[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verkeershufter of toerist?


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Het verhaal gaat zo:

De vrachtwagen rijdt in Sogn Fjordane over de nogal smalle wegen.....

Er komt een tegemoetkomende camper aan, de weg is te smal voor passering....

Volgens de vrachtwagen chauffeur begint de "camper" al direct te blazen, knipperen en gebaren dat de truck maar achteruit moet....

De camper staat moederziel alleen op de weg, achter de truck staan al meerdere voertuigen....

Na een kwartier van blazen en tieren gaat de camper dan uiteindelijk achteruit, inmiddels ook een aantal luxe wagens achter de camper.....

Hvem skal rygge her? - adressa.no - nyheter, sport, kultur og økonomi fra Trondheim og Trøndelag - Norges eldste avis

Speel de video maar af, mooi dat die man ook een dashcam had....

Nogmaals, kun je niet rijden, hebben wij liever niet dat je dat hier komt demonstreren!!!!

(was trouwens een NL geregistreerde camper)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan het filmpje niet openen, de internetverbinding is te langzaam, maar zal het thuis wel eens kijken.

Maar zie het al voor me. Heb ooit eens bij een visboer moeten laden op een schiereilandje rechtsboven Stavanger. Kwam van Finland (moest grondstof voor tempex lossen langs die visboer, daarna vis laden. Zalm dacht ik, voor Frankrijk). Geen idee meer hoe ik ben gereden, maar wat was het afentoe krap zeg. En op een andere manier kon je er niet komen. De weg naar Stavanger was iets beter en ruimer, met afentoe van die "uitsparingen", want anders ging het volgens mij ook maar moeilijk als er tegenliggers aankwamen. Maar op die heenweg, gelukkig geen tegenligger gehad, maar had het anders niet geweten hoe het moest. Wat dat betreft zijn veel wegen in Noorwegen verharde geitenpaden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Als jullie goed kijken zien jullie dat de chauffeur al aan het remmen gegaan is, maar een 18 meter combi staat nu eenmaal niet zo snel stil als een camper....

Overigens, dat paadje rechts was te klein voor deze combi...heb deze info van een chauffeur zelf die deze weg regelmatig rijdt.

Willem, dat is een mop uit Noord Noorwegen. Als de oorlog langer had geduurd was Noord Noorwegen middels een spoorweg verbonden met de rest van Noorwegen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Murphy het lijkt mij erop dat de vrachtwagenchauffeur hem nog wat uit laat rollen en enigzins niet van plan was om terug te gaan en van de mogelijkheid gebruik maken van het weggetje om de camper daarin terug laten parkeren zodat ieder gauw weer verder kon , nu dwingt hij in mijn ogen de camper om terug te rijden terwijl de vrachtwagen 10 m mischiens terug moest naar het weggetje , vindt het eigenlijk best wel onproffesioneel gedrag van de chauffeur en komt over als de weg is voor mij alleen en mijn probleem is jouwn probleem , nee dit had volgens mij anders gekund

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

In feite is niemand in deze situatie gezegend met meer of minder rechten, maarrrrrrrrr.....

De chauffeur werd direct te verstaan gegeven door niet al te nette gebaren dat HIJ maar achteruit moest. De camperpiloot liet DUIDELIJK zien dat HIJ dat in ieder geval niet vcan plan was, zonder dat er ook maar 1 seconde overleg is geweest tussen de beide bestuurders. De dame naast de camperpiloot bezigde zelfs grove taal/beledigende gebaren naar de chauffeur....

Daar is dit hele artikel aan geweid. Het is op de radio geweest, in diverse kranten geweest, de onhoffelijkheid straalde er gewoon van af.

Diegene die plaatselijk bekend zijn op deze weg WETEN waarom de camper in principe achteruit had moeten gaan.

Het onbegrip van een luxewagenbestuurder jegens een vrachtwagenchauffeur is de reden dat deze man zelf ook dacht: bekijk het maar. Wanneer die camperpiloot direct had GECOMMUNICEERD met de vrachtwagenchauffeur, had deze kunnen uitleggen (waarom ziet die piloot dat zelf niet?) dat die camper, zonder auto's achter hem, makkelijker achteruit kan, dan een combi van 18 en een halve meter, MET nog meerdere wagens achter hem....

Nogmaals, de ongeschreven regel hier zegt dat diegene die het makkelijkste achteruit kan, ZONDER overlast naar anderen toe, dit zal moeten doen....

Indien de camperpiloot niet achteruit KAN rijden, dient deze terplekke zijn rijbewijs in de shredder te stoppen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Juist, en dan nog de voortent van de buren raken.:D
Hooooooooooooooooooooooo, dat is mij nog nooit gelukt:D. Hooguit op mijn plaat gaan van de scheerlijnen van de buren

LOL Blij dat ik het aankomende jaar "veilig" in een hotel in Oostenrijk zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb die sleurhut 2 jaar geleden verkocht, krijg Laura er niet in. Dus het is weer veilig op alle campings:D

Mmm, word dit de nieuwe trent? Na forumleden afzeiken, je eigen vriendin afzeiken. :p

Plaats eens een foto van Laura, kunnen wij oordelen of ze wel of niet in een caravan past. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Eddy, als ik het filmpje zo zie, dan denk ik toch ook dat die vrachtwagenchauffeur beter iets eerder had kunnen afremmen. Hij zag die camper toch wel aankomen hè? En bij die inham rechts, had die camper wel in kunnen rijden... En dat die 2 toeristen hebben zitten vloeken en zitten doen, tsja, dat weet je niet. Als dat al het geval was, had ik dat er toch zeker op laten staan op dat filmpje. Maar hier zie ik alleen dat die camper netjes achteruit rijdt, en die vrachtwagenchauffeur nog bijna die vrouw die staat te helpen bij het achteruit rijden van haar sokken rijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden