Spring naar bijdragen

Tekort aan vrachtwagen chauffeurs dreigt


LaurenceP

Recommended Posts

  • Forumlid
Om m'n redenatie gelijk maar onderuit te halen, het gaat hier om een vrij speciale vorm van transport waarvoor misschien niet 1,2,3 een poppetje te vinden is. Maar verwacht van transportwerkgevers niet te veel eerlijkheid als het gaat om vacatures. Die kunnen er ook staan om andere redenen.

Ach, welk speciaal transport kan niet door hen gedaan worden? Mits ook hun werkgever ze maar wat wil laten leren en niet alleen ziet als goedkope werkkracht. Mooi dat sommige transportbedrijven (en een aantal verladers) gewoon nog steeds Nederlanders wil, dat zal ook altijd wel zo blijven denk ik.

Overigens is het in de chemie op dit moment goed druk, iedereen zit om auto's te springen. Maar dan stond ik wel bij deze temperatuur in m'n brandwerende overall een paar uur bij een lossing. Dat hoort er bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Wat raar!

Sommige mensen kunnen het niet handelen waneer de discussie iets dieper gaat als alleen K.. en klote roepen. Dan kan je beter sommige mensen blokkeren.

Dat ben ik helemaal met je eens Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Sommige mensen kunnen het niet handelen waneer de discussie iets dieper gaat als alleen K.. en klote roepen. Dan kan je beter sommige mensen blokkeren.

Dat ben ik helemaal met je eens Herman

Ach ja, selectief lezen is ook een kunst...

Je kop in het zand steken, en mensen misleiden ook...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie
Die indruk heb ik dus ook.

Alleen zijn alle werkgevers wel huiverig voor personeel in vaste dienst.

Dat klopt daarom moet er ook flexibele contracten gegeven kunnen worden door werkgevers. Maar als je dit zegt gaat de vakbond gelijk met de hakken in het zand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Een simpel voorbeeld: de ene na de ene na de andere werkzoekende meld zich o.a. op dit forum.

Dus deze mensen kletsen maar wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Laten we eens beginnen met Langen Geleen, kan 5 (ervaren) bulkchauffeurs gebruiken en kan er niet aan komen naar verluid, ik heb dit in de wandelgangen vernomen maar denk dat de bron erg betrouwbaar is, dus bellen maar.

Oh hier is de site waar het tel nr op staat en waar ook te zien is dat hij idd chauffeurs nodig heeft

De crux zit hem in het feit dat alleen ervaren internationale bulkchauffeurs in aanmerking komen, die dan ook nog binnen een straal van 35 km rond Elsloo moeten wonen. Dat zijn dus 4 voorwaarden. Punt is echter dat er welliswaar genoeg transportbedrijven actief zijn hier in de regio in het bulkvervoer, maar deze staan allemaal als goede werkgever bekend. Komt nog bij dat Langen in het verleden wèl een bepaalde reputatie had. Ik schrijf duidelijk HAD, want dit is heden ten dage achterhaald. Maar ze hebben er blijkbaar nog steeds last van. Vrij recent ontsloeg VSL in Nuth zijn chauffeurs. De 15 trekkers staan nog steeds bij Scania in Nuth. De chauffeurs? Ik denk dat die inmiddels weer aan de slag zijn bij een van de andere bulkvervoerders in de regio, maar blijkbaar geen trek hadden om bij Langen te gaan werken.

Zo zie je maar dat als je eenmaal een bepaalde reputatie hebt je daar niet meer zo snel van af komt. Dat is jammer, want het Langen van nu is niet te vergelijken met het Langen van pakweg 25 jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Pas een paar gespreken gehad met chauffeur van bekende firma's uit o.a. 'S-heerenberg, Weert en Doesburg.

Raad eens? Roemenen er in, en Nederlandse chauffeurs worden niet meer aangenomen.

De mooie ritten zijn afgelopen, en het geen wat mag blijven mag binnenland rijden, met uitschieters als wereldreizen naar de Ruhr.

Maar een boel werk dat er is....:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Herman, probeer het nu eens positief te bekijken, je hoort en ziet vanaf verschillende kanten dat het aantrekt. Maar vooral blijven roepen dat het allemaal slecht is. Niets deugd er, vooral niet postiefs willen zien Herman goed volhouden......

Stel je toch voor dat het straks wel beter gaat, da hebben we pas echt een probleem he. Over wie moeten we dan nog klagen. ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Waarom hebben we dan een probleem Shompie?

Ik maak mij niet druk als de verlader de zendingen niet weg krijgt.

Die zelfde verlader heeft zich ook jaren lang niet om ons wel en wee bekommerd.

Als er een tekort onstaat (wellicht over 10 jaar) dan drijft dat de transportprijs op, waar wij misschien ook de vruchten van gaan plukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

...

Komt nog bij dat Langen in het verleden wèl een bepaalde reputatie had. Ik schrijf duidelijk HAD, want dit is heden ten dage achterhaald. Maar ze hebben er blijkbaar nog steeds last van....

maar blijkbaar geen trek hadden om bij Langen te gaan werken.

Zo zie je maar dat als je eenmaal een bepaalde reputatie hebt je daar niet meer zo snel van af komt. Dat is jammer, want het Langen van nu is niet te vergelijken met het Langen van pakweg 25 jaar geleden.

Dat voor wat betreft de reputatie kan ik onderstrepen. Hoewel ik zelf niet (droge)bulk gereden heb, enkel tankwagen, kwam ik eind jaren 80 wel regelmatig die mannen tegen bij de spoelstraten...wat een gajes, portugezen, fransen en ander volk, zag er niet uit, (wagens ook niet trouwens) en ook de koelers werden niet bepaald als visite kaartje gebruikt....Dat Langen hierop terug komt vind ik een goed teken...

Welke bedrijven met bedenkelijke reputatie volgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Heel misschien die uit Rozenburg.

Maar dat zeg ik wel voorzichtig en onder voorbehoud.

Een oud collega van mij, werkt daar, en volgens hem kunnen ze nog wel een Nederlander gebruiken.

Kijk je op de site, dan zoeken ze alleen mensen in Duisburg en Hongarije.

Oja, en gepensioneerde Nederlanders om in te vallen.

Tja, zo kan ik ook zeggen dat ik Nederlanders zoek...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik Rutte moet geloven trekt het inderdaad aan, heel de kliek in den Haag beweert dat. Dat is een kant, de andere kanten zijn failliesementen en ontslagen.

38% daling met vorig jaar van het aantal verkochte nieuwe auto's zijn toch ook geen tekenen dat het aantrekt, of wel? De stijgende inflatie is ook niet echt positief te noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet niet (knip knip omwille van leesbaarheid).

Jij mag best persoonlijk worden, ik kan wel tegen een beetje kritiek :ok:

Er zijn persoonlijke omstandigheden die nu even wat aandacht vereisen,

dus maak ik even pas op de plaats, die carriere komt er wel en dromen doe ik er niet van,

dat zet geen zoden aan de dijk.

En Willem is een toppert dat ie het aangeboden heeft, maar JP doet het in z'n eentje.

Dat zal vast moeilijker zijn, maar het heeft JP gebracht waar ie nu is dus zal 't 'm ook echt wel verder brengen.

Wat Rob zegt, een soort van stamtafel zit je nu naar te kijken. Degene die nu nog werkloos zijn moeten zich de ogen uit de kop schamen. Er IS helemaal geen werkloosheid.

Er is wel degelijk werkloosheid.

Alleen ... mensen die willen werken, die kunnen best aan het werk.

Al moeten ze er nu wat meer moeite voor doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, dat is meer een teken dat mensen nog steeds pessimistisch zijn en zichzelf graag de put in praten en hun hand op de knip houden. (of misschiqen door deze crisis wijzer zijn geworden en zich nu realiseren dat die nieuwe auto niet direkt noodzakelijk is en nog maar een jaartje doorrijden met de oude)

Oh oke, is het dat? Ik heb al ergens gelezen dat mensen wachten met de aanschaf van een nieuwe omdat ze het laatste nieuwe kenteken willen. Dat kan ook maar zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kunt met de beste wil van de wereld niet ontkennen dat het niet goed gaat met de BV Nederland. Daarvoor zijn er ondubbelzinnige keiharde cijfers. Roepen dat er licht aan het eind van de tunnel is is al vaak genoeg gebeurd, maar we zijn nog zo ver weg van dat eind, dat je dat licht helemaal nog niet kunt zien. Een bekend profeet van deze uitspraak is Harry Mens. Elke zondag vertelt hij dat hij dat licht ziet. Jammer alleen dat hij de beurseconomie als reële economie ziet, maar het zijn 2 totaal verschillende werelden. In het ontkennen van problemen en verkondigen dat het allemaal goed komt schuilt het levensgrote gevaar dat men (wie dat dan ook mag zijn) achterover gaat leunen, en dus niets onderneemt.

Anderzijds is het elkaar de put inpraten geen oplossing. Het gaat allemaal niet meer zo makkelijk, en de koopkracht duikelt omlaag. Je zult meer eigen initiatief moeten nemen, de mouwen opstropen en lef hebben. Dingen die ik bij de huidige generatie 20 tot 30 jarigen mis. Ik heb makkelijk praten? Ja, dat heb ik, maar ik ben zelf het bewijs dat het werkt. Ooit begin jaren 80 in de toenmalige crises ontslagen, en niet meer aan de bak kunnen komen. Omscholing gevolgd (zelf betaald) voor mezelf begonnen en jaren tegen de stroom inge(g)roeid. Ups en downs gehad, maar uiteindelijk kwam ik altijd bovendrijven. Dit heeft mij uiteindelijk gebracht in de positie dat ik niets meer moet, maar alleen nog mag.

Dat neemt niet weg dat ik op vele zaken kritiek heb, met name op de politiek. Degenen die mijn postings op dit forum gelezen hebben weten dit.

Mijn motto: Alleen maar roepen dat het niet goed gaat helpt niet. Maar je mag wel degelijk roepen zolang je zelf er ook maar iets aan wìl doen! De tijd dat anderen alles voor je regelen is passé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Pas een paar gespreken gehad met chauffeur van bekende firma's uit o.a. 'S-heerenberg, Weert en Doesburg.

Raad eens? Roemenen er in, en Nederlandse chauffeurs worden niet meer aangenomen.

De mooie ritten zijn afgelopen, en het geen wat mag blijven mag binnenland rijden, met uitschieters als wereldreizen naar de Ruhr.

Maar een boel werk dat er is....:confused:

Weet niet wie jij heb gesproken uit doesburg , maar ben nu op de terugweg van Umea zweden , kan dat nu niet bepaald een ritje Rhur noemen !! en dat ook nog 2 x per maand !!!!

Dus jou verhaal gaat niet echt op hier !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Weet niet wie jij heb gesproken uit doesburg , maar ben nu op de terugweg van Umea zweden , kan dat nu niet bepaald een ritje Rhur noemen !! en dat ook nog 2 x per maand !!!!

Dus jou verhaal gaat niet echt op hier !!!

Zijn naam weet ik niet, daar heb ik hem niet naar gevraagd.

Maar jij bent ongetwijfeld beter op de hoogte als ik.

Leg mij eens uit waar de Roemenen voor ingezet worden.

Italië werk hé? Heb ik gelijk of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden