[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Fiod doet inval bij transportbedrijf Selman in Huissen


jopse

Recommended Posts

  • Reacties 169
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik ben doordeweeks zelden in Nederland, dus daarom nu pas mijn reactie:

ik heb persoonlijk in het verleden zaken gedaan met Bas Selman. Niet met Europe Flyer. Al was me dat in feite om het even geweest. De ritten die we hebben gedaan voor Bas Selman, stonden keurig op de rekening. Zelfs nog voordat de betalingstermijn was vervallen. En dat is een uitzondering, geloof me.

Daarom zal ik geen verkeerd woord over Bas Selman schrijven. Ik heb er het recht niet toe. Waarom moet ik iemand afzeiken die me keurig optijd heeft betaald?

Zoals ik al eerder heb gelezen in dit topic: veel verhalen van horen zeggen. Maar wie op dit forum heeft hier nu zelf iets voor Bas Selman gedaan, of wie is er persoonlijk door benadeeld?

Ik snap de haat jegens Selman ook niet. Hij rijdt inderdaad ook nog met nederlandse chauffeurs. Als hij zijn werk kwijt raakt door definitief te verdwijnen, wie krijgt het dan? HSF? En wie gaan het dan rijden? De HSF trekkers met CNA-kenteken en 2 polen erop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar hoezo denk je dat HSF dan het werk gaat rijden? En volgens mij rijden de meeste Poolse kentekens op UK. Volgens mij doet HSF niet zoveel op Spanje en Denemarken maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. Wellicht dat een Vriesoord het werk oppakt die zitten elkaar volgens mij meer in het vaar water of dat Deense bedrijf wat ook veel op Spanje rijdt. Kan zo ff niet op die naam komen.

Op Spanje rijden veelal Nederlanders en Duitser bij HSF. Daar heb ik er wel eens wat van gesproken. Polen weet ik niet.

Maar jij mag dan van geluk spreken dat Bas je altijd netjes betaald heeft. heeft hij lang niet met iedereen zo gedaan. Die wie ik weet stonden niet tussen de namen die genoemd worden op die site die hier ook ergens beschreven is. Selmanjouwweb.nl of

Zo iets dergelijks.

Nou Frans de groeten van Giel zonder snor!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hoezo denk je dat HSF dan het werk gaat rijden? En volgens mij rijden de meeste Poolse kentekens op UK. Volgens mij doet HSF niet zoveel op Spanje en Denemarken maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. Wellicht dat een Vriesoord het werk oppakt die zitten elkaar volgens mij meer in het vaar water of dat Deense bedrijf wat ook veel op Spanje rijdt. Kan zo ff niet op die naam komen.

Op Spanje rijden veelal Nederlanders en Duitser bij HSF. Daar heb ik er wel eens wat van gesproken. Polen weet ik niet.

Maar jij mag dan van geluk spreken dat Bas je altijd netjes betaald heeft. heeft hij lang niet met iedereen zo gedaan. Die wie ik weet stonden niet tussen de namen die genoemd worden op die site die hier ook ergens beschreven is. Selmanjouwweb.nl of

Zo iets dergelijks.

Nou Frans de groeten van Giel zonder snor!!!

Da's maar een suggestie he, met HSF. Maar er zijn er niet veel die hangend vlees rijden. Weet ook niet wat Europe Flyer naar Denemarken rijdt, of dat ook hangend vlees is.

Heb op die site wel eens gekeken over wat Selman heeft aangericht. Maar het internet is geen objectieve bron, en die site ook niet. Ik denk dat als je Selman niet dwars ligt, je er een goede baas (als je er werkt) of een goede opdrachtgever (als je er voor chartert) aan hebt. Maar als je hem voor het blok zet, dan schuif je uit. Zie er regelmatig auto's van in Meer bij de Esso. Ook charters. Ga ik niet uitgebreid mee lullen, maar zo effe kort. En zonder heel inhoudelijk te worden, maken ze toch een positieve indruk.

Maar zoals ik zei: we hebben ons geld keurig gehad van Bas Selman. En ik kan hier een lange, hele lange lijst schrijven van bedrijven die:

-niet betaald hebben,

-met smoesjes (bijv Duijghuijzen) aankwamen,

-failliet gingen en weer doorstarten (bijv Cotrex, International Forwarders Montfort).

-vrachten willen verkopen onder een andere naam en je niet betalen, failliet gaan en buitenschot blijven (Edwin K. uit Hoogeveen)

Maar dat zal ik niet doen.

Het zou eigenlijk veel mooier zijn om een topic te openen met keurige betalers (bijvoorbeed Van Kommer, Dachser, Rotra, Combinex :ok:)

Het is een rotte wereld, de transportsector. Als chauffeur heb je daar in de regel geen weet van. Tot dat je baas met een bedrijf van de bovenste 4 opsommingen teveel zaken doet. Dan trekt hij het niet meer, gaat failliet, en jij staat ook op straat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben doordeweeks zelden in Nederland, dus daarom nu pas mijn reactie:

ik heb persoonlijk in het verleden zaken gedaan met Bas Selman. Niet met Europe Flyer. Al was me dat in feite om het even geweest. De ritten die we hebben gedaan voor Bas Selman, stonden keurig op de rekening. Zelfs nog voordat de betalingstermijn was vervallen. En dat is een uitzondering, geloof me.

Daarom zal ik geen verkeerd woord over Bas Selman schrijven. Ik heb er het recht niet toe. Waarom moet ik iemand afzeiken die me keurig optijd heeft betaald?

Zoals ik al eerder heb gelezen in dit topic: veel verhalen van horen zeggen. Maar wie op dit forum heeft hier nu zelf iets voor Bas Selman gedaan, of wie is er persoonlijk door benadeeld?

Ik snap de haat jegens Selman ook niet. Hij rijdt inderdaad ook nog met nederlandse chauffeurs. Als hij zijn werk kwijt raakt door definitief te verdwijnen, wie krijgt het dan? HSF? En wie gaan het dan rijden? De HSF trekkers met CNA-kenteken en 2 polen erop?

nu ga je suggeren dat hsf ook een bedrijf is gelijk aan selman .

je weet zelf ook frans als je eenmaal een naam hebt raak je hem niet snel kwijt.

je kunt toch niet zeggen dat hsf om de haverklap failliet gaat en doorstart.

maar heb jij persoonlijk wel zaken met hsf gedaan dan en ben je bedonderd dan .

heb veel charters van hun gesproken en nooit gehoord dat ze opgelicht zijn .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu ga je suggeren dat hsf ook een bedrijf is gelijk aan selman .

je weet zelf ook frans als je eenmaal een naam hebt raak je hem niet snel kwijt.

je kunt toch niet zeggen dat hsf om de haverklap failliet gaat en doorstart.

maar heb jij persoonlijk wel zaken met hsf gedaan dan en ben je bedonderd dan .

heb veel charters van hun gesproken en nooit gehoord dat ze opgelicht zijn .

gr piet

Nee ik pakte HSF als voorbeeld, dacht dat die ook in dat vleeswerk zaten. Alleen geen idee of dat hangend vlees was. En ja, ook met HSF heb ik in het verleden zaken gedaan. Keurige prijs, en geld kwam ook zoals afgesproken. Dus het is zeker niet mijn bedoeling om HSF in het rijtje met belabberde betalers te zetten. Bedoelde er alleen mee dat Europe Flyer Nederlanders nog wel de kans geeft op mooi werk met mooie auto's. En als Europe Flyer er niet meer is, de kans groot is dat het een andere transporteur gaat doen met oostblokkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Frans

Idd zijn ersteeds minder met hangend vlees. Naar Denemarken is veelal palletwerk.

Volgens mij hebben Denen ander "hangwerk" dan de rest van de landen. Heb wel eens in zon oplegger gekeken hoe dat nu zit. Viel mij op dat de haken een andere kleur hebben en lijken ook een stuk kleiner. Misschien heeft Europe Flyer dit ook wel, ik weet het niet. Dingen die ik niet zeker weet bazuin ik ook niet in het rond. Dat doen er al genoeg.

Ken verder de mensen uit Huissen niet persoonlijk maar wel veel mensen die er wel persoonlijk mee van doen hebben gehad. Als ik al die verhalen op 1 hoop gooi en het gemiddelde als waarheid aanneem weet ik wel dat ik er met een grote boog om heen zou gaan.

Het valt me onderweg dan ook op dat er steeds vaker andere charters rijden en dat de wagens er ook niet meer zo bij staan als een tijd terug. Maar dat laatste kan ook aan mijn ogen liggen hahaha.

Ik heb het al eerder gezegd. Ze hadden er een heel mooi bedrijf van kunnen maken maar de directie heeft het zelf behoorlijk zitten verkloten. En naar mijn mening gaat dat ook niet meer goed komen en zal uiteindelijk voor hun, en helaas voor alle medewerkers, het doek vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet. De toekomst zal het leren. Verloop van charters hou je toch altijd. Kijk eens in het ferry-werk. Waar zijn al die charters gebleven die er 5 jaar geleden reden?

En de auto's van Europe Flyer zijn inderdaad "somberder" uitgerust als 10 jaar terug. Niet meer zoveel verstralers en andere zooi. Maar kijk eens naar Peter Appel: werken genoeg forummers hier bij Peter Appel. Toen het nog Dick Vijn was, had hij alleen SuperSpaceCabs. Het werd Peter Appel, en je ziet steeds minder SuperSpaceCabs, maar steeds meer van die daf 85's. Nog wel in de "ouderwetse" kleur. En wat zag ik laatst: spier witte Renault Premium's. Alleen een zwart stickertje met Peter Appel erop. Is dat een reden om te speculeren dat het daar minder goed gaat? Van SuperSpace naar Daf 85 naar witte Renault? Ik weet het niet. Dat weten de medeforummers wel, die werken er.

Maar met Europe Flyer: ik weet het niet. Er gaan inderdaad zoveel negatieve verhalen in den ronde, dan vraag ik me ook af waarom een eigen rijder anno 2011 denkt van: hee, laat ik eens bij Europe Flyer gaan rijden. Moet toch een goede reden voor zijn, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daarom zal ik geen verkeerd woord over Bas Selman schrijven. Ik heb er het recht niet toe. Waarom moet ik iemand afzeiken die me keurig optijd heeft betaald??

Daarin ben ik het met u eens en daar wil ik ook geen woord vanaf doen.

Zoals ik al eerder heb gelezen in dit topic: veel verhalen van horen zeggen.

Dat ben ik dan weer niet met u eens.

Ook u zit regelmatig faillissementsverslagen door te spitten. Gewoon (denk ik) uit interesse, of betrokkenheid bij de sector. Uit de faillissementsverslagen over de afgelopen paar jaar komt zowiezo al een tekort van ruim 10 miljoen euro. Zowaar, geen kattepis lijkt mij. U kent de markt, naar mijn indruk vaak beter dan de gemiddelde chauffeur: welk transportbedrijf "verdient" zo'n zelfde 10 miljoen over een periode van een jaar of 5 .. ? Dus een dergelijke sanering van de schulden geeft wel degelijk een flinke voorsprong op bedrijven (concurrenten) die iedereen uiteindelijk netjes proberen alles te betalen. Ook al duurt dat misschien in voorkomend geval wel eens wat langer, door omstandigheden.

Zo'n balanssanering telkens dmv faillissement bij verschillende BV's ruimt voor een bedrijf "lekker op". Op zo'n manier kan flink wat "oud zeer" afgeschreven worden. En dan wil ik nog in het midden laten of daar al dan niet bewust op aangestuurd is telkens. Laat ik het voorzichtig zeggen: men heeft de schijn tegen.

Het heeft er dus alle schijn van dat je als crediteur/leverancier meedoet aan een loterij. U behoorde blijkbaar tot de gelukkigen, wat niet wegneemt dat er telkens ook vele "verliezers" te betreuren vielen. Getuige de cijfers uit de faillissementsverslagen, voor zover afgewikkeld of beschikbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee ik pakte HSF als voorbeeld, dacht dat die ook in dat vleeswerk zaten. Alleen geen idee of dat hangend vlees was. En ja, ook met HSF heb ik in het verleden zaken gedaan. Keurige prijs, en geld kwam ook zoals afgesproken. Dus het is zeker niet mijn bedoeling om HSF in het rijtje met belabberde betalers te zetten. Bedoelde er alleen mee dat Europe Flyer Nederlanders nog wel de kans geeft op mooi werk met mooie auto's. En als Europe Flyer er niet meer is, de kans groot is dat het een andere transporteur gaat doen met oostblokkers.

dacht even dat je hsf ook een slechte betaler vond en in het zelfde rijtje wou plaatsen als selman. verkeerd gelezen sorry frans .

ok ,hsf doet inderdaad veel vlees .ook hangwerk al is dat hangwerk ook een stuk minder geworden dan pakweg 20 jaar terug.de klanten eisen nu veel meer alles verwerkt en in dozen of kratten .dat zou een ander ook kunnen doen .nl is nog wel hangwerk van de ene fabriek naar de andere .hier geslacht en word ergens anders weer verwerkt .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarin ben ik het met u eens en daar wil ik ook geen woord vanaf doen.

Dat ben ik dan weer niet met u eens.

Ook u zit regelmatig faillissementsverslagen door te spitten. Gewoon (denk ik) uit interesse, of betrokkenheid bij de sector. Uit de faillissementsverslagen over de afgelopen paar jaar komt zowiezo al een tekort van ruim 10 miljoen euro. Zowaar, geen kattepis lijkt mij. U kent de markt, naar mijn indruk vaak beter dan de gemiddelde chauffeur: welk transportbedrijf "verdient" zo'n zelfde 10 miljoen over een periode van een jaar of 5 .. ? Dus een dergelijke sanering van de schulden geeft wel degelijk een flinke voorsprong op bedrijven (concurrenten) die iedereen uiteindelijk netjes proberen alles te betalen. Ook al duurt dat misschien in voorkomend geval wel eens wat langer, door omstandigheden.

Zo'n balanssanering telkens dmv faillissement bij verschillende BV's ruimt voor een bedrijf "lekker op". Op zo'n manier kan flink wat "oud zeer" afgeschreven worden. En dan wil ik nog in het midden laten of daar al dan niet bewust op aangestuurd is telkens. Laat ik het voorzichtig zeggen: men heeft de schijn tegen.

Het heeft er dus alle schijn van dat je als crediteur/leverancier meedoet aan een loterij. U behoorde blijkbaar tot de gelukkigen, wat niet wegneemt dat er telkens ook vele "verliezers" te betreuren vielen. Getuige de cijfers uit de faillissementsverslagen, voor zover afgewikkeld of beschikbaar.

Dat is zo Karel65. Maar Europe Flyer / Bas Selman heeft van die 10 miljoen een ontzettend groot deel schulden gemaakt bij belasting, UWV en PVF. Kun je wel zeggen: daardoor moet ik nu meer pensioenpremie betalen, maar dat noem ik kletspraat. Dat gaat om euro's of misschien wel eurocenten. Hoeveel charters heeft hij daadwerkelijk naar de klote geholpen? Daar kan ik maar ontzettend weinig over vinden. Om hem nu Robin Hood te gaan noemen, gaat wat ver, maar er zijn ook andere voorbeelden:

Vandaag kwam ik ze weer tegen: Fijan & Mostert. Met Fijan & Mostert Transport BV hebben ze de naam veranderd in VBR Holland, en zijn met 7,6 miljoen euro failliet gegaan. Vorig jaar. Terwijl ze 2 maanden daarvoor, toen het bloemenseizoen volop bezig was, nog charters zochten. Dat is pas klote. En je hoort er geen hond over. Ik snap dat niet.

En dan de meesteroplichter himself, de BV opkoper en verkoper nummer 1 van Nederland met z'n koelritten naar Griekenland. Voor degene die de moeite nemen, klink eens op onderstaande link. Dan kijken op pagina 24 van de folder. Daar staat z'n auto. Verbouwd met geld van ritten die hij verkocht heeft aan charters van E&L Transport en De Mooy Expeditie, maar nooit een cent heeft betaald.

http://nl.scania.be/Images/SKR006_NL_155531.pdf

Sowieso, een ventje van 20 op zo'n auto. Maar het zal wel. Oja, op de laatste pagina van de folder staat ook nog een foto van Europe Flyer. Toevallig :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ga zelf eerst eens met een chauffeur van EF praten voor je van alles gaat rond bazuinen.

Weet uit zeer betrouwbare bron dat men in Huissen (of waar ze nu ook maar mogen zitten) er mee gelezen wordt. EN dat men er ook op wordt aangesproken als er dingen worden gezegd die men minder prettig vindt................

Dat staat toch ook in ieder contract... dat je je stil moet houden.. Dat is heel gebruikelijk bij het gros (dan niet alle) van alle banen, ook buiten het transport. Liever aangesproken dan een wetteljk ontslag aan je broek toch? Kijk...die EF is zo slecht nog niet:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar is het een forum voor.....toch??Lekker met elkaar babbelen over het wel en wee in de transportbranche.En niet iedereen heeft dezelfde mening.Buiten dat is het bewezen dat deze firma nu niet de netste is in ons landje.Zelfs flyertje geeft dat toe en die werkt er.Mijn oude werkgever (die de toko verkocht heeft) heeft ook ooit eens een paar ritten gedaan voor deze firma,is alweer een paar jaar geleden,maar heeft er nooit een cent van gezien.

Maar waarom verdedig jij deze firma zo?Heb ik ergens iets gemist of over heen gelezen?

Ik verdedig ze niet...ik geef mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ken dat hele EF niet, was dat er al in 1993?

Maar waar rook is, is vuur, en ze zijn al net zo lang in t nieuws alsdat ik dit forum lees.

Herrinner heel wat jaartjes terug dat er hier een verhaal stond van EF over een total loss en portugeze? chauffeurs.

Heb ook een paar PB tjes gehad een paar jaar terug van 1 van de leden hier die er toen werkte, voor had gewerkt.

Met fotoos:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verdedig ze niet...ik geef mijn mening.

Goh dat doet Freddie ook maar dan zeg jij dit tegen Freddie

en vooral Freddie. Hou die troep lekker voor jezelf

Jij mag wel je mening rondbazuinen hier en een ander moet zijn mond houden????

En wat betreft EF / Selman............... Waar rook is is vuur.

Flyertje aangezien jij er werkt heb ik een paar vragen.

Op welke loonlijst (Lees BV) staat een in Nederland woonachtig chauffeur die op een Duitse gekentekende auto (lees Duitse vestiging) rijdt op de Duitse of de Nederlandse

Welke Cao is dan van toepassing de Duitse of de Nederlandse??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo gaat het, jongens en meisjes (zou meneer De Uil zeggen). Ik heb bovenstaande methode al vaker hier op het forum gezet, is niet de eerste keer.

Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen. Dan zal ik hem niet mogen werpen. Maar het is niet mijn bedoeling geweest om het hier op deze wereld met grove opzet te verkloten. Maar kloothommels die bovenstaande methode naleven, dat zijn gewoon beroepshufters. Die laten heel veel mensen in de shit terecht komen door hun praktijken. En dat zou aangepakt moeten worden. Daarom dat ik deze werkwijze ook steeds blijf publiceren.

Ooit leest er eens een wakkere ambtenaar hier mee. En hoop dat die er dan iets aan gaat doen, dat die de molen een draai geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is zo Karel65. Maar Europe Flyer / Bas Selman heeft van die 10 miljoen een ontzettend groot deel schulden gemaakt bij belasting, UWV en PVF. Kun je wel zeggen: daardoor moet ik nu meer pensioenpremie betalen, maar dat noem ik kletspraat. Dat gaat om euro's of misschien wel eurocenten. Hoeveel charters heeft hij daadwerkelijk naar de klote geholpen? Daar kan ik maar ontzettend weinig over vinden. Om hem nu Robin Hood te gaan noemen, gaat wat ver,........

Sorry Frans, maar ik vind het nu wat verwarrend. Blijkbaar vind je het niet zo erg dat de belastingdienst, UWV, banken en crediteuren er geld bij inschieten als E.F. wederom een keer failliet gaat. Uitgesmeerd over alle mensen is het toch maar "peanuts". Maar vele kleintjes maken ook 1 grote. Ik bedoel hiermee dat als je alle inkomsten optelt die een onderneming of de belastingdienst bij meerdere faillissementen oploopt dan praat je toch over een berg geld.

Ook ben je in een aantal andere topic's zeer verbolgen als een bedrijf failliet gaat en charters en/of personeelsleden naar hun centen kunnen fluiten. Ik begrijp niet precies waar je het verschil legt.

Kijk, ik ben het met je eens: een bedrijf (lees hun feitelijke eigenaars/bestuurders) dat moedwillig de kluit belazerd moet keihard aangepakt worden door elke instantie die er te vinden is. Maar men moet niet gaan bagitaliseren over bedrijven die door andere omstandigheden failliet gaan. Ook deze bedrijven kunnen toeleveranciers in de afgrond meetrekken.

Een faillissement kent in mijn ogen alleen maar verliezers, ook bij een doorstart. Het is hier op het forum al eens gezegd, het Franse systeem van 2 strikes and your'e out zou misschien hier in Nederland ook wel goed zijn.

Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Frans, maar ik vind het nu wat verwarrend. Blijkbaar vind je het niet zo erg dat de belastingdienst, UWV, banken en crediteuren er geld bij inschieten als E.F. wederom een keer failliet gaat. Uitgesmeerd over alle mensen is het toch maar "peanuts". Maar vele kleintjes maken ook 1 grote. Ik bedoel hiermee dat als je alle inkomsten optelt die een onderneming of de belastingdienst bij meerdere faillissementen oploopt dan praat je toch over een berg geld.

Ook ben je in een aantal andere topic's zeer verbolgen als een bedrijf failliet gaat en charters en/of personeelsleden naar hun centen kunnen fluiten. Ik begrijp niet precies waar je het verschil legt.

Kijk, ik ben het met je eens: een bedrijf (lees hun feitelijke eigenaars/bestuurders) dat moedwillig de kluit belazerd moet keihard aangepakt worden door elke instantie die er te vinden is. Maar men moet niet gaan bagitaliseren over bedrijven die door andere omstandigheden failliet gaan. Ook deze bedrijven kunnen toeleveranciers in de afgrond meetrekken.

Een faillissement kent in mijn ogen alleen maar verliezers, ook bij een doorstart. Het is hier op het forum al eens gezegd, het Franse systeem van 2 strikes and your'e out zou misschien hier in Nederland ook wel goed zijn.

Henk.

Persoonlijk heb ik er minder moeite mee als je belastingdienst, UWV en PVF niet betaald, en je ondervervoerders wel betaald. Zoals ik schreef, Bas Selman heeft ons toen keurig betaald. En ik ben nog steeds aan het wachten op reacties van mensen die niet betaald zijn. En die zijn er nog steeds niet gekomen, direct van die mensen. Heb ik het niet over via-via-via.

Het franse systeem, 2x failliet en je mag je niet meer bemoeien met het runnen van een bedrijf. Klinkt mooi, maar kijk eens naar m'n voorbeeld met Kluft hierboven? Die zet er gewoon een stroman neer, en die gaat failliet, terwijl hij het orkest daadwerkelijk dirigeert, maar je kunt hem NIKS maken via de legale wegen. Dus dan heb je toch niks aan die franse regel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Persoonlijk heb ik er minder moeite mee als je belastingdienst, UWV en PVF niet betaald, en je ondervervoerders wel betaald.

Hierdoor verliest niet alleen de Nederlandse Staat (jij en ik) veel geld, maar hierdoor ontstaat ook het feit dat een bedrijf dat dit doet werk goedkoper aan kan bieden dan een bedrijf dat de regels volgt. Dus blijven (niet alleen echter) hierdoor de transporttarieven kunstmatig laag

Het franse systeem, 2x failliet en je mag je niet meer bemoeien met het runnen van een bedrijf. Klinkt mooi, maar kijk eens naar m'n voorbeeld met Kluft hierboven? Die zet er gewoon een stroman neer, en die gaat failliet, terwijl hij het orkest daadwerkelijk dirigeert, maar je kunt hem NIKS maken via de legale wegen. Dus dan heb je toch niks aan die franse regel?

Hier heb je inderdaad wel gelijk, met stromannen ertussen is alles mogelijk. Dus zo'n systeem is mooi in theorie maar is in de praktijk te manipuleren.

In rood mijn opmerkingen.

Henk.

p.s. zullen we in dit topic wel verder gaan over Europe Flyer en andere bedrijven hier achterwege laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de belastingdienst heeft een machtig middel om bij dit soort fraudes toch haar geld te krijgen: de FIOD. En dat heeft de ondervervoerder niet. Die kan na een faillissementuitspraak in de regel naar zijn geld fluiten. Dat is ook een reden. Bijkomend is de belastingdienst één van de eerste (of misschien wel de eerste) die bij een faillissementsuitspraak de enkele euro's die overblijven mag incasseren.

Verder inderdaad goed om over Europe Flyer verder te gaan, maar ik haalde de andere bedrijven erbij omdat die eigenlijk dergelijke praktijken uitvoeren, maar daar dan veel minder heftig op gereageerd wordt. En nu gaat het over Europe Flyer, en dan is opeens alles klote. Nogmaals, ik snap de haat jegens Europe Flyer niet van de meeste forumleden.

Wie is er nu persoonlijk hier door Bas Selman kwaad aangedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wie is er nu persoonlijk hier door Bas Selman kwaad aangedaan?

Niet echt persoonlijk frans maar hij steekt mij de ogen wel uit met die schitterende auto's .....wat moet ik me dan behelpen met een auto waar zelfs nog geen luchthoorn op zit !!;);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet echt persoonlijk frans maar hij steekt mij de ogen wel uit met die schitterende auto's .....wat moet ik me dan behelpen met een auto waar zelfs nog geen luchthoorn op zit !!;);)

Ja dat vond ik zelf ook wel. Ik heb geen enkel extra lampje of toetertje op m'n auto. Hoeft ook niet, heb liever een fair loon. Maar als er een extra lampje op zou komen, zou ik ook geen nee zeggen. Heb de auto's van Europe Flyer altijd wel mooi gevonden. Maar je ziet er meer in deze kleurstelling. Freightline (had er nog nooit van gehoord) rijdt in deze kleuren, en Verbruggen (die veel in de containers zit, maar ik ook regelmatig voor Transkona zie rijden) heeft ook dezelfde kleuren. Maar dacht toch dat Europe Flyer de eerste was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Korte samenvatting van alles,

De FIOD is op bezoek geweest en heeft Ben, Bas en een 3e persoon meegenomen voor verder verhoor. Ben schijnt nog vast te zitten en die andere 2 weet ik niet. Waarom is de FIOD geweest. Om ruim 1 miljoen op te halen uit de vorige faillissementen.

Als ik dan de totaal schade zie van ruim 10 miljoen en de belasting dienst komt nu binnenvallen voor ruim 1 miljoen. Dan hebben de andere overheidsdienst instellingen ook nog een aardige duit te goed. Kortom een paar miljoen bij elkaar. Dit gaat men nooit betalen. In het verleden ook nooit gebeurt dus waarom nu wel. Iedereen die geld te goed heeft buiten de staat om kan er wel naar fluiten en de volgende BV wordt gewoon weer opgeofferd om zo onder alle kosten vandaan te komen.

Waarom duikt iedereen boven op Europe Flyer. Nou omdat hun de laatste 4 A 5 jaar vaak in het nieuws zijn gekomen op de verkeerde manier. Als dit maar vaak genoeg gebeurt kent iedereen je reputatie vanzelf.

Eerlijk gezegd had ik nog nooit van die Griekenland specialist gehoord uit Hoogeveen.

Is volgens mij ook niet echt vaak in het " nieuws " geweest, maar kan ook aan mij liggen.

Als flyertje ook een Duits kenteken heeft van dat postbedrijf van hun in Emmerich dan zal hij daar ook op de loonlijst moeten staan. Tenzij er weer een lease overeenkomst is tussen dat bedrijf, de Selman transportgroep bv en de eventuele andere BV's en ik denk een Gijba er ook bij zit. Er zal daar best een slimme constructie zijn bedacht.

Ik las ook ergens een reactie van hun buurman dat men zo hard werkt en dat er altijd bedrijvigheid is. Tja als familie kun je ook niets anders zeggen. Gijba zit ook in het zelfde pand, hahaha

Kwestie van tijd, gewoon afwachten en dan valt het doek. Het kan niet anders dit houdt een keer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden