[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Poolse werknemers bezetten failliet Beyer Logistiek in Duiven


dieselsnuivertje

Recommended Posts

  • Reacties 141
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Onderweg | Radio Nederland Wereldomroep (luister podcast 1u20min. ong.) Polen moeten de centjes halen bij die uitzendbureau die ze daar gestationeerd heeft.

Ja, dat is de wet hè. En de bedrijven die voor Beyer hebben gereden voor de kat haar viool mogen de centen halen bij de curator. Nou schuldeisers, ik kan u nu al vertellen: de vooruitzichten zijn slecht!

Kom op, wie gaat er mee naar Babberich zaterdag? 20 Polen, Gerard2910, Frans... Wie nog meer? Maar moeten we wel weten waar hij woont.

Krijgen we de centen niet linksom, dan maar rechtsom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, dat is de wet hè. En de bedrijven die voor Beyer hebben gereden voor de kat haar viool mogen de centen halen bij de curator. Nou schuldeisers, ik kan u nu al vertellen: de vooruitzichten zijn slecht!

Kom op, wie gaat er mee naar Babberich zaterdag? 20 Polen, Gerard2910, Frans... Wie nog meer? Maar moeten we wel weten waar hij woont.

Krijgen we de centen niet linksom, dan maar rechtsom.

Exactly Frans.En betreft zaterdag Frans ik kan niet want....:(1) Ik ben te dronken om naar mijn werk te kunnen rijden.(2) Ik heb per ongeluk mijn sleutels doorgespoeld. (3) Ik heb geholpen bij een bevalling op weg naar mijn werk.(4) Ik ben per ongeluk dwars door de automatische garagedeur heen gereden voordat die open ging. (5) De slang van mijn vriendin is uit zijn kooi ontsnapt en ik durf de slaapkamer niet uit voordat hij weer thuis is.twisted.gif Ik ben te dik om nog in mijn werkkleding te passen. (7) God heeft me niet gewekt. (De medewerkster geloofde niet in wekkers en dacht dat een hogere macht haar wel wakker zou maken wanneer ze er klaar voor zou zijn.)(cool.gif Ik heb mijn vingernagels te kort geknipt, nu bloeden ze en moet ik ermee naar de dokter. (9) De spoken in mijn huis hebben me de hele nacht wakker gehouden.(10) Ik was vergeten dat ik vandaag zou gaan trouwen. (11) Mijn koe heeft me gebeten.(12) Mijn zoon is per ongeluk in slaap gevallen naast de natte cement in onze tuin. Zijn voet viel erin en nu krijgen we die er niet meer uit. (13) Ik liep onderweg te kijken naar wegwerkzaamheden en viel toen zelf in een gat.(14) Ik was mijn hond aan het uitlaten, gleed uit over een kikker en bezeerde mijn rug. (15) Mijn voordeurslot is geblokkeerd en nu kan ik er niet meer uit.

Duss.......:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Exactly Frans.En betreft zaterdag Frans ik kan niet want....:(1) Ik ben te dronken om naar mijn werk te kunnen rijden.(2) Ik heb per ongeluk mijn sleutels doorgespoeld. (3) Ik heb geholpen bij een bevalling op weg naar mijn werk.(4) Ik ben per ongeluk dwars door de automatische garagedeur heen gereden voordat die open ging. (5) De slang van mijn vriendin is uit zijn kooi ontsnapt en ik durf de slaapkamer niet uit voordat hij weer thuis is.twisted.gif Ik ben te dik om nog in mijn werkkleding te passen. (7) God heeft me niet gewekt. (De medewerkster geloofde niet in wekkers en dacht dat een hogere macht haar wel wakker zou maken wanneer ze er klaar voor zou zijn.)(cool.gif Ik heb mijn vingernagels te kort geknipt, nu bloeden ze en moet ik ermee naar de dokter. (9) De spoken in mijn huis hebben me de hele nacht wakker gehouden.(10) Ik was vergeten dat ik vandaag zou gaan trouwen. (11) Mijn koe heeft me gebeten.(12) Mijn zoon is per ongeluk in slaap gevallen naast de natte cement in onze tuin. Zijn voet viel erin en nu krijgen we die er niet meer uit. (13) Ik liep onderweg te kijken naar wegwerkzaamheden en viel toen zelf in een gat.(14) Ik was mijn hond aan het uitlaten, gleed uit over een kikker en bezeerde mijn rug. (15) Mijn voordeurslot is geblokkeerd en nu kan ik er niet meer uit.

Duss.......:D

pffff, ik dacht al dat je weer met een smoesje zou komen Bas LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mocht hij op wintersport gaan, wat ik eerst nog moet zien, wens ik hem alle goeds toe en ik hoop dat hij dan nog vaak aan mij denkt, want eens komt hij terug.

Leest hij dit dan weet hij wel wat ik bedoel, de gluiperd.

Krijgen zijn verwende kindjes wel vrij van school?

Deze zullen we met papa en mama mee gaan, lekker knus.

Zo, en nu een biertje, morgen weer een dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heb toch respect voor die poolse jongens.ze staan wel voor mekaar.en na nu blijkt hebben ze hun geld wel gekregen

DUIVEN - Het conflict tussen negentien Poolse truckers en Sjaak Beijer, eigenaar van de failliete transportonderneming Beyer Logistics in Duiven, lijkt opgelost. Advocaat Han Vallenduuk en FNV Bondgenoten hebben vanavond overeenstemming bereikt over een vergoeding voor de chauffeurs, die per persoon nog zo’n 1.900 euro aan achterstallig salaris tegoed hadden.

Over de hoogte van de aangeboden vergoeding worden geen mededelingen gedaan. In ieder geval krijgen de Polen meer dan de vijfhonderd euro, die Beijer tot woensdagochtend aanbood aan de teleurgestelde truckers. Ook hebben enkele chauffeurs vanavond contant een vergoeding gekregen, omdat zij de afgelopen weken bedragen hebben voorgeschoten. Daarbij gaat het om enkele honderden euro’s aan tankbeurten en reparatiekosten.

Het probleem is overigens nog niet helemaal opgelost. De getroffen regeling heeft alleen betrekking op de chauffeurs, die begin deze week naar Nederland zijn gekomen om te protesteren. In Polen verblijven nog eens ongeveer tien truckers die ook nog geld tegoed hebben van het bankroet zijnde bedrijf. Mogelijk reizen zij alsnog naar Nederland om in aanmerking te komen voor een vergoeding, maar dat is op dit moment niet zeker, laat een van de onderhandelaars desgevraagd weten.

De Oost-Europese chauffeurs zorgden deze week voor commotie door onder meer te protesteren bij de privéwoning van eigenaar Beijer in Babberich. Daarbij werden zij gesteund door FNV Bondgenoten, dat vraagtekens plaatst bij de werkwijze van de failliete transportonderneming. De chauffeurs stonden namelijk niet op de loonlijst van Beyer Logistics, maar werkten onder Poolse voorwaarden voor een Pools bureau, dat niet failliet is en waar Beijer ook de scepter zwaait. Deze constructie is omstreden, omdat de rechter vorig jaar een dergelijk systeem afkeurde in de zaak- Mooij Oost Europa Service in Milsbeek.

Vandaag trokken de chauffeurs ook naar het gemeentehuis in Duiven om het ongenoegen te laten blijken. Zij deden dat naar eigen zeggen om de gemeente te waarschuwen voor een samenwerking bij een toekomstige truckersparking. Ondernemer Beijer heeft een belangrijk aandeel in die plannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samen sterk Freddie??????

19 Polen hebben gehaalt waar ze recht op hebben.

(En die andere komen ook nog wel.)

Er werken toch duizende Polen in NL? (Ik lees jullie verhalen he.)

Niks samen sterk, ze hebben alleen voor der eigen de geld gehaalt. Niet voor ALLE Polen.

Nederlanders willen ook wel. Een paar gaan een uurtje 60 rijden.

En 1500 gingen naar Zwolle om daar naar leugenaar De Waardt teluisteren.

En thats it.

Duizende, misschien wel tienduizende Nederlanders krijgen elke maand der salarisstrookje en zien dat er ''gestolen'' is van ze....

En wat doen ze? Ja baas. Goed baas. Tuurlijk baas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het geld niet voor allemaal..

maar het is schijnbaar wel de realiteit

Ik weet niet of je op mij reageerde. Maar ik weet het niet he. Ik concludeer alleen maar.

2 Nederlanders wilde wel. Vrijdag. Wel 2 he...... :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Samen sterk Freddie??????

19 Polen hebben gehaalt waar ze recht op hebben.

(En die andere komen ook nog wel.)

Er werken toch duizende Polen in NL? (Ik lees jullie verhalen he.)

Niks samen sterk, ze hebben alleen voor der eigen de geld gehaalt. Niet voor ALLE Polen.

Nederlanders willen ook wel. Een paar gaan een uurtje 60 rijden.

En 1500 gingen naar Zwolle om daar naar leugenaar De Waardt teluisteren.

En thats it.

Duizende, misschien wel tienduizende Nederlanders krijgen elke maand der salarisstrookje en zien dat er ''gestolen'' is van ze....

En wat doen ze? Ja baas. Goed baas. Tuurlijk baas.

en nee..ik ben het met de bazen langniet altijd eens...

maakt verders niks uit.....maar ik wil gewoon ieder uur betaald worden..

een fabrieks arbeider of een timmerman ,....worden de uren toch ook betaald???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Samen sterk Freddie??????

19 Polen hebben gehaalt waar ze recht op hebben.

(En die andere komen ook nog wel.)

Er werken toch duizende Polen in NL? (Ik lees jullie verhalen he.)

Niks samen sterk, ze hebben alleen voor der eigen de geld gehaalt. Niet voor ALLE Polen.

Nederlanders willen ook wel. Een paar gaan een uurtje 60 rijden.

En 1500 gingen naar Zwolle om daar naar leugenaar De Waardt teluisteren.

En thats it.

Duizende, misschien wel tienduizende Nederlanders krijgen elke maand der salarisstrookje en zien dat er ''gestolen'' is van ze....

En wat doen ze? Ja baas. Goed baas. Tuurlijk baas.

Voor het eerst ben ik het met je eens

Behalve die 1500 in Zwolle...ik ben er zelf niet geweest..maar aan de foto's te zien was dat schromelijk overdreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en nee..ik ben het met de bazen langniet altijd eens...

maakt verders niks uit.....maar ik wil gewoon ieder uur betaald worden..

een fabrieks arbeider of een timmerman ,....worden de uren toch ook betaald???

Ik ken je niet Tiny.

Jij zal misschien ''principe's'' hebben. Maar je ben ook werkeloos.........?

Geen idee of de fabrieks arbeider of timmerman betaald word. Lees je niks over op dit forum.

Zouden ze het hier wel weten?

Chauffeurs hebben het slecht. Echt heel erg. Lees ik teminste.

Polen/Oostblokkers zijn ''klootzakken'' lees ik op dit forum. En ik heb geen idee wat er in NL gebeurt beweerd men.

En nu dit... En dan zijn de Polen goed bezig. En kijkt men van een afstandje toe.

In ander topic's las ik dat Polen voor 500Euro/ 3 Euro per uur zouden werken. Deze Polen kregen 1900Euro en zouden terug geschaalt worden naar 1350Euro.

Ergens kloppen al die verhalen niet.

En dat probeer ik al heel lang tezeggen. Maar ik word uitgemaakt als ''klootzak''

Ik concludeer alleen maar.

Ik praat wel met Polen/Oostblokkers. En als je dat zou doen, dan werd je veel duidelijk.

Maar men ''kankert'' liever. Het zijn baantjes inpikkers. Men zou graag voor zulke werkgevers willen werken. Denkt men.

Het zijn Nederlandse werkgevers he. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Neem dit van mij aan Er is er geen een die onder de 10 Euro per uur werkt

Hier in Nederland. De rest zijn veel sprookjes

Het probleem is Er zijn werkgevers die willen alleen maar buitenlanders. De reden daar van is Ze werken beter

Beter gezegd Het zijn over het algemeen Harde werkers.

Wat nu op valt Mensen die in de wwb zitten Is door de nieuwe wet 20% aan het werk gegaan

Hier in Noord Limburg

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor het eerst ben ik het met je eens

Behalve die 1500 in Zwolle...ik ben er zelf niet geweest..maar aan de foto's te zien was dat schromelijk overdreven

Voor het eerst?

Of zie je mijn als 'buitenlander' die niet weet wat er speelt?

Ik weet het idd 'life' niet. Ik lees hier en op ander fora, en spreek mensen. Maar Idd ik woon en werk niet in de ''Hell''

Soms ontvang ik een PM. Maar ik sta er idd helemaal buiten.

Ik vergelijk het met 'hier' en wat ik van 'vroeger' weet.

Mijn conclusie is daarom, dat de Nederlander het net zo hard verneukt. Zeker als ik kijk in ''mijn'' werk.

Maar dat mag je niet zeggen natuurlijk.

Toen het over Zwolle ging heb ik mijn mening al gespuugt, en toen was ik al de ''klootzak'' en nog steeds. Maar waar men toen voor 'ging' was al gebaseert op een leugen. En nog steeds.

Als je actie wil voeren, doe het dan op punten die kant en wal raken, maar niet op onzinnige dingen.

En helemaal niet om testoken, maar om je eens inzicht tegeven in ander landen.

Waar een Nederlander hard aan het werk is voor 2800Euro, doet een Pool dat voor 1900Euro, en ik voor 4000Euro. Zelfde werk, andere betaling.

Jullie ''kankeren'' En ik heb er geen moeite mee.

Ik heb jaren lang in NL gewoont. Heb er nog familie en vrienden. Ik weet donders goed wat het leven in NL kost. Ik woon hier al een paar jaar. En ken menig mensen die in het Oostblok wonen. Ik kan in Finland van 1000Euro goed leven. Dat kan in NL niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Neem dit van mij aan Er is er geen een die onder de 10 Euro per uur werkt

Hier in Nederland. De rest zijn veel sprookjes

Het probleem is Er zijn werkgevers die willen alleen maar buitenlanders. De reden daar van is Ze werken beter

Beter gezegd Het zijn over het algemeen Harde werkers.

Wat nu op valt Mensen die in de wwb zitten Is door de nieuwe wet 20% aan het werk gegaan

Hier in Noord Limburg

Huub

Man..werkelijk..onder welke steen lig je? Je lult uit je nek man!! Je zit hier dus gvd gewoon te zeggen dat wij luie lamzakken zijn?? Rot toch op man, ouwe gek!

Wanneer jij verbannen wordt met je seniele praat dop ik er 1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet helemaal op z'n plaats in dit topic, maar toch ..

Man..werkelijk..onder welke steen lig je? Je lult uit je nek man!! Je zit hier dus gvd gewoon te zeggen dat wij luie lamzakken zijn?? Rot toch op man, ouwe gek!

Wanneer jij verbannen wordt met je seniele praat dop ik er 1

Hoho ..., toch even meneer Klaassen te hulp schieten. Volgens diverse mensen die er "verstand van hebben" praat hij zeker niet uit z'n kraag:

'Oost-Europeanen zijn productiever dan Nederlanders'

OPINIE - Jelmer Uitenhuis − 12/01/12, 06:00

Dat werkgevers liever Oost-Europeanen inhuren dan Nederlandse werklozen is logisch: ze presteren veel beter. Dat concludeert socioloog Jelmer Uitenhuis.

Als ik een kas in het Westlandgebied of een distributiecentrum in de buurt van Rotterdam gehad zou hebben, dan kwam de gemeente Rotterdam binnenkort op bezoek. Omdat deze uitkeringsgerechtigden bij mij wil laten werken, in plaats van de Polen, Bulgaren of Tsjechen die ik nu in dienst heb. De kans dat ik 'nee' zou zeggen, is enorm.

Ooit was ik in de positie om laagopgeleiden aan een baan te helpen. Ik werkte bij een intern uitzendbureau in een distributiecentrum van de grootste kruidenier van Nederland. Ik was verantwoordelijk voor het aannemen van nieuwe orderpikkers. Om orderpikker te worden heb je eigenlijk alleen basisschool nodig. De Nederlanders die bij ons wilden werken waren langdurig werkloos, kwamen net uit de bak, of waren laagopgeleide starters op de arbeidsmarkt.

Bij de laagopgeleide starters waren er twee scenario's. Een: de werknemer ging het werk gemakkelijk af en had binnen de kortste keren een andere uitdaging gevonden, meestal buiten ons bedrijf. Twee: de medewerker bleek trouw, maar haalde veelal met moeite de productienormen. Dit zijn de arbeidskrachten die iedere keer weer moeten nadenken bij de makkelijke routinehandeling die ze dagelijks meerdere honderden keren moeten uitvoeren.

Dan waren er mensen die net uit het gevang kwamen. Degenen die van plan waren nu echt iets te maken van hun leven, en de mensen die binnen de kortste keren weer zouden vervallen in oude gewoonten.

Gok

Langdurig werklozen, daarvan bestonden grofweg drie soorten. Een: de mensen die niet wilden werken. Twee: degenen die werkloos waren omdat ze vanwege persoonlijke omstandigheden buiten de arbeidsmarkt waren komen te staan. En de derde groep die wel wilde werken, maar voor wie zelfs dit eenvoudige werk te moeilijk bleek.

Het aannemen van Nederlandse werknemers in een functie voor laagopgeleiden is een gok. Het verloop is enorm. De trouwste medewerkers halen meestal slechts met moeite de productienorm. De medewerkers die de productienorm gemakkelijk halen, zijn meestal snel weer weg. En de ongemotiveerden, die wil je als werkgever niet.

Hiertegenover stond de groep Oost-Europese werknemers. Die hadden over het algemeen een iets hogere opleiding dan de Nederlanders die zich aanbieden. Ze hadden het werk binnen de kortste keren door, en beheersten alle handelingen snel. Ze waren bewust naar Nederland gekomen om geld te verdienen. Omdat hun gezinnen veelal nog in Oost-Europa woonden, brachten ze geen privéballast mee. Kortom: ze kunnen veel meer productie draaien dan de Nederlandse medewerkers.

De Oost-Europese medewerker haalt gemakkelijk een productie die ongeveer 130 à 150 procent is van de productienorm. Kortom: als ik voor het werk normaal 140 Nederlanders nodig heb, hoef ik voor datzelfde werk slechts 100 Polen in te huren.

Geld bij

Het betekent nogal wat als de kruidenier 40 extra medewerkers zou aannemen: hij moet meer werknemers inhuren, en vaker nieuwe medewerkers zoeken. De arbeidskosten gaan omhoog, daardoor worden producten in de winkel duurder. De consument gaat minder kopen, of naar een andere supermarkt die wel Oost-Europeanen heeft ingehuurd.

Als de gemeente Rotterdam bij de kassen of een distributiecentrum aanklopt met de vraag uitkeringsgerechtigden aan te nemen, dan zegt die werkgever: daar moet geld bij. Wil een gemeente uitkeringsgerechtigden aan het werk helpen, dan moeten die werknemers de concurrentie aan met mensen die een hoger productieniveau halen en in redelijke mate trouw zijn aan de werkgever (ze melden zich niet vaak af, zijn niet te laat, zijn bereid onregelmatig en overuren te werken, en ze hebben geen uitzicht op een snelle promotie naar een uitdagender baan). Dat gaan de meeste uitkeringsgerechtigden verliezen. De door de gemeente uitgezochte medewerker is minder rendabel dan de Oost-Europeaan. Vrijwillig doet een bedrijf dat niet, en dwingen mag volgens de wetgeving niet. Het enige antwoord is: subsidie.

Mensen aan het werk helpen is goed. Maar liefdadigheid verlangen van werkgevers is naïef. Daarom moet een overheid veel geld spenderen om mensen aan het werk te krijgen. Dat vergt een enorme investering, die vaak groter is dan wat een dergelijke medewerker economisch oplevert. Als we vinden dat werken het belangrijkste is dat mensen kunnen doen, moeten we daar veel geld voor uittrekken.

Jelmer Uitenhuis

Bron ( << klik !! < )

Meneer Klaassen heeft dus zeker een punt. Ook al geven we dat natuurlijk niet graag toe .......... :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voor het eerst?

Of zie je mijn als 'buitenlander' die niet weet wat er speelt?

Ik weet het idd 'life' niet. Ik lees hier en op ander fora, en spreek mensen. Maar Idd ik woon en werk niet in de ''Hell''

Soms ontvang ik een PM. Maar ik sta er idd helemaal buiten.

Ik vergelijk het met 'hier' en wat ik van 'vroeger' weet.

Mijn conclusie is daarom, dat de Nederlander het net zo hard verneukt. Zeker als ik kijk in ''mijn'' werk.

Maar dat mag je niet zeggen natuurlijk.

Toen het over Zwolle ging heb ik mijn mening al gespuugt, en toen was ik al de ''klootzak'' en nog steeds. Maar waar men toen voor 'ging' was al gebaseert op een leugen. En nog steeds.

Als je actie wil voeren, doe het dan op punten die kant en wal raken, maar niet op onzinnige dingen.

En helemaal niet om testoken, maar om je eens inzicht tegeven in ander landen.

Waar een Nederlander hard aan het werk is voor 2800Euro, doet een Pool dat voor 1900Euro, en ik voor 4000Euro. Zelfde werk, andere betaling.

Jullie ''kankeren'' En ik heb er geen moeite mee.

Ik heb jaren lang in NL gewoont. Heb er nog familie en vrienden. Ik weet donders goed wat het leven in NL kost. Ik woon hier al een paar jaar. En ken menig mensen die in het Oostblok wonen. Ik kan in Finland van 1000Euro goed leven. Dat kan in NL niet.

Ik zie jou als iemand, wiens blik op NL na een lang verblijf in het buitenland vertroebeld is. En ik denk heel vaak: man waar lul je over, jij zit daar en zal ons wel even vertellen hoe het moet. Dat jij makkelijk praten hebt. Dat het leven daar zo goedkoop is en het loon zo hoog, gun ik je best, ik kom niet naar SF..1) mijn kids wonen hier 2) te koud

Maar in mijn ogen, verwoordde je het nu eens goed..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden