[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Erens Transport buigt voor eisen personeel


Gast Cortrans

Recommended Posts

  • Administrators
Sorry Marotrans, maar dit heeft denk ik niet zoveel te maken met een bedrijf bij voorbaat afbranden. Bekijk de eerste post van dit topic eens. Dan zorgen ze er helemaal zelf voor dat er zo over ze gepraat wordt. ;) Maar misschien heb je gelijk en gaan ze zich nu wel netjes gedragen.

Daar staat dat het opgelost is toch? Wat er daarna allemaal alweer beweerd is, gaat een eigen leven leiden. Dat is niet de bedoeling hier, vandaar.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mag ik vragen waarom jij vindt dat dit een sterk verhaal is? :(

Het hele bedrijf stond op stelten na dit akkefietje! :ja:

Ik heb toen toevallig van de directeur zelf gehoord wat er gebeurd was! ;)

Barry, ik hoor dit soort praat al tig-jaar, het is een karaktertrek van sommige chauffeurs, niet gebonden aan leeftijd of ervaring, maar ergens klopt er iets niet. Met 4 mensen een kwaaie chauffeur van een planner proberen af te halen, dan vliegt of die chauffeur buiten, of de planner zoekt uit zichzelf iets anders.

Maar daarna gewoon weer aan het werk en verder alles glorie-haleluja? :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb jaren voor de coca cola gereden, en daar reed erens ook voor.

Zeer triest bedrijf is het.

Hoe die met hun personeel omgaan is gewoonweg middeleeuws.

En dat houden ze al decennia lang vol, omdat het kan in dit land.

oude compleet afgeschreven auto's zonder standkachel of iets.

De hele week van huis, zonder poen...

En toch werken de meeste er jaren, onbegrijpelijk voor mij.

Een van hun chauffeurs "dikke Leo" echt een gouwe vent, sliep in de auto volgens mij achter zijn stuur.

want daar zat ie klem achter :D

Maar goed, mensen gingen er zelf werken.

Dus wat dat betreft geen medelijden.

Maar dat zo'n bedrijf dit zolang volhoud heeft mij altijd wel verbaasd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Barry, ik hoor dit soort praat al tig-jaar, het is een karaktertrek van sommige chauffeurs, niet gebonden aan leeftijd of ervaring, maar ergens klopt er iets niet. Met 4 mensen een kwaaie chauffeur van een planner proberen af te halen, dan vliegt of die chauffeur buiten, of de planner zoekt uit zichzelf iets anders.

Maar daarna gewoon weer aan het werk en verder alles glorie-haleluja? :confused:

HvA, je moet helemaal zelf weten wat je geloven wil. En als jij denkt dat dit een sterk verhaal is dan is dat jou keuze. Na dat voorval hebben ze een goed gesprek gehad met de directie erbij, en is alles uitgepraat. Daarna zijn ze inderdaad allebei weer gewoon aan het werk gegaan.

Maar als ik het goed begrijp dan is het zo dat als jij ooit een keer ruzie met iemand gehad hebt, dat je daarna nooit meer iets met die persoon te maken wilt hebben?

Oké, die planner was gewoon een draak! Goed voor de baas, want met zijn connectie's weet hij altijd wel een terugvrachtje ofzo te regelen. Maar tegen de chauffeurs kan hij soms nog wel eens raar doen. De ene keer is hij vrolijk en opgewekt, en de volgende 5 minuten is er geen land mee te bezeilen, en is het een botte hond. En in dit geval deed hij dat tegen de verkeerde chauffeur. Dus die heeft hem even duidelijk gemaakt tot hier en niet verder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moet nu toch even Barry gelijk geven.

Ik ben zelf ooit na een knoerharde knal met een hoop gespetter

in de kant en klaar slagroom geland nadat een collega zich

groen en geel ergerde aan de oplossing die ik bedacht had.

Die avond/nacht gewoon doorgewerkt en de volgende morgen zat

het management al klaar om de collega de zak te geven.

Dat is niet gebeurd omdat we het uitgepraat hebben en

ik aangaf dat ik heel goed begreep waarom ik in de slagroom landde

en het eigenlijk wel verwacht had.

Nog 4 jaar mee gewerkt met die kerel en dat ging prima.

En oh ja,ik had nog een paar dagen flink last van die knal.

Misschien nu nog wel want ik ben hier immers lid geworden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben zelf chauffeur bij erens ik werk er al 13 jaar en ben nog lang niet van plan om daar weg te gaan en ik wil graag 1 ding kwijt.

Overal is wat bij ieder bedrijf en vaak zijn het alleen maar wilde verhalen !!!

Er word niet de hele waarheid verteld de meeste chauffeurs hebben zich zelf in de problemen gebracht door de thuissituatie en willen dat op erens afschuiven !!!

NIET EERLIJK ZO en waarom werken deze chauffeurs hier dan zelfs al 20 jaar en zelfs nog LANGER ???

Jullie weten niet waar jullie het over hebben oordeel niet als je het hele verhaal niet weet het verhaal heeft meerdere kanten

Het zou jullie goed doen als jullie ook eens de kant van de directie horen ik denk dat jullie je mening heel snel bij stellen want veel wat hier staat is gebaseerd op leugens en de halve waarheid.

En ik zou zeggen werk genoeg hier in limburg als het je niet bevalt ga dan ergens anders werken maar nee dat doen ze niet en weten jullie waarom ?!?!?

OMDAT HET ERGENS ANDERS NIET BETER IS WAT BIJ ERENS KAN KAN NERGENS en dat weten deze chauffeurs maar al te goed !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf chauffeur bij erens ik werk er al 13 jaar en ben nog lang niet van plan om daar weg te gaan en ik wil graag 1 ding kwijt.

eerste vraag: krijg je al 13 jaar op tijd en alles betaald? Of ben jij op weg om je werkgever te sponsoren? Als ik lees dat er 3 maanden niet betaald wordt: hoe doe jij dat met jouw hypotheek, eten, drinken, kleding van je kinderen? Vind jij het acceptabel dat je loon zoveel te laat komt, niet volgens CAO betaald wordt, dat je jarenlang geen onkostenvergoeding kreeg?

Wel fijn voor je dat jouw collega's het niet acceptabel vinden!

Overal is wat bij ieder bedrijf en vaak zijn het alleen maar wilde verhalen !!!

Het is niet overal wat, het wat je als chauffeur accepteerd en wat niet. Ik heb nu diverse werkgevers gehad die wel netjes betalen zoals het hoort. Ook op de tijd dat het hoort. Onkosten, alles wat een werkgever hoort te betalen, zelfs meer!

Daarvoor is die CAO. Je bent gewoon jaren lang bestolen en dan neem je het nog op voor die werkgever?

Wilde verhalen?

Chauffeurs die weigeren om te gaan rijden, dus staken en gelijk halen, dat noem ik geen wilde verhalen! Dan zat er toch echt wel wat dwars.

Er word niet de hele waarheid verteld de meeste chauffeurs hebben zich zelf in de problemen gebracht door de thuissituatie en willen dat op erens afschuiven !!!

Vertel!

Ik zie het verband namelijk niet tussen het niet uit betalen van een onkostenvergoeding, het te laat betalen van loon en de thuissituatie.

Oh wacht, nu zie ik het wel!

Als ik mijn loon niet op tijd krijg (want in een ver verleden een keer gebeurde bij een bedrijf dat ter ziele is) krijg ik van mijn vrouw op mijn flikker dat ik mijn werkgever niet aan zijn stropdas trek waar mijn loon blijft.

Zij wil namelijk wel te vreten hebben. En zij vindt dat ik mijn bek dan ook maar open moet trekken tegen die werkgever. Wat ik trouwens ook graag doe.

Ik kan me goed voorstellen dat menig chauffeur van jullie heibel thuis had om dezelfde redenen. Je bent aan het werk om je gezin te onderhouden!

Mijn vrouw is gemakkelijk in hoor! Die zou zeggen tegen mij: als jij het niet nu gaat regelen doe ik het wel effe. Er moet loon binnen komen!

Salaris is heilig! Daarvoor ben je aan het werk, de beloning van je inspanningen, daar mag niet mee gedonderd worden, dat is een ere schuld van werkgever aan een werknemer. Maar ja, dan moet je natuurlijk wel eer hebben...

NIET EERLIJK ZO en waarom werken deze chauffeurs hier dan zelfs al 20 jaar en zelfs nog LANGER ???

Omdat ze niet de ballen hebben om wat anders te gaan doen. Of al zo diep in de shit zitten door het achterblijven van salarissen dat ze niet kunnen gaan. Als je met 4 maanden salarisachterstand vertrekt kun je helemaal naar je centen fluiten.

Weet je wat pas niet eerlijk is: mensen niet betalen naar wat ze horen te krijgen.

Niet eerlijk: dat is kindergeleuter man!

Je wordt gewoon besodemieterd!

Of mag jij je hypotheek ook met 3 maanden achterstand betalen? Zeg je tegen die winkelier voor je brood en patatten: over 3 maanden krijg het wel? Weet je wat die winkelier dan zegt: ga jij lekker ergens anders winkelen!

Jullie weten niet waar jullie het over hebben oordeel niet als je het hele verhaal niet weet het verhaal heeft meerdere kanten

Dan doe dat hele verhaal eens uit de doeken? Want ik ben echt benieuwd wat voor goede smoes je hebt om 3 maanden geen loon te krijgen. Of geen onkostenvergoeding. Of waarom je werkgever geen schoenen hoeft te verstrekken.

Ja, ik trek kortzichtige conclusie's! Kom maar op met dat verhaal, maar ik betwijfel of we ooit nog een letter van je zullen lezen!

Geef mij 1 goede reden waarom een werkgever mij niet voor de inspanningen die ik heb verricht op tijd en genoeg hoef te betalen! Eentje maar!

Het zou jullie goed doen als jullie ook eens de kant van de directie horen ik denk dat jullie je mening heel snel bij stellen want veel wat hier staat is gebaseerd op leugens en de halve waarheid.

Nou, blijf je open deuren in trappen of kom je ook echt met die kant. Ik ben echt benieuwd naar de rechtvaardiging om jarenlang niet aan je plichten te voldoen!

En ik zou zeggen werk genoeg hier in limburg als het je niet bevalt ga dan ergens anders werken maar nee dat doen ze niet en weten jullie waarom ?!?!?

OMDAT HET ERGENS ANDERS NIET BETER IS WAT BIJ ERENS KAN KAN NERGENS en dat weten deze chauffeurs maar al te goed !!!

Ik ga al een reden.

Als je duizenden euro's te goed hebt van een werkgever (wat zowiezo te stom voor woorden is dat je het zover laat komen!) ga je niet zomaar weg. Dan kun je al helemaal adieu zeggen tegen je achterstallig loon.

Ergens anders kan het wel beter zijn. Kom maar kijken hoor! Ik krijg het op tijd, ik krijg wat ik hoor te krijgen, mijn werkgever probeert ook flexibel te zijn in wat ik wil.

Ik vind dit zo'n slap gelul van jouw! Praat jij als chauffeur zo echt goed wat je directie flikt?

Wat bij Erens kan, kan nergens?

Wat kan dan bij Erens wat ergens anders niet kan? En dat is dan 3 maanden achterstallig loon, een onkostenvergoeding, het niet naleven van een cao waard?

Laat me niet lachen man!!

Om helemaal vrienden te maken nu wil ik afsluiten met je eigen woorden:

Wat bij Erens kan, kan nergens!

En dat klopt! Het zou echt nergens moeten kunnen dat een CAO niet wordt nageleefd.

Maar ja, bij Erens kon het blijkbaar wel, dus:

WAT BIJ ERENS KAN, KAN NERGENS!!!

Hoe triest het ook is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ben ook benieuwd. Iedereen kan een accountje openen met chauffeur van Erens. Maar tis wel frappant dat er zoveel negatiefs over vermeld staat, en dan opeens zoiets.

Maar respect voor de chauffeurs daar die elkaar hebben gesteund. Tis toch van de zotte dat je zo behandeld word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar respect voor de chauffeurs daar die elkaar hebben gesteund. Tis toch van de zotte dat je zo behandeld word.

Schijnbaar niet alle chauffeurs.Zo te lezen zit er 1tje tussen die het allemaal wel best vindt dat hij/zij belazerd wordt.

Offffffffff is dit een berichtje van de desbetreffende directie??Ik denk dat ik het antwoord wel weet.

En Richard heeft het weer eens mooi en doeltreffend neergezet :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
.

Er word niet de hele waarheid verteld de meeste chauffeurs hebben zich zelf in de problemen gebracht door de thuissituatie en willen dat op erens afschuiven !!!

Chauffeurs zeggen zelf, dat door maanden te laat het loon komt, in problemen komen.

Jullie weten niet waar jullie het over hebben oordeel niet als je het hele verhaal niet weet het verhaal heeft meerdere kanten

Er is een verhaal, de chauffeurs worden aan het lijntje gehouden, al jaren lang.

Het zou jullie goed doen als jullie ook eens de kant van de directie horen ik denk dat jullie je mening heel snel bij stellen want veel wat hier staat is gebaseerd op leugens en de halve waarheid.

Ja, Fien(directie) heeft altijd gelijk!!! De opdrachtgever betaald altijd te laat daarom is het loon ook zo laat volgens de directie.

Sta bijna dagelijks te lossen op een DC waar ook Erens aan het lossen is.

Als je van meerdere chauffeur van Erens het zelfende verhaal hoort, moet er toch waarheid in de verhalen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als de lonen pas uit betaald kunnen worden als de opdrachtgever over de brug komt zou m.i. komen doordat er geen buffer is. Maar dit bedrijf draait al jaren, dus zou die buffer er toch moeten wezen hetzij in de vorm van een rekening courant krediet.

In deze firma word er dus geen kwartje verdiend, oftewel het ene gat met het andere gevuld. en dus is de aanneemsom te laag of de kosten zijn te hoog.

Of en dat lijkt me veel waarschijnlijker, De directie leeft er riant van en de chauffeurs moeten maar geduld hebben.

Toch hebben ze op de een of andere manier wel een zwak punt geraakt bij de chauffeurs die er al jaren werken doordat ze het al jaren kunnen flikken om de lonen te laat uit te betalen.

Welk bedrijf zou dat zolang kunnen rekken???

Welke chauffeur zou dat zolang toestaan???

De mening van..

Gr Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:hamer:

Er zit geen kerel aan het roer bij Erens, maar een vrouw.

Lonen worden daar 2 tot 3 maanden te laat uitgekeerd, en het vakantiegeld, als ze geluk hebben pas rond november.

Helaas is de arbeitsmarkt zeer slecht voor chauffeurs in Limburg, en de de meeste chauffeurs van Erens vinden geen andere werkgever wegens hun leeftijd. Ken diverse chauffeurs wat daar werken.

Voor een tijdje terug heeft het bedrijf nog veel moeten doen om de de transportverguning verlengt te krijgen.

dat wil niet zeggen dat daar de chauffeurs onder moeten lijden die hebben warschijnlijk ook un gezin of een of andere hypotheek .

en dan zoon baas mooi weer spelen met jou centen dat hou je niet lang vol:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:hamer:

dat wil niet zeggen dat daar de chauffeurs onder moeten lijden die hebben warschijnlijk ook un gezin of een of andere hypotheek .

en dan zoon baas mooi weer spelen met jou centen dat hou je niet lang vol:hamer:

Zonder chauffeurs geen transportbedrijf. Je zult het samen moeten doen. Snap niet dat men daar chauffeurs zo behandeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

De website is ook niet meer echt up-to-date 2007 ??? :D dus ook geen vacatures...

Wedden dat er een advertentie word geplaatst met de titel: Chauffeurs gevraagd.

Maar dan wel in een oostblokse taal.

Die directie laat dat echt niet over zich heen komen, die zijn zich allang aan het beraden over een vervolg actie.

Gr Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
  • Forumlid

Transportbedrijf Erens vraagt faillissement aan.

Transportbedrijf Erens uit Hoensbroek vraagt faillissement aan.

Bij het bedrijf is niemand bereikbaar voor commentaar. Er werken 50 mensen bij het bedrijf. Erens is vooral bekend van het vervoer van bier.

Eind vorig jaar raakte de directie van Erens in conflict met FNV Bondgenoten. Dat kwam onder meer omdat het salaris te laat werd betaald.

Bron: http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_5420978/_rp_links4_hasclickpage/1_1013

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
En als ze nu nog niet redelijk bij zijn gaan er velen het schip in. Laatste 13 weken worden betaald ?

. ja zeggen tegen de werknemers en dan de tijd nemen om de boel te laten springen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat zouden ze in het Noorden doen. Maar hier in limburg zoeken we de weg om te onderhandelen

Vergeet niet het gaat wel om 50 mensen.

Huub

Gezien het aantal faillisementen in Limburg (en hoe :eek::eek::eek:) hebben ze daar de zelfde manier van onderhandelen als hier in het noorden.

Eerst ik.

Dan jij niet.

Dan ik weer.

Dan jij niet.

Daarna ik weer.

enz, enz, enz.

:hamer::hamer::hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden