[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Beste Belgische chauffeurs rijden voor De Bock


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

BEVEREN-WAAS - De Bock Gebroeders Transport sleepte maar liefst 39 erediploma's in de wacht voor de beste chauffeurs uit het nationale en internationale wegvervoer. De diploma's worden elk jaar uitgereikt door de IRU (International Road Transport Union).

De voorwaarden om zo'n erediploma te krijgen, zijn niet min. Het kan enkel uitgereikt worden aan professionele chauffeurs die minstens vijf jaar bij hetzelfde bedrijf in dienst zijn. Die gedurende minimum 20 jaar onafgebroken het beroep van chauffeur uitgeoefend hebben en minimum één miljoen kilometer afgelegd hebben en in de afgelopen 20 jaar geen enkel zwaar ongeval door hun fout veroorzaakt hebben. Ook mag de chauffeur nooit zwaar gezondigd hebben tegen de verkeers-, en douane-administratieve regels.

'Dat zijn inderdaad zware criteria', geeft Julien De Bock toe. 'Wij zijn dan ook bijzonder fier dat dit jaar maar liefst 39 van onze mensen deze erkenning kregen'.

Oude rotten in het vak

Dirk Baeyens, 29 jaar in het vak, en Noël Van Goethem, 34 jaar ervaring, behoren beiden bij de gelauwerde chauffeurs. Zij hebben het vak zien veranderen. 'Ik stel toch wel vast dat de grote solidariteit die er vroeger onder de chauffeurs was, stilaan aan het verdwijnen is', zegt Dirk Baeyens. 'Dat heeft onder andere te maken met de verstrengde wetgeving op de rij- en rusttijden. Je moet zeer goed plannen en rekenen, want één minuut over je tijd en je krijgt zeer zware boetes, soms tot 1.000 euro. Stoppen om iemand te helpen langs de kant van de weg zit er helaas niet meer in'.

Op de vraag wat tegenwoordig de knelpunten zijn in de uitoefening van hun beroep moet Noël Van Goethem niet lang nadenken. 'De slaap- en parkeerplaatsen in België', zegt hij. 'Dat is pas een ramp. Als je dat vergelijkt met Duitsland en Frankrijk, dan is het hier echt pover gesteld. Mensen begrijpen niet wat die vrachtwagens daar staan te doen op de pechstrook net voor of net na een rustplaats. Maar je kan niet anders. Rij je verder naar een volgende plaats dan krijg je een zware boete. En men kan ons tot 28 dagen terug controleren. Geen enkele chauffeur wil dat risico lopen.'

Imago

'Wij werken in ons bedrijf en met de sector constant aan ons imago', zegt Julien De Bock. 'En dat begint al met de rekrutering van je chauffeurs. Je moet mensen aannemen die passen in je bedrijfsfilosofie. Dat we daar goed zitten, blijkt dus wel, nu 39 van onze mensen dit erediploma behaalden. Ons idee daarover is duidelijk', gaat De Bock verder. 'Mensen zijn bij ons geen nummers, en gelukkige chauffeurs zijn goede chauffeurs, zo simpel is dat.'

'Je moet je inderdaad goed voelen in een bedrijf', beamen Dirk en Noël. 'Het valt op dat iedereen hier lang blijft, en dat is een zeer goed teken'.

'De transportsector is een zeer snel evoluerende sector', besluit Julien De Bock. 'Door de jaren heen is de administratie voor de chauffeur er helaas niet minder op geworden. De eisen die aan hen worden gesteld, zijn navenant. Je moet je talen kennen, je moet met de administratie overweg kunnen en je moet vooral een veilige chauffeur zijn. Wij zijn in elk geval fier dat wij dergelijke mensen in dienst hebben. Deze eretekens bewijzen dat'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Imago

'Wij werken in ons bedrijf en met de sector constant aan ons imago', zegt Julien De Bock. 'En dat begint al met de rekrutering van je chauffeurs. Je moet mensen aannemen die passen in je bedrijfsfilosofie.

Okee, dan moet die meneer de Bock maar eens bij de lidl in Bornem gaan kijken hoe zijn chauffeurs zich gedragen.(grote bek,voordringen, etc) Heb al meerdere malen woorden gehad met een paar van die lui.

En erg proper zien ze er ook niet uit, dus als dat meewerkt aan een goed imago????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Imago

'Wij werken in ons bedrijf en met de sector constant aan ons imago', zegt Julien De Bock. 'En dat begint al met de rekrutering van je chauffeurs. Je moet mensen aannemen die passen in je bedrijfsfilosofie.

Okee, dan moet die meneer de Bock maar eens bij de lidl in Bornem gaan kijken hoe zijn chauffeurs zich gedragen.(grote bek,voordringen, etc) Heb al meerdere malen woorden gehad met een paar van die lui.

En erg proper zien ze er ook niet uit, dus als dat meewerkt aan een goed imago????

Niet alleen daar. kijk eens in de Antwerpse haven, ze jagen daar als kippen zonder kop rond en maar douwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
komt dus de grote vraag: hoe betrouwbaar zijn de gegevens die die bock aangeleverd heeft?

awel hij zoud toch genen bock ermee geschoten hebben zulle :confused::confused: :D:D

ja,de iru zal dat toch wel terdege na gechect hebben of dat wel klopt en hoe controleren ze dat dan?de bock kan wel meer zeggen,maar als t goed geferivieerd is dan is t een goed en solide bedrijf,ik zie ze weleens in belgie maar de rijstijl van sommigen van hun laat ook weleens te wensen over maar dat heb je hier ook de een is de andere niet .:bey::cake:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
idd geppe, vandaar dat ik ook mijn twijfels heb.

mede gevoed door het feit dat er verleden jaar bij de uitreiking van het predikaat "ridder van de weg", opeens planners waren die benoemd werden :D:D

Als je werkgever niet verzekerd is bij TVM wordt je dus nooit Ridder van de weg. Hoe goed je ook rijden kunt. :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De prijs is uitgereikt door IRU,niet de eerste de beste instelling in transportland.

Echter,als hier op dezelfde manier te werk gaat om een winnaar aan als dat de IRU lijst van bewaakte parkings in Europa tot stand komt,heb ik toch zo mijn twijfels.

Dat is n.l ook een een op een copie van alle Shell tankstations in Europa,veilig of niet,bewaakt of niet.

En wat MJ Paauwe aangeeft in #5 herken ik ook datzelfde bedrijf,al is dat 25 jaar geleden.

Ik moest ergens tussen Duinkerken en Calais laden bij een grote staal fabriek,meld me netjes bij de portier,en ineens uit het niets komen er een stuk of 20 Bocken de parking op,draaien wat rondjes en pleuren schots en scheef de auto's neer .

Ik loop terug en kom bij mijn auto,spiegel en richting aanwijzer eraf,de scherven op de grond,ikke terug ,maar de dader lag al op t kerkhof.

Nou zei de man van de expeditie;is duidelijk,moet een Bock gedaan hebben,als t niet geregeld word ga maar bellen met Kieldrecht(daar komen ze vandaan) want dan word er niet geladen.(op vrijdag middag).

Was toch wel positief van die man van de expeditie,

En toen hadden ze ineens wel een dader.

IK gun ze die prijs hoor,prijzen zeggen mij niet zo veel,Ik zal er nooit een krijgen,:D:D:D

maar vreemd is het wel dat er bij een bedrijf negenendertig in de prijzen vallen,hoeveel auto's hebben ze ??uit hun site word ik er niet uit wijs..

Het zal wel zoiets zijn van:wij van WC eend adviseren :etc.etc.etc.

Of:in het land der blinden is Eenoog koning.

Jááááren geleden,tijdens de koude oorlog stond er in de Russische staats krant,de Prawda, een verslag van een endurance test voor auto's;

(citaat)Onze,om zijn kwaliteit geroemde en geliefde Russische auto:de ZIL, werd in de test tweede,de arbeiders van de fabriek kunnen trots zijn.:ok::ok::ok::ok:

De Amerkanski,een Ford,eindigde als laatste op een na.LOL LOL LOL LOL LOL LOL(einde citaat)

>

>

>

>

>

>

>

>

>

Wat men er niet bij vertelde was:dat er maar twee wagens aan de test deelgenomen hadden;de Zil en de Ford.

Ze liegen daar niet om en brengen de volledige waarheid,het is maar net hoe je t brengt.:angel::angel:

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
IRU zal ongetwijfeld ter goeder trouw zijn, het is het transport bedrijf die aangeeft wie in aanmerking komt, dit kan hooguit bij de verzekeringgsmaatschappij nagevraagd worden.

Ik weet dat het bij ons eerlijk ging, van de 400 bulk chauffeurs waren er bij mijn weten maar 2 die de onderscheiding kregen dat jaar. Maar zo als ik het nu zie is die onderscheiding dus ook al waardeloos :confused::mad:

Nee hoor, Ger het is je gegund.

http://www.iru.org/index/pr-app/id.1362

Ze hebben wel goede chauffeurs in Belgie, ze steken overal met kop en schouder boven uit, deze is van 1999

Among those countries awarded the greatest number of diplomas were Belgium (194), Germany (122), Hungary (116), Poland (115), Romania (101), the Nether-lands (94), Austria (69), Russia (58), the Czech Republic (57), Belarus (39), Slovakia (37), Spain (29) and Switzerland (11).

----------------

Misschien dat de werkgevers of verzekeringsmaatschappijen in Belgie dat eerder doorgeven aan de IRU dan in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoelang werk je al bij Vos? als je veel gesolliciteerd hebt en je diploma laten zien, maar nog niks anders hebt gevonden, dan weet ik het nog niet met dat diploma,

MAAR het is je van harte gegund, er rijden er meer rond die m niet hebben dan wel, althans in nederland in belgie blijkt dat toch anders te liggen, heeft te maken met een pakje boter kopen of zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je begrijpt me niet helemaal goed, ik weet dat ik hem verdiend heb:D waar het om gaat is of hij in de transportwereld nog enige waarde heeft, als bekent wordt dat er gerommeld wordt met die dingen is hij niets meer waard, nu kun je er nog mee pronken bij een sollicitatie:ja:

als je zelf maar weet wat voor jou de waarde is.

maar daar heb je geen papiertje voor nodig, net zoals zoveel chauffeurs die het verdienen maar niet krijgen.

uiteindelijk is er maar één ding dat belangrijk is onderweg;

de glimlach van de chauffeur. zolang je die vast kan houden zit het wel goed :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
http://www.iru.org/index/pr-app/id.1362

Ze hebben wel goede chauffeurs in Belgie, ze steken overal met kop en schouder boven uit, deze is van 1999

Among those countries awarded the greatest number of diplomas were Belgium (194), Germany (122), Hungary (116), Poland (115), Romania (101), the Nether-lands (94), Austria (69), Russia (58), the Czech Republic (57), Belarus (39), Slovakia (37), Spain (29) and Switzerland (11).

----------------

Dat de werkgevers het laatste woord hebben bij de beslissing wel/niet een IRU onderscheiding blijkt uit bovenstaande lijst van landen.

Ik zie daar bepaalde landen tussen staan waar je een rijbewijs kunt 'kopen'.

Landen die een andere voorstelling hebben van 'normen en waarden'.

Een IRU onderscheiding zal daar voor sommige werkgevers mischien dezelfde waarde hebben als een rijbewijs?

Opvallend is dat deze lijst van 1999 is.

Ik denk niet dat men in deze oostbloklanden toen al aan de eisen an de IRU kon voldoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat de werkgevers het laatste woord hebben bij de beslissing wel/niet een IRU onderscheiding blijkt uit bovenstaande lijst van landen.

Ik zie daar bepaalde landen tussen staan waar je een rijbewijs kunt 'kopen'.

Landen die een andere voorstelling hebben van 'normen en waarden'.

Een IRU onderscheiding zal daar voor sommige werkgevers mischien dezelfde waarde hebben als een rijbewijs?

Opvallend is dat deze lijst van 1999 is.

Ik denk niet dat men in deze oostbloklanden toen al aan de eisen an de IRU kon voldoen

Het is inderdaad mooi als je deze onderscheidingen krijgt, maar veel waarde hebben ze niet. Is je werkgever verzekerd bij een andere verzekeringsboer en hij vindt het niet nodig om je aan te melden bij de IRU omdat ie dan weer een feestje moet geven of om welke redenen dan ook ben je dus geen ridder van de weg of een speldjesdrager van de IRU.

Ik heb ruim 25 jaar buitenland gereden zonder klappers of wat dan ook en heb ze beiden niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden