[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

chauffeur


ber

Recommended Posts

  • Forumlid
Iedereen hier weet dat je geen 850 km kan bollen op een dag

Ik vind dat van die lastige uitspraken.

Het kan makkelijk. Alleen zijn er mensen die het zelf nog nooit gedaan hebben, of die daar nooit de schik van hebben ingezien, die hebben voor "ons" bedacht dat het misschien goed zou zijn wanneer dat niet zou MOGEN. En strafbaar gesteld zou moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 117
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ber, je bent 'oud'. Vroeger komt nooit meer terug.

En of het vroeger nou allemaal zoveel beter was.......

De jeugd kent het niet om ongegrenst te rijden, met het handje teladen, bellen vanuit een telefooncel/klant. En de anologe tacho.

Ik heb het niet mee gemaakt, maar op vrijdagavond aan Hazeldonk of Rekkum staan om vrij temaken, en maar zien hoelang het duurde, is iets waar de jeugd nu niet tegen zou kunnen.

De nieuwe generatie word/is chauffeur met de huidige dingen. Die kennen geen 'vroeger'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ber, je bent 'oud'. Vroeger komt nooit meer terug.

En of het vroeger nou allemaal zoveel beter was.......

De jeugd kent het niet om ongegrenst te rijden, met het handje teladen, bellen vanuit een telefooncel/klant. En de anologe tacho.

Ik heb het niet mee gemaakt, maar op vrijdagavond aan Hazeldonk of Rekkum staan om vrij temaken, en maar zien hoelang het duurde, is iets waar de jeugd nu niet tegen zou kunnen.

De nieuwe generatie word/is chauffeur met de huidige dingen. Die kennen geen 'vroeger'.

Weet je wat wel het nadeel is met die chauffeurs van vroeger: ze zijn allemaal dood :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar voor de Nederlandse chauffeur is er geen toekomst meer

Huub, normaal gesproken vind ik jou postings een aanwinst voor dit forum :D maar nu begin je onzin uit te kramen.

Of je rijd enkel Nederland of met enorme oogkleppen op of je kijkt niet op het forum ( bedrijven die failliet gaan )

Stop eens bij een benzine pomp en tel eens voor de aardigheid hoeveel witte platen je kan tellen

Denk dat huub bedoelt dat er voor de Nederlandse internationaal chauffeur geen toekomst meer is ..... en daar heeft tie voor 100% gelijk in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of je rijd enkel Nederland of met enorme oogkleppen op of je kijkt niet op het forum ( bedrijven die failliet gaan )

Shompie bedoelt u?

Het eerste .., helemaal correct. Die doet een beetje van dat Van Gend en Loos-werk. Met zo'n bestelwagentje rond de kerk. Zodra hij de borden "bebouwde kom" een keer voorbij is gereden, het dorp uit, heeft-ie voor z'n gevoel al een internationale rit en begint-ie al verhalen te schrijven met foto's en al hier op het forum. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Shompie bedoelt u?

Het eerste .., helemaal correct. Die doet een beetje van dat Van Gend en Loos-werk. Met zo'n bestelwagentje rond de kerk. Zodra hij de borden "bebouwde kom" een keer voorbij is gereden, het dorp uit, heeft-ie voor z'n gevoel al een internationale rit en begint-ie al verhalen te schrijven met foto's en al hier op het forum. :ja:

Welk dorp woont Shompie?? Zag foto's van buiten de bebouwde kom en die zagen er stoer uit...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat wel het nadeel is met die chauffeurs van vroeger: ze zijn allemaal dood :p

Bert, je bedoelt het vast 'grappig'. maar ik heb iets teveel collega's weg gebracht om het leuk te vinden.

ik ben ook niet grappig op het forum, ik neem me werk heel serieus.

ik ken meer dooie als vrienden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ber, je bent 'oud'. Vroeger komt nooit meer terug.

En of het vroeger nou allemaal zoveel beter was.......

De jeugd kent het niet om ongegrenst te rijden, met het handje teladen, bellen vanuit een telefooncel/klant. En de anologe tacho.

Ik heb het niet mee gemaakt, maar op vrijdagavond aan Hazeldonk of Rekkum staan om vrij temaken, en maar zien hoelang het duurde, is iets waar de jeugd nu niet tegen zou kunnen.

De nieuwe generatie word/is chauffeur met de huidige dingen. Die kennen geen 'vroeger'.

Hazeldonk..?? Je bedoelt natuurlijk Wernhout/Wuustwezel...

Shit, ik ben ook oud...

Enne... Ber, hier aan deze kant van de sloot is er nog meer vrijheid/blijheid dan bij jullie. Maar toch wil de jeugd ook niet meer op de vrachtwagen. Hier kunnen ze nog steeds 70 uur per week rijden, zonder probleem. Kilometers maken, alle staten van de States en alle provincies van Canada zien. En toch willen ze het niet meer...

Zou het komen doordat mensen niet meer echt willen werken..?? Vroeger werkte iedereen 60 of 70 uur in de week, of het nu in de bouw of op de fabriek was maakte niet uit. Nu werkt iedereen 35 - 40 uur per week. Behalve die vrachtrijders, die maken veel meer uren. Hoewel, jullie zitten nu aan die 48 uur als ik het wel heb...

Ik denk dat het chauffeursvak niet met z'n tijd is meegegaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat wel het nadeel is met die chauffeurs van vroeger: ze zijn allemaal dood :p

Dit zeg je nu maar het begint waarheid te worden, ik ben nu 41, ik ben begonnen toen ik 18 was dus ik rijd nu 23 jaar. Dus chauffeurs waar ik vroeger het vak van geleerd had zijn nu bijna allemaal op leeftijd en gaan dus echt dood. Dit klinkt raar maar het is wel zo, van de week word ik gebeld dat een oude collega van mij niet lang meer heeft te leven. Net een tijdje met pensioen, maar reed nog altijd bij zijn oude werkgever, met veel plezier alleen niet full time meer. Hij liep altijd te vloeken en te schelden maar hij ging zitten en reed heel europa in de rondte en kwam altijd op tijd en had bijna nooit een bekeuring.

Ik heb zelf ook zo'n chauffeur in dienst gehad, ik denk dat die man nu ergens achter in de 70 is, van hem heb ik bij mijn toenmallige werkgever het "vak" geleerd, Hij had toen net een nieuwe scania, ik moest met hem mee als tweede chauffeur. Dus achter Parijs, dat redde je toen vanaf Hazeldonk in 4.5 uur (waar de nieuwe schijven er pas ingingen), was het mijn beurt om te rijden, mijn eerste internationale rit en ik was behoorlijk zenuwachtig, ik trok op en was te snel met schakelen (daar kon een scania bak niet tegen) en hij sprong in zijn vrij, ik mocht gelijk stoppen want ik moest nog maar een tijdje kijken hoe hij het deed want ik kon er niets van.

Deze man ging jaren later met pensioen en toen is hij bij mij komen werken, het was een van mijn betere chauffeurs, een echte vakman met liefde voor het vak, Als ik aan hem vroeg om een stapje harder te lopen deed hij dat. Altijd netjes gekleed en altijd beleeft bij klanten, de auto waar hij mee reed was altijd schoon en opgeruimd. Die chauffeurs gaan nu dood, dat zijn mensen die mij het vak geleerd hebben en die mij ook geleerd hebben het te waarderen, want ik waardeer mijn vak in tegenstelling tot een hoop anderen.

Ik kan zeggen dat ik veel gezien heb van europa, er zijn nog maar een paar landen waar ik nog niet met de vrachtwagen geweest ben, in eentje daarvan ben ik vorige week geweest en de rest komt ook wel goed. Ik heb in bijna alle hoofdsteden van Europa gegeten en ben in veel steden van europa aan het rondwandelen geweest en heb ik wat gedronken. Ik probeer mijn kinderen dat mee te geven, dat het chauffeursvak een mooi vak is. Mijn kinderen gaan zo vaak mogelijk mee, de jongste is 6 en de oudste is 14, die is ook heel europa al door geweest en vind het ook mooi.

Het is een mooi vak maar niet voor iedereen weggelegd, daarom kan ik mij zo druk maken om die chauffeurs die alleen maar kunnen zeiken, voorbeelden hoef ik daar niet over te geven want iedereen kent ze wel. Doe gewoon je werk, je weet dat je nooit de hoofdprijs zult verdienen en dat je het toch nooit goed doet, als je daar niet mee om kunt gaan ga dan lekker wat anders doen, het veranderd toch niet, het word alleen maar erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat Roellie niet in z'n eentje op alle zes die wagens rijdt .....

Nou, je hebt natuurlijk je "vaste" trekker, dan nog een trekker met analoge tacho om n's wat creatief te zijn. Dan een trekker met extra pk's voor de bergen, vervolgens een trekker om te pimpen voor Truckstar, een bakwagen voor de kleine vrachten, en nog een reserve trekker natuurlijk. Dan zit je zo aan 6.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Renoruudje
Ik heb net vanmorgen mijn onderschrift veranderd. Net te vroeg...

Ik hoef niet de regels te overtreden om 'in een goed blaadje te komen' of 'mijn baas te plezieren' nee. Maar toen ik op achttienjarige leeftijd stopte met mijn opleiding omdat ik chauffeur wilde worden, en vervolgens op eigen kosten mijn rijbewijzen en chauffeursdiploma heb gehaald, toen al wist ik dat je hard moest werken als chauffeur. En daar had ik toen geen bezwaar tegen en nu, ruim twintig jaar later, nog niet.

En als ik een stapje harder doe is het om eerder terug te zijn zodat ik nog een ritje kan doen. Of anders misschien wel langer thuis kan zijn.

Maar het plezier en de eer die ik er altijd aan heb gehad om een ritje goed en snel tot een einde te brengen is er vanaf gehaald doordat de regels zijn aangepast aan snuiters als jij waar de regels aan zijn aangepast.

En wat gebeurt er nu: de regels zijn voor jou aangepast en jij hebt er geen zin meer in! Daarom zeg ik 'je wordt bedankt'.

Ik had liever alleen maar 'echte' chauffeurs als collega's gehad. Dan was ons veel ellende bespaard gebleven...

Hear, hear, hulde voor deze spreker.

kijk, als chauffeur weet je dat je moet autorijden en je werk moet doen. Je kiest er zelf voor al, zie ik het als een roeping en geen keuze. Ik doe het ook al jaren en zou nog steeds niets anders willen doen. Ik heb het (een hele) korte tijd geprobeerd, maar het bleef knagen en trekken. Ik ben nu 52 en ga nog iedere dag gemotiveerd en met veel plezier aan het werk. Ik rij weliswaar nu niet meer echt internationaal, maar iedere dag gewoon lachend wachten en de dagelijkse problemen overwinnen en lekker moe thuis komen...............stress???? Nee natuurlijk niet......dat maak je zelf....werkdruk??? Nee zeker niet, dat heb je zelf in de hand. Dan moet je gewoon lekker "eizerûh dosûh" gaan rijden net als ik.......dan kejuh de keteenerterminals de schuld geven......van het wachten hahaha lachen!!

Voor degene die dit accent niet helemaal kunnen lezen.....U kunt de onbegrepen letters naar eigen smaak vervangen door een van de andere letters uit het Nederlandse spellingsalfabet. HI!

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hear, hear, hulde voor deze spreker.

kijk, als chauffeur weet je dat je moet autorijden en je werk moet doen. Je kiest er zelf voor al, zie ik het als een roeping en geen keuze. Ik doe het ook al jaren en zou nog steeds niets anders willen doen. Ik heb het (een hele) korte tijd geprobeerd, maar het bleef knagen en trekken. Ik ben nu 52 en ga nog iedere dag gemotiveerd en met veel plezier aan het werk. Ik rij weliswaar nu niet meer echt internationaal, maar iedere dag gewoon lachend wachten en de dagelijkse problemen overwinnen en lekker moe thuis komen...............stress???? Nee natuurlijk niet......dat maak je zelf....werkdruk??? Nee zeker niet, dat heb je zelf in de hand. Dan moet je gewoon lekker "eizerûh dosûh" gaan rijden net als ik.......dan kejuh de keteenerterminals de schuld geven......van het wachten hahaha lachen!!

Voor degene die dit accent niet helemaal kunnen lezen.....U kunt de onbegrepen letters naar eigen smaak vervangen door een van de andere letters uit het Nederlandse spellingsalfabet. HI!

Ruud

Heerlijk, gewoon iemand die het naar zijn zin heeft met hetgeen wat hij doet, de beroepszeikers laten het vandaag even afweten, of zitten die nu achter in de tuin te klagen dat het te warm is.....LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan zal je wel aardig stijf zijn :p

Dat klopt wel aardig van dat stijve Bert haha! Aan mijn rug merk ik het wel dat ik "30 jaar achter het stuur zit" !

Maar, vind dit toch nog een redelijk positieve posting geworden! Geeft aan dat we redelijk gestoord zijn om dit werk te doen en een soort van "verslaafd" zijn aan dit werk.

Wat mij trouwens wel opvalt is, in onze branche dan, is dat de chauffeurs die wel wat anders zijn gaan doen binnen ons bedrijf, opeens andere mensen zijn geworden en dat is vaker negatief dan positief!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ben zo.n 28 jaar chauffeur, ik kan eigenlijk ook niets anders , ze zeggen lekker vrijheid,, nou ik vind zo langzamerhand dat het ut meest gecontroleerde beroep is . daar kan ik wel aantal voorbeelden van geven, om te beginnen ik moet klokken aanvang en einde dan nog een lijst die bij planning ligt begin en eindtijden invullen, ritlijsten bijhouden , volgsysteem ,regelmatig word je gebeld, dan de digitale tacho enz.. ben er weleens op aangesproken waarom ik 10 min later ben vertrokken want dat is allemaal te zien met dat volgsysteem, mag nog 48 uur maken echt veel geld verdienen is er niet bij

ben blij als ik het einde van de maand haal houd echt niet over.kan me best voorstellen dat de jongere geen chauffeur meer willen worden, ten eerste een bijv 18 jarige moet eerst al z,n rijbewijzen gaan halen hoelang duurt dat en wat kost he,t ze kunnen het niet eens betalen het word je zo moelijk gemaakt verplichte curcussen keuring rijbewijs verlengen enz,,

zou ik ooit ontslag krijgen ,, ga ik in iedergeval niet meer chauffeuren het is dat ik wat werk betreft dit makkelijk aan kan ben bij deze baas nu bijna 25 jaar, probeer nhet vol te houden

maar mn hobby is het allang niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij heb het blijkbaar dus niet naar je zin in het werk wat je doet, waarom doe je het dan nog. Ga of laat jezelf omscholen en ga wat anders doen, en kom niet met het verhaal dat je dar geen tijd voor heb (je werkt immers nog maar 48 uur in de week) maar doe het gewoon. Ik kan niet begrijpen dat een mens me tegenzin naar zijn werk gaat, echt niet of ben ik daar nu zo'n uitzondering in.

bewerkt door shompie
quote verwijderd, staat er direct boven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nouja met tegenzin naar mn werk! kijkis het is mn plicht om te werken voorvolkenvaderland en voor mn gezin, en ik zei al dit is het werk wat ik kan,,liefste werk ik helemaal niet meer, jij wilt mijn lichaam niet voelen de artsen kunnen niets vinden maar verrek elke dag van de pijn,, maarja de aard van het beestje is werken voor de kost zo ben ik opgevoed en probeer dat vol te houden

en het beste van te maken ook al valt dat vaak niet mee als je je bijv altijd vermoeit voelt pijnlijke gewrichten enz wil niet klagen ,maar om het even duidelijk te maken, ik werk vanaf mn 15e jaar zonder tussenpauze,s wil eigenlijk zeggen dat het met alle regeltjes , bijvoorbeeld word aangesproken als je 6 min te laat vertrekt terwijl ik al jaren mn werk goed doe en dan op 6 min te laat vertrekken word aangesproken heb wel meer van dit soort voorbeeldjes de vrijheid er wel vanaf is en probeer me hier niets van aan te trekken maar goed vrij beroep is het allang niet meer

de groeten

bewerkt door Marotrans
Quote verwijderd, staat er direct boven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het lichaam niet meer mee wil werken word alles een ander verhaal, maar ik kan me er niets bij voorstellen dat ik er op aangesproken word dat ik 6 minuten te laat vertrek, ik denk dat ik in de lach zou schieten of zo.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja precies deed ik ook hoor , maar kreeg thuis een brief met een offiele waarschuwing ja niet te gelove he, en moest op matja komen op kantoor met twee heren aan de andere kant van de tafel

ze lieten me een uitdraai zien waarin ze konden zien dat ik over heel 2011 maarliefs 11 keer te laat ben gekomen en dat ging dan om 5 min 9 min een keer 21 min

en dan heb ik het over tijden van smorgen 3 uur beginnen 4 uur beginnen enz... ik moet namelijk klokken ik heb ze gezegd dat ik ook weleens mn auto ging halen daarna nog even stopte om te klokken maar dan paar minuten te laat klokte jaja maar daar hadden de heren geen boodschap aan,, in begin is het lachen maar de LOL gaat er vanaf zo toch, dan denk je ik ben weer terug op de kleuterschool, ben ook weleens onderweg gebeld moest toen 6 uur beginnen was 10 voor 6 aanwezig ging mn wagen halen op de parking starte aanhanger stond niet aangekoppeld enz reed 14 over 6 weg naar de klant waar ik 8 uur voor de deur moest staan wat precies 2 uur rijden is werd 5 voor 8 gebeld terwijl ik mn bestemmeing al zag dat ik op tijd moest vertrekken

als je het over vrijheid heb grt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een board computer en een digitale tacho. Ik heb nog wel alle vrijheid, ik ben nog nooit gebeld over dat ik te laat ben vertrokken. Misschien toch langzaam op zoek naar een andere werkgever ook al is dat in deze tijd ook niet de makkelijkste oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden