[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

'Satelliet-tachograaf' in 2017


bituum trapper

Recommended Posts

  • Forumlid
Des te erger.

Dat zou dus betekenen dat die mensen bij hun "volle verstand" waren toen ze tegen zo'n absorber aan reden?:confused::confused::confused::zegtniets:

ok top 3 van reactie's:

1 absolute nr 1 "ik zag je niet"

2 Ja, er stond een file en ik dacht ik kan er wel ff snel langs.

3 Jij staat stil op een snelweg en dat mag niet, dat hoef ik toch niet te verwachten?

Ja, die mensen zijn bij hun volle verstand. Alleen gebruiken ze dat verstand alleen maar voor hun baas of om thuis te komen, niet om veilig te rijden.

Als je daar een vb van wilt, "Heej lul rijdt eens door met die vrachtauto, je rijdt maar 80." of "Weer zo'n idioot die 80 rijdt, hij houdt alles op". Twee opmerkingen die ik vaak via de bak hoor, alleen als ik terug vraag "is de wet inmiddels veranderd???? Mag ik tegenwoordig harder rijden?" krijg ik nooit reactie.

Ik rijd niet te hard punt. Ik leef in een land waar ik mij dan ook neerleg bij de regels en strijd voor verandering, maar wanneer een meerderheid die tegenhoud houd ik mij gewoon aan de regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Juist, en juist door dat soort fraude gaan we steeds verder. Nog even en je digid gaaat er mee gemoeit worden en ik hoorde al dat er een chip in de kaart komt die op afstand te herkennen is, oom agent weet dadelijk dus ook of er 1,2, of 3 passen in de auto aanwezig zijn, kaart zonder chip in de tacho en foutmelding. Zo als al gezegd ik zit er vrij kort op, ik maak de nieuwste, nou ja vrijwel nieuwste ontwikkelingen van dichtbij mee. ondanks dat zal ik never frauderen, ik kan zo meer als genoeg uren maken om heel goed te leven, en ik heb niet mijn leven gewerkt om het met een stommiteit te verknallen.

Oh ja ik ben niet heilig, maar dat heb ik ook al vaker gezegd.

De mensen die roepen dat er een chauffeurs gaat komen weten dat dan zeker ook.

Snap ik dat er een chauffeurs gtekort gaat komen.

Het is een broodje aap verhaal. Wat een ieder die dubbel bemant rijd, staat dan om de have klap aan de kant.

En dan zal ik het niet eens hebben over de enorme inbreuk op de privesie die dat zal hebben.

Dat krijgt men nooit goed gekeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik doelde helemaal niet op jou persoonlijk.

Eerder vanavond ging het er over dat oostblokkers ongelukken krijgen/veroorzaken met 16% tegenover 2,4% van de overige met alcohol in het spel. En men daardoor gaat generaliseren. De verkeerde kant op.

Als je mijn betrapt op generaliseren, over iets serieus dan mag je me daarop wijzen. Want dat doe ik niet. Volgens mij teminste niet.

Die 16 van de 100 die wat veroorzaken met drank op mag je van mij part hard aanpakken. Maar veroordeelt die andere 84 daar niet op.

ok, misschien nam ik het te kort op. Mijn excuses ik vond de vergelijking gewoon te ver gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan jou niet volgen, de ene keer praat je ze de hemel in en dan weer schop je ze de hel in. En volgens mij "maar ik ben niet zo slim" geeft procenten iets weer per 100 inwoners en heeft dus niets te maken met het totaal aantal inwoners, maar zo als gezegd ik ben niet zo slim.

Nee, je volgt me duidelijk niet.

Ik heb ze nooit de hemel in gepraat. Fout is fout, en goed is goed.

16% tegenover 2,4% is het zelfde als 16 tegenover 2,4 van de honderd. of %.

Maar, en dan moet ik even op de persoonlijke toer. Jij zal best en paar van je Oost europeese collega's persoonlijk kunnen.

Dat zijn allemaal zuipert, en brokken piloten?

Baggervolk waar je niks mee kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar even iets anders, volgens mij moet hoe dan ook je pas in la 2, ook als je niet rijd en alleen mee gaat, maar daar weten anderen beslist meer over te vertellen, zo niet dan zoek ik het op. volgend jaar of zo ;)

Nee hoor. Wat je prive doet hoef je niet teverantwoorden.

Daarom, en HIT schreef dat eigelijk al, is dat systeem ook niet waterdicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

men kan ook in de wet opnemen dat het verboden is om iemand in de cabine mee te nemen die geen lid van de bemanning van dat voertuig is.

oftewel iemand meenemen word verboden, tenzij die persoon enz enz enz.

zo is dat gat ook weer gedicht.

Jip inbraak op de privecy wat er nooit doorkomt dus.

Ps, als je er net als ik, nadat je uren er opzitten er gewoon naast gaat zitten is er wettelijk niks aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de idioten zijn degene die zich niet aan regels kunnen houden, en ik mag hopen dat die idioten allemaal een ander beroep kiezen :ja:

Nou nou Ger... vandaag koop ik je geen koffie.

Ben zelf nogal een vrijheid blijheid figuur die echt wel een verandwoorde beslissing kan nemen.

Hier heeft een rechter alles stop gezet juist vanwege te grote inbreuk op je prive leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi verhaal Ger. Maar waar het nou fout gaat met heel dat controlegebeuren is de onwerkbaarheid. Er word steeds van alles en nog wat bijgehaald, maar het hele RTB of hoe t ook heet deugt niet en is veel te ingewikkeld en gecompliceerd. En precies dat zou nou eens de aandacht moeten hebben in Brussel. Dan ben je t grootste probleem al kwijt. Maar zoals Peter van Dalen al zei: De ruime meerderheid van de Transportraad beleid het linkse geloof en die willen alleen maar verslechtering.

Het draait om werkbaarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik roep weekend thuis moet minmaal 60 uur zijn onderweg minimaal 24 dan gaat de volgende weer roepen daar kan ik niet mee werken 60 uur thuis moet 50 zijn, de volgende roept maar ik ben vrijgezel en 24 is voor mij ook zat, we worden het nooit met elkaar eens.

En dat is één ding wat zeker is! Nooit maar dan ook nooit worden we eens met elkaar. Bij de stukken die jij schrijft lopen de rillingen over mijn rug!

Ieder z'n eigen ding... Waarom dan niet dat dan als uitgangspunt nemen?

Ik ben jong en hou van werken. Het liefst zoveel mogelijk. Dat mag overal behalve in de transport.

Omdat ik graag werk kies ik daar nu ook de werkgevers bij uit. Misschien denk ik volgend jaar wel ik wil het wat rustiger hebben. Dan ga ik toch lekker bij bedrijven werken die het tempo hebben van een slak.

Daarom zie je al bij diverse grote bedrijven al bij vacatures staan, parttime mogelijk en voorkeuren uitspreken voor welke tijden je wilt werken.

En daar moeten we veel meer naar toe.

En wat betreft de sattacho, gelijk afschaffen. We beginnen langzamerhand echt naar een DICTATUUR toe te leven.

Vrijheid! Waar is het gebleven? De vrijheid die je hebt wordt beetje bij beetje afgenomen. De politiek en ook het "volk' wil dat iedereen gelijk is.

Ben je anders dan gaan we je aanpakken. Knettergek.

Zo, zware kost op de morgen, prettige dag allen.

JW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Pierre zei:
Nu ook niet, al denk je van wel .

Sprak vorige week toevallig ene X uit Oss. Stom toevallig was haar man ook al jàààren beroepschauffeur.

We kregen het over vrachtwagens, de chauffeur en het leven van de chauffeursvrouw van toen en in de hedendaagse moderne tijd, met internet, sateliet, navigatie

Weet je wat ze zei?

Sinds onze *** internet en dat forum heeft uitgevonden ben ik 'm kwijt.

"Hij zit heel d'n dag aan dat ding, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat....hij stoat d'r mee op en hij goat d'r mee noar bed....."

Pas later dacht ik....verrek, zou ze nou 'onze ***' bedoelen ?? :D:bey:

Daar is een oplossing voor :rolleyes:

Internetverslaving - Behandeling voor online verslaving

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft het "in de gaten houden", daar heb ik niet zo'n probleem mee. Hou me sowieso al aardig aan de regels.

Maar wat ik niet zo begrijp: waarom moeten we zo in de gaten gehouden worden? Zijn wij gevaarlijk ofzo?

Tuurlijk gebeuren er ongelukken met vrachtwagens, maar die gebeuren er met personen auto's toch ook?

Denk zelfs wel meer met personenauto's, want die rijden er tenslotte meer. Maar die worden toch ook niet

gecontroleerd? Ik denk eigenlijk door die strakke regels en meer controles, ga je afentoe op slechte parkeerplaatsen

staan, omdat je niet meer mag rijden, en daardoor sta je onrustig, slaap je slechter, ben je groter gevaar op de weg.

En je zit gestresst achter het stuur, omdat je vantevoren nooit weet of er nog wel plaats is op de parking die gaat

komen. Tenzij je na 8 rij-uren al een parking op gaat zoeken. Maar dan benut je je rijtijd weer niet optimaal.

Had een oom, die reed vroeger met de caravan altijd in 1 dag van Nederland naar de camping in Spanje,

ergens boven Barcelona. Zaterdagochtend vertrekken, zondagmiddag kwamen ze dan op de camping aan.

Waarom mag dat dan wel? Die man zal toch ook wel vermoeid zijn geworden, is toch een flink stuk rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

[h=2]'Satelliet-tachograaf' in 2017[/h]

Ik heb het altijd al gedacht ==== het gaat hier om de Technische Mogelijkheden.

De EU is daar altijd op erg geil op geweest.

Terwijl ze in de USA en Canada gewoon nog met hun leugenboekjes rondrijden .....

Hoe kan die tacho zien dat ik begin of eindig met mijn werkdag?

Ik wordt wakker en start de motor alvast om A) het warm te krijgen .... B) lucht te draaien .... dat duurt ff.

Ondertussen kleed ik mij aan en doe de rest van de normale ochtendroutine (ik ben ook maar eens mens) ... op dat moment heb ik nog geen minuut aan betaalde arbeid verricht!

Zo ook aan het einde van de dag ... de wagen staat dan al stil en ik heb nog zo'n 5 a 10 minuten administratie. Hoe wil die nieuwe versie tacho dit 'zien' ?

Dagelijkse rust === moet je dan 9 a 11 uur op je BED liggen?

Uitlezen op afstand === nog meer een melkkoe dus!

Nog meer vrachtwagens die noodgedwongen op de vluchtstrook hun pauze of dagelijkse rust moeten gaan maken ... erg veilig!

Gossie hoeveel jongeren (als ook wat ouderen) zullen nog voor het chauffeursvak gaan kiezen?

EU heiliger dan welke Paus dan ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoeveel mag ik werken volgens de Arbeidstijdenwet?

  • U mag maximaal 12 uur per dienst werken en maximaal 60 uur per week. Dit staat in de Arbeidstijdenwet. In deze wet staat ook wanneer u recht heeft op pauze of rusttijd. De regels gelden voor werknemers van 18 jaar en ouder. Voor jongeren tot 18 jaar gelden andere regels.

Hoe kunnen ze de Rij&Rusttijden wetgeving dan ooit hebben gezet op 24 - 9 = 15 beschikbare uren?

Minus een uur echte pauze, blijft over 14 werkbare (betaalde uren)

Arbeidstijdenwetgeving zegt dat je meer pauze moet hebben genoten op een dienst van 15 uren ... hoewel ze zegt zegt dat een dienst niet langer mag zijn dan 12 uren? Lijkt mij nogal tegenstrijdig.... er zullen dus wel ergens 'uitzonderingen' zijn gemaakt & staan beschreven in andere stukjes wetgeving/regelgeving/uitvoeringbesluitenetc.

Persoonlijk denk ik dat die hele Rij&Rusttijden wel eens opnieuw kunnen worden herzien!

En zeker Eenvoudiger gemaakt!

Wat is veiligheid? = VOLDOENDE RUST => Dagelijkse rust vind ik en lijkt mij het belangrijkste!

Ongeacht of iemand altijd vroeg begint danwel laat === je hebt ochtend en avondmensen toch?!

De regelgeving van XX aantal vroege uren mag wat mij dus betreft komen te vervallen.

Verder kan ik redelijk goed leven met die 3x bekorting tot 9 uren dagelijkse rust en de rest 11 uren dagelijkse rust.

11 is inderdaad wat veel van het 'goede'

Ook de twee wekelijkse maximum rijtijd mag wat mij betreft vervallen, hoewel ik er in mijn werk geen 'last' van heb heb ik het altijd een belachelijke regel gevonden.

Het geheel is TE ingewikkeld om 100% naleefbaar te zijn!

Maar dat BIG BROTHER* gedoe moeten we ECHT NIET WILLEN!

*Sateliet Tacho!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo Freddie, n heel verhaal. Maar de essentie van mijn stukje is eigenlijk gewoon: Eenvoudiger, begrijpelijk en werkbaar. 6x 10 rijuren p/w binnen 14 diensturen en iedere nacht 10u rust. Na elke 7e dienstperiode 24 uur rust. Na elke rustperiode begint je volgende diensttijd. Wég met al die andere flauwekul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo Freddie, n heel verhaal. Maar de essentie van mijn stukje is eigenlijk gewoon: Eenvoudiger, begrijpelijk en werkbaar. 6x 10 rijuren p/w binnen 14 diensturen en iedere nacht 10u rust. Na elke 7e dienstperiode 24 uur rust. Na elke rustperiode begint je volgende diensttijd. Wég met al die andere flauwekul.

Hahaha ... ik zie dat we er onderling al niet gaan uitkomen ... :D:bey:

Niet dat ik die uren niet zou willen draaien hoor.

Maar chauffeurs met kinderen zouden dit denk ik niet willen === per week minimaal (hm max dus) 24 uur 'thuis' ;)

Het is nu al in het internationaal transport vaak zo vrijdagavond thuis .. zondagavond er alweer uit!

Of zaterdagmorgen thuis ... maandagmorgenvroeg er weer uit ... of toch zondagmiddag omdat die vracht namelijk maandag op tijd moet worden gelost!

* 'ts een probleem van de gehele Keten! Alleen de uitvoering hiervan komt neer op de Schouders van de Chauffeur zoals Freddie ook al schreef.

Ik vrees dat bij veel bedrijven de wekelijkse rust ook dikwijls niet uitkomt zoals de Rij&Rusttijdenwetgeving beoogd ... :cool:

# Een goede nieuwe regelgeving ... === het zou een topic waard zijn! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hahaha ... ik zie dat we er onderling al niet gaan uitkomen ... :D:bey:

Niet dat ik die uren niet zou willen draaien hoor.

Maar chauffeurs met kinderen zouden dit denk ik niet willen === per week minimaal (hm max dus) 24 uur 'thuis' ;)

Het is nu al in het internationaal transport vaak zo vrijdagavond thuis .. zondagavond er alweer uit!

Of zaterdagmorgen thuis ... maandagmorgenvroeg er weer uit ... of toch zondagmiddag omdat die vracht namelijk maandag op tijd moet worden gelost!

* 'ts een probleem van de gehele Keten! Alleen de uitvoering hiervan komt neer op de Schouders van de Chauffeur zoals Freddie ook al schreef.

Ik vrees dat bij veel bedrijven de wekelijkse rust ook dikwijls niet uitkomt zoals de Rij&Rusttijdenwetgeving beoogd ... :cool:

# Een goede nieuwe regelgeving ... === het zou een topic waard zijn! :)

Oke dan. 45u op standplaats en 24u onderweg. Dan zou je, als je op vrijdagavond zeg 21u thuiskomt, zondagavond er evt weer uit kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hmm, misschien is alles nu wel al gezegd over dit onderwerp....

Als je je perfect aan de regels wilt houden ben je naar mijn mening zo flexibel als een stalen pijp...

Vroeger waren de chauffeurs nog werkers/doeners, tegewoordig geilen ze op regeltjes en krijgen een stijve l*l va het cao boekje, bah. Al dat protocol gedoe.:mad:

Ik ben nog maar op pagina 1, maar vind deze nu al de topper!:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan in combinatie met weekendrust van 24 uur te maken in de periode van vrijdagavond 18 uur tot maandagmorgen 4 uur, en weg met de zondagrijverboden.

na een weekend met 24 uur rust moet het volgende weekend gewoon 48 uur rust hebben.

Als we allemaal van Maandag tot Vrijdag zouden werken, en s'nachts allemaal op bed zouden liggen......

Ga maar eens 3 weken werken. Kom je er wel achter hoe fijn dat is 48u, of zoals het nu is 45u op een teparking staan. 24u is al een "ramp", maar is nog wel mee televen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als we allemaal van Maandag tot Vrijdag zouden werken, en s'nachts allemaal op bed zouden liggen......

Ga maar eens 3 weken werken. Kom je er wel achter hoe fijn dat is 48u, of zoals het nu is 45u op een teparking staan. 24u is al een "ramp", maar is nog wel mee televen.

Inderdaad Kalakuski, heb het onlangs mee mogen maken omdat de volbrengen. Sjezis, als ze eenmaal voorbij zijn ben je nog moeier als toen je eraan begon.

Negen uur is mooi zat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hier zijn chauffeurs,die volgens hen zelf echt nog nooit een uur ondeugend zijn geweest

nou,,volgens mij rij je dan op een bakfiets en versnelling 7 door de stad,

en dan gauw terug,anders worden ze nog moe ook,

en dan hebben ze ook nog een hark c.a.o.

Die zijn dan meestal ook nog Roomser als de paus, net als hun planner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden