[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kooiman Transport Beverwijk failliet


Gast Cortrans

Recommended Posts

Gast Cortrans

image-8139.jpgGeschreven door Marcel van der Voort op 23.03.2011, 16:39

BEVERWIJK - De rechtbank van Beverwijk heeft dinsdag 22 maart Kooiman Transport Beverwijk, aan de Koos Speenhofflaan 39 in Beverwijk failliet verklaard.

Omdat het gaat om een eenmansbedrijf van Simon Kooiman is hij ook persoonlijk failliet verklaard. Curator is mr. A. Moeijes uit IJmuiden.

"De directeur heeft bij mij aangegeven dat hij eerst drie trekker oplegger combinaties had rijden en er vier personen bij hem werkten. Hij liet zijn administratie door een groot accountantskantoor doen en had zelf onvoldoende inzicht in hoe het zat", meldt de curator.

"In 2010 is hij overgestapt naar een ander accountantskantoor en zag dat hij al een tijd met verlies werkte. Halverwege vorig jaar heeft hij wagens verkocht. Hij had een nieuwe boekhouder en probeerde met de schuldeisers een regeling te treffen. Dat mislukte. Daarom heeft de directeur zelf faillissement aangevraagd."

"De laatste chauffeur is in februari van dit jaar weggestuurd. De vader van Simon Kooiman heeft de geleasede vrachtwagen overgenomen en laat zijn zoon nu voor hem rijden. Hierdoor kan Simon een schuldsanering aanvragen, doorwerken, schulden afbetalen en is er over drie jaar vanaf."

Geen ambities

"Zijn vader heeft niet de ambities om het bedrijf verder uit te bouwen. Ik heb wel de indruk dat Simon over drie jaar verder wil gaan, want het is zijn lust en leven."

De hoofdactiviteit van KTB is het transporteren van staalproducten en voornamelijk staalrollen (steelcoils) en ringen. Een tweede activiteit naast het specialisme van staalrollen is het vervoer van allerlei andere producten zoals rollen blik, plakken hout, papierrollen, auto-onderdelen en offshore producten.

©Transport Online / Marcel van der Voort

http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8139

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
image-8139.jpgGeschreven door Marcel van der Voort op 23.03.2011, 16:39

BEVERWIJK - De rechtbank van Beverwijk heeft dinsdag 22 maart Kooiman Transport Beverwijk, aan de Koos Speenhofflaan 39 in Beverwijk failliet verklaard.

Omdat het gaat om een eenmansbedrijf van Simon Kooiman is hij ook persoonlijk failliet verklaard. Curator is mr. A. Moeijes uit IJmuiden.

"De directeur heeft bij mij aangegeven dat hij eerst drie trekker oplegger combinaties had rijden en er vier personen bij hem werkten. Hij liet zijn administratie door een groot accountantskantoor doen en had zelf onvoldoende inzicht in hoe het zat", meldt de curator.

"In 2010 is hij overgestapt naar een ander accountantskantoor en zag dat hij al een tijd met verlies werkte. Halverwege vorig jaar heeft hij wagens verkocht. Hij had een nieuwe boekhouder en probeerde met de schuldeisers een regeling te treffen. Dat mislukte. Daarom heeft de directeur zelf faillissement aangevraagd."

"De laatste chauffeur is in februari van dit jaar weggestuurd. De vader van Simon Kooiman heeft de geleasede vrachtwagen overgenomen en laat zijn zoon nu voor hem rijden. Hierdoor kan Simon een schuldsanering aanvragen, doorwerken, schulden afbetalen en is er over drie jaar vanaf."

Geen ambities

"Zijn vader heeft niet de ambities om het bedrijf verder uit te bouwen. Ik heb wel de indruk dat Simon over drie jaar verder wil gaan, want het is zijn lust en leven."

De hoofdactiviteit van KTB is het transporteren van staalproducten en voornamelijk staalrollen (steelcoils) en ringen. Een tweede activiteit naast het specialisme van staalrollen is het vervoer van allerlei andere producten zoals rollen blik, plakken hout, papierrollen, auto-onderdelen en offshore producten.

©Transport Online / Marcel van der Voort

http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8139

Met alle respect voor deze man, maar ook dit vind ik wel een heel creatieve oplossing. Ik weet niet hoe hoog de schulden zijn, maar blijkbaar hoog genoeg om voor deze constructie te kiezen. Het is zeker nobel, dat deze man voor "zijn daden" wil opdraaien, echter weet hij ook dat hij in 3 jaar lang niet alles afbetaald heeft, en dat de rest komt te vervallen, zodat hij weer met een schone lei verder kan. Maar dit is nog altijd beter dan de hele samenleving voor "alles" op te laten draaien. Hij loopt in iedere geval niet weg voor zijn eigen "fouten".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"De hoofdactiviteit van KTB is het transporteren van staalproducten en voornamelijk staalrollen (steelcoils) en ringen. Een tweede activiteit naast het specialisme van staalrollen is het vervoer van allerlei andere producten zoals rollen blik, plakken hout, papierrollen, auto-onderdelen en offshore producten."

Deed hij dat allemaal alleen? Rollen blik, plakken hout, papierrolen, auto-onderdelen, offshore producten, en dan hoofdzakelijk ook nog staalproducten? Vind dat knap, zoveel vervoeren met 1 auto. Daar hebben de meeste bedrijven 30-40 of meer auto's voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar effe serieus: ik zou niet weten waarom dit stinkt of hier een luchtje aan zit. Als die man daardwerkelijk 3 jaar lang in de schuldsanering gaat, offert hij toch veel op. Vind niet dat je automatisch moet denken dat er een luchtje aan zit.

Feit is: hij is ondernemer, er is wat verkeerd gegaan, en hij heeft het niet getrokken. En nu kijkt hij vooruit, in de toekomst. 3 jaar afzien, en daarna opnieuw proberen. Vind dat goed van hem. Er zijn er ook die het opgeven als ze failliet zijn, of zelfs een einde aan hun leven maken. Daarvoor respect voor deze man, hij weet wat hij wil, en hoop dat hij die 3 jaar goed doorkomt en daarna met een goede start verder kan gaan :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
"De hoofdactiviteit van KTB is het transporteren van staalproducten en voornamelijk staalrollen (steelcoils) en ringen. Een tweede activiteit naast het specialisme van staalrollen is het vervoer van allerlei andere producten zoals rollen blik, plakken hout, papierrollen, auto-onderdelen en offshore producten."

Deed hij dat allemaal alleen? Rollen blik, plakken hout, papierrolen, auto-onderdelen, offshore producten, en dan hoofdzakelijk ook nog staalproducten? Vind dat knap, zoveel vervoeren met 1 auto. Daar hebben de meeste bedrijven 30-40 of meer auto's voor.

als je het hele verhaal gelezen had, dan wist je ook dat hij meerdere auto's MET personeel gehad heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Maar effe serieus: ik zou niet weten waarom dit stinkt of hier een luchtje aan zit. Als die man daardwerkelijk 3 jaar lang in de schuldsanering gaat, offert hij toch veel op. Vind niet dat je automatisch moet denken dat er een luchtje aan zit.

Feit is: hij is ondernemer, er is wat verkeerd gegaan, en hij heeft het niet getrokken. En nu kijkt hij vooruit, in de toekomst. 3 jaar afzien, en daarna opnieuw proberen. Vind dat goed van hem. Er zijn er ook die het opgeven als ze failliet zijn, of zelfs een einde aan hun leven maken. Daarvoor respect voor deze man, hij weet wat hij wil, en hoop dat hij die 3 jaar goed doorkomt en daarna met een goede start verder kan gaan :ok:

Je vergeet 1 ding. Zoals ik al meer hierover geschreven heb. Tuurlijk, deze ondernemer neemt (enigzins) zijn verantwoording voor het failliet gaan van zijn bedrijf. Het is absoluut geen pretje om 3 jaar lang "op een stokje te bijten". Maar hoe kun je over 3 jaar weer opnieuw beginnen zonder start kapitaal????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je het hele verhaal gelezen had, dan wist je ook dat hij meerdere auto's MET personeel gehad heeft.

Ja Cor, ik lees altijd het hele verhaal. Hij had inderdaad 3 auto's ipv 1. Dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal, dan valt hij onder de grote jongens, rijtje Vos, Den Hartog, Centrum... :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vergeet 1 ding. Zoals ik al meer hierover geschreven heb. Tuurlijk, deze ondernemer neemt (enigzins) zijn verantwoording voor het failliet gaan van zijn bedrijf. Het is absoluut geen pretje om 3 jaar lang "op een stokje te bijten". Maar hoe kun je over 3 jaar weer opnieuw beginnen zonder start kapitaal????

Wie zegt dat hij dan geen kapitaal heeft? En dat zijn onze zaken ook helemaal niet.

Beter dat hij het zo doet, dan naar Eindhoven gaat verhuizen en zich aansluit bij de groep zeilensnijders. Die verdienen meer met een avondje snijden dan menig transportondernemer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Wie zegt dat hij dan geen kapitaal heeft? En dat zijn onze zaken ook helemaal niet.

Beter dat hij het zo doet, dan naar Eindhoven gaat verhuizen en zich aansluit bij de groep zeilensnijders. Die verdienen meer met een avondje snijden dan menig transportondernemer.

Tjonge Frans, wat ben jij kortzichtig zeg. Leg mij eens uit (als jij zo slim denkt te zijn), hoe je na 3 jaar schulden sanering, nog geld genoeg kan hebben gespaard om wederom een bedrijf te starten. Immers al je geld wordt "beheerd" en jij krijgt zelf niet meer dan een "fooitje" om van te leven, de rest is voor de afbetaling van de schulden. En na 3 jaar begin je weer met "niets". Er zal dus eerst weer een start kapitaal opgebouwd moeten worden (of heeft hij mischien toch nog ergens een oude sok verstopt???).

En volgens mij heb ik al meermalen aangegeven dat ik de "gekozen manier" van deze ondernemer absoluut beter vind dan je "gewoon" failliet laten verklaren, dus wat heeft dit met die zijlen snijders te maken?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Cor,

Waarschijnlijk zal deze man moeilijk bij de bestaande banken een lening kunnen verwerven. Maar aangezien zijn vader nu al het wagenpark en het bedrijf heeft overgenomen, kan hij ook wel diegene zijn die hem na 3 jaar een lening verstrekt.

Leningen hoeven natuurlijk niet altijd bij banken vandaan komen. Er zijn ook nog altijd mensen die zogenaamde durfkapitalen durven in te zetten (of het verstandig is is altijd een tweede).

Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tjonge Frans, wat ben jij kortzichtig zeg. Leg mij eens uit (als jij zo slim denkt te zijn), hoe je na 3 jaar schulden sanering, nog geld genoeg kan hebben gespaard om wederom een bedrijf te starten. Immers al je geld wordt "beheerd" en jij krijgt zelf niet meer dan een "fooitje" om van te leven, de rest is voor de afbetaling van de schulden. En na 3 jaar begin je weer met "niets". Er zal dus eerst weer een start kapitaal opgebouwd moeten worden (of heeft hij mischien toch nog ergens een oude sok verstopt???).

En volgens mij heb ik al meermalen aangegeven dat ik de "gekozen manier" van deze ondernemer absoluut beter vind dan je "gewoon" failliet laten verklaren, dus wat heeft dit met die zijlen snijders te maken?????

Misschien op de zelfde manier als hij nu gaat rijden en proberen zijn schulden (zo goed mogelijk) af te lossen?

Hij krijgt nu dus hulp van zijn vader, die blijkbaar wel over een paar centen beschikt. Zo zou hij dat dus over 3 jaar ook kunnen doen.

Wilde hij de boel flessen had hij ook 3 jaar een bijstandsuitkering kunnen (proberen te) krijgen. Hij zit zo wie zo al op het minimum, en eigen vermogen heeft hij ook al niet meer, dus ook niks te verliezen.

Maar ik vind het wel moedig dat hij er tenminste voor wil werken, om tenminste een deel van zijn schulden te betalen. Ook al heb ik altijd een beetje moeite met zulk soort constructies, ik geef hem wel het voordeel van de twijfel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge Frans, wat ben jij kortzichtig zeg. Leg mij eens uit (als jij zo slim denkt te zijn), hoe je na 3 jaar schulden sanering, nog geld genoeg kan hebben gespaard om wederom een bedrijf te starten. Immers al je geld wordt "beheerd" en jij krijgt zelf niet meer dan een "fooitje" om van te leven, de rest is voor de afbetaling van de schulden. En na 3 jaar begin je weer met "niets". Er zal dus eerst weer een start kapitaal opgebouwd moeten worden (of heeft hij mischien toch nog ergens een oude sok verstopt???).

En volgens mij heb ik al meermalen aangegeven dat ik de "gekozen manier" van deze ondernemer absoluut beter vind dan je "gewoon" failliet laten verklaren, dus wat heeft dit met die zijlen snijders te maken?????

Ja Cor, inderdaad. Je kan me wel bij elke posting aangaan vallen, maar denk dat je beter wat meer kan lezen, dan direct in de aanval te gaan.

Als z'n vader hem 3 jaar helpt, zal over 3 jaar die auto hoop ik voor hem afbetaald zijn, en dat is dan z'n kapitaaltje. Niet iedereen heeft gelukkig een bank nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als Simon dit leest: Simon, het is wat. Vele mensen hebben al een mening over je, terwijl je ze je nog nooit gehoord of gezien hebben. Bij deze wens ik je nogmaals succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En als Simon dit leest: Simon, het is wat. Vele mensen hebben al een mening over je, terwijl je ze je nog nooit gehoord of gezien hebben. Bij deze wens ik je nogmaals succes.

als je alleen je mening mag geven over iemand die je kent.

dan kun je volgens mij dit forum wel opdoeken .

ik ken er hier persoonlijk niemand van dus mag ik mijn mening niet geven .

van alle berichten hier zijn de meeste toch anoniem .

jij kent toch ook niet iedereen waar je een mening overhebt .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de familie kooiman niet persoonlijk maar weet dat ze al heel lang in het transport zitten en vroeger ook een heel groot transport bedrijf hebben gehad. Ik heb net even ge googeld maar kon zo snel even niets vinden, Ik dacht dat het de VEP was. Ze weten in ieder geval hoe het werkt. En dat hij over 3 jaar weer wil beginnen..... ik kan daar alleen maar respect voor opbrengen dat hij denkt dat hij daar een goed boterham mee kan verdienen. En dat geneuzel dat er een luchtje aan zit...... We weten het met zijn alle altijd zo goed :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zit hier duidelijk een luchtje aan dat stinkt?

Eerst 3 chauffeurs ontslaan en dan bij zn vader vragen of hij de boel over wil nemen.

Maar zn vader zat al in het bedrijf,want vader Jan had de meeste contacten.

Ze komen alletwee bij Pleging transport,wat tegenwoordig Rumping transport uitBeverwijk heet vandaan en toen is Simon als eigenrijder voor P&O op de Corus gaan rijden.

Binnen 1 jaar had hij 3 auto s rijden voor P&O/Corus en reed ondermeer binnen-buitenland.Ik heb altijd gezegd dit kan niet lang duren dat hij failliet gaat,als ik de chauffeurs moest geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de familie kooiman niet persoonlijk maar weet dat ze al heel lang in het transport zitten en vroeger ook een heel groot transport bedrijf hebben gehad. Ik heb net even ge googeld maar kon zo snel even niets vinden, Ik dacht dat het de VEP was. Ze weten in ieder geval hoe het werkt. En dat hij over 3 jaar weer wil beginnen..... ik kan daar alleen maar respect voor opbrengen dat hij denkt dat hij daar een goed boterham mee kan verdienen. En dat geneuzel dat er een luchtje aan zit...... We weten het met zijn alle altijd zo goed :ja:

Ja, dat bedoel ik nou ook Shompie. Overal zit een luchtje aan. Moet je eens bij de visafslag gaan staan, daar zit ook een luchtje aan. En als ik bij de Chinees in Udenhout heb gegeten en daarna naar de wc ga, dat heeft een nog erger luchtje. :D

Ik heb inderdaad ook respect voor de beste man. Die ik inderdaad niet persoonlijk ken. Maar tis toch van de zotte dat er hier mensen zich druk zitten te maken hoe hij over 3 jaar aan kapitaal kan komen, wat hij opbouwt met schuldsanering enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zit hier duidelijk een luchtje aan dat stinkt?

Eerst 3 chauffeurs ontslaan en dan bij zn vader vragen of hij de boel over wil nemen.

Maar zn vader zat al in het bedrijf,want vader Jan had de meeste contacten.

Ze komen alletwee bij Pleging transport,wat tegenwoordig Rumping transport uitBeverwijk heet vandaan en toen is Simon als eigenrijder voor P&O op de Corus gaan rijden.

Binnen 1 jaar had hij 3 auto s rijden voor P&O/Corus en reed ondermeer binnen-buitenland.Ik heb altijd gezegd dit kan niet lang duren dat hij failliet gaat,als ik de chauffeurs moest geloven.

Ik denk dat je daar de oorzaak van de ellende te pakken hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 2 years later...
  • Forumlid

even opheldering ,simon zijn opa daar was de VEB van DAT HETE, VERENIGD EXPEDITIE BEDRIJVEN,   en zat op de brink in beverwijk ,simon zijn vader jan is ook failliet geweest dus ze hebben er allebij niet veel van gebakken ,de VEB was een groot bedrijf en werkten voor van gelder papier in velsen noord en voor meer bedrijven, en internationaal transport ,was in die tijd een groot bedrijf ,maar als je zoon het overneemt is het vaak kl....n,ik weet het want ik heb er gewerkt bij opa adriaan kooiman de op richter van de VEB. nu ben ik allang gepesioneerd en over de 70 jaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden