[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

chauffeur worden en graag


Nickbijkerk89

Vraag

  • Forumlid

goede dag chauffeurs/lezers

ik wou graag wat info hebben over het worden van vrachtwagenchauffeur.

ik ben een man van 23 en zit op dit moment in de installatie wereld.

mijn vader is vrachtwagenchauffeur en mijn oom ook.

allebei mijn opa's zijn het geweest , zeg maar gewoon dat het in het bloed zit haha.

sinds ik een kleine jongen was , was ik de gelukkigste jongen op de wereld als ik met mijn vader mee kon,

met de vrachtwagen naar italie . het is altijd mijn droom geweest om chauffeur te worden maar het is er helaas nooit van gekomen.

ik heb het meerdere malen aan me vader gevraagd maar die was het er niet echt mee eens dat ik op de vrachtauto ging.

maar ik mag dan wel 23 zijn maar als ik naar mijn werk rij ben ik net een kleine jongen van 10 die een vrachtwagen ziet.

mijn vader zeg dat het niks is en dat soort praat.

maar dat komt omdat hij vroeger naar het buitenland ree naar italie vooral.

en door de scheiding die toen kwam tussen mijn ouders dat die toch nationaal chauffeur moest worden.

maar ik ben een jongen die het graag wil worden maar met een klein probleempje .ik kan het rijbewijs niet betalen.

nu weet ik niet of er misschien iemand is hoe ik dit het beste kan gaan oplossen .

misschien weet iemand een bedrijf die chauffeurs zoekt en er graag wil in investeren.

dat je dan een regeling ken maken met dat bedrijf.

ik zou graag willen dat iemand het zou kunnen betalen en dat je dan voor zoveel jaar in loondienst moet blijven.

graag hoor ik van jullie en ik hoop dat er wat uitkom.

want chauffeur zijn is mijn droom en ik zou niks lievers willen .

mvg nick bijkerk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Lees eens wat andere inzendingen en trek je conclusie....

Een beetje zelfstandig verdiepen in de materie en zo....

Maar eerlijk?

Zoek eerst eens een goede psycholoog en laat je dit hele idee eens uit je hoofd praten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als het in je zit is het mooi, maar begrijp wel goed dat het hard werken is voor weinig, daar moet in mijn vriend niatrob gelijk in geven en zijn niat werkgever in het verleden kan ik goed. Het zit in je bloed of niet en het is niet de beste kant dat je kan kiezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

op dit moment denk ik niet dat een bedrijf jouw papieren zal gaan betalen.

denk dat het enige wat je kan doen is een lening afsluiten.

en daarna hard werken om eerst dat af te betalen, en hopen dat je je droom uit komt.

ga er gewoon voor, als we Nederlanders gaan ontmoedigen te gaan rijden weten we heel zeker dat we straks niet meer op geroepen worden als er weer werk is.

waar een wil is.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Top dat je dit werk wil gaan doen. Alleen zal het je niet mee zitten, je rijbewijs halen kan altijd als je t geld hebt, maar als je hem hebt wat dan??? FF een baantje zoeken is er niet bij, je ervaring is 0,0 en daarbij zitten er 1000-den chauffeurs thuis met tig jaar ervaring die niet eens aan de bak komen hier. Dus of het nu wel zo wijs is om je rbw te gaan halen weet ik zo net nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Regel wat geld (veel werken of lenen), haal je papieren en begin dan ergens als oproep of part time chauffeur. Zo kom je er vaak makkelijk tussen. Mij is het in ieder geval 2x gelukt om met 1 telefoontje een baan te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Eén tip:

Ga nooit, maar dan ook nooit met zulke constructies in zee van u betaalt mij mijn rijbewijs, en ik blijf zoveel jaren in loondienst. Iemand in mijn familie heeft zoiets gedaan in de autowereld en die had een leidinggevende waar het totaal niet mee klikte. En dat lag echt niet aan hem maar die leidinggevende flikte wel meer dingen. Maar hij zat er wel aan hun vast voor drie jaar of hij kon als nog vele duizenden euro's betalen.

Ik zou persoonlijk nooit met zo'n constructie willen werken. Dan ben je te afhankelijk van het bedrijf, en is het bedrijf te machtig ten opzichte van jou.

Maar misschien zijn hier mensen met goede ervaringen met zo een constructie.

Ik wens je in ieder geval veel succes om je droom te realiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Eén tip:

Ga nooit, maar dan ook nooit met zulke constructies in zee van u betaalt mij mijn rijbewijs, en ik blijf zoveel jaren in loondienst. Iemand in mijn familie heeft zoiets gedaan in de autowereld en die had een leidinggevende waar het totaal niet mee klikte. En dat lag echt niet aan hem maar die leidinggevende flikte wel meer dingen. Maar hij zat er wel aan hun vast voor drie jaar of hij kon als nog vele duizenden euro's betalen.

Ik zou persoonlijk nooit met zo'n constructie willen werken. Dan ben je te afhankelijk van het bedrijf, en is het bedrijf te machtig ten opzichte van jou.

Maar misschien zijn hier mensen met goede ervaringen met zo een constructie.

Ik wens je in ieder geval veel succes om je droom te realiseren.

Vind dat wel wat overdreven voor een gewoon auto rijbewijs.

Ik ben het wel met je eens dat je niet zomaar ff via een firma je c+e moet gaan halen. Vroeger deden ze dat nog wel via TLN en bleef je minimaal 3 jaar bij die baas werken. Hoe het nu zit weet ik niet.

Als je je RBW wil halen doe dat dan van je eigen geld, dan kan je gaan en staan waar je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat hard werken... is me eigenlijk nog nooit op gevallen heren... je zit maar wat voor je bed uit t raam te koekeloeren...:p

Maar hee, als dat is wat je wilt, gewoon doen.

PB EJD maar, of NCB, die zwemmen in het geld schijnt het. Die betalen alle lessen en kopen je wel een wagen.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver
Probeer als bijrijder een baan te vinden. Geef je ambitie aan tijdens je sollicitatiegesprek en zet je 100% in. Dan heb je kans dat een bedrijf je die opleiding op den duur geeft. Sleutelwoorden hier zijn wel 'geduld' en 'motivatie'.

Dit is inderdaad een oplossing, en ga eens bij een verhuis bedrijf solliciteren, of een meubel vervoerder. Niet de mooiste baantjes, maar wel een opstap naar........ (Als chauffeuren echt jou ding is)

Verzonden met mijn ie-foon 4S via Tapapraat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je het echt wil moet je het gewoon proberen! Ik heb alles zelf betaald en toen ik alle papieren had ben ik begonnen met solliciteren. Dit viel absoluut niet mee en toen heb ik uiteindelijk mijn huidige werkgever benaderd die ik via via "kon". Nu werk ik intussen 5,5 maand voor hem, vorige week voor een jaar bijgetekend en in september krijg ik een nieuwe trekker. Heb ik er spijt van dat ik het gedaan heb? Zeer zeker niet. Ik kwam uit de tuinaanleg, 8 uur beginnen en half 5 weer naar huis en de hele dag met collegas opgescheept waar je het echt niet altijd mee kon vinden. Nu stap ik op maandagochtend of zondagavond in en op vrijdag, zaterdag of de week erna kom ik weer thuis. Dit moet je liggen of je moet dubbelbemand werk oid gaan doen. Ik heb het iniedergeval best naar mn zin en zou het zo weer doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast combidriver

En toch mag ik het wel. Mensen die ondanks het niet goed gaat met deze branche en de betalingen geen vetpot zijn, er toch voor gaan. Dat zijn de ECHTE :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nou ik zou me 3 keer achter mn oren krabben

zit nu pas 5 jaar in het transport en heb al dingen gezien bij werkgevers die ik in geen 20 jaar in de bouw gezien hebt.

Ik dacht dat de bouw slecht was maar het transport is minstens 2 keer zo erg

0 uren contracten, na 3 jaar word je eruit gepleurd , want ja stel je voor dat je in vaste dienst zit en je word ziek of iets anders.

Bij de 1 werk je 20 uur in de week en bij de ander 65,

zit er ook hard aan te denken om het transport te laten voor wat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zat bij post: na 3 jaar vonden ze het nodig om alle contracten die afliepen en mensen die in de ziekte wet hebben gezeten te dumpen.

Kon ik het helpen dat ik op 6 weken kantoor zat met een liesbreuk :mad:

wel bij tij en ontij klaar gestaan voor ze.

Daarna in de uitzend shit terecht gekomen , en dan bedoel ik ook echt shit

en acht dat laden en lossen in ridderkerk , het wende wel hoor, geen problemen mee gehad.

en ik vond brood rijden echt leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is niet zo best inderdaad. en sorry dat ik zo specifiek op je situatie inging. Ik kom al 10 jaar lang zo 2 keer per jaar in Ridderkerk met een rechtstreekse rit. Laat ik het zo zeggen: ga liever naar Hedel of Kerkrade.

Wij hebben dezelfde situatie met werk in brood, maar ook AH en nog wat andere opdrachtgevers. Maar gelukkig is het wat socialer geregeld bij Appel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hedel en Kerkrade kwam ik graag, heel erg gastvrij daar.

en je werd ook nog netjes geholpen.

Het verbaasd mij dat alles via uitzend bureaus gaat tegenwoordig.

er zijn er sporadies die mensen aannemen, of ze nemen je aan met een achterliggende reden zoals vervanging door ziekte of vakantie. of je word spinger voor 65 uur in de week.

Je moet wel alles doen volgens hun regels, en als je aankomt voor resikosten vergoeding omdat je 1200km in de maand heen en weer rijd voor je werk zeggen Ze gewoon DOEN WIJ NIET AAN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden