[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Berekenen druk op de trekas


Jeroen162

Recommended Posts

  • Forumlid
uhh bernard, las ik 26 blokpallets met een totaalgewicht van 26 ton laad, waarom zegt mijn asdrukmeter dan dat ik 13,5 ton op de trekas heb?;)

Die grote Thermoking die voorop hangt:D. Of je assen onder de oplegger staan verder naar achteren omdat de maximum schoteldruk 15 ton ipv 13 ton is, is dan berekend voor een 3 assige trekker. Of je neemt teveel lekkere eten mee in de cabine, zou natuurlijk ook nog kunnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

schmitz levert alleen standaard maten hebben ze mij verteld, als ik met een lege trailer met alleen een carrier koelmotor eraangeplakt heb ik een schoteldruk van 4,8 ton, heb ik een eck trailer met hakenbanen dan zit ik aan de 5,1 ton druk leeg.

ps, jij weet ook hoeveel je in die koelkast een kip kwijt kan dus daar kan het niet aan liggen:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
schmitz levert alleen standaard maten hebben ze mij verteld, als ik met een lege trailer met alleen een carrier koelmotor eraangeplakt heb ik een schoteldruk van 4,8 ton, heb ik een eck trailer met hakenbanen dan zit ik aan de 5,1 ton druk leeg.

ps, jij weet ook hoeveel je in die koelkast een kip kwijt kan dus daar kan het niet aan liggen:zegtniets:

Het is weer stampotten tijd:D:D:D:D:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet ik dat jou als oudgediende en 'rot in het vak' nog uit leggen??:D

was/ is het niet zo dat Aldi alleen euro pallets moet hebben.

ik weet nog wel in mijn bakwagen tijd dat ik 3 adressen Frankrijk had, en bij 1 adres gilden ze maar wat dat ik toch niet kon verstaan:confused:

gelukkig stond er een NL chauffeur naast me die vertelde me dat ik alleen kon lossen met euro pallets.

(alles stond op Euries, maar ze hadden bij voorbaat niet eens gekeken terwijl ik al aan het dock stond:hamer:)

dus die man vertelde dat in zijn beste Frambozen taal:D

en toen was er geen vuiltje aan de lucht, wat een menschen heb je er toch bij...

3e adres kon ik niet meer lossen want ze stoppen om 15:00, oké.

planning gebeld vroeg de klant of ik daar over kon staan, nee dus :nee:

dus dag erna een mooi ritje, ik wist toen immers waar ik wezen moest,

heeft de Aldi nog steeds van die rare tijden?:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er past nu geen 13.60 trailer meer achter, het kopschot van zo'n trailer hangt nu halverwege mijn bed denk ik.

Gr.

Marco

daar heb je ook niet voor gekozen toch? ;)

dus blijf je gewoon beperkt tot je eigen werk, brandstoffen rijden:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
daar heb je ook niet voor gekozen toch? ;)

dus blijf je gewoon beperkt tot je eigen werk, brandstoffen rijden:ok:

Dat heb je mooi goed, en ik vind het niet erg ook.;)

We hebben 1 platte 13.60 trailer met een kraan erop om kleine tankjes voor de bouw te rijden.

Die past er dus mooi niet achter dus dat werk blijft me bespaart.:D:D

Is wel leuk werk als de zon schijnt maar ik had altijd het geluk dat het regende als ik dat moest doen en dan zit je niet lekker op die kraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik een keer brood gereden met een 3-assige trekker. Al gebied de eerlijkheid te zeggen dat ik er pas bij de 1e winkel achterkwam dat er nog een baby-asje achter de side-skirt zat:D

jij had dus het echte gevoel van een echte uitzonderlijk transport te vervoeren, was je echt niet te zwaar op je trekas?LOLLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb ooit eens mijn huidige auto 'door de computer gehaald'. Dus ingevoerd in een origineel ontwerpprogramma.

Gaat om een 4x2 trekker met 3,8 m wielbasis. Gekoppeld aan een oplegger met een wb van 7,7m. Veel voorkomend Schmitz tautliner. Schotel staat op 57 cm voor de achteras.

Uitkomst: tot 28 ton kan je laden MITS het gelijkmatig verdeelt is over de vloer. Is dus theoretisch hè.

Dan zit je dus goed met je aslasten.

Praktisch is het wat anders. Zie al het bovenstaande.

Wil je geen gezeik dan is de enige echte oplossing een drieassige trekker. Zo'n midlift as is dan trouwens al voldoende, want in de praktijk is de overschrijding nooit meer dan 2 a 3 ton. Max.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo'n midlift as is dan trouwens al voldoende, want in de praktijk is de overschrijding nooit meer dan 2 a 3 ton. Max.

-

Toen wij nog met die reefers reden, die tot 34T geladen waren hadden we toch 16,5T op de trek-as. En die zaten vierkant vol.

op de grond +/- 47T.

Maar de baas vond toen een drie assige trekker maar overbodig:rolleyes:.

Zo reden wij door België en Duitsland:p....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan lijkt het me dat je toenmalige werkgever medeverantwoordelijk is voor het vernielen van het wegdek.

Ons wegdek, want het is van ons allemaal hè. Publiek bezit betaald uit belastingen.

Als je dergelijk werk hebt, dan is een drieasser het enige wat je te doen staat. Zuinig over de rug van een ander - dat is het eigenlijk.

Maar wat ik al eerder zei: een midlift geeft 4 ton extra schoteldruk. Dat is vrijwel altijd voldoende.

Om te zien vinden de meesten een voorloper het mooist, je hebt alleen niets aan die extra 7 ton, want dat mag toch weer niet. Max in NL is 15(en een half geloof ik) ton schoteldruk.

Behalve natuurlijk in speciaal werk.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden