[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De bonden die achter de oostblok chauffeurs aan zit.En vergeten de Nederlandse ????


Recommended Posts

  • Forumlid

Ik was van avod bij familie in Noord Limburg Er zitten chauffeurs en van alles tussen

Ik kreeg te horen Dat er twee bij rijders mee zijn naar Zwitserland om te koppelen

Ze zijn Vrijdag avond vertrokken Tegen een uur loon in het zwart van 6 Euro per uur

En kosten onderweg bonnetjes in leveren Ze hoppen zaterdag tegen 10 uur weer terug te zijn

Ik kan allen maar zeggen dat het transport ROT is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou ..., gelukkig toch nog op tijd terug om hier uw bijdrage aan het forum nog te leveren op deze avond. :ok:

Ik begon me al zorgen te maken.

Ik bekijk veel op af stand En zie en hoor gekke dingen

En alles gaat om de centen Huis moet betaald worden En vrouw en kinder moeten eten

Zijn er bij pakken wat ze kunnen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een goede boekhouder weet er heel goed weg mee

Ik denk dat het tegenvalt.

Iemand met een klein beetje boekhoudkundige achtergrond zal daar toch snel doorheen prikken. Het lijkt me dat iedere boekhouder of administrateur dat ook wel beseft. Vergelijk het een beetje met spookrijden op een drukke snelweg. Of iemand dat nu met een rode auto, met een groene, of met een paarse auto zal proberen, de meeste weggebruikers hebben toch echt wel snel in de gaten dat iemand aan het spookrijden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat het tegenvalt.

Iemand met een klein beetje boekhoudkundige achtergrond zal daar toch snel doorheen prikken. Het lijkt me dat iedere boekhouder of administrateur dat ook wel beseft. Vergelijk het een beetje met spookrijden op een drukke snelweg. Of iemand dat nu met een rode auto, met een groene, of met een paarse auto zal proberen, de meeste weggebruikers hebben toch echt wel snel in de gaten dat iemand aan het spookrijden is.

Jij weet toch ook wat een dubbele boekhouding is

Waarom zijn er bedrijven zo groot geworden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij weet toch ook wat een dubbele boekhouding is

Nee, dat weet ik niet.

Vanzelfsprekend veel over gehoord, maar nog nooit zoiets in werkelijkheid gezien of meegemaakt. Laat staan dat zoiets dan periodiek "onzichtbaar" aan te sluiten valt met een zogenaamde "andere" of "tweede, juiste" boekhouding. Want dan duiken er altijd dingen op die ergens geen aansluiting vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, dat weet ik niet.

Vanzelfsprekend veel over gehoord, maar nog nooit zoiets in werkelijkheid gezien of meegemaakt. Laat staan dat zoiets dan periodiek "onzichtbaar" aan te sluiten valt met een zogenaamde "andere" of "tweede, juiste" boekhouding. Want dan duiken er altijd dingen op die ergens geen aansluiting vinden.

Ik begrijp het nu niet goed Nu weet je niet wat een boekhouder allemaal kan en doet

Jij moet is een keer een Engel over jou tong laten pissen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze zijn Vrijdag avond vertrokken Tegen een uur loon in het zwart van 6 Euro per uur

En kosten onderweg bonnetjes in leveren Ze hoppen zaterdag tegen 10 uur weer terug te zijn

Ik kan allen maar zeggen dat het transport ROT is

Huub

Zeg dat ze 24 uur onderweg zijn,pauze gaat er niet af,want daar hebben ze dan geen tijd voor.

Hebben ze dus 24 x € 6.00 = € 144.00 te besteden in de plaatselijke kroeg vanavond,das netto in de pocket want de kosten van verteer worden betaald.

Weer 288 euri voor de economie(want ze zijn met zn tweeën):D:D

Hoezoo transport rot ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Iedereen weet het toch.

En wat doet een werkgever met de uren die wel gemaakt zijn. Maar alleen niet uit betaald zijn

De meeste druven er niks over te zeggen

Huub

het is toch met alles zo dat iedereen zijn mond/ogen liever sluit voor alles? Niemand zegt toch werkelijk wat ie denkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10

Het gebeurt in meer bedrijven als we zouden denken , ik ben persoonlijk op mijn vorige bedrijf gaan lopen van zodra ik dat kon , omdat het bedrijf overgenomen werd door een manager en die wil eind van de maand cijfers op zijn balans , als hij kan besparen op loonkosten door geen sociaal zekerheid enz. te moeten betalen en hier en daar een " zot " vindt die aan 6 of 6,5 euro wil gaan rijden dan is dat 3 dubbele winst > normaal uurloon + de soc. zekerheid . Waar ze echter gene rekening met houden is dat de voertuigen diesel verbruiken en na 2 a 3 jaar komen de accijnzen en willen eens het # verbruik van een vrachtwagen weten ( tegenwoordig lees je dit via de boord cpu af ) en eens deze heren zijn langs geweest komen die van de sociaal zekerheid en deze beginnen met de tacho of digi op te vragen en leggen alles naast elkaar op tafel eerst per werknemer en nadien per vrachtwagen(s) en dan komt het , het verantwoorden van ontbrekende kilometers . Zoals deze waar ik werkte het deed , die stak het op de chauffeurs dat ze hun administratie ( lees schijven of digipas ) onzorgvuldig bijhielden of privé reden . Onderzoek is nu al 2 jaar lopende , maar de rechtelijke molen draait hier in België traag maar efficiënt . Ik persoonlijk weiger om 1 meter in het zwart te rijden , op loonbrief > verlofgeld > pensioen en tja ook belastingen erop , maar ik heb nog een hypotheek die ik in mindering kan en mag brengen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het gebeurt in meer bedrijven als we zouden denken , ik ben persoonlijk op mijn vorige bedrijf gaan lopen van zodra ik dat kon , omdat het bedrijf overgenomen werd door een manager en die wil eind van de maand cijfers op zijn balans , als hij kan besparen op loonkosten door geen sociaal zekerheid enz. te moeten betalen en hier en daar een " zot " vindt die aan 6 of 6,5 euro wil gaan rijden dan is dat 3 dubbele winst > normaal uurloon + de soc. zekerheid . Waar ze echter gene rekening met houden is dat de voertuigen diesel verbruiken en na 2 a 3 jaar komen de accijnzen en willen eens het # verbruik van een vrachtwagen weten ( tegenwoordig lees je dit via de boord cpu af ) en eens deze heren zijn langs geweest komen die van de sociaal zekerheid en deze beginnen met de tacho of digi op te vragen en leggen alles naast elkaar op tafel eerst per werknemer en nadien per vrachtwagen(s) en dan komt het , het verantwoorden van ontbrekende kilometers . Zoals deze waar ik werkte het deed , die stak het op de chauffeurs dat ze hun administratie ( lees schijven of digipas ) onzorgvuldig bijhielden of privé reden . Onderzoek is nu al 2 jaar lopende , maar de rechtelijke molen draait hier in België traag maar efficiënt . Ik persoonlijk weiger om 1 meter in het zwart te rijden , op loonbrief > verlofgeld > pensioen en tja ook belastingen erop , maar ik heb nog een hypotheek die ik in mindering kan en mag brengen .

ken helaas ook zo'n bedrijf, mijn man is er ook gaan lopen. Deze week had ik chauffeurs van een gerenommeerd Belgisch bedrijf aan het loket, die hielden zelf een complete boekhouding bij, echt van minuut tot minuut omdat ze anders hun uren niet correct betaald kregen. Leuk, om voor zo'n bedrijf te moeten werken omdat je anders je hypotheek niet kunt betalen. Van mij mogen ze nog meer controle's doen bij zulke bedrijven en dan ook de vergunningen intrekken! Veel vragen van de chauffeurs, maar vooral niets terug willen doen. Recuupuren op laten bouwen bijv. die je vervolgens nooit kunt opnemen en die ze dan ook maar niet uitbetalen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik persoonlijk weiger om 1 meter in het zwart te rijden

Om in een bedrijf "zwart" te kunnen uitbetalen, zal eerst in dat bedrijf in ieder geval "zwart geld" voorhanden moeten (kunnen) zijn.

En daar valt (bijna altijd) al heel snel een selectie te maken tussen diverse bedrijven en bedrijfsvoeringen. Ik mag aannemen dat ook in België dergelijke bedrijven zich mogen verblijden op de warme aandacht van de diverse instanties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Om in een bedrijf "zwart" te kunnen uitbetalen, zal eerst in dat bedrijf in ieder geval "zwart geld" voorhanden moeten (kunnen) zijn.

En daar valt (bijna altijd) al heel snel een selectie te maken tussen diverse bedrijven en bedrijfsvoeringen. Ik mag aannemen dat ook in België dergelijke bedrijven zich mogen verblijden op de warme aandacht van de diverse instanties.

die molens draaien in België trager dan elders, tenminste, die indruk wordt wel gewekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En weer ben ik het met Huub eens, "waar een klepel is hangt ook ergens een klok"

Als ze van de ene kant uren schrappen zou er extra geld moeten overblijven als i.d.d. alles langs elkaar word gelegt, diesel verbruik, tacho's e.d.

Waarom zou je dat stukje wat er daar overblijft niet aan de andere kant kunnen in passen.

Ga er binnenkort maar eens aan denken om auto's met UAE kenteken en pakistani drivers in te zetten in europa :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden