[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

jumbo


poostman

Vraag

  • Antwoorden 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Nou, er zijn chauffeurs die 2 filialen meekrijgen, laden dat achter mekaar en dan protesteren ze als er bij de 1e 20 ladingsdragers fust mee moeten. Als je dat uit de klauwen laat lopen, dan kan er een flink conflict ontstaan.

De truc is dan een beetje om zo te laden dat je bij het 1e filiaal nog snel wat om kunt zetten om fatsoenlijk veel fust mee te kunnen nemen of andersom juist als je niks of nauwelijks terug krijgt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

die ervaring heb ik ook in dat geval bel ik vanuit de cabine even naar de planning wat de bedoeling is en zeg ook dat het tijd kost omdat je dan indd alles om moet zetten zegt de planning het moet mee geen probleem maar de tijd die ik daarvoor kwijt ben word dan wel betaald ?zegt de planning ja dat word betaald dan zet ik alles om ga nooit de discussie aan datzelfde geld op het moment dat iedereen na het lossen weg loopt doe ik de klep dicht als ze zeggen je vergeet het fust dan zeg ik als er iemand bij blijft neem ik het met alle plezier voor u mee en of die persoon nou helpt of niet kan mij niet schelen maar het is verplicht dat er iemand bij is zo niet dan overtreed ik de wet je mag niet alleen werken laat staan de wet overtreden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij gaan met 4 a 5 winkels met de combi weg. Krijgen ook overal retouren terug, is af en toe ff puzzelen maar red me wel altijd. Je word niet altijd ff gelukkig als je 8 karren lost en je krijgt er 7 retour. Zul je bij de volgende toch eerst die 7 moeten lossen voor je winkel 2 kunt lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar zo'n lange rij met containers in de rijrichting moet je wel even afblokken met een paar karren dwars ervoor (als je er niet van houdt om balken krom te jagen). Met de versritten heb je veel rollies, melkrekjes ed en is er een wat handiger systeem mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Volgens mij staat er ergens in de forumregels ook dat je een bedrijf niet 'zwart' mag maken (als dat al mogelijk is met die gele auto's). Dus evt negatieve dingen mogen alleen per PB.

Ik heb verder geen belang in Jumbo hoor. Als C1000 straks is afgelopen heb ik niks meer....

mvrgr Joost

juist.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucksmurf

Op de vraag van ts ja jumbo zelf maakr gebruik van carrierweb board computers. Charters niet dan wel nog niet.

En ja ik rij nog steeds in opdracht van deze gribus firma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucksmurf
Heb je daar ook een wetstekst van of een wets artikel dat daar naar verwijst??:(

Of het een wet is betwijfel ik ook sterk. Bij jumbo is het wel een afspraak/regel 2 man bij de klep met lossen en laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucksmurf
Maar zo'n lange rij met containers in de rijrichting moet je wel even afblokken met een paar karren dwars ervoor (als je er niet van houdt om balken krom te jagen). Met de versritten heb je veel rollies, melkrekjes ed en is er een wat handiger systeem mogelijk.

Waarom afblokken marnix?? Ik laad bij alle container aantallen onder de 48 alles recht in 3 rijen met de stuur wielen naar het kopschot. De balken erg strak en vast en een spanband erachter nooit geen balk krom gehad of los dan wel gebuts van containers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zwenkwielen naar het kopschot scheelt al wat idd. En alles strak ook. Dan weet je tenminste waar je mee bezig bent. Maar ik heb vaak mensen zien laden op een manier waarop het op een dag mis moet gaan. Misschien ben ik teveel van het zekere, maar nog nooooit ladingschade gehad. 1x bij het laden een pallet om gehad, that's it!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Over niet alleen mogen lossen, heb zovaak alleen gelost bij het broodrijden, balancerend op de rand van de klep, vasthouden aan de stapels brood of aan de afstandsbediening van de klep. Nog nooit mis gegaan.

Die ene keer dat ik er vanaf duikelde was midden op de dag, midden in een gesprek....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Of het een wet is betwijfel ik ook sterk. Bij jumbo is het wel een afspraak/regel 2 man bij de klep met lossen en laden.

waarom moesten wij dat heel vaak alleen doen dan?

ik heb heel veel onzinnige regels bij jumbo gehoord........maar die nog nooit.

er wordt wel verwacht dat bij de filiaal een manneke bij staat.......maar de meeste hadden of......geen zin....of....te lui.....of......ze hadden er gewoon schijt aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

veiligheid daar gaat het om niks meer niks minder

bij wet mag je alleen werken als er een [h=3] Risico-Inventarisatie en -Evaluatie is gemaakt [/h]

  • Zorg dat de medewerker zich snel en makkelijk kan beschermen tegen ongewenst of agressief bezoek of indringers, bijvoorbeeld door de toegang te blokkeren.
  • Zorg dat een werknemer in geval van nood duidelijk hoorbaar alarm kan slaan.
  • Verstrek goed werkende communicatieapparatuur, zoals een (mobiele) telefoon of portofoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als ik jumbo was zou ik het volgende opstellen: bij aankomst vrachtauto helpt indien nodig een medewerker mee met het overige verkeer staande houden dan wel aanwijzing geeft bij achteruit rijden het vergroot de veiligheid en verkleind de kans op schade ik weet zo 3 of 4 supermarkten op te noemen die elk jaar schade hebben aan de winkel. De chauffeur en tenminste 1 medewerker van de winkel gaan samen actief lossen en evt laden emballage.waarbij het belangrijk is dat de aankomsttijd winkel en vertrektijd winkel word ingevuld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucksmurf

Michel dat gebeurt idd nog niet overal en ja er zijn winkels waar het wel gebeurt.

Toch is het een afspraak net als dat het eigenlijk zo is dat wij chauffeurs het van de klep af moeten halen en de embelage zelf op de klep moeten zetten. Van de klep is voor de klant. In de praktijk is het toch echt samen de klep leeg maken en met laden zetten die mannen van de winkel het op de klep en zet de chauffeur alles in de trailer vast goed neee.

Poostman wat jij daar zegt is niet van toepassing op transport lijkt mij, eerder voor in de bouw oid.

En wat betreft begelijden bij achteruit rijden liever niet van de meeste die snappen al niks van fietsen en lopen laat staan van een vrachtwagen. Jij bent de chauffeur jij moet opletten en kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden