[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

afbekken


Hendrik

Recommended Posts

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
die mensen kunnen ook niet te laat komen,

want ze moeten het zout nog op de aardappelen doen:p

Dat is zelfs bij " chauffeurs" zo ik heb een collega die 's morgens om 2.30 uur al zit te knetteren al hij die dag 1 adres meer heeft als die dag ervoor hij weet precies wanneer hij weer op de zaak is

Laatst had ik wat mankementen met mijn gezondheid er zou die dag een jongen met hem mee om de route te leren maar die ging nu met mij mee

Een geraas en getier en gvd nu ben ik harstikke laat thuis zegt ie nou toen wij weer op de zaak kwamen stond zijn auto al weer in de rij !!

Heb hem die dag erop maar gezegt dat ie een baantje aan de wal moest zoeken dan weet hij dat ie ongeveer 8 uur per dag maakt maar word dan geen chauffeur .............dat gezeur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een keer een akkefietje gehad bij de Hanos in Apeldoorn.Kwam er smorgens aan om een uur of half tien met 3 pallets en heb er bijna 2 uur gewacht en toen nog een uurtje voor controle,dus kwam niet meer leeg.Maarja morgen nog een dag:D:D.

Kom een paar weken weer daarzo maar had al aan de planning doorgegeven dat ik daar als laatste naar toe zou gaan.Kom ik daar om iets over half vier aan met een paar pallets en rij nog geen 15 minuten later weer weg.Had wel even gevraagd waarom ze smiddags wel doorwerken en waarom ze smorgens nog te beroerd zijn om de ene voet voor de andere te zetten.Ben er nooit meer gewees,kan niet zeggen dat ik het erg vond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laat je nie gek maken door die overspannen gasten op de DC,s enz.

altijd blijven lachen, ook al is het soms heel moeilijk, maar het word met de tijd (jaren)steeds gemakkelijker.

zei, of hun meerdere heeft de troep besteld.. jij komt het toch niet voor de LOL afleveren ofnie.

en laat je ook niet, als je moet wachten door een zo,n overspannen planner gek maken.

gewoon rustig blijven

kom je er vandaag niet, dan morgen, of anders volgende week wel een keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Nog een van de Sligro.

Reed toen voor Zuidema met een vrachtje van Schouten (Ook PAX)

Breezer. Volle bak. Moest voor tijd er zijn. Lukte al zo niet want ik kon niet op tijd weg in Alphen a/d/ Rijn.

Kom ik in Veghel... Zet de wagen gelijk voor het dok en ga lossen.

Komt er zo'n controleurtje langs met een grote mond. Dat staat niet op de goede pallets!!!!!

Nee dat weet ik, dat was in orde. Jullie moesten het toch hebben zo, dus ...

"En laad alles maar weer in...., O, dan zal ik eerst wel ff gaan bellen.... hmmmm OK ga maar verder met lossen het is in orde.:p:p:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Kwam een met een volle tautliner cola bij een supermarkt-dc in Veghel,ik meld me aan,zegt die kerel achter dat loketje:"je moet ff wachten,want de rollerbaan is bezet".

Ik leg hem uit dat ik aan het dock moet lossen,omdat ik geen kettingbaan in de trailer heb.Toen moest ik ff wachten,en als er een dock voor me was,zou hij me roepen.

Na een uurtje naar lege docks te hebben gekeken,komt er een kerel naar me toe en voordat ik mijn deur open had,begint die kerel tegen me te schelden waarom ik nog niet tegen de rollerbaan stond,want hij zat te wachten op mijn vracht.

Toen ik hem vertelde dat ik aan het dock moest staan om te lossen,en dat ik me een uur eerder al gemeld had met deze mededeling,was ik een leugenaar,want hij had daar de hele ochtend gezeten en hij had me niet gezien,dus ik was nét pas op het terrein en het is altijd hetzelfde met die k*t-leveranciers,mopper-de-mopper.Einde discussie,vond hij.

De jongen bij wie ik me gemeld had,was al weg,en je raad het al,ik óók.

Ik probeer me overal te gedragen en me aan de regels van het bedrijf waar ik dan ben te houden,maar als ze gaan schelden/zeiken aan de kop,ben ik weg.

Ze hebben mij harder nodig dan ik hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan er maar ééntje zijn !!! :D

ehmmmmmm denk, die met die groene auto,s, daar waar ze altijd niet lachen... Voor een twee jaar terug, liep er daar in de koeling, een meneer met rood haar. nou die kon zo aanlopen, dat zijn gezicht, net zo rood was als zijn haar. Maar dit persoon had wel de macht, om een chauffeur 6 maanden de toegang te ontzeggen, dus ik kwam daar 6 maanden in het jaar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
sorry hoor dit is echt binenlandpraat ga toch lekker internat. rijden ...2dagen rijden uurtje of 2 lossen dan spoelen weer laden en weer 2dagen terug rijden (heerlijk ) elke avond in een routier en niet tevroeg op ...MAZZEL

ieder zn hobby hoor. jij buitenland, wij binnenland,, iemand moet het toch doen.

en daarnaast ik heb ik het buitenland ook wel eens 7 uurtjes aan 1 dock gehangen hoor,,, zo lang hadden ze nodig om dat ding te laden, jaja..

daarnaast ff een kleine opstekerd...

de firma's supermarkten ontdekken langzaam maar zeker dat chauffeurs een zeldzaam goedje aan het worden zijn.

niet dat je nu mag gaan juichen , maar ik zi toch wel her en der veranderingen in ons voordeel.

oa overladen omdat de pallet niet juist is.

tot vorig jaar moest dat nog, heden hoeven we dat niet meer.

why?

omdat mn werkgever ff de leverancier /en ontvanger in de oortjes heeft gefluisterd, dat ze op die manier geen chauffeurs meer konden krijgen die op hun DCs wilden rijden, ergo ze dus maar op zoek moesten naar een ander transport bedrijf,, en grap wil,, de leverancier maakt alleen van onze diensten gebruik.

dus de afnemer kon slikken.....:tu:

ook de AH is al op sommige punten omver,, en word dagenlijks ermee geconfronteerd dat de groei in dat bedrijf stagneerd vanwege het chauffeurstekort.

dus ik persoonlijk maak me niet zo druk,, nog ff geduld, komt allemaal goed..

mvgr wupke:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ach het gebeurd overal,binnen-of buitenland.

2jaar geleden bij de ikea,ik meld het gewoon,in Braunsweich moest ik 4 pallets lossen,spoed,vanuit Engeland.

Ik me gemeld,en ff wachte zei de beste man aan het loket.

300 lege docks om aan te lossen,toch wachten.

Ook even gebeld naar de planning en die is nogal meegaand met de chauffeur. Moest voor een bepaalde tijd laden daar in de buurt voor NL.

Na een uurtje weer gebeld en ik mocht VERTREKKEN van de planner,want dan komen ze de pallets maar halen...haha!!

Ik maar weer gemeld dat ik opbokte,en hier het tel.nummer als ze opmerkingen hadden....Dat was dus foute boel he bij die lui,want ze gingen tekeer joh,en mocht niet het terrein af etc....

De planning maar weer gebeld,en............binnen 3 tellen de telefoon met de mededeling dat ze konden"stikken in de pallets en weet ik al nog meer".

Toen met de pallets naar m'n laadadres gereden,beetje proppen,en de zooi mee naar de opdrachtgever gebracht.

De pallets hebben er 3 weken gestaan,toen er een brummi van schenker kwam en ze de beste man 3 uur hebben laten wachten...:D:D:D voor die 4 pallets!!!!

Daarna nooit meer bij de Ikea daar geweest,we moeten de zooi nu lossen bij een Spediteur in Hannover en dat gaat super!!

Kijk,en dat is niet het enige voorbeeld van hoe het kan en moet,vind ik.

Wij doen ook maar ons werk,ik laat me thuis niet afbekken,dus onderweg ook niet. Tis natuurlijk wel fijn dat de baas of planning een beetje meedenkt!!!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb echt zitten lachen om deze verhalen. Sommige stukken even voorgelezen aan mijn vriend, die kon er ook om lachen. Tjsa was zijn antwoord, in de autotransport heb je dit soort dingen eigenlijk niet. Lostijden zijn over het algemeen tussen 7.30 en 18.00 en laden kan bij de fabrieken vaak 24/7. Tuurlijk moet je wel 's wachten (5 uur voor 4 auto's in Genk) maar dat zijn al extremen.

Van mijn collega's en chauffeursvrienden hoor ik zulke verhalen wel regelmatig. Vind het altijd leuk om ze aan te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die verhalen van van het kruidvat en de Etos ken ik wel van collega's.

Vooral het kruitvat in heteren word gehekeld.

Zelf kwam ik daar nooit gellukig.|

Wel heb ik een keer een akkefietje gehad op het AH DC te Tilburg.

Ik had geen embalage geladen omdat ik dan eerst het halve retour centrum op had moeten ruimen.

Anders kon ik niet bij m'n spullen.

Dit probleem deed zich vaak voor en had van mijn baas instructie gekregen om in zo'n geval gewoon leeg weg te rijden.

Toen ik bij de portier aankwam melde hij me dat ik terug moest om embalage te laden.

Toen ik de situati uitlegde zij hij dat dat mijn probleem was.

Maar ik kwam iig het terrein niet af.

Dus heb ik het op mijn manier opgelost, de auto gekeerd en met m'n trailer de slagboom eruit gereden.(was tijdens een nachtdienst)

De volgende dag natuurlijk een woedende AH medewerker bij mijn baas aan de telefoon.

Ik mocht er nooit het terrein meer op.

Maar na een pittige uitbrander van mijn baas over gemaakte afspraken en de term vrijheidsberoving dimde de AH medewerker toch behoorlijk in.

De week erop reed ik weer vrolijk over het DC terrein, nooit geen gezeik meer gehad ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
He, dit herken ik heel erg! Kom je na een nachtje lekker werken in de kantine, komen al die dagchauffeurs naar binnen...... de één soms nog minder aanspreekbaar dan de ander...

En die koppen als je zegt: werk ze jongens, ik kruip er lekker in! :D:D:D

Dat is het mooie van nachtdienst.

Hoef je 's nachts niet te slapen en overdag niet te werken!!!

Mvg.

Erwin:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Holleee, ze hebben weer een actie product bij AH...

en jawel,, ALWEER scheitpapier...

grap is dus, dat alle DC's overspoeld worden met volle trailers scheitpapier...

dus de vloeren staan vol met,,, ja je raad het al SCHEITPAPIER......

gevolg?

jazeker wel...

hier een voorbeeld van dat gevolg..

:ik was 1 uur vroeger dan mn bloktijd.. 00:00/0100 uur in Delfgauw..

dus eerst mocht ik 1 uur in de wacht.. ik denk van de garouten dat ga ik hier nie doen, dus ff overlegd met de portier, en ik mocht de poort uit.

ff 5 minuten daar vandaan, woond een vriend van me, dus daar FF een uurtje op de koffie geweest, en wat geouwebept.

truck gewoon door de woonwijk op het woonerf bij hem voor de deur..:D

om 0005 stond ik weer bij meneer de portier op de stoep, sorry geen dock/vloer vrij... dus je moet weer in de wacht...

grumpfff:mad:

nah om 0105 werd ik gebeld (volgende X blijf ik langer bij die vrind is gezelliger :cake:

er was 1 dock vrij. 364

lossen ging ook niet van harte, ik had 33 pallets, gestapelde,, dus 66 stuks , en dat vonden ze niet zo leuk.

daarnaast waren er maar 11 palletplaatsen vrij.

dus gevolg was, dat elke pallet die ik uit de trailer haalde, metteen gescand werd, om vervolgens door 1 reachheftruck werd afgevoerd.

mooi, dus vervolgens dik een uur aan het lossen geweest.

om 0215 reed ik wer de A 13 op,,,, hehe....

ow jah,, alles stond dus LETTERLIJK vol met..... jawel......

scheitpapier..

mvgr wupke: die zn huismus morgen ff op de actie afjaagd,,, ga eens wat scheitpapier kopen bij AH,, schijnt in de aanbieding te zijn schat..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Er zijn ook nog leuke bedrijven!!!

Neem nou Koopman International in Emmeloord; als je pech hebt ben je zo 2 uur kwijt.

Maar het voordeel is : je hoeft niets te doen en de mensen bij de balie hebben altijd een heel goed humeur en je kunt in hun kantine net zoveel koffie krijgen als je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zijn ook nog leuke bedrijven!!!

Neem nou Koopman International in Emmeloord; als je pech hebt ben je zo 2 uur kwijt.

Maar het voordeel is : je hoeft niets te doen en de mensen bij de balie hebben altijd een heel goed humeur en je kunt in hun kantine net zoveel koffie krijgen als je wilt.

Juist, wereld tent, was een klant van een vorige werkgever van mij, duurde maar een half jaar toen waren we er al weer vanaf. We hielden er wel een pooltafel aan over in de cantine, de andere depots waren wel jaloers op ons, die hadden zij niet.

Heb veel dingen onderweg uitgespookt bij klanten, Sperwer Haaksbergen moest je ook alles van euro's overstapelen op hun pallets, Echt niet, bel op, en planning zegt neem maar weer mee, later mochten we gewoon euro's omruilen niks meer aan de hand. Poeisz Sneek, ook zo'n wereld beroemde tent, 't is nu nog erger daar, we lossen gewoon alles in Heerenveen bij een transporteur en die breng een volle trailer in 1 keer heen.

Van een klant van een van mijn vorige werkgevers hadden we de opdracht alles wat op pallets staat mag je niet afstapelen. Duidelijk dus, veel doosjes op pallet, sealtje erom, scheelde heel veel werk. Kom bij een klant om te leveren 4 pallets, trappetje van 8 treden hoog met een plateau, klant zegt ik wil het binnen hebben, dus ik geef hem een papier met instructies van de opdrachtgever, oh zegt ie, dus ik moet alles zelf naar binnen slepen. Ik zeg nog Heb je goed gelezen. Was niet zijn bedoeling, kon de rommel weer meenemen. Pallets gingen terug naar Amsterdam, week later gingen 2 jongens van projectvervoer van Amsterdam met die 4 pallets naar Groningen, om het daar te leveren, die jongens hadden alle tijd en hij moest alles betalen. Ben nog wel even aangeweest om even te babbelen met mijn collega's zij vonden het ook een leuke stunt.

Nog wel veel meer uitgespookt, kon allemaal bij die firma. Helaas na enkele overnames is er niks meer van over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden