[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

frustratie voor het rookverbod.


jemason

Vraag

  • Forumlid

hoe ervaren jullie het volgende .

mijn werkgever had 5 nieuwe auto s gekocht .

werden geleverd in augustus ,en had de ouwe trekkers voor in jullie ingeleverd .

dus ivb met dit gebeuren werd ik en andere collega springer .

nu kwam dit voor het bedrijf ivb met vakantie goed uit (volgens mij gepland)

nu moet ik weg met een auto waarvan de chauffeur niet rookt .

hij komt bij mij en zeg ''in mijn auto wordt niet gerookt ''

ik ken er niet tegen ,die rooklucht in mijn auto als ik terug kom .

ik zeg tegen hem ,'dan is het beste dat je maar niet op vakantie ga .

kijk ik zal dus er altijd rekening mee houden ,ga echt niet 10 min voor pauze maken een shaggie oproken .

maar ik bedoel te zeggen ,de naam van de firma staat op de deur , niet zijn naam .

een hoop trammelant tot op het kantoor van de directeur toe.

ik zeg tegen de directeur , als hij met mijn auto weg moet .

zeg ik toch ook niet ''je moet wel roken hoor, ik kan er niet tegen als ik de rooklucht niet ruik .

iedereen probeert rekening te houden met een ander zijn gewoonte ,neem ik aan .

maar als ze gelijk op hun achterste poten staan van .''in mijn auto .''.

moet er wel bij zeggen ,we lagen mekaar niet ,maar dat doet aan mijn standpunt niks uit .

er staat volgens mij nog een naam van de firma op en dat is de eigenaar nog altijd .

was lang voor het rookverbod ,ben benieuwd hoe dat nu gaat .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
Gast routier

Jemason, jij vind het blijkbaar normaal dat een ander maar van jouw verslaving moet 'meegenieten'?

:confused:Jij wilt roken, en als dat gebeurd op een plek waar dat niet gebeurd, laat staan toegestaan, is het dus jouw probleem.

Ik heb een collega, die is volgens zijn eigen zeggen asmatisch! Dat weet niet iedereen bij ons, maar ik wel.

En daar heb je uit fatsoen al rekening mee te houden, of je de reden nu weet of niet.

En dat jouw collega gelijk hoog van de toren blaast spreekt wel voorzichzelf.

Waarom? Omdat de praktijk leert dat men anders nergens rekening mee houdt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Waarom mag een niet roker een roker wel opdringen dat die niet mag roken?

Draai de vraag eens om: waarom moet iemand rekening houden met andermans verslaving?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
WAUW ... ze houden er dus rekening mee?

Jij denkt dat Ger zijn werkgever daadwerkelijk na heeft gegaan, wie er rookt, en in welke wagens er gerookt wordt?

Dat gebeurd haast nergens, en derhalve lijkt het mij duidelijk dat er gewoon niets aan gedaan is, en de niet-roker dik het nakijken heeft.

Wederom de omgekeerde wereld!:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Hebben we gelukkig niet in het beroepsgoederenvervoer .... Wel de IVW. ;)

Hoe komt u daar nu bij?:confused: De arbeidsinspectie is er voor elke werkplek.

En dat de IVW dit controleert geloof ik al helemaal niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Jij denkt dat Ger zijn werkgever daadwerkelijk na heeft gegaan, wie er rookt, en in welke wagens er gerookt wordt?

Dat gebeurd haast nergens, en derhalve lijkt het mij duidelijk dat er gewoon niets aan gedaan is, en de niet-roker dik het nakijken heeft.

Wederom de omgekeerde wereld!:zegtniets:

Jaren geleden was er een slogan dat we er samen wel uitkwamen, die heb ik al jaren niet gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Jaren geleden was er een slogan dat we er samen wel uitkwamen, die heb ik al jaren niet gehoord.

Omdat het in de regel totaal niet werkt!:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ken zelfs een verhaal van een chauffeur die bij (destijds Vepex) op vakantie was, had er 1 onder zijn nest zitten schijten.

ja wat dan? och... zijn naam stond niet op die wagen:stom::stom:

hou lekker op.

Dit,als t waar is,is extreem en heeft met deze discussie niks te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoe komt u daar nu bij?:confused: De arbeidsinspectie is er voor elke werkplek.

:nee:

En dat de IVW dit controleert geloof ik al helemaal niet!

De taken van de AI (arbeidsinspectie) zijn voor het beroepsgoederenvervoer overgedragen aan de IVW (voorheen RijksVerkeersInspectie). :ja:

Zie bijvoorbeeld:

De Arbeidsinspectie heeft, wat betreft het toezicht op de Arbeidsomstandighedenwet, de Arbeidstijdenwet en incidenteel de Warenwet, samenwerkingsovereenkomsten met:

(...)

Inspectie Verkeer en Waterstaat

inspecteert bij bedrijven die als hoofdactiviteit 'vervoer' hebben.

Bedrijven die een andere hoofdactiviteit hebben (zoals aannemers of schoonmaakbedrijven) maar wel vervoersactiviteiten verrichten, de zogenoemde 'eigen vervoerders', vallen onder het inspectieregime van de Arbeidsinspectie

(..)

Bron: Arbeidsinspectie Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid ( << klik !! < )

:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Draai de vraag eens om: waarom moet iemand rekening houden met andermans verslaving?

Draai de vraag dan maar weer om: Waarom moet ik rekening houden dat jij geen verslaving hebt?

(nee vat dit nou niet verkeerd op, want als mensen niet roken, ga ik gewoon buiten staan, totaal geen probleem mee)

Dit is iets daar kom je toch niet uit naar mijn mening.

Beide kunnen rekening houden met elkaar, dat is iets anders. Maar van beide kanten kan je het elkaar niet opdringen.

De niet rokers profiteren uiteindelijk nog steeds mee van de rokers. Als iedereen nou eens massaal zou stoppen, moet je kijken dan is het kastekort van de staat nog veel groter, want dat is net als de auto, een grote flinke melkkoe.

Trouwens we houden allemaal al rekening met mensen die verslaafd zijn. Denk maar aan het "gratis" metadon pilletje wat verstrekt word. Daar betaal jij ook voor! En dan heb je het niet eens nodig ;)

Mensen die roken werken nog voor hun eigen rookgerei.

Moet je nu eens op stap gaan, dan stinkt het ook binnen in een tent, alleen niet naar de rook, maar naar mensen hun vieze zweetlucht. Vind je dat lekkerder dan? :zegtniets: Dan ben ik blij dat ik lekker buiten mijn peukie kan roken.

Chauffeurs die op binnenland rijden, en veel laden/lossen, ja, als die een auto krijgen van iemand die niet wil dat er gerookt word dan oke. Maar als je op buitenland rijd, dan maak je niet veel tussenstops, dan word het verhaaltje toch wel iets anders naar mijn bescheiden mening. En als je dan met raampje open, eigen asbak en die niet de hele dag laat liggen, geen brandende sigaretten in de asbak laat liggen en een flesje febreze of oust gebruikt, dan beperk je de lucht tot nihil.

Maarja, dit is een discussie dan tussen een roker en niet roker, daar kom je nooit uit. Maar ieder zijn ding ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ok kevin dan resperteer ik dat toch dan ik de auto van een chauffeur niet mag roken .

hij rookt tenslotte niet heb je gelijk in hoor .

maar .nu moet die chauffeur met mijn auto weg ,en ik wil dat er in die auto wel gerookt word .

geef mij dan even de oplossing .want daar moet die dan ook respect voor hebben .

want tijd genoeg om buiten de auto te roken heb je niet in alle soorten transport hoor.

dit word volgens mij een discussie van het ei en de kip.

dan heb jij geluk dat er niet een van de vier chauffeurs rookt misschien .

grpiet

ps nogmaals toen was van arbo of rookverbod nog geen sprake .

Het slaat echt helemaal nergens op wat je zegt Piet, waarom zou iemand moeten gaan roken in jouw auto omdat jij rookt, dat slaat nergens op. Het gaat erom dat degene die niet wil dat er gerookt wordt in zijn auto er dus last van heeft als er in gerookt wordt. Heb jij last als er niet in jouw auto gerookt wordt? nee! Beetje calimero gedrag dit, had wel iets volwasseners verwacht van een chauffeur op leeftijd. En er roken er twee bij ons, maar dit doen ze meestal buiten de auto omdat we toch veel klanten bezoeken en als het in de auto is altijd met raam open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
De niet rokers profiteren uiteindelijk nog steeds mee van de rokers.

Daar kan je nog op verkijken!

Als ik bij ons op kantoor zie, dat er per dag door de rokers een half uur tot een uur per dag weggepaft wordt, en de niet-rokers gewoon doorwerken, dan weet ik wel wie de lachende partij is...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Daar kan je nog op verkijken!

Als ik bij ons op kantoor zie, dat er per dag door de rokers een half uur tot een uur per dag weggepaft wordt, en de niet-rokers gewoon doorwerken, dan weet ik wel wie de lachende partij is...;)

Tja, je kan niet alles hebben in het leven.

Dat is dan de fout van de baas van het kantoor. Daar kan de roker niks aan doen, is gewoon het soepele beleid.

Wie is er dan slimmer, de roker of de niet roker ;) (qua pauze tijd dan he)

En ook niet rokers gaan dood hoor. Ook op jonge leeftijd tegenwoordig.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als iedereen nou eens massaal zou stoppen,

Zeg ...., houdt u eens op met die rare voorstellen .. !!

Dan moeten de sterftetabellen straks WEER aangepast worden. Dan stijgt de gemiddelde leeftijd van iedere gepensioneerde in de toekomst WEER met een paar jaar ...

Wel eens over nagedacht wat dat allemaal voor onze Pensioenfondsen betekent? Nee?

Dat dacht ik al .... kunnen we over een paar jaar met onze 70e verjaardag pas met pensioen! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Zeg ...., houdt u eens op met die rare voorstellen .. !!

Dan moeten de sterftetabellen straks WEER aangepast worden. Dan stijgt de gemiddelde leeftijd van iedere gepensioneerde in de toekomst WEER met een paar jaar ...

Wel eens over nagedacht wat dat allemaal voor onze Pensioenfondsen betekent? Nee?

Dat dacht ik al .... kunnen we over een paar jaar met onze 70e verjaardag pas met pensioen! ;)

Dus? Het beste maar iedereen aan de peuken?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zeg ...., houdt u eens op met die rare voorstellen .. !!

Dan moeten de sterftetabellen straks WEER aangepast worden. Dan stijgt de gemiddelde leeftijd van iedere gepensioneerde in de toekomst WEER met een paar jaar ...

Wel eens over nagedacht wat dat allemaal voor onze Pensioenfondsen betekent? Nee?

Dat dacht ik al .... kunnen we over een paar jaar met onze 70e verjaardag pas met pensioen! ;)

Dat bedoel ik maar :rolleyes:

We hoeven elkaar geen mietje te noemen, roken is gewoon slecht voor de mens. Maar buiten lopen ook in al die uitlaatgassen van de auto's, vliegtuigen, brommers en noem maar op. In de buitenlucht zitten ook veel schadelijke stoffen die de mens ziek maakt.

Maar ik leef liever tien jaar korter met de dingen die ik leuk en lekker vond/vind, dan dat ik 5 jaar langer moet leven en diep ongelukkig ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Maar ik leef liever tien jaar korter met de dingen die ik leuk en lekker vond/vind, dan dat ik 5 jaar langer moet leven en diep ongelukkig ben.

Dus alleen die peuken maken je gelukkig?:confused: Dat geeft stof tot nadenken....:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast routier
Nee, maar ik vind het wel lekker.

Ik vroeger ook! Maar ik ben als een kind zo blij dat ik er 8 jaar geleden, na 12 jaar te hebben gerookt, er mee gestopt ben.

En geloof me, ik heb absoluut niet meer het idee dat ik iets mis.

Ik ben er dus wel achter gekomen dat alles tussen de oren zit!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dus? Het beste maar iedereen aan de peuken?:confused:

Hmm ..., tja ....

Kevin heeft dan natuurlijk ook wel weer een punt te pakken:

Het slaat echt helemaal nergens op wat je zegt Piet, waarom zou iemand moeten gaan roken in jouw auto omdat jij rookt, dat slaat nergens op.

Volgens mij kunnen we iemand niet dwingen ....... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben er dus wel achter gekomen dat alles tussen de oren zit!:ja:

Dat ben ik volkomen met je eens,ik ben gaan roken toen ik een jaar of 12 was(stiekum natuurlijk)dat was stoer in die tijd,als je niet rookte was je geen "vent",dit werd ook in allerlei advertenties gepromoot,b.v. de Marlboro man,en rookte op het laatst een pakje zware Van Nelle per dag(en als het in de kroeg gezellig was drie pakjes op twee dagen.

Toen ik half in de dertig was kreeg ik echter wel de "boodschap"door kortademigheid en nog wat fysieke klachten en ben toen,van de ene op de andere dag,gestopt met roken,en ook nooit geen peuk meer aangeraakt,en ik ben er van overtuigd dat,als ik toen niet was gestopt,ik dit nu niet zou kunnen schrijven.

En voel me nu soms als een vent van twintig,maar dat zit dan meestal ook alleen maar tussen m'n oren.:D:D:D(maar dan ga ik op m'n kop staan en dan wijst het i.i g nog de goede kant op)

het zit dus i.d.d tussen je oren,en iemand die nooit gerookt heeft kan zich geen voorstelling maken wat het betekent om te stoppen met roken,en dit ook vol te houden.

groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden