[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Succesvol uitvlaggen, met dank aan TLN


Gast Peterrr

Recommended Posts

  • Administrators

Kan ze online ook nergens vinden, dus jullie hebben een streepje voor, volgens mij zijn ze zeer geheim  :D

Als dat zo is WILLEN de bonden kennelijk helemaal niet dat we hier een mening over geven.

We weten namelijk niet dat er een discussie zou gaan over dit onderwerp.

De BOND (ja, weet ik, dat zijn WIJ) die bepaald wel wat goed voor ons is.... :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

10, 15 en 2 pagina's in het engels... Ik sla deze ronde even over.

 

 

 

 

 

 

Kan ze online ook nergens vinden, dus jullie hebben een streepje voor, volgens mij zijn ze zeer geheim  :D

 

 

Dit

 

http://www.etf-europe.org/road-transport.cfm

 

 

is  de home page van de ETF.

 Wederom in het engels..........

 

Als je helemaal bovenaan de pagina kijkt staat daar ,in t midden dat er een vertaalservice is voor deze pagina,van Google.

Echter het Nederlands staat daar niet tussen,als je nu laat vertalen naar Duits,en dan in de adresbalk,de laatste twee letters"de" verandert in"nl",op enter drukt,komt de pagina ineens tevoorschijn in ..............het Nederlands. :angel:  :angel:  :D

 

http://translate.google.com/translate?u=www.etf-europe.org/road-transport.cfm&langpair=en%7Cnl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Roemeense truckers ontmoetten hun bazen zelden

Begrijpen wie begrijpen kan.

Westerse bedrijven halen het onderste uit de kan, maar of dit een keerpunt zal krijgen om transport uit de sloot te halen zal niet voor onmiddellijk zijn. Het is dan ook aan te raden dit aandachtig te lezen zodat vrachtwagenbestuurders uiteindelijk eens gaan wakker worden dat men de sector blijft verder uitbuiten.

Roemenië doet een poging om nieuwe truckers op te leiden maar als de bestuurders behandeld worden zoals in west Europa blijft men verder de transportsector besmetten.

Nochtans zijn er voldoende vrachtwagenbestuurders, maar zoals men de wetten “Europese verordeningen†heeft opgesteld in 1985 met verschillende wijzigingen en aanpassingen geraakt de sector niet op de juiste sporen.

Geen enkele Europese lidstaat en zelfs het Europees parlement is niet bij machtte om de problemen op te lossen zoals die zouden moeten opgelost worden, maar ondertussen doen multinationale verder door zelfrijdend vrachtvervoer in te zetten die grote gevolgen zal krijgen binnenkort en de bevolking nog dieper in de ellende zal brengen. Werkloosheid en dumpen van arbeiders zal blijven doorgaan, maar of de bevolking kennis heeft wat de achtergrond van de zaak is met de huidige problemen die er bijgekomen zijn zal niet in goede aarde vallen.

Als men Europa wil behouden dan wordt het tijd dat men wakker wordt.

Dit is een verbeterde vertaling van Tranportkrant zodat men de inhoud gemakkelijker kan begrijpen.

In Roemenië is de paradox dat vervoerbedrijven in dit land moeilijk drivers vinden voor hun vrachtwagens, maar de salarissen te verhogen tot € 2000 per maand is een andere zaak, nochtans is dat het gemiddelde salaris van een bestuurder in de Europese Unie wordt gegeven in westerse lidstaten (?)

Zelfs sommige bedrijven zouden bereid zijn om kansen te bieden voor het en opleiden van nieuwe chauffeurs, maar klagen dat de Roemeense wetten het niet te doen is en helpen een groot vraag teken zal blijven. Vermenigvuldigen landelijk vacatures voor chauffeurs bereid om internationaal vervoer te maken. Werkgevers krijgen de schuld van het gebrek aan werknemers aan de ontmanteling van de scholen voor beroepsonderwijs. Zij beweren dat er goede en ervaren chauffeurs, maar velen hebben op hun eigen en er zijn mensen die hebben momenteel tot 100 trucks. Tegelijkertijd zijn er bedrijven die het moeilijk hebben in het inschrijven van nieuwe vrachtwagens, omdat ze onvoldoende chauffeurs ontmoetten die in dit beroep willen stappen..

Hoewel er bedrijven bereid zijn om ervaring op te geven aan nieuwe bestuurders, zij de voorkeur geven om te gaan werken in andere landen U.E. want er zijn betere salarissen. Ondernemers klagen dat het ministerie van Arbeid van Roemenië zou moeten helpen om dit tekort aan arbeidskrachten te verlichten. Ze beweren ook dat er een 15% van de bestuurders in het land, dat elk klein bedrijf op zoek naar een betere loon- en arbeidsvoorwaarden verandert, samen met het zoeken naar werk trucks met meer voorzieningen. Het krijgen van een geval van bestuurders die niet willen werken in sommige bedrijven zo niet je favoriete merk truck zijn.

Woordvoerders van de vereniging van vervoerders beweren dat ze in een nadelige positie ten opzichte van andere landen en beweren dat ze moeten worden toegestaan om bestuurders te huren uit andere landen zoals Oekraïne, Servië of de Baltische staten. Gezien de crisis van de vluchtelingen die leven in Europa, mag niet angst te hebben en proberen uit te vinden onder hen werknemers. Vergeet niet dat zodra Duitsland deed hetzelfde toen hij begon te slinken in de arbeidsmarkt drivers, met behulp van andere landen. Om dit te doen beweren dat niet alle immigranten zijn terroristen. Ze toegelicht in Timisoara, waar de beste artsen van Syrische afkomst.

Ondertussen Roemeense chauffeurs hebben ook hun eigen versie van het tekort aan chauffeurs in het land. Zij stellen dat wat er werkelijk op zoek naar ondernemers zijn werknemers bereid om 3 tot 4 maanden zijn uit hun huizen, het leven in de cabine van de truck. Werken binnen de Schengen-landen in de Europese Unie. Maar ook zij hebben te dragen aan hen salaris mindering gebracht indien zij diesel stelen of hoger zijn dan het gemiddelde verbruik berekend door het bedrijf, schade en storingen van de truck. Gezien om te laden en lossen, bijna altijd met de magneet positie en andere onwettigheden maken tijdens deze werken. Maar ook zij hebben geen garantie om hun salaris te verzamelen als ze nadat ze tot 4 maanden uit de buurt van hun huizen terug te keren naar Roemenië. Zij beweren dat in feite wat ze willen veel bedrijven in dit land is "kanonnenvoer" en niet echte professionals.

http://diariodetransporte.com/noticias/carretera/3853

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

'Mercedes buit chauffeurs uit'

Vandaag, 08:13
  •  
  •  
  •  

RIJSWIJK - Bij transporten van nieuwe personenauto’s van Mercedes door Europa worden Oost-Europese chauffeurs uitgebuit. Dat blijkt uit een onderzoek van vakbond FNV.

 

De chauffeurs werken voor tweehonderd euro per maand en krijgen zeventien cent per kilometer. Het basisloon voor een Nederlandse chauffeur is tienmaal hoger, aldus de FNV. Van het loon dat de Oost-Europese chauffeurs verdienen wordt maandelijks ook nog honderd euro ingehouden. Dat wordt in een fonds gestort, waaruit de chauffeurs eventuele schades zelf moeten betalen.

 

Mercedes heeft een sociaal beleid dat onderaannemers moeten toepassen, maar dit blijkt volgens de FNV een ,,papieren tijger’’. Uit het onderzoek komt het beeld naar voren van chauffeurs die zich gediscrimineerd en uitgebuit voelen. Ze leven weken in hun kleine cabines om zoveel mogelijk voertuigen mee te kunnen nemen en kunnen vaak maar één keer in de week warm en vers voedsel eten.

 

http://www.telegraaf.nl/binnenland/25483367/___Mercedes_buit_chauffeurs_uit___.html

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad gekopieerd Robniat.

Maar het gaat mij om de boodschap hierachter.

Blijkbaar wordt men in Roemenië ook langzaam wakker.

Er dreigt daar zelfs een chauffeurstekort, omdat men allemaal hier naartoe komt, niet wetende dat ze volledig uitgeperst en gebruikt worden als wegwerpartikel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

So what? Moldavie ligt daar om de hoek.

.

Tja....Daar heb je inderdaad ook weer een punt.

En aan de overkant van de zwarte zee, liggen ook nog wat armlastige landen.

Zucht....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja....Daar heb je inderdaad ook weer een punt.

En aan de overkant van de zwarte zee, liggen ook nog wat armlastige landen.

Zucht....

Het houd je scherp Routier, gewoon je werkje doen dan komt het ook met jou goed LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar een Nederlandse chauffeur kan ook in het buiten land gaan werken

 

Dat moet toch geen probleem zijn

 

huub

 

Nee hoor geen probleem.....van 2800 terug naar 1500 euro om voor een hongaar te gaan rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar een Nederlandse chauffeur kan ook in het buiten land gaan werken

Dat moet toch geen probleem zijn

huub

Zeker niet. Ik wil misschien best in Noorwegen of Zwitserland werken.

Maar dan wel naar Noorse of Zwitserse maatstaven.

Als ik voor ons inkomen daar aan de slag moet, dan gaan ze maar lekker zelf met die sneeuwkettingen stoeien.

Ik laat mij geen oor aannaaien wat dat betreft.

En ik heb al helemaal geen zin om middels concurrentie arbeidsvoorwaarden de Noor of Zwitser brodeloos te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zeker niet. Ik wil misschien best in Noorwegen of Zwitserland werken.

Maar dan wel naar Noorse of Zwitserse maatstaven.

Als ik voor ons inkomen daar aan de slag moet, dan gaan ze maar lekker zelf met die sneeuwkettingen stoeien.

Ik laat mij geen oor aannaaien wat dat betreft.

En ik heb al helemaal geen zin om middels concurrentie arbeidsvoorwaarden de Noor of Zwitser brodeloos te maken.

En nu komt er zowaar iets uit jouw toetsenbord waarmee ik 100% kan instemmen.... :D

(Straks vriendjes op facebook?)

Ik ben al een paar keer benaderd door nederlandse transporteurs om voor hun te gaan rijden, uitsluitend binnen de grenzen van mijn land.

Op mijn wens dan wel naar Noorse beloning te werken werd het stil. Nog stiller werd het nadat ik ze een +/- beeld schetste van van dat concreet zou inhouden.....

Je begrijpt, ik rij nog steeds bus voor een Noors bedrijf :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klinkt goed.....heb alleen niet gezegd dat ik in hongarije ging wonen dus reken som gaat beetje scheef.....eind v/d maand 500 euro tekort.....hoe klinkt dat

 

Maar dat kun je dus de werkgever niet kwalijk nemen :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Hodlmayer kun je 2300 euro verdienen.

 

Koop daar een huis en je gaat van 1000 euro hypotheek naar 250. Houdt je per saldo nog geld over. 250 euro meer te besteden per maand, hoe klinkt dat?

 

Wie betaalt de verhuizing voor jouw, je familie en vrienden? Er zijn namelijk mensen die een sociaal leven hier hebben, heb ik horen zeggen... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier zouden ze dus op gepakt kunnen worden, kilometer loon is verboden.

 

Overigens bij 10.000 kilometer in de maand is dat toch 1700 + 200 = 1900 euro netto per maand  ;)

 

Nu begrijp ik de handel in "tweede" passen wel. 20000 maal 17 cent is 3400+200= 3600 euro :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier zouden ze dus op gepakt kunnen worden, kilometer loon is verboden.

 

Overigens bij 10.000 kilometer in de maand is dat toch 1700 + 200 = 1900 euro netto per maand  ;)

Ik weet nog voor jaren terug werd bij Vos ook Basis loon en km vergoeding betaald

 

En was het verbruik te hoog Kreeg je ook een rekening

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu werk ik pas sinds "79 bij Vos dus dat heb ik net niet meer meegemaakt Huub 

Dat weet ik

 

Daar wil je ook niks van weten

 

 

Ik zou het niet geweten hebben Want ik heb verschillenden trekkers in polen op gehaald

 

Die ergens stonden En afrekeningen gezien 

 

Vos was slim En werkte in polen met een uitzendbureau  

 

En zo waren er meer bedrijven Denk maar aan OTTO

 

Heel gewoon de waarheid onder ogen zien

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden