[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

VVD in de bocht.


edje

Recommended Posts

  • Reacties 167
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
http://nos.nl/op3/artikel/266648-weg-met-de-slakken-op-de-snelweg.html

Met een geluidsfragment met interviews in de 2e steeg.

En de bijbehorende tekst:

Een op de vijf ongelukken met vrachtwagens is het gevolg van een inhaalmanoeuvre, stelt VVD-Kamerlid Charlie Aptroot.

Minimumsnelheid

Ook de minimumsnelheid is Aptroot een doorn in het oog. Met 60 kilometer per uur tuffen over de snelweg, het mag. Ieder voertuig dat harder kan rijden dan 60 mag de weg namelijk gebruiken. Ook hier wil de VVD een stokje voor steken. In 1991 werd de minumumsnelheid afgeschaft. Aptroot wil deze weer een nieuw leven in blazen, om zo te zorgen dat de vrachtwagenchauffeurs zich niet meer hoeven te ergeren aan trage zondagsrijders of 'slakken' zoals hij ze ook wel noemt. "Het klinkt mij in de oren als een maatregel voor de perceptie. Ik heb nog nooit iemand met 60 kilometer per uur over de snelweg zien rijden", stelt Meurs.

Dus 1 op de 5 ongelukken komt door inhalen. Kan Aptroot dan niet beter wat doen aan die andere 4 oorzaken? Waarschijnlijk niet, want die andere 4 oorzaken zullen wel te maken met luxe-wagens en dat is natuurlijk wel het stemvee van de VVD.

En die minimale snelheid is ook gelul. Ik heb in Nederland nog nooit achter iemand gezeten die 60 reed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wel lezen.

Het zit iets anders.Ik had hem vanmorgen al een e-mail gestuurd en ik kreeg antwoord :ja::ja: En nog redelijk snel ook.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer van den Berg,

Uit de ongevallenstatistieken en analyse (monitoring verkeersveiligheid december 2010) zijn de cijfers;

Van de vrachtwagenongevallen 14,0 % door foutief inhalen en 5,5 % door onvoldoende rechts rijden. Samen 19,5 % is afgerond 1 op de 5 ongevallen met vrachtauto’s.

Ik roep niet zomaar iets, heb het met veel mensen uit de transportsector besproken. Heb naar andere landen gekeken, onderzopeken doorgenomen.

Meningen in de transportsector zijn verdeeld

Maar de combinatie inhaalverbod en minimum snelheid autosnelwegen krijgt veel steun.

Met vriendelijke groet,

Charlie Aptroot

Lid VVD fractie

Tweede Kamer der Staten-Generaal

www.charlieaptroot.nl

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zoals ik het lees komt dus ruim 80% van de ongevallen door andere zaken.Ik heb hem toen gevraagd of hij daar iets aan wou doen ipv aan die schamele 19%.

Tot op heden geen reactie ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gevalletje praktijk van mezelf. Ik rij geen dikke V8 of anderzijds met hoge pk's maar slechts met 330 pony's. Regelmatig laad ik vrachten met gewichten tussen de 28 en 31 ton. Ik kom dan nog al eens situaties tegen dat ik geen ruimte genoeg heb om met minimaal 70 in te voegen. En dan komt de VVD met die achterlijke regelgeving. Mijn werkgever kan dan een auto van januari 2011 af serveren of werk weigeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maximum snelheid naar 90, alle wagens begrenst op 95.

Inhaalverboden alleen in de spits op 2 baan`s snelwegen.

kijk naar de N10 tussen Saugnacq-et-Muret en Saint-Geours-de-Maremne, wat een ergernis om daar te rijden

bijna 100km lang 2 baan`s weg en over de hele lengte een inhaalverbod en max 80km... is een behoorlijk slaapverwekkend stuk

vooral s`nachts! en je hebt er genoeg van die collega pestertjes bij die stipt 80 of langzamer rijden.

Persoonlijk ben ik van mening dat daar de doorstroming van vrachtverkeer behoorlijk verbeterd als ze dat inhaalverbod

alleen in de spits doen gelden.

Als heel Nederland zoals die weg word is de LOL er snel af.:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevalletje praktijk van mezelf. Ik rij geen dikke V8 of anderzijds met hoge pk's maar slechts met 330 pony's. Regelmatig laad ik vrachten met gewichten tussen de 28 en 31 ton. Ik kom dan nog al eens situaties tegen dat ik geen ruimte genoeg heb om met minimaal 70 in te voegen. En dan komt de VVD met die achterlijke regelgeving. Mijn werkgever kan dan een auto van januari 2011 af serveren of werk weigeren?
Hoho Arjan, jij geeft zelf het "probleem" al aan. En nu zou het "ineens" door de regelgeving komen???

Jij rijd "dikke" vrachten, maar krijgt van je werkgever pony's.

De wetgeving is al jaren hetzelfde wat dat betreft, Men moet met voldoende/redelijke snelheid invoegen (als daar de ruimte voor is, en anders wachten aan het begin van de invoegstrook)

Je moet het "probleem" wat "jou" werkgever "jou" in de schoenen heeft geschoven, nou niet gaan omdraaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet slimmer om snelheid te blijven maken op de vluchtstrook?

Dat is wettelijk verboden.

Ibo dat zou zelfs jij toch nog wel moeten weten.

(Iets met een doorgetrokken streep of zo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo was t mij wel geleerd dacht ik.

Klopt hoor!

Mij is het ook nog zo geleerd. Je mag aan het einde van de invoegstrook gerust doorrijden en de vluchtstrook gebruiken om snelheid te maken.

Maar tegenwoordig is dat verboden. Zelfs als je op de vluchtstrook met pech hebt stilgestaan. Dan moet je officieel vanuit stilstand meteen de rechter rijstrook op rijden om snelheid te maken. Dat is één van de rare consequenties van het NIET mogen rijden op de vluchtstrook/pechstrook.

Dus "officieel" met 10 km/u meteen de rijbaan op .... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nou hij mag met mij ook meerijden ik heb mijn cruisecontrol op 84 staan

en ik word aangekeken alsof ik een crimineel ben .

ik haal nooit in waar het niet mag en ben nu 40 jaar chauffeur in de distibutie en rij alle jeugd nog snot voor dr ogen ben altijd nog een half uur eerder als de jeugd met die grote monden en alle regels aan hun laars lappen hebben iedere week een bekeuring dus niks verdiend alleen maar zenuwen meer niet regels zijn regels en dat inhaalverbod mag er van mij komen geen probleem. gr oldtimer.:smurf:

Ik rij ook 84/85. Maar ik vind het een belachelijk idee.....wel eens in Belgie geweest als het regent? Lekker veilig he?

En dat over jeugd met een grote mond, het zal allemaal wel.....De oudere garde kan er ook wat van met zn gemopper en gemekker over vroeger dit en dat en bla bla. Maar dat is off topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik rij ook 84/85. Maar ik vind het een belachelijk idee.....wel eens in Belgie geweest als het regent? Lekker veilig he?

En dat over jeugd met een grote mond, het zal allemaal wel.....De oudere garde kan er ook wat van met zn gemopper en gemekker over vroeger dit en dat en bla bla. Maar dat is off topic.

Hee ni zo nou he:p

Hij heb wel wat meegemaakt he, volgens zn nickname heb ie al 2x een soa gehad, dat dwingt wel respect af ja:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit bericht vond ik in mijn mailbox



afkomstig van chauffeurstoekomst

Persbericht

Totaal inhaalverbod vrachtwagens levensgevaarlijk.

Wederom blijkt dat de partijen in de tweede kamer geen idee hebben wat zij veroorzaken met wetsvoorstellen gebaseerd zijn op de gevoelens van automobilisten.

Vandaag is Dhr. Charlie Aptroot (VVD) met een voorstel gekomen voor een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens.

Een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens is levensgevaarlijk!!!

Als een vrachtwagen rijdt achter een andere vrachtwagen, dan ziet hij weinig tot niets, hij kijkt tegen de achterzijde van de vrachtwagen aan, die voor hem rijdt, hij ziet alleen de remlichten van zijn voorganger. Als een vrachtwagenchauffeur uren achtereen, zich moet concentreren op de remlichten van zijn voorganger, dat is menselijker wijze niet mogelijk.

Niemand kan dit opbrengen, verscheidene zware ongevallen hebben dit al aangetoond.

Drie vrachtwagens op elkaar en over de personenauto`s die er tussen in reden maar niet te spreken.

Als de vrachtwagenchauffeur een moment naar iets anders kijkt en zijn voorganger gaat vol in de remmen, dan is hij veel te laat met remmen, ook al rijdt hij op 50 meter remafstand.

Alle personenwagens die gebruik maken van deze ruimte, zijn ten dode opgeschreven.

Verschillende jaren geleden heeft het toenmalige Ministerie van Verkeer een Waterstaat een groot onderzoek gedaan naar inhaalverboden voor vrachtwagens. De KLPD en veel andere organisaties hebben hieraan meegewerkt, waaronder de VERN.

De uitkomst was dat er voor de automobilist geen reistijdwinst was te behalen.

Ook de verkeersveiligheid werd hiermee niet verbeterd. Er gebeuren zelden ongevallen met vrachtwagens op de linkerrijstrook.

Er gebeuren veel meer ongevallen met vrachtwagens door snijdende automobilisten, dit is de grootste angst voor vrachtwagenchauffeurs. De vrachtwagenchauffeur geeft een ruk aan zijn stuur om de personenauto te ontwijken, zijn lading wordt instabiel en hij valt om.

63% van de omgevallen vrachtwagens valt om op een rechte weg.

Laat Dhr. Charlie Aptroot zich hier druk om maken, dat scheelt levens!

Klaas de Waardt

Voorzitter VERN

Reageren op de blog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niks aan de hand mensen.

Die Aptroot heeft iedere week een nieuw idee. Altijd publiciteit gevoelig. Dan heeft die oen weer even z'n media momentje.

Daar staat ie om bekend in De Haag. Volgende week heeft ie weer wat anders.

Laat ie zich eens druk maken over de valse concurrentie op loon tussen de oost en west europese chauffeur. Dat is een écht probleem. Maar daar zul oen Aptroot niet over horen.

Kortom: een VVD eikel.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt hoor!

Mij is het ook nog zo geleerd. Je mag aan het einde van de invoegstrook gerust doorrijden en de vluchtstrook gebruiken om snelheid te maken.

Maar tegenwoordig is dat verboden. Zelfs als je op de vluchtstrook met pech hebt stilgestaan. Dan moet je officieel vanuit stilstand meteen de rechter rijstrook op rijden om snelheid te maken. Dat is één van de rare consequenties van het NIET mogen rijden op de vluchtstrook/pechstrook.

Dus "officieel" met 10 km/u meteen de rijbaan op .... :p

Toch zal geen agent je bekeuren als je het op de oude en dus verstandige manier doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een E Mail naar Aptroot gestuurd en kreeg dit antwoord terug

Geachte heer Bos,

Dank voor uw mail en reactie op het voorstel.

Chauffeurs pesten is niet de bedoeling, het voorstel komt zelfs van chauffeurs en transportondernemers die vinden dat een kleine groep het verpest voor de grote groep.

Zij vinden de trage inhaalmanoeuvres niet acceptabel, maar willen wel op de rechterbaan kunnen doorrijden, daarom het voorstel voor een minimumsnelheid.

Ik verzamel nu alle reacties en kijk dan hoe verder te gaan.

Met vriendelijke groet,

Charlie Aptroot

Lid VVD fractie

Tweede Kamer der Staten-Generaal

www.charlieaptroot.nl

Er zijn regelmatig wijzigingen in de agenda van de Tweede Kamer. Daarom is het soms noodzakelijk dat gemaakte afspraken moeten worden gewijzigd. Het komt voor dat dit ook op zeer korte termijn moet geschieden. Onder dit voorbehoud worden de afspraken opgenomen in mijn agenda.

-----Oorspronkelijk bericht-----

Van: rik bos

Verzonden: woensdag 24 augustus 2011 12:00

Aan: Aptroot C.B.

Onderwerp: Via VVD Charlie Aptroot website

Naam: rik bos

E-mail:

Bericht: Mijnheer Aptroot.

Ik heb met enige verbazing uw bericht gelezen.

Ben eigenlijk geschrokken.

U wilt de vrachtwagens 70 km per uur gaan laten rijden gebaseerd op u visie van dan gebeuren er minder ongelukken.

heeft u zich wel gerealiseert wat dit in houd.

Ik geef u een voorbeeld.

De chauffeur heeft zich te houden aan de wet dus ook aan de rij en rustijden wet.

Nu ga ik vanuit maastricht naar groningen met tussen door verschillende stops om te lossen en of te laden.

Als u nu er door krijgt wat u zegt dan houd dit in dat het een meerdaagse rit gaat worden.

Dus dit houd in dat de chauffeur beprekt word in zijn sociale leven zoals het samen met zijn gezin aan tafel zitten met zijn gezin leuke dingen doen.

Ook kan hij geen sportverenigingen meer bezoeken om mee te doen wat weer invloed kan geven op zijn gezonde gestel.

Indien u dit door wilt zetten zet u zich dan ook eens in voor de situatie die de chauffeurs onderweg onder vinden zoals de toren hoge boetes zoals het aanpassen van de rij en rusttijdenwet.

Ik wil u graag uit nodigen om eens een dag met een vrachtwagen mee te gaan om eens met eigen ogen te zien wat voor vakmensen er op de weg zitten om u en andere spullen op tijd bij u en of de klant te krijgen.

Ik vind persoonlijk dat dit lijkt op chauffeurtje pesten en het in een isoliment zetten van de gezinnen die een vader en of moeder als chauffeur hebben.

In afwachting van uw antwoord met vriendelijke groet Rik Bos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Commentaren

woensdag 24 augustus 2011 11:07

Inhaalverbod trucks moet deukje Rutte repareren

VVD wil inhaalverbod voor vrachtwagens. Begrijpelijk. Tijdens een financiële crisis snakken mensen naar makkelijk te begrijpen ongerief. Naar een laatste stukje maakbare samenleving.

Door: Eric Vrijsen

post-11632-1394784115,7879_thumb.jpg

Worden ze zenuwachtig bij de VVD? De populariteit van premier en partijleider Mark Rutte heeft een deukje opgelopen. De schuldencrisis laat zich niet met liberaal optimisme temmen en Rutte geeft ook zelf toe dat hij een verkeerde rekensom (maar wel met een goed antwoord) maakte. In de laatste peilingen van Maurice de Hond sluipt de PVV naderbij.

Rigoureus inhaalverbod

Kennelijk is het tijd voor een tegenoffensiefje. VVD-Kamerlid Charlie Aptroot bepleit een rigoureus inhaalverbod voor vrachtwagens op autosnelwegen. Althans, hij zegt dat hij partijgenoot en verkeersminister Melanie Schultz van Haegen daar binnenkort om zal vragen.

De minister reageerde verbouwereerd. Zo’n inhaalverbod is er eigenlijk allang, want op de drukste helft van de snelwegen mogen vrachtwagens overdag niet inhalen.

Ongerief

Maar ja, tijdens een financiële crisis snakken de mensen naar makkelijk te begrijpen ongerief. Beter gezegd: naar nieuwtjes over een concreet onderwerp, waarop politiek en overheid nog greep lijken te hebben. Naar een laatste stukje maakbare samenleving.

En als de partij iets kan ondernemen tegen de plaag van Poolse vrachtwagenchauffeurs die elkaar tergend langzaam inhalen, dan is daar helemaal niks op tegen. Dus, Charlie… gas op de plank!

Rechts inhalen

Curieus is het natuurlijk wel dat uitgerekend een liberale partij maatregelen als inhaalverboden en minimumsnelheden propageert.

Om het verkeer beter en veiliger te laten doorstromen, zou je ook de Amerikaanse ‘keep your lane’-regel kunnen invoeren. Dan mag je behalve links, ook rechts inhalen en omdat iedereen uiteindelijk op zijn eigen rijstrook blijft, wordt het verkeersbeeld veel rustiger.

Maar zoiets mag natuurlijk weer niet van Brussel. En probeer dat maar eens uit te leggen aan je ontevreden kiezers.

Bron ( << klik !! < )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte heer Bos,

Dank voor uw mail.

Er is een misverstand, ik wil de chauffeurs niet 70 laten rijden.

Het voorstel is een inhaalverbod in combinatie met een minimumsnelheid van 70 km voor de autosnelwegen. Zo is verzekerd dat de rechterbaan ook kan doorrijden, liefst met 80 maar in ieder geval met 70.

Over de vaak onredelijke manier waarop met de rij- en rusttijden wordt omgegaan, vaak ook in het buitenland, ben ik het met u eens.

De VVD wil dat een land alleen kan beboeten voor overtredingen in dat land en dat er ook een redelijke marge in moet zijn.

Met vriendelijke groet,

Charlie Aptroot

Lid VVD fractie

Tweede Kamer der Staten-Generaal

www.charlieaptroot.nl

bewerkt door Knoalster
size verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden