[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

» Nog dit jaar lzv-proef in Duitsland


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

2369_306.jpg

BERLIJN - De proef met lzv's (lange zware vrachtwagens) ook wel ecocombi's genoemd in Duitsland zal ondanks de aanhoudende kritiek, nog dit jaar van start gaan. Dat liet een woordvoerster van het Federaal Ministerie maandag in Berlijn weten.

Op dit moment is de lengte van vrachtwagens in Duitsland beperkt tot 18,75 meter. Dit zal voor vijf jaar verhoogd worden naar 25,25 meter. Op deze manier kunnen er per rit meer goederen vervoerd worden wat volgens voorstanders zorgt voor minder vrachtwagens op de weg en dus ook minder CO2 uitstoot en een lager brandstofverbruik. Critici echter zijn, net als in Nederland, bezorgd over de verkeersveiligheid.

Het Duitse proefproject van de lzv's zal plaatsvinden in zeven deelstaten van Duitsland.

Voor de lzv's gelden echter wel extra beperkingen zoals een algemeen inhaalverbod en een verbod op het vervoeren van gevaarlijke stoffen en is het rijden van de lzv's alleen toegestaan door ervaren vrachtwagenchauffeurs.

Bron: Transportonline.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mogen die Duitsers hier in NL wel met een lzv rijden?? Kwam er van de week een op de maasvlakte tegen en volgens mij zag ik er ook 1 van Mc Donalds rijden met Duits kenteken.

Peet

Voor zover ik weet maakt het niet uit of de aanvraag bij de RDW voor een Nederlandse of buitenlandse vervoerder is. Er rijdt ook een Belg in de zeecontainers met 2 of 3 LZV's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mogen die Duitsers hier in NL wel met een lzv rijden?? Kwam er van de week een op de maasvlakte tegen en volgens mij zag ik er ook 1 van Mc Donalds rijden met Duits kenteken.

Peet

dat ding heb ik ook al vaker gespot , bij hoevelaken (MAC disturbutie )

vroeg het me ook al af wat hij hier deed :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
tussen lubeck en hamburg rijden die anders toch al meer dan 10j :D

Dat bedrijf rijdt dan ook met een zeer speciale ontheffing om containers te vervoeren tussen Hamburg en Lubeck. Dacht dat het ook 3 TEU kan rijden. Maar deze wagens moeten verplicht met oranje zwaailicht rijden!

Maar desalniettemin de NOORD Duitse deelstaten waren ook voor een proef met LZV's. Het zijn weer die zuidelijke die het transport dwars liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden