[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FNV Bondgenoten zet in op gelijk werk/gelijk loon in cao-onderhandelingen Transport


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

[TABLE=class: intable, width: 0]

[TD=class: tcell, bgcolor: #F6F6F6]image-8922.jpgGeschreven door Transport Online op 27.09.2011, 16:50

UTRECHT - Afspraken over gelijk werk en gelijk loon, vakmanschap en verhoging van lonen en toeslagen, dat zijn de belangrijkste punten van de cao-inzet van FNV Transport & Logistiek. De onderhandelingen daarvoor beginnen in oktober. Gisterenavond stelde de kaderleden van de bond de cao-inzet vast.

Gelijk werk, gelijk loon

Volgens Huub van den Dungen, bestuurder FNV Bondgenoten, komt de positie van transportwerknemers steeds verder onder druk komt te staan door allerlei ingenieuze buitenlandconstructies. "In veel gevallen zijn dit ongeoorloofde constructies, die echter lastig aan te pakken zijn", zegt Van den Dungen.

"Enerzijds door de ingewikkelde wetgeving, anderzijds door het kabinetsbeleid dat leidt tot een terugtrekkende overheid op het gebied van handhaving en meer verantwoordelijkheid neerlegt bij sociale partners."

De afgelopen maanden heeft FNV Bondgenoten meerdere misstanden ontdekt en naar buiten gebracht. FNV Bondgenoten wil deze ongeoorloofde concurrentie op arbeidsvoorwaarden aanpakken door de nalevingregels in de cao aan te gaan scherpen. Hierdoor zal het ontduiken van de cao steeds moeilijker worden.

Een vakman verdient beter!

De Transport- en Logistieksector staat voor grote uitdagingen. De wellicht grootste uitdaging is het aantrekken en behouden van goed gekwalificeerde werknemers. Van den Dungen: "Wil de sector verzekerd zijn van voldoende instroom en voldoende van de huidige werknemers willen behouden, dan zullen de werkgevers een aantrekkelijk aanbod moeten doen. Dat aanbod zal moeten bestaan uit goede arbeidsvoorwaarden, veilig en gezond werken, zeggenschap over en invloed op de eigen werksituatie en ontplooiingsmogelijkheden."

FNV Bondgenoten zal inzetten op een loonsverhoging van 2,5%. Daarnaast wordt een compensatie van 300 euro gevraagd voor het koopkrachtverlies als gevolg van de bezuinigingen van het kabinet.

Veilig & gezond werken

Voor veel werknemers staat het werken in een veilige omgeving op nummer 1. De leden van FNV Bondgenoten zien met grote zorg dat het onderweg steeds onveiliger wordt. "Transportwerknemers hebben steeds meer last van overvallen en bedreigingen", zegt Van den Dungen.

"Tegelijkertijd is het aantal veilige parkeerplaatsen volstrekt onvoldoende." FNV Bondgenoten wil afspraken maken over een 'Actieplan Veiligheid onderweg'. Belangrijkste punt daarin is het recht van iedere chauffeur op een veilige parkeerplaats.

FNV Bondgenoten zet verder in op het verbeteren van scholingsfaciliteiten en het terugdringen van onzeker werk. Daarnaast zullen nieuwe afspraken over de pensioenregeling moeten worden gemaakt

In de sector Transport & Logistiek werken ongeveer 140.000 mensen

Bron: http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8922

[/TD]

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 326
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

ja mooi ,ik hoop dat er naar geluisterd word want het is natuurlyk hoog nodig dat er wat moet gebeuren in tansportland,als het nog niet te laat is,ben zelf 35 jaar int chauffeur geweest en altyd met veel plezier mn werk gedaan maar de laatste jaren met het uitzoeken van de werkgevers om steeds maar weer goedkoper van a naar b te komen is gewoon onmenselyk geworden ,ik bedoel niet alle werkgevers maar vooral die steeds meer oostblokchauffeurs hier heen halen en zich aan geen wet meer houden,zelf belastingaftrek doen voor die lui wat de regering allemaal toestaat of ze nou op nl kenteken of wat voor kenteken ook, het kan allemaal,ook de pensioenen moet wat aan gedaan worden want dat is ok niet goed geregeld,heb zelf 45 jaar gewerkt en er is ineens premie weg een of andere regeling met het pensioenfonds in 2005 weg geld dus ,foutje van pensioenfonds afspraakje met toenmalige werkgever[ rewi intertrans] nu komt dat pas boven water nooit ingelicht pensioenfonds zei eerst alles oke maar nu niet dus ,er moet controlle komenop dit soort mallefiede praktyken;hoop dat de fnv een poot aan de grond krygt om dit soort bedryfen aan te pakken anders de nek omdraaien hoop op een goede en gezonde onderhandeling over onze cao en sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gelezen.

Ik zal maar niet reageren anders breng ik de kaderkeden weer in verlegenheid.

maar 2,5%:banaan::banaan::banaan:

kunnen wij tenminste iets minder te kort komen.

levens onderhout gaat veel meer omhoog hier word ik niet vrolijk van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb het gelezen.

Ik zal maar niet reageren anders breng ik de kaderkeden weer in verlegenheid.

maar 2,5%:banaan::banaan::banaan:

kunnen wij tenminste iets minder te kort komen.

levens onderhout gaat veel meer omhoog hier word ik niet vrolijk van.

Van mij mag je Alleen je moet je eigen niet druk maken Want je hebt er alleen je zelf mee

Ik dacht dat het F.N.V de struktuur ging veranderen Zeker bij bondgenoten

Er zijn bestuurders die denken dat ze alles weten.En dat moet is veranderen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al leg je het hele land 5 dagen plat die 10% zul je nooit gaan krijgen!!!

# Economie ... we zijn nog lang niet uit het dal!

# Concurrentie met lage lonenlanden

# Algemeen verbindend verklaren van de CAO zal niet gebeuren en hoeveel bedrijven volgen de CAO?

# Naleving van de CAO.

### Ook krijg je nooit - en dat is in de praktijk gebleken - genoeg actiebereidheid onder chauffeurs!!!

##### Veel bedrijven vinden de NL chauffeur nu al te duur ..... en huren goedkopere krachten in. Dit zal CAO-loonsverhoging of niet blijven doorgaan, zeker wat betreft de internationale banen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij verwacht werkelijk dat je er 10% bij krijgt? :bey:

Waar staat dat ik er 10% bij wil hebben.

Nergens.

Wat ik wil zeggen dat ze 2,5% loonsverhoging willen hebben voorbarig.

Laten ze nu eens inzetten op 5% dan zakken naar 2,5% dan heb je ten minste wat.

Nu al stellen wij gaan voor 2,5% is uitnodigen om lager te gaan zitten,

dus komt het hier op neer dat wij weer niets krijgen.

Maar om de chauffeurs gelijk maar weer voor een stelletje nietsnutten te bestempelen gaat wel ver.

Actie prima maar niet zeggen de chauffeurs komen met niets nee de bond moet uitroepen tot een voor mij part een algehele staking vlak voor de onderhandelingen, een dag is dan genoeg.

Met de leuze nu zijn wij het zat.

Ze gaan dan de onderhandelingen in en stellen een daedline voor indien er op de datum geen resultaat is dan komen er grote acties.

Maar nogmaals de bonden moeten deze uitroepen uit hun eigen doen ze niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zal ik het eens heel zwart wit zeggen?

er komt geen nieuwe cao, de werkgevers zullen overal op tegen zijn en nergens mee instemmen cq iets aanbieden.

het word een verhaal van goedkope buitenlandse concurentie en ander bla bla bla.

en de nederlandse chauffeur laat alles over zich heen komen en zal gewoon doorgaan zoals ze al jaren doen, ja knikken en amen zeggen.

de vakbonden kunnen door de lamlendige houding van de chauffeurs geen vuist maken en zullen van alles de schuld krijgen.

mischien dat de chauffeurs nadat ze 3 jaar zonder cao zitten eens wakker worden, maar dan is het te laat.

Misschien moeten we maar weer een zwarte BH of slipje aan de spiegel hangen. Zien de overige mensen die hun spulletjes over onze rug lekker goedkoop in de schappen krijgen dat we het zat zijn...:p:confused: Dat helpt! (niet dus..)

Ik ben al 12 jaar lid van het FNV en tig brieven geschreven met het idee om NL eens plat te gooien (en dan bedoel ik niet zoals in 1940) maar als antwoord krijg ik steeds. "Er is geen draagkracht". En daar geef ik ze gelijk in. Momenteel ben ik zover dat ik zeg, laat alle transporteurs maar gauw de goedkoopste "krachten" erop zetten. We moeten eerst tot de bodem voordat we weer omhoog kunnen. De transporteurs lachen zich kapot en we stemmen er gewoon mee in. De bonden kunnen er niks aan doen. Het balletje ligt bij ONS!! Wij zijn te beroerd om onze mouwen uit te steken. Behalve als je aan "de tafel" s'avonds zit, dan zijn het allemaal helden 1e klas. Ze zullen dit, en als mijn baas dat doet dan.... etc...etc... bla..bla..bla..

ZIELIGE MENSEN ZIJN WE!! Ja IK ook! Mijn vrouw is ambtenaar en ze krijgt desondanks de bezuinigingen volgend jaar meer loon. Weet je wat ze zegt. Als ik het niet krijg sta ik met mijn smoel in Den Haag! Het zijn luie mensen die ambtenaren...nou! Of zoals Louis van Gaal het zo mooi zei.. "ben jij nou zo dom, of ben ik nou zo slim" (of zoiets):zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moeten we maar weer een zwarte BH of slipje aan de spiegel hangen. Zien de overige mensen die hun spulletjes over onze rug lekker goedkoop in de schappen krijgen dat we het zat zijn...:p:confused: Dat helpt! (niet dus..)

Ik ben al 12 jaar lid van het FNV en tig brieven geschreven met het idee om NL eens plat te gooien (en dan bedoel ik niet zoals in 1940) maar als antwoord krijg ik steeds. "Er is geen draagkracht". En daar geef ik ze gelijk in. Momenteel ben ik zover dat ik zeg, laat alle transporteurs maar gauw de goedkoopste "krachten" erop zetten. We moeten eerst tot de bodem voordat we weer omhoog kunnen. De transporteurs lachen zich kapot en we stemmen er gewoon mee in. De bonden kunnen er niks aan doen. Het balletje ligt bij ONS!! Wij zijn te beroerd om onze mouwen uit te steken. Behalve als je aan "de tafel" s'avonds zit, dan zijn het allemaal helden 1e klas. Ze zullen dit, en als mijn baas dat doet dan.... etc...etc... bla..bla..bla..

ZIELIGE MENSEN ZIJN WE!! Ja IK ook! Mijn vrouw is ambtenaar en ze krijgt desondanks de bezuinigingen volgend jaar meer loon. Weet je wat ze zegt. Als ik het niet krijg sta ik met mijn smoel in Den Haag! Het zijn luie mensen die ambtenaren...nou! Of zoals Louis van Gaal het zo mooi zei.. "ben jij nou zo dom, of ben ik nou zo slim" (of zoiets):zegtniets:

Ik weet niet of je wel op de goede weg zit om je collegas te minachten.

Je vrouw is ambtenaar als zij in een Cao onderhandeling geen resultaat komt roept de bond op tot actie.

Zij stellen dan bussen beschikbaar om naar Den Haag te gaan bouwen een actie dorp op het maliveld.

nodigen sprekers uit en ook de media.

transport is de chauffeurs doen niets.

dit is gelul er word niets aangeboden.

want wij moeten het zelf doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
Ik kan niet anders als je gelijk geven, zo denk ik er namelijk ook over, jaren heb ik gevochten met de vakbond en in de OR, en als er dan een reorganisatie komt laten je "collega's" je vallen als een baksteen en is het ieder voor zich, nou dat is het bij mij nu ook ik voor mezelf en god voor ons allen.

BEN je daar nu pas achter .Ze laten als het er op aan komt allemaal in de steek .BIJ ons rijd er een vasten vervoerder een van de chauffeurs riep de rest op om op een zaterdag naar een plaats te komen met de bond er bij .want er werd een aantal uur weg gestept en niet het cao betaalt .MAAR er was een chauffeur die het de baas ging vertellen .

Dus meneer stond daar ook een aantal vertrok gelijk weer lang leven je ..maatjes ..zo ben je genaaid zijn meestal die met de grootse monden .

Maar nu rijd die jongen op een oud dafje reed eerst een 105 op buiten land .NU rijd hij bij ons van de eene werf naar de andere opslag 4 keer per dag en mag hij om 7uur beginnen en is om 4uur klaar

Gelukkig hadden ze bij ons een chauffeur nodig en is hij er per 1 september kunnen beginnen .DAT zijn dan je maatjes .

MAAR er is een gelijk hij die hem de grootse oor aan genaaid heeft rijd ook nog voor ons .DIE heeft alle klote ritten bewaarren we voor hem .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet niet of je wel op de goede weg zit om je collegas te minachten.

Je vrouw is ambtenaar als zij in een Cao onderhandeling geen resultaat komt roept de bond op tot actie.

Zij stellen dan bussen beschikbaar om naar Den Haag te gaan bouwen een actie dorp op het maliveld.

nodigen sprekers uit en ook de media.

transport is de chauffeurs doen niets.

dit is gelul er word niets aangeboden.

want wij moeten het zelf doen.

Waar minacht ik mijn collega's?? Omdat ik zeg dat we (dus ik ook) zielige mensen zijn?? Ga eens naar een bijeenkomst van de CNV bond onderwijs. Het zit stampvol... En ga dan eens naar een bijeenkomst van het FNV Bondgenoten. Veel te weinig mensen. En daar mag je je zegje doen. Dus al die ambtenaren willen een actiedorp, bussen, t-shirts, sprekers, media... etc..etc...etc.. Komt dat dan door de bond of de leden.

Als je iets wilt zul je het wel moeten aangeven. Het FNV klopt niet bij elk transportbedrijf aan van, betalen jullie wel CAO? Nee, die komen in actie als er klachten zijn dat er gesjoemeld word of niet betaald word volgens het CAO.

Maar blijkbaar heb ik het mis. Je hebt gelijk. Ik wacht lekker op het FNV wat ze willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja hoor ik en vele met mij zitten op de goede weg door onze collega's te minachten.

dan heb ik het over al die mensen die meeprofiteren van de vakbonden zonder lid te zijn.

die elke avond aan de stamtafel verkondigen dat het allemaal kloten is, dat er niks van deugt, en dat we dit en dat we dat moeten doen.

maar als je ze dan zegt stel het eens voor bij de vakbonden, trekken ze wit weg, nee joh dat doen ik niet dat moeten die bonden zelf maar zien en doen zeggen ze dan.

nee allemaal hebben ze de grote bek los, maar iets doen ho maar.

dit proces gaat al een paar jaar zo, waarom zou ik als vakbondslid het dan wel doen, als zij het verekken.

en ja dan komt de grootste dooddoener, de bonden moeten het allemaal maar regelen, maar wat gebeurt er als de bonden iets regelen?

juist ja dan komt er geen hond opdraven.

en zo is de huidige werkelijkheid in chauffeursland, men schijt zich liever in de broek dan dat men iets tegen die diaree doet.

maar achteraf kijken ze allemaal de bonden in de kont, en roepen ze om het hardst dat het anders moet, en dat ze bestolen zijn door diezelfde bonden.

ik denk tegenwoordig :bey::bey::bey:, zoek het maar uit met elkaar.

als wij als chauffeurs te beroerd zijn om voor onze eigen belangen op te komen, dan verdienen we domweg niet beter.

kruip de baas maar in zijn kont, want das het enigste waar de tegenwoordige chauffeur goed in is.

:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

. nou het fnv doet het wel goed hoor heb er veel steun van gehad en nog steeds zyn ze er goed by vind ik.Ze doen hun best maar ze moeten ook steun krygen zowel van de leden als van de mensen die in het vervoer zitten Ook de overheid zou is moeten luisteren naar de problemen in het transport vooral dat er steeds meer oostblokkers intreden is zorgwekkend ,maar de regering heeft het ontzettend druk om deze mensen zo goed mogelyk te verwennen en de eigen mensen te verwaarlozen cq te laten barsten Oooo zo druk met griekenland en meer van die landen maar eigen land ? Ja het gelag betalen en ons verder plukken maar zonder het FNV waren we nog verder van huis geweest ,ik heb wel vertrouwen in de bond en hoop dat er veel meer mensen zyn die het ook hebben en houden.Eens zullen we sterk staan als het slechter gaat denk ik .Fnv doorgaan zo en chauffeurs word lid of blyf lid,sterkte voor allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
. nou het fnv doet het wel goed hoor heb er veel steun van gehad en nog steeds zyn ze er goed by vind ik.Ze doen hun best maar ze moeten ook steun krygen zowel van de leden als van de mensen die in het vervoer zitten Ook de overheid zou is moeten luisteren naar de problemen in het transport vooral dat er steeds meer oostblokkers intreden is zorgwekkend ,maar de regering heeft het ontzettend druk om deze mensen zo goed mogelyk te verwennen en de eigen mensen te verwaarlozen cq te laten barsten Oooo zo druk met griekenland en meer van die landen maar eigen land ? Ja het gelag betalen en ons verder plukken maar zonder het FNV waren we nog verder van huis geweest ,ik heb wel vertrouwen in de bond en hoop dat er veel meer mensen zyn die het ook hebben en houden.Eens zullen we sterk staan als het slechter gaat denk ik .Fnv doorgaan zo en chauffeurs word lid of blyf lid,sterkte voor allen

Ja het FNV heeft mij ook goed geholpen. Ik heb mijn loonstrookje eens ingeleverd en toen kwamen er een aantal zaken naar boven waar ik recht op had. Niet alleen bij de werkgever maar ook bij de belasting. Afgerond was het rond de 1300 euro (over het hele jaar) wat ik nog even met terugwerkende kracht kon vangen. De medewerker vertelde mij destijds dat hij het abnormaal vond dat er zo weinig chauffeurs gebruik maakte van de bond. En ook al krijg je niks terug het is de moeite altijd waard dan je baas alleen op z'n ogen te vertrouwen. Hoe mooi en goed het bedrijf ook kan zijn. Het blijft geld. En oh ja... als je lid bent en je hebt een rechtsbijstand verzekering, kijk eens even goed naar de voorwaarden. Bespaarde mij mooi 271,80 euro per jaar. Bij het FNV was het namelijk gratis (wel 3 maanden lid zijn). En ja, ik werd goed geholpen.

Zo gek is het FNV nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja hoor ik en vele met mij zitten op de goede weg door onze collega's te minachten.

dan heb ik het over al die mensen die meeprofiteren van de vakbonden zonder lid te zijn.

die elke avond aan de stamtafel verkondigen dat het allemaal kloten is, dat er niks van deugt, en dat we dit en dat we dat moeten doen.

maar als je ze dan zegt stel het eens voor bij de vakbonden, trekken ze wit weg, nee joh dat doen ik niet dat moeten die bonden zelf maar zien en doen zeggen ze dan.

nee allemaal hebben ze de grote bek los, maar iets doen ho maar.

dit proces gaat al een paar jaar zo, waarom zou ik als vakbondslid het dan wel doen, als zij het verekken.

en ja dan komt de grootste dooddoener, de bonden moeten het allemaal maar regelen, maar wat gebeurt er als de bonden iets regelen?

juist ja dan komt er geen hond opdraven.

en zo is de huidige werkelijkheid in chauffeursland, men schijt zich liever in de broek dan dat men iets tegen die diaree doet.

maar achteraf kijken ze allemaal de bonden in de kont, en roepen ze om het hardst dat het anders moet, en dat ze bestolen zijn door diezelfde bonden.

ik denk tegenwoordig :bey::bey::bey:, zoek het maar uit met elkaar.

als wij als chauffeurs te beroerd zijn om voor onze eigen belangen op te komen, dan verdienen we domweg niet beter.

kruip de baas maar in zijn kont, want das het enigste waar de tegenwoordige chauffeur goed in is.

Amen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet niet of je wel op de goede weg zit om je collegas te minachten.

Je vrouw is ambtenaar als zij in een Cao onderhandeling geen resultaat komt roept de bond op tot actie.

Zij stellen dan bussen beschikbaar om naar Den Haag te gaan bouwen een actie dorp op het malieveld.

nodigen sprekers uit en ook de media.

transport is de chauffeurs doen niets.

dit is gelul er word niets aangeboden.

want wij moeten het zelf doen.

Ik durf er heel wat op te zetten als de vakbond zou oproepen tot ACTIE & Bussen/trein etc beschikbaar zou stellen om chauffeurs op het Malieveld te krijgen - OF ze met hun eigen Truck mogen komen - er wellicht 1500 komen opdagen ....

:eek: Tenzij je er een FESTIVAL aanhangt gebeurt er dus NIETS ... :mad:

De Bond weet dit ... ze weet dat de actiebereidheid NIHIL is.

De bonden hebben geprobeerd om actie te voeren, in de hoop dat deze acties zouden uitgroeien .... helaas gebeurde er dus niets.

Chauffeurs hebben er alleen om gelachen IPV mee te gaan doen!

Hoe wil die inktvlek dan ooit groter worden?

Nogmaals de Actiebereidheid van de Nederlandse chauffeur is NIHIL ....

Wat moet de bond dan?

Ze kunnen niet de leden het mes op de keel zetten toch?

Stel je voor dat deze CAO onderhandelingen de vakbonden TOT een algehele STAKING/ACTIEDAG zouden oproepen .... hoeveel chauffeurs en ander logistiek personeel zouden hier gehoor aangeven??????????

OOK de werkgevers & de werkgeversorganisatie weten dit!

Nee, de CAO zal wedermaals een kleinigheid toegeworpen krijgen van de werkgeverszijde net zoals de vorige keer ....... na lang "onderhandelen" = lees rekken!

De vakbond heeft geen kracht = waarom ??? Nou omdat de achterban te laks is om massaal achter de vakbond te gaan staan!

Wie waren er op Nieuwegein ..... en laten we niet gaan 'zeuren' dat hiermee niets gedaan is ... NEE ik heb het PUUR OVER DE OPKOMST!

Hoeveel chauffeurs & logistiek personeel valt onder de CAO???

Nogmaals al leek het veel .... de opkomst was hoger dan verwacht ... het was nog steeds een handjevol mensen die naar Nieuwegein gekomen zijn.

Ander artikel

"Meerderheid van de vrachtwagenchauffeurs vindt salaris veel te laag " door Transport Online.

http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8916

We kunnen dus wel weer klagen ... maar vreemd genoeg heeft niemand het basis-uurloon vermeld wat hij dan wel niet denkt te moeten verdienen.

............ en dan nog als er geen actiebereidheid is bereik je helemaal NIETS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zal ik het eens heel zwart wit zeggen?

er komt geen nieuwe cao, de werkgevers zullen overal op tegen zijn en nergens mee instemmen cq iets aanbieden.

het word een verhaal van goedkope buitenlandse concurentie en ander bla bla bla.

en de nederlandse chauffeur laat alles over zich heen komen en zal gewoon doorgaan zoals ze al jaren doen, ja knikken en amen zeggen.

de vakbonden kunnen door de lamlendige houding van de chauffeurs geen vuist maken en zullen van alles de schuld krijgen.

mischien dat de chauffeurs nadat ze 3 jaar zonder cao zitten eens wakker worden, maar dan is het te laat.

Idd Freddie en ondertussen de meeste lekker blijven zeuren over de cao o.i.d. :zegtniets:. En dat terwijl ze (over groot deel v.d. chauffeurs) hand in eigen boezem moeten steken. Maargoed het is toch onbegonnen werk om een éénheid te creëeren onder de chauffeurs. "and that's the story of our lives" zouden ze zeggen in the States.

En nu hoorden ik oa hier op het forum en vorige week zelfs van een chauffeur die internationaal rijden voor D-1(?!) en het was geen jonge chauffeur maar een 30-er. Zo gaat het helemaal achteruit! Dat terwijl we EIGENLIJK vooruitgang moeten boeken...het is eigenlijk te gek voor woorden dat een chauffeur dit pikt ookal is zijn werkgever zo zielig. Als je werkgever zóóó drastisch moet bezuinigen in 8 van de 10 gevallen heeft de werkgever zijn zaakjes niet echt op orde gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar staat dat ik er 10% bij wil hebben.

Nergens.

Wat ik wil zeggen dat ze 2,5% loonsverhoging willen hebben voorbarig.

Laten ze nu eens inzetten op 5% dan zakken naar 2,5% dan heb je ten minste wat.

Nu al stellen wij gaan voor 2,5% is uitnodigen om lager te gaan zitten,

dus komt het hier op neer dat wij weer niets krijgen.

Dat is waar, ja

Actie prima maar niet zeggen de chauffeurs komen met niets nee de bond moet uitroepen tot een voor mij part een algehele staking vlak voor de onderhandelingen, een dag is dan genoeg.

Met de leuze nu zijn wij het zat.

Ze gaan dan de onderhandelingen in en stellen een daedline voor indien er op de datum geen resultaat is dan komen er grote acties.

Maar nogmaals de bonden moeten deze uitroepen uit hun eigen doen ze niets.

Als de bonden wel een stakingsdag uitroepen gebeurt er ook niks. Ik denk dat het merendeel van de chauffeurs geen lid is van een vakbond en dus gewoon zal werken. De rest heeft een tijdelijk contract en is bang er uit gedonderd te worden. En de chauffeurs die wel willen staken: dat zijn er zo weinig, dat heeft geen invloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En nu hoorden ik oa hier op het forum en vorige week zelfs van een chauffeur die internationaal rijden voor D-1(?!) en het was geen jonge chauffeur maar een 30-er.

Ook een jonge 30-er kan eventueel nieuw in de sector binnenstromen en nog geen (of weinig) ervaringsjaren hebben ... toch?

Wellicht is daarbij de D-schaal wel de correcte functieschaal. Buiten het aantal ervaringsjaren, zou het ook goed kunnen dat de betreffende chauffeur in een vorige functie (elders) een vergelijkbaar salaris verdienden aan trede 1 van de D-schaal. Dat is zo'n € 1.900,- bruto per maand en er zijn ongetwijfeld nog flink wat beroepen waar dat een heel gangbaar maandsalaris is. O.a voor mensen die instromen via UWV of via een uitkering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook een jonge 30-er kan eventueel nieuw in de sector binnenstromen en nog geen (of weinig) ervaringsjaren hebben ... toch?

Wellicht is daarbij de D-schaal wel de correcte functieschaal. Buiten het aantal ervaringsjaren, zou het ook goed kunnen dat de betreffende chauffeur in een vorige functie (elders) een vergelijkbaar salaris verdienden aan trede 1 van de D-schaal. Dat is zo'n € 1.900,- bruto per maand en er zijn ongetwijfeld nog flink wat beroepen waar dat een heel gangbaar maandsalaris is. O.a voor mensen die instromen via UWV of via een uitkering.

Nee had er even bij moeten vermelden dat hij al 10jaar chauffeur is. :D En ik denk dat heel wat groepen ons inhalen of al voorbij zijn gegaan...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden