[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

55 chauffeurs laten Truckrun Valkenswaard stikken


KEVINvB

Recommended Posts

  • Forumlid

VALKENSWAARD – Er zijn 55 vrachtwagenchauffeurs afgelopen zaterdag niet komen opdagen bij de Truckrun Valkenswaard. "Ik heb daardoor vijftien verstandelijk gehandicapten weg moeten sturen", verzucht organisator Toon van Daal.

"Ik vind het helemaal niet leuk. Die chauffeurs hadden mij kunnen opbellen om te vertellen dat ze niet kwamen. Dan had ik chauffeurs van de wachtlijst opgeroepen", meldt Van Daal.

En vervolgt: "Ik had vooraf helemaal geen signalen ontvangen dat er zoveel niet zouden komen. Van een transportbedrijf zijn er helemaal geen chauffeurs gekomen, terwijl die onderneming zich wel als één van de eersten had ingeschreven."

"Natuurlijk mogen ze volgend jaar meedoen. Wij doen het voor de mensen met een handicap. Ze krijgen van mij een nette brief met daarin de melding dat ik de gang van zaken niet leuk vind. En dat ze het volgende jaar moeten laten weten als ze niet kunnen", klinkt het hoopvol.

toon-van-daal.jpg

Nooit meegemaakt

En: "De truckrun is er al 26 jaar, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt."

Uiteindelijk waren er 400 chauffeurs. Van de vijfenvijftig gehandicapten die hun chauffeur niet zagen komen, is een deel vervoerd in een bus en busjes. Een ander deel is opgedeeld in cabines van vrachtwagens. "Maar niet iedere chauffeur vindt het prettig als er mensen op zijn bed gaan zitten", verduidelijkt Van Daal.

En er zijn dus 15 verstandelijk gehandicapten door hun begeleiders naar huis gebracht zonder dat ze mee mochten doen aan hun favoriete truckrun door het Brabantse land.

Van Daal: "Ik ga volgende week naar ze toe en probeer het uit te leggen. Dit is niet leuk voor ze. De mensen leven er lang van tevoren naartoe. Dat ze niet mee konden vind ik erg."

Snapt het niet

Hij snapt nog steeds niet waarom er zoveel chauffeurs verzuimden. Mannen die er andere keren wel bij waren en zichtbaar genoten van de hartelijkheid en dankbaarheid die ze ontvingen van mensen met een geestelijk handicap.

"Ik kan mij niet voorstellen dat ze alle 55 in het buitenland aan het werk waren. Als ze om acht uur hadden laten weten dat ze niet konden dan had ik nog andere chauffeurs kunnen inzetten. Maar niet tien minuten voor vertrek", besluit Van Daal.

Bron:http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8895

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Respect voor chauffeurs zoals Wimke die hun vrije tijd afstaan voor een totaal vreemde.:ok:

En terwijl ze verstandelijk gehandicapt zijn, dat betekent niet dat ze dom zijn. Ze hebben al niet veel in hun leven en een truckrun is zeker iets waar ze het heele jaar naar uit kijken.

Als je jezelf opgeeft en dan niet komt, dat is vrij laag en eigenlijk zouden die hier met naam en toenaam moeten staan.

En waarom ze die dan nog een kans geven volgend jaar... dat snap ik niet.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het valt me op dat in beide gevallen het om meerdere auto's van 1 werkgever gaat... Ligt daar niet het probleem? De chauffeur geeft zich op en de werkgever (de voor de kosten opdraait) verbiedt t vervolgens. De chauffeurs gaan er vervolgens van uit dat deze werkgevert hen ook afmeldt, wat dus niet gebeurt....????:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt me op dat in beide gevallen het om meerdere auto's van 1 werkgever gaat... Ligt daar niet het probleem? De chauffeur geeft zich op en de werkgever (de voor de kosten opdraait) verbiedt t vervolgens. De chauffeurs gaan er vervolgens van uit dat deze werkgevert hen ook afmeldt, wat dus niet gebeurt....????:confused:

zou kunnen maar er was ok een bedrijf geeft 9 wagens op en uiteindelijk komt er 1 opdagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden