[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De nieuwe Volvo FH in vol ornaat!!!


Arjan1980

Recommended Posts

Gast sindaco

ik heb toestemming om de nog niet in vol ornaat maar wel in tricolore gespoten bakwagen zonder bak te laten zien.

ik zeg simpel sober geen tierelantijn maar wel strak.

straks met de bakken erop zal het hele lijnenspel wel beter zich tonen, maar die voorkant is toch wel jammie

post-1283-1394789596,9829_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gooooeeeeedd...vandaag naar de opticien geweest, dacht dat mijn ogen wat slechter werden. Na een test is alles toch goed bevonden, toen meteen door naar een computer bedrijf. Gevraagd of er een speciaal goedje is om beeldschermen mee schoon te maken want als het niet aan mijn ogen lag dan moest dat scherm goed vies wezen.

Maar ook na de schoonmaak van het scherm zie ik nog steeds een lelijk ding. Vind het er nou niet beter en mooier op geworden. Ik ben zelf ook totaal geen liefhebber van zo'n hok maar dan nog. Alles wat er gejat kon worden van de andere merken zit in die Volvo... Neuh mij maak je er niet blij mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gooooeeeeedd...vandaag naar de opticien geweest, dacht dat mijn ogen wat slechter werden. Na een test is alles toch goed bevonden, toen meteen door naar een computer bedrijf. Gevraagd of er een speciaal goedje is om beeldschermen mee schoon te maken want als het niet aan mijn ogen lag dan moest dat scherm goed vies wezen.

Maar ook na de schoonmaak van het scherm zie ik nog steeds een lelijk ding. Vind het er nou niet beter en mooier op geworden. Ik ben zelf ook totaal geen liefhebber van zo'n hok maar dan nog. Alles wat er gejat kon worden van de andere merken zit in die Volvo... Neuh mij maak je er niet blij mee...

Of al die andere merken hebben hun ontwerp gebaseerd op de nieuwe Volvo, zo kun je het natuurlijk ook zien:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gooooeeeeedd...vandaag naar de opticien geweest, dacht dat mijn ogen wat slechter werden. Na een test is alles toch goed bevonden, toen meteen door naar een computer bedrijf. Gevraagd of er een speciaal goedje is om beeldschermen mee schoon te maken want als het niet aan mijn ogen lag dan moest dat scherm goed vies wezen.

Maar ook na de schoonmaak van het scherm zie ik nog steeds een lelijk ding. Vind het er nou niet beter en mooier op geworden. Ik ben zelf ook totaal geen liefhebber van zo'n hok maar dan nog. Alles wat er gejat kon worden van de andere merken zit in die Volvo... Neuh mij maak je er niet blij mee...

O o, een kip knuffelaar. 😃

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van VTS heeft teveel wit gespoten, dat is niet mooi. Die Deen is wel mooi, maar zou je er een Iveco logo op plakken, zou je het ook best geloven.

Die spiegels van de nieuwe Volvo vind ik ook niets. Die passen niet, zulke kleine spiegels op zo'n grote auto. Stond er afgelopen week langs, en het ziet er niet uit die spiegels.

Iets later stond ik langs een nieuwe MAN van Gartner. Dat heeft tenminste pas spiegels. Kan me niet voorstellen dat je in die Volvo spiegels net zoveel ziet als in die grote van een MAN. Een spiegels zorgen voor veiligheid en veiligheid is toch belangrijk dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van de nieuwe FH kun je nou net niet zeggen dat ie op een ander merk lijkt. Door min of meer de vorm van de koplampunits over te nemen van de vorige serie kun je al van verre zien dat het een Volvo is....

Jawel oh, kijk maar naar een Iveco.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die van VTS heeft teveel wit gespoten, dat is niet mooi. Die Deen is wel mooi, maar zou je er een Iveco logo op plakken, zou je het ook best geloven.

Die spiegels van de nieuwe Volvo vind ik ook niets. Die passen niet, zulke kleine spiegels op zo'n grote auto. Stond er afgelopen week langs, en het ziet er niet uit die spiegels.

Iets later stond ik langs een nieuwe MAN van Gartner. Dat heeft tenminste pas spiegels. Kan me niet voorstellen dat je in die Volvo spiegels net zoveel ziet als in die grote van een MAN. Een spiegels zorgen voor veiligheid en veiligheid is toch belangrijk dacht ik.

Vorige week proefritje gemaakt met het ding en zicht valt reuze mee in die "kleine spiegels"

Wat wel daardoor een voordeel is, is dat de dode hoek stukken kleiner is dan bv bij de MAN.

Was bij ons van doorslaggevend belang om voor de chinese Volvo te kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja de dode hoek door grote spiegels zal wel kleiner zijn natuurlijk, maar het ziet er niet uit (dat is punt 1) en met grotere spiegels heb je meer zicht in de dode hoeken (dat is punt 2).

Verder zie je er al wel veel rijden valt me op. Veel in die groene demo kleur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En een vrachtauto moet er natuurlijk eerst en vooral goed uit zien.

De rest boeit eigenlijk niet :D

Ik vind die kleine spiegels juist een voordeel, achter de oude spiegels verdween

met gemak een complete combinatie, dit ziet eruit alsof je er beter omheen kan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja de dode hoek door grote spiegels zal wel kleiner zijn natuurlijk, maar het ziet er niet uit (dat is punt 1) en met grotere spiegels heb je meer zicht in de dode hoeken (dat is punt 2).

Uit deze test:

537983_455857654494012_260421176_n.jpg

(..)

Een groot nadeel van de MAN-cabines blijft echter de montage van die enorme spiegelhuizen in combinatie met de kleine zijruiten. Zeker nu Volvo laat zien hoe het ook kan, valt op hoe groot die dingen bij de MAN zijn en vooral hoeveel direct zicht ze wegnemen.

Als je met deze truck een rotonde nadert dan moet je de veiligheidsgordel losmaken om goed rondom de spiegelhuizen te kunnen kijken.

Tijdens het rijden met de MAN viel iedereen hier over en is het onvoorstelbaar dat MAN zich deze kritiek niet aantrekt.

(..)

Oppervlakte onzichtbare vierkante meters (m2) aan niet-zichtbaar oppervlak (dode hoek, rechtsvoor), gemeten tot een afstand van 5 meter vóór het voertuig:

  • DAF : 3,85 m2
  • MAN: 21,17 m2
  • MB : 4,56 m2
  • Scania: 4,30 m2
  • Volvo: 3,65 m2

Bron: TTM, 500 punten cabinetest. "Vers bloed".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar twijfel ik dan toch aan. MAN spiegels zijn groot, maar Scania spiegels zijn ook flink. Maar niet dat kan geen 5x zoveel schelen. DAF en Mercedes spiegels trouwens ook.

Door wie is dat gemeten? Iemand van TNO, of een redacteur van dat blaadje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Door wie is dat gemeten?

Weet ik niet precies (welke namen allemaal).

In het artikel staat:

De test.

Drie dagen lang kruipen we door de cabines en rijden we over een binnen-doortraject voor metingen en om een goed gevoel te krijgen met de voertuigen. Geen detail blijft onbelicht en we vullen alle compartimenten en kastjes met onze standaard chauffeursuitrusting voor een week van huis. Dat geeft niet alleen leuke foto's, maar dat zegt ook iets over de bruikbaarheid van die ruimtes.

Verder meten we de dode hoek en worden alle cabinematen keurig vastgelegd. Naast de meetbare punten zijn er echter ook andere zaken die beoordeeld worden. Hiervoor worden de punten verdeeld door de jury. Die bestaat uit een delegatie van journalisten van 28 vakbladen uit 24 Europese landen.

Schrijver van het 9 pagina's tellende artikel is: Iep van der Meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar twijfel ik dan toch aan. MAN spiegels zijn groot, maar Scania spiegels zijn ook flink. Maar niet dat kan geen 5x zoveel schelen. DAF en Mercedes spiegels trouwens ook.

Door wie is dat gemeten? Iemand van TNO, of een redacteur van dat blaadje?

nou ik rij zelf ook regelmatig man maar heb toch regel matig dat ik er omheen moet kijken

van mij mogen de spiegels ook wel iets kleiner

bewerkt door Knoalster
quote hersteld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De spiegels van een MAN zijn niet klein nee, dat zeg ik ook niet, maar je ziet er wel genoeg in. Met een TGX heb ik nog nooit gereden, wel de TGA die ervoor was. En had daar eigenlijk geen last van de spiegels qua grootte (vergeleken met Scania en Volvo toendertijd weinig verschil). Maar die van de nieuwe Volvo zijn gewoon te klein in verhouding met de cabine.

Megatrekkers vind ik ook geen porum, is net zoiets. Een DAF Superspacecab met kleine wieltjes. Het ziet er niet uit. Moeten gewoon grote wielen onder liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De spiegels van een MAN zijn niet klein nee, dat zeg ik ook niet, maar je ziet er wel genoeg in. Met een TGX heb ik nog nooit gereden, wel de TGA die ervoor was. En had daar eigenlijk geen last van de spiegels qua grootte (vergeleken met Scania en Volvo toendertijd weinig verschil). Maar die van de nieuwe Volvo zijn gewoon te klein in verhouding met de cabine.

Megatrekkers vind ik ook geen porum, is net zoiets. Een DAF Superspacecab met kleine wieltjes. Het ziet er niet uit. Moeten gewoon grote wielen onder liggen.

Bij jou is het uiterlijk van de auto belangrijker als functionaliteit en veiligheid dus..........:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets later stond ik langs een nieuwe MAN van Gartner. Dat heeft tenminste pas spiegels. Kan me niet voorstellen dat je in die Volvo spiegels net zoveel ziet als in die grote van een MAN. En spiegels zorgen voor veiligheid en veiligheid is toch belangrijk dacht ik.
Bij jou is het uiterlijk van de auto belangrijker als functionaliteit en veiligheid dus..........:(

Ja inderdaad, je heb gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden