[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nedexco failliet verklaard


dieselsnuivertje

Recommended Posts

  • Reacties 185
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Weet niet of dat 1e post er is doorgekomen. Mijn baas trekt al 9 jaar Nedexco, en heeft vanmorgend telefoon gekregen dat het gedaan was, dat ze failliet waren. Hij heeft me dan verwittigd, omdat ik vanaf vandaag met vakantie ben. Heb zaterdag nog gelost in Maasdijk voor nxc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johntje does

heb vorige week nog met een chauffeur mee geweest toen was er volgens mij nog niks aan de hand

hij zei wel dat ze loon later als normaal

gr john

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

FileHandler.ashx?id=24535&width=250&height=0&entity=Article&icon=truePrinten

More Sharing ServicesShare|Share on facebookShare on twitterShare on linkedin

[h=1]Nedexco: 'activiteiten hier gestaakt, mogelijk verder in Duitsland'[/h]12 maart 2012

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[h=2]Nedexco Logistics gaat proberen zijn activiteiten voort te zetten in Duitsland. In Nederland heeft het bedrijf zijn activiteiten vrijdag gestaakt.[/h] [h=4]Dat staat in een e-mail die Jan van Dorst, directeur Sales & Operations, heeft gestuurd aan relaties.[/h] Nedexco had vorig jaar al stappen genomen om de operaties van zijn Nederlandse vestiging (in Rilland, nabij Bergen op Zoom) en zijn Duitse vestiging (in Wietzendorf, ten zuiden van Hamburg) te integreren. Van Dorst stelt in een telefonische reactie, dat Nedexco in Nederland daarvan nu onbedoeld het slachtoffer is geworden.

Van Dorst wilde maandag over de telefoon verder nog weinig kwijt over de situatie waarin het bedrijf nu verkeert, omdat hij het even razend druk heeft met andere dingen. Het zoeken naar alternatieve oplossingen voor gedupeerde klanten heeft volgens hem de hoogste prioriteit.

In zijn e-mail van voor het weekend schreef van Dorst dat het bedrijf tot zijn spijt heeft "moeten constateren dat de schuldenlast van de Nedexco group in zijn geheel dermate opgelopen is dat we niet langer aan onze verplichtingen kunnen voldoen".

"Onze Duitse vestiging zal weer uit het geheel losgekoppeld worden en gaat als zelfstandige entiteit proberen haar activiteiten voort te zetten", aldus het schrijven.

Van Dorst schrijft dat het bedrijf enige tijd met diverse partijen in gesprek is geweest om middels een strategische samenwerking de activiteiten voort te zetten. Toen een "ultieme poging met de laatste met de laatst overgebleven partij helaas op een mislukking" uitliep, besloot Nedexco de activiteiten in Nederland vrijdag te staken. Een faillissement is er nog niet: "alles moet nog aangevraagd worden".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Tja, Nederland draait wel op voor de schuld, kunnen hun tenminste weer vrolijk schuld vrij verder:zegtniets:

Helaas wel ja. Maar dit is nu eenmaal zo geregeld in onze faillissementswet. De curator handelt de boel af, en de dames en heren starten gewoon ergens anders op nieuw.

Maar je zult er maar als charter zitten met nog een week of wat tegoed. Maar dit zal toch echt niet de laatste wezen die nog omvalt.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans

Nedexco Logistics Rilland in zwaar weer: faillissement dreigt

nedexco-logistics-rilland-in-zwaar-weer-faillissement-dreigt.png

De directie van Nedexco Logistics BV en Nedline BV in Rilland gaat dinsdag in overleg met hun advocaat om een mogelijke eigen faillissementsaanvraag te bespreken.

nmiddels heeft een woordvoerder van het bedrijf aan de Poort 15 aan Transport Online bevestigd dat er problemen zijn.

De vrachtwagens zijn vrijdag gestopt met rijden en de chauffeurs zitten inmiddels thuis. De woordvoerder maandagnamiddag: "Het faillissement is nog niet aangevraagd. Het zou wel die kant op kunnen gaan, dat wordt met de advocaat besproken."

Nedexco Logistics Rilland in zwaar weer: faillissement dreigt - FaillissementsDossier.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn er een aantal hier op het forum de zeggen dat er alleen nog maar een paar grote overblijven in het transport en dat de kleinere verdwijnen, hoe groot moet je dan zijn om over te blijven.

Ik vind het alleen jammer dat ze verder willen gaan in Duitsland, we jagen alle bedrijven weg uit Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kam er weer een lading polen retour naar hun vaderland

Uit jou woorden maak ik op dat er Polen werken bij Nedexco?

Volgens mij heb je het topic niet gelezen, want er staat dan men in Nederland failliet gaat, en het werk verplaatst word naar Duitsland.

Dan kan die Pool vast wel blijven werken. Of dat voor de Nederlanders ook zo is weet ik zo net nog niet.

Misschien is Nedexco wel het bedrijf waaraan je kan zien wat de toekomst gaat worden.

De Oostblokker heeft zijn intrede al gedaan, en als dit van Nedexco nou de trent gaat worden, namelijk in Nederland dicht gaan, maar in het buitenland doorgaan, dan verliest men in Nederland nog meer.

Namelijk het kantoorpersoneel, de aankoop van auto's en trailers, en het onderhoud daarvan. En men gaat belasting betalen in Duitsland inplaats van Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet of dat 1e post er is doorgekomen. Mijn baas trekt al 9 jaar Nedexco, en heeft vanmorgend telefoon gekregen dat het gedaan was, dat ze failliet waren. Hij heeft me dan verwittigd, omdat ik vanaf vandaag met vakantie ben. Heb zaterdag nog gelost in Maasdijk voor nxc.

Ze zijn aangekomen :-).

Da's verdomd lullig. Voor jou, en zeker voor je baas.

Wat ik er persoonlijk nog het lulligste aan vind: ze wisten dat dit eraan ging komen, ik bedoel, is niet effe binnen 1 dag dat dit geregeld wordt. Eerst krijg je aanmaningen, dan betalingsregeling, dan misschien eens een keer faillissement. Maar ze hebben jou en je baas toch tot het laatst door laten rijden, wetende dat de zaak naar de klote ging. Vind dat bijzonder lullig... Had dat nooit gedacht van een bedrijf als Nedexco...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Ze zijn aangekomen :-).

Da's verdomd lullig. Voor jou, en zeker voor je baas.

Wat ik er persoonlijk nog het lulligste aan vind: ze wisten dat dit eraan ging komen, ik bedoel, is niet effe binnen 1 dag dat dit geregeld wordt. Eerst krijg je aanmaningen, dan betalingsregeling, dan misschien eens een keer faillissement. Maar ze hebben jou en je baas toch tot het laatst door laten rijden, wetende dat de zaak naar de klote ging. Vind dat bijzonder lullig... Had dat nooit gedacht van een bedrijf als Nedexco...

Dit soort zaken houdt men altijd stil omdat er anders al vrij vroeg in het proces onrust kan ontstaan wat misschien wel overbodig en niet nodig is. Een bedrijf probeert altijd alles om een faillissement af te wenden en heeft daar alle rust en kalmte bij nodig. En als een directie direct bij het begin het personeel inlicht, hebben zij direct de bonden op hun nek hetgeen een mogelijke reddingsoperatie sterk zal bemoeilijken. Dus zwijgen is goud, en met rust en zwijgzaamheid bewaar je de interne kalmte.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Naar hun vaderland? Naar de vestiging in Duitsland bedoel je?

Hier zijn de problemen begonnen Chriet Titulaer. Dus deze Duitse vestiging, zal ook wel failliet zijn? Of zij starten door? Even afwachten maar weer op transport online.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Da's verdomd lullig. Voor jou, en zeker voor je baas.

(..)

Maar ze hebben jou en je baas toch tot het laatst door laten rijden, wetende dat de zaak naar de klote ging. Vind dat bijzonder lullig... Had dat nooit gedacht van een bedrijf als Nedexco...

Zeker waar Friko23 schrijft dat hij afgelopen zaterdag nog zijn lading heeft afgestaan.

Jammer dat dit soort dingen altijd net te laat bekend worden. Anders had ik toch mooi eerst die lading eens even ergens weggezet. Allicht dat iemand zich meldt en dan eerst even een paar centen kan overmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit soort zaken houdt men altijd stil omdat er anders al vrij vroeg in het proces onrust kan ontstaan wat misschien wel overbodig en niet nodig is. Een bedrijf probeert altijd alles om een faillissement af te wenden en heeft daar alle rust en kalmte bij nodig. En als een directie direct bij het begin het personeel inlicht, hebben zij direct de bonden op hun nek hetgeen een mogelijke reddingsoperatie sterk zal bemoeilijken. Dus zwijgen is goud, en met rust en zwijgzaamheid bewaar je de interne kalmte.

Groet,

Reindert

Denk dat je er wel anders over denkt als je voor zo'n bedrijf chartert. Het is net wat Frans zegt gewoon triest dat ze je tot het allerlaatste moment doorlaten trappen terwijl ze dondersgoed weten dat ze je niet kunnen betalen omdat het faillissement onafwendbaar is.

6 tot 8 wkn betalingstermijn, even voorschieten:

8 wkn brandstof

2 mnd afschrijving materieel

2 mnd verzekeringen (ook je aov van je privegeld niet vergeten)

MRB

2 mnd eigen loon

2 mnd algemene kosten (kan ook aardig oplopen)

En natuurlijke 8 wkn de tijd om een andere opdrachtgever te vinden

Dan kun je wel zeggen dat ze niets zeggen om de rust te bewaren maar dat is in 9 vd 10 gevallen toch echt flauwekul. Zoiets als een faillissement komt niet uit de lucht vallen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik verbaas me over de milde reacties in dit topic: als een Hovo, Europe Flyer of die knakker uit Wijster failliet gaan valt iedereen hier over elkaar heen om hun ongenoegen te uiten maar nu dit bij een "mooi" bedrijf gebeurt blijft het rustig.

Nedexco had meer dan 200 charters aan de gang. Meer dan 200! Wat denk je dat dit voor gevolgen voor de meeste van die mannen zal hebben?? En voor hún toeleveranciers?

Het wachten is nu op de eerste die schrijft dat die charters hebben zitten slapen en eerder hun biezen hadden moeten pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nedexco had meer dan 200 charters aan de gang. Meer dan 200! Wat denk je dat dit voor gevolgen voor de meeste van die mannen zal hebben??

Het wachten is nu op de eerste die schrijft dat die charters hebben zitten slapen en eerder hun biezen hadden moeten pakken.

Tja ..., ondernemersrisico hè.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ EJD, Volgens mij stond Nedexco ook niet zo te boek als de boefjes die jij daar op noemt, tenminste niet bij mij...

Maar het is en blijft triest voor iedereen ook als dit gebeurt bij een van de bedrijven die jij noemde.

Wat ik dan zelf ook niet snap is dat als er ruim 200 charters rijden dat die niet na gaan denken als nedexco een groot pakket kwijt raakt. Volgens mijn informatie was het pakket van die patat fabrikant uit Zeeland mega groot en dat is men na een paar maand al kwijt geraakt.

Wat ik mij heb laten vertellen door een extra vergoeding die men van die klant vroeg ter compensatie van de extra onkosten van de charters en deze wel vervolgens in eigen zak steken. Tja dat valt niet in goede aarde bij een opdrachtgever.. Dit plus de wanprestaties heeft men toen doen besluiten om de stekker eruit te trekken en de transporten elders onder te brengen. Maar dat is wat ik onderweg heb gehoord. Als er zon groote klant wegvalt dan zullen er zeker problemen komen. Tja en dan komt het bekende fenomeen als het slecht gaat. Stunten met transportprijzen. Heb prijzen gehoord dat ik dacht van dat kan volgens mij niet uit en zie, tis gebeurt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden