[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Column Martin Sommer in de Volkskrant 12 april.


JWZ

Recommended Posts

  • Forumlid

Onze belangen - lees: die van de chauffeur - zijn bijzonder slecht behartigd.

 

De ondernemers waren druk aan het 'ondernemen'.  Oftewel: arbeid goedkoper kopen in Oost-Europa. Dat heet slim. 

 

Jammergenoeg zijn wij daar de dupe van.

En de redenatie van de EU, er zijn nog voldoende vacaties in NL, daarom hoeven er geen beschermende maatregelen genomen  te worden, is een loze. Want - zo schrijft Sommer terecht - wat moeten die chauffeurs dan allemaal gaan worden? Ict-er?

 

En 'dankzij' ons beroerde imago, niemand houdt van vrachtwagenchauffeurs, kan het verder niemand ene moer schelen dat onze branche onder onze kont vandaan is 'verkocht' aan Oost-Europa. 

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jammergenoeg zijn wij daar de dupe van.

En wat doen wij?

Wij schrijven topic's vol over misstanden in het transport,halen de schouders op en gaan door waarmee we bezig waren,steken de kop in het zand.

Sterker nog,we verdedigen onze werkgever die met Oost-Europeanen probeert te overleven.

Daarmee vergeten voor het gemak maar even dat diezelfde werkgevers zijn begonnen met hun race naar het afvoerputje.

En als er dan eindelijk wat protest komt,al dan niet georganiseerd door de vakbonden,wordt dat hier smalend neer gesabeld.

De enige conclusie die ik hieraan verbinden kan is:we hebben het met ons allen nog véél te goed in dit land.

Goddank behoor ik nog wel tot die ene procent die verder dan duizend kilometer mag rijden!!

Maandag mag ik gelukkig opweg naar Rome....

Veel plezier komende dagen in dit kl*tenland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Mannen droom lekker verder,  dit art. staat nu 24 uur op CF en gezien de reacties hier boeit het niemand  :p

 

Dat komt waarschijnlijk omdat het artikel weinig nieuwswaarde heeft, met de nadruk op NIEUWS. Wat staat er nu in dat artikel dat we nog niet wisten? Iedereen die er een mening over heeft, heeft die inmiddels geventileerd. Er is geroepen, geschreeuwd, geprotesteerd en er zijn ik weet niet hoeveel postings op dit forum gedaan. Op een gegeven moment is men gewoon murw.

Had die meneer Asscher zich nu een jaar of 2 geleden op die manier uitgelaten zoals hij nu doet, dan had dat wellicht nog indruk gemaakt, en hadden we heel misschien nog een beetje geloof in de politiek gehad. Helaas is meneer Asscher te laat, véél te laat.

Één ding moet ik hem toch wel nageven; hij is één van de weinigen die in de gaten heeft wat er gaande is. Gevolg is wel dat hij door de Eurofiele elite meteen verketterd wordt. Ik denk dat men in Den Haag pas wakker wordt als we al die Haagse politici gaan vervangen door Roemenen en Bulgaren; véél goedkoper, en je hoeft tenslotte weinig of geen kennis van zaken te hebben. Dat hebben de huidige bestuurders ook nauwelijks. Eens kijken hoe de dames en heren Eurofielen in politiek Den Haag dan piepen. Ik vermoed héél hard. Tja, het gaat dan natuurlijk om hùn baantje, en dat is heel wat anders. Jaja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Dat is wat ik ook dacht Ger.

 

Is het mss te 'moeilijk' qua lezen, tekstbegrip?

 

-

 

PS: Waar is Karel als je 'm nodig hebt ;)

Die is drukker met een ander forum..... Waar hij geen "gezeik" aan zijn hooft heeft, maar mensen echt helpt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat komt waarschijnlijk omdat het artikel weinig nieuwswaarde heeft, met de nadruk op NIEUWS. Wat staat er nu in dat artikel dat we nog niet wisten? Iedereen die er een mening over heeft, heeft die inmiddels geventileerd. Er is geroepen, geschreeuwd, geprotesteerd en er zijn ik weet niet hoeveel postings op dit forum gedaan. Op een gegeven moment is men gewoon murw.

Had die meneer Asscher zich nu een jaar of 2 geleden op die manier uitgelaten zoals hij nu doet, dan had dat wellicht nog indruk gemaakt, en hadden we heel misschien nog een beetje geloof in de politiek gehad. Helaas is meneer Asscher te laat, véél te laat.

Één ding moet ik hem toch wel nageven; hij is één van de weinigen die in de gaten heeft wat er gaande is. Gevolg is wel dat hij door de Eurofiele elite meteen verketterd wordt. Ik denk dat men in Den Haag pas wakker wordt als we al die Haagse politici gaan vervangen door Roemenen en Bulgaren; véél goedkoper, en je hoeft tenslotte weinig of geen kennis van zaken te hebben. Dat hebben de huidige bestuurders ook nauwelijks. Eens kijken hoe de dames en heren Eurofielen in politiek Den Haag dan piepen. Ik vermoed héél hard. Tja, het gaat dan natuurlijk om hùn baantje, en dat is heel wat anders. Jaja.

 

Je hebt natuurlijk gelijk. Dit speelt al sinds 2004. En idd, zoals Sommer vaststelt: niemand kan het wat schelen, want wij zijn 'maar' chauffeurs en alles behalve populair. Deze week werd er nog in de krant gesproken over 'laagwaardig' werk.

 

 

En dat 'wij' zo weinig hebben geprotesteerd is ook een juiste constatering volgens mij. Het heeft denk ik te maken met de 'aard' van de gemiddelde chauffeur. Dat is er een van niet snel klagen en veel - heel veel - zelf oplossen zonder piepen. Is ook onderdeel van ons werk. Je staat er vaak alleen voor en je moet maar zien hoe je problemen onderweg in de verre oplost.

Dat alles maakt dat je minder snel collectief de barricaden opgaat. 

Maar het had natuurlijk anders geregeld moeten worden indertijd. Door - jaja - politici. Zij hadden, als ze hun werk gewoon eens fatsoenlijk hadden gedaan, ervoor moeten zorgen - en moeten bedenken - dat je de eenwording van de arbeidsmarkt geleidelijk/gefaseerd had moeten invoeren. Zeker voor sectoren als de onze. (ondanks de lobby van de grote vervoerders)

 

Ze hebben 'ons' wat dat aangaat enorm in de steek gelaten.

 

En ja, daar mag je boos over zijn.

 

 

Die is drukker met een ander forum..... Waar hij geen "gezeik" aan zijn hooft heeft, maar mensen echt helpt......

Jij weet meer dan ik. Welk forum?

 

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

opbouwende kritiek is welkom  :p

Er is een ding waar ik niet tegen kan, en dat is ongerechtigheid, ik zal altijd op komen voor de zwakkeren als ze in hun gelijk staan, dat is me niet altijd goed bekomen, maar het zij zo.

Wat betreft de vakorganisatie ben ik van mening dat we die dringend nodig hebben om de zwakkeren te beschermen, ik ben dus ook actief lid en ga niet achter die boom staan. ;)

Ger ik ben het soms eens en soms oneens met jou maar vind jij ook niet dat het Imago van de vakbonden behoorlijk is beschadigd?

En dat geeft een verkeerd beeld maar dat hebben ze toch zelf gecreëerd, in ieder geval de voorgangers van het huidige bestuur, dat kan je deze mensen ergens niet kwalijk nemen het is er zo ingebakken helaas en vandaar dat ik zeg dat het huidige bestuur een soort van cultuur omslag moet gaan ondernemen, dichter bij de doelgroepen gaan staan en blijf ver weg van die lobbyisten daar in Den Haag en Brussel want dat zijn de grootste steenleggers onder het functioneren van welke vakbond of organisatie dan ook.

 

Er spelen meer dingen zich af waar wij geen weet van hebben, maar de beleidsmakers houden alles in de gaten en zeker de maatschappelijke onrust en die moet ten alle tijden in kiem gesmoord worden, linksom of rechtsom, deze hebben overal een dikke vinger in de pap maar dat gaan ze natuurlijk niet aan de grote klok hangen, het volk moet wel "dom" blijven!!!

 

Mocht je de illusie hebben om je kop boven het maaiveld uit te steken dan zorgen ze er wel voor dat je behoorlijk geïntimideerd zal worden zodat je weer snel in het keurslijf loopt zoals de hoge heren het wensen.

Meer kan ik hierover niet gaan zeggen want zulke problemen heb ik aan de lijve mogen meemaken en je weet nooit wie hier allemaal meeleest, dus ik doe vast de groeten aan de boys en girls bij de AIVD zal ik maar zeggen bij voorbaat.

 

Of dachten er hier sommige dat de Overheid deze website niet kent?  dan is dat een utopie alles wat forum heet wordt op de voet gevolgd neem dat maar van mij aan!

 

Vandaar dat ik persoonlijke geschriften nooit meer per e-mail verstuur maar allen nog via de ouderwetse post, net zoals oud president Jimmy Carter al een poosje doet want die vertrouwt zijn eigen oude overheid niet eens meer, ja hoe kan het verkeren zal ik dan zeggen, veel mensen zijn zich hiervan niet bewust en de beste voorbeelden vind je nog altijd op de bekende sociale media, vandaar ik zelf helemaal niets heb daarmee en zal van m'n leven dus nooit een account openen op die sociale media.

 

Eh nee ik zie geen Beren op de weg ik ben alleen maar voorzichtig geworden dat is alles en zouden er meer moeten doen.

 

Grt.

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 voordeel is voor de overigen werknemers dat ze ook profiteren van de strijdlust van mij en nu netjes alles betaald krijgen, eigenlijk weer jammer vindt ik, zij zijn namelijk geen lid en blijven lekker achter die dikke boom staan  :hamer:

 

 

Ja, en die hebben dan z.g.z. hun ding" zelf geregeld" :D  :D  :kill:  :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob

Ben ik volledig met je eens hoor Ger en inderdaad ik doelde hierop de FNV en ik had ook ergens in een topic geschreven dat ik veel waardering kon wegdragen Doekle Terpstra en ik blijf het nog altijd een gemis vinden dat deze man toen de vakbeweging (CNV) verlaten heeft, maar goed zijn aspiraties lagen ergens anders en dat kan ik ook wel respecteren.

 

En jawel Ger de één haalt de kastanjes uit het vuur want de anderen branden hun vingers daar niet aan en blijven kijken hoe jij (bijvoorbeeld) wel die kastanjes uit het vuur haalt en als het gelukt is mag je hopen op een applaus of waardering maar 9 vd 10 keer kan je dat helemaal vergeten.

 

Ik heb mij toen geheel op persoonlijke titel aangesloten bij een rechtsbijstandsverzekering, ok kost wat maar heb er profijt van gekend en nu nog moet ik zeggen, nare ervaringen met een bepaalde instantie of beweging kennen we allemaal en het is ieder zijn/haar vrije keuze hier me om te gaan, mijn collega's van toen hebben allemaal op persoonlijke titel hun lidmaatschap toen opgezegd en niemand werd gedwongen om dat te doen, enkele daarvan zijn later weer teruggekeerd naar de vakbond en dat is hun goed recht en het zijn nooit mindere collega's geworden, dat zou ook te gek zijn voor woorden.

bewerkt door butlerbob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 vandaar ik zelf helemaal niets heb daarmee en zal van m'n leven dus nooit een account openen op die sociale media.

 

 

 

Dit forum is ook een vorm van sociale media hoor :ja:  :ja:

 

Eh nee ik zie geen Beren op de weg 

 

Vind je t erg als ik daar mijn vraagtekens bij zet?? :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden