest om achteruit met m'n combi bij een boer achterom te komen.

Eerst erf op vanaf smal weggetje met bomen, dan 3 haakse bochten om de stal heen.

Toen ik later met de motorwagen een sluitvrachtje kwam wou ik vooruit erop rijden, niet dus ook enkel kon ik alleen achteruit het erf op.

Een andere keer kon ik (met de stenentrailer intussen) een hofje in de nieuwbouw niet indraaien, planner gebeld.

Die kijkt ff op goochel-earth zegt: "gaat toch makkelijk daar" ik: als er geen auto op de hoek staat wel ja

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droom lekker verder.

Denk je echt dat planners alle adressen kennen waar je heen moet?

van de week moest ik dakplaten van 16 meter lossen bij een boer in Hamminkeln.

Met moeite kon ik de straat inrijden waar de beste man zat, maar zijn erf op ging dus met geen mogelijkheid.

De boer vertelde dat de melkwagen en het veevoer er alleen konden komen met een bakwagen, en dat er dan nog chauffeurs waren die de draai niet konden maken.

[ATTACH=CONFIG]23848[/ATTACH]

die zegt het gewoon

er zijn er ook genoeg die zegge

dat moet lukke de campine of iets dergelijks komt er ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die man kwam franse kaas lossen om half 8 'smorgens en stond om half 9 voor het dok

nadat 1 van onze chauffeurs het maar even voor had gedaan.[/

O, dat schiet niet op, had die chauffeur het beter zelf kunnen doen,als een chauffeur van jullie er bijna een uur over gedaan heeft.:D:D;);)

:D:D:D:D:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden