[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Aandeel Polen in wegvervoer neemt toe


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid

[h=2]Poolse transporteurs spelen een steeds grotere rol in het vervoer van goederen over de weg van en naar Nederland.[/h]m1mx68qa2dxa_sqr256.jpgFoto: Thinkstock

Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Aandeel Poolse transporteurs in wegvervoer neemt toe | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In 2012 hebben transporteurs uit Nederland een ruim 13 procent minder goederen over de weg vervoerd als in 2005

De cijfers van het Centraal Bureau voor de statistieken hebben dit bevestigd

Nederland is Europees gezien met 538 miljoen ton het zevende land wat goederenvervoer over de weg betreft.

Er werd in totaal 12,2 miljard ton aan goederen over de weg vervoerd in Europa, dat blijkt een daling van 23 procent ten opzichte van 2005 te zijn. Nagenoeg alle landen zagen het aantal ton dalen.

In Polen echter is het omgekeerde gebeurd, daar steeg het goederenvervoer met 44 procent.

Het CBS heeft geconstateert dat sinds 2005 minder wegvervoer van en naar Nederland plaatsvond.

In 2012 werd 156 miljoen ton vervoerd.

Bijna zestig procent hiervan werd door Nederlandse bedrijven vervoerd. Zestien procent was Duits, 7,4 procent Pools. Van het wegvervoer dat volledig binnen Nederland bleef, werd 99 procent door Nederlandse vervoerders uitgevoerd.

22 procent van het wegvervoer was bestemd voor de internationale markt. Bij nummer twee Polen was dat dertien procent.

Bron : Fok.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je nu het volgende zou instellen:

Alle vervoer vanuit NL en naar NL uitsluitend met Nederlanders.

Hetzelfde voor Duitsland. Etc. Dan leg je een direct verband tussen de hoeveelheid werk in een land en de behoefte aan chauffeurs. En bescherm je de werkgelegenheid.

In ieder geval voorlopig. Totdat de loonverschillen kleiner zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je nu het volgende zou instellen:

Alle vervoer vanuit NL en naar NL uitsluitend met Nederlanders.

Hetzelfde voor Duitsland. Etc. Dan leg je een direct verband tussen de hoeveelheid werk in een land en de behoefte aan chauffeurs. En bescherm je de werkgelegenheid.

In ieder geval voorlopig. Totdat de loonverschillen kleiner zijn.

Op zich niet verkeerd. Maar wie doet dan die vracht van NL naar D ? Een Hollander of een Duitser ?

Ik ben er bang voor dat, hoe jammer ook, dit niet haalbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je nu het volgende zou instellen:

Alle vervoer vanuit NL en naar NL uitsluitend met Nederlanders.

Hetzelfde voor Duitsland. Etc. Dan leg je een direct verband tussen de hoeveelheid werk in een land en de behoefte aan chauffeurs. En bescherm je de werkgelegenheid.

In ieder geval voorlopig. Totdat de loonverschillen kleiner zijn.

Het gaat in tegen de uitgangspunten van Europa (onder andere vrij verkeer van goederen en diensten) en zal om die reden niet kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat t tegen het uitgangspunten gaat is duidelijk.

Het is mijnerzijds een gedachte experiment. Even los van de regels nu.

De verdringing nu - mensen die tegen oost Europese salarissen die hier werken, dat lijkt mij ook niet de bedoeling van de founding fathers van de eu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat t tegen het uitgangspunten gaat is duidelijk.

Het is mijnerzijds een gedachte experiment. Even los van de regels nu.

De verdringing nu - mensen die tegen oost Europese salarissen die hier werken, dat lijkt mij ook niet de bedoeling van de founding fathers van de eu.

Toen we over gingen naar een Europa

Is er al voorspeld Dat het min 50 jaar duurt om Europa op een lijn te krijgen

De rijke landen zullen in moeten leveren tegen over de landen die het niet zo best hebben

Daarbij Heel veel transport eigenaren zijn Nederlanders

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was wel de bedoeling van de E.U.

Loonkosten in heel Europa verlagen, zodat men zo veel mogelijk de concurentie kan aangaan, tegen landen als China en India.

De hele Europeese eenwoordig dient alleen een groep werkgevers en verladers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het echte Poolse vervoerders zijn die een deel van het lange afstandswerk overnemen, dan is het nog tot daar aan toe.

Ik erger me veel meer aan de Nederlandse vervoerders die de Poolse chauffeurs inzetten op 2 ritjes binnenland en dan 1 net de grens over in D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat was wel de bedoeling van de E.U.

Loonkosten in heel Europa verlagen, zodat men zo veel mogelijk de concurentie kan aangaan, tegen landen als China en India.

O, dan heb ik dat blijkbaar gemist.

Qua loonkosten zal Europa natuurlijk nooit kunnen concurreren met China of India, wist ook niet dat dat de bedoeling van de EU was:confused:?

Dacht dat vooral de bedoeling was, om de interne markt te vergroten en zo de onderlinge handel en welvaart. Dat een wereldwijde economische crisis nu roet in het eten heeft gegooit, en dat de bureaucratie in Brussel niet erg functioneert, zijn andere verhalen.

Als je nu het volgende zou instellen:

Alle vervoer vanuit NL en naar NL uitsluitend met Nederlanders.

Hetzelfde voor Duitsland. Etc. Dan leg je een direct verband tussen de hoeveelheid werk in een land en de behoefte aan chauffeurs. En bescherm je de werkgelegenheid.

In ieder geval voorlopig. Totdat de loonverschillen kleiner zijn.

Je dupeert er natuurlijk wel veel consumenten mee die nu voor een habbekrats hun mandjes vol kunnen laden bij de Lidl en Aldi en Blokker;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat moet ook wel JP, want al die mensen die thuis zitten met een uitkering die geen werk kunnen vinden omdat dat door buitenlanders gedaan wordt kunnen nog maar amper bij die aldi, lidl hun boodschappen betalen.

Wat kost het ons wel niet om al die uitkeringen te financieren!!!!!!!!!!!!!! DAT gaat onze ondergang worden.....

Als al het werk dat nu door niet Nederlanders gedaan wordt weer terug door ons zelf gedaan zou worden zou misschien de staatsschuld alleen al de helft minder bedragen, plus dat al die mensen gewoon weer hier hun geld uit kunnen geven wat ze hier verdienen wat ook weer goed is voor onze economie, dan is het cirkeltje weer rond....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat was wel de bedoeling van de E.U.

Loonkosten in heel Europa verlagen, zodat men zo veel mogelijk de concurentie kan aangaan, tegen landen als China en India.

De hele Europeese eenwoordig dient alleen een groep werkgevers en verladers.

LOL

Dat krijg je ervan als je op school niet oplet.

Vooral de suggestie dat de hele EU voor de verladers is bedoeld. Hilarisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vervoer naar Nederland is toch vervoer vanuit.....bijvoorbeeld Duitsland? Oh wacht, het ging alleen om Nederlanders. ;)

Kan dus gedaan worden door een Duitser of Nederlander. Maar niet door bv een Pool of Hongaar.

Tis niet moeilijk

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kan dus gedaan worden door een Duitser of Nederlander. Maar niet door bv een Pool of Hongaar.

Tis niet moeilijk

-

Dat hoeft idd niet, maar dat maak je het wel. In een vorige posting schrijf je

Alle vervoer vanuit NL en naar NL uitsluitend met Nederlanders.
Je zou het goed in de politiek doen. ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden